Auteur Topic: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 20057 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #60 Gepost op: 19-09-2020, 22:56:43 »
Een dingetje snap ik niet goed, maar ik moet nog terugkijken...

Jeroen heeft gehoord dat Tygo vol op hem zit
Tygo geeft een gescheurd briefje aan Jeroen
Tygo ziet dat het niet binnenkomt
Tygo switcht naar Ellie

 ???

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #61 Gepost op: 19-09-2020, 23:06:41 »
Een dingetje snap ik niet goed, maar ik moet nog terugkijken...

Jeroen heeft gehoord dat Tygo vol op hem zit
Tygo geeft een gescheurd briefje aan Jeroen
Tygo ziet dat het niet binnenkomt
Tygo switcht naar Ellie

 ???

Ik vind de actie van Jeroen zó obvious dat ik (en dat denkt Tygo wellicht ook) denk: dat is een kandidaat die zich verdacht wil maken.

Immers: zou de Mol niet juist het gescheurde briefje hebben ingeleverd maar de hele achtergehouden hebben? Die hele is immers minder opvallend/herleidbaar. Iedereen kan hier dus doorhebben dat Jeroen graag verdacht wil zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #62 Gepost op: 19-09-2020, 23:37:54 »
Wat een gekke executie weer. Eerst dacht ik dat het een verwijzing was naar de eerste seizoenen toen kandidaten geen afscheid mochten nemen van elkaar. Nu ben ik alleen maar aan het denken, waarom dit zo gedaan is. Waarom weten Ellie, Patrick en Ron wie er afvalt en de rest niet? Hier moet een reden voor zijn, bijvoorbeeld dat er geld verdiend kan worden als de rest de echte afvaller niet raadt ofzo. Maar we zullen zien volgende week.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #63 Gepost op: 19-09-2020, 23:56:06 »
Leuke aflevering! Recht toe recht aan opdrachten, met kaart overzicht. Dat is fijn!
Zowel opdracht 1 als 2 duurde 30 minuten. En er waren 3 busjes op het einde..mocht er iemand een 3en theorie hebben  ;D

Executie: deed mij ook direct aan 2013 denken. Alleen we zagen toch echt Horace naam en een rood scherm, oftewel denk dat hij wel echt naar huis is gegaan. Op zich jammer, leuke kandidaat en verdacht hem niet.

Doet me vermoeden dat makers in deze speciale editie zoveel mogelijk speciale momenten willen laten terugkeren.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #64 Gepost op: 20-09-2020, 00:05:42 »
Stel je voor dat Ron was afgevallen... Dat zou voor hem de tweede eenzame executie zijn geweest, haha!

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #65 Gepost op: 20-09-2020, 00:21:22 »
Als Horace het geld geeft aan Ellie zegt Nadja dat hij naar huis kan. En hij is inderdaad de afvaller.
Had hij het geld nog in zijn zak gehouden dan was het nooit in de pot gekomen.
Aan de andere kant gaf hij het op een goed moment. Patrick zei nog dat hij in de war raakte ervan. Dat was precies de bedoeling.
Greetzzz, Bridget

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #66 Gepost op: 20-09-2020, 00:33:44 »
Na 2 goede afleveringen, vond ik deze van een beduidend lager niveau..

Ik heb juist exact het tegenovergestelde. Na 2 afleveringen waar weinig gebeurde buiten de oppervlakkige opdrachten om, was deze aflevering imo heel sterk. 3 leuke opdrachten, leuke beelden van bondjessmeden, een afvaller én een spannende executie... heel cool!

Nikkie is de mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #67 Gepost op: 20-09-2020, 00:36:13 »
Horace komt later terug? We hebben wel een rood scherm gezien, maar niet gehoord dat dat zijn scherm was. doet vermoeden dat hier een twist in zit.
Mee eens, zeker, dit was zeer ongewoon laten wij maar zeggen, en daarom verwachten wij een wederopstanding. Renaissance toch ::jaja:: ::jaja::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #68 Gepost op: 20-09-2020, 00:53:54 »
Oké, even een theorie die waarschijnlijk geen hout snijdt, maar toch.

De kandidaten gaan met drie busjes op pad, waar hun wegen scheiden. Drie busjes. Drie afvallers tot nu toe. Wat nou als de afgevallen kandidaten (Tina, Nadja en Horace) terug het spel in gaan komen? Weliswaar met een kennisachterstand én met het nadeel dat de andere kandidaten ze niet meer kunnen verdenken, wat het spel misschien nog meer tot de max tilt. Dat zou kunnen verklaren waarom er geen vooruitblik op aflevering 4 kwam. En stel je voor hoe de reacties in de groep gaan zijn als ze weer bij elkaar komen... Met z'n 10'en, 9'en of 8'en, afhankelijk van of ze ook daadwerkelijk allemaal teruggehaald kunnen worden.

Renaissance? Yes please.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #69 Gepost op: 20-09-2020, 01:11:05 »
Oké, even een theorie die waarschijnlijk geen hout snijdt, maar toch.

De kandidaten gaan met drie busjes op pad, waar hun wegen scheiden. Drie busjes. Drie afvallers tot nu toe. Wat nou als de afgevallen kandidaten (Tina, Nadja en Horace) terug het spel in gaan komen? Weliswaar met een kennisachterstand én met het nadeel dat de andere kandidaten ze niet meer kunnen verdenken, wat het spel misschien nog meer tot de max tilt. Dat zou kunnen verklaren waarom er geen vooruitblik op aflevering 4 kwam. En stel je voor hoe de reacties in de groep gaan zijn als ze weer bij elkaar komen... Met z'n 10'en, 9'en of 8'en, afhankelijk van of ze ook daadwerkelijk allemaal teruggehaald kunnen worden.

Renaissance? Yes please.

onmogelijk, want wat als een van de huidige deelnemers dan met 2 van deze afvallers in de finale komt? dan weet iedereen dat er maar 1 de mol kan zijn

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #70 Gepost op: 20-09-2020, 01:12:19 »
Dat zou een mooie wending zijn, geloof het alleen niet. ::ohno::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #71 Gepost op: 20-09-2020, 01:19:51 »
onmogelijk, want wat als een van de huidige deelnemers dan met 2 van deze afvallers in de finale komt? dan weet iedereen dat er maar 1 de mol kan zijn

Het zou wel aansluiten bij de uitspraak van Rik dat de kandidaten dit seizoen te maken krijgen met iets wat nog nooit eerder voor is gekomen in het spel. Maar inderdaad, er zitten wat haken en ogen aan die het lastig maken. Ik denk dat er wel manieren zijn om het te organiseren. Technisch gezien zou ook de Mol eruit hebben kunnen liggen. Het zinnetje 'Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis' blijft dan immers van kracht: de Mol is niet naar huis, maar wachtte rustig af om weer toe te slaan. Het zou een flinke aanslag op het spelconcept zijn, maar als we Rik moeten geloven staat er ook wel echt iets unieks te wachten ::)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #72 Gepost op: 20-09-2020, 01:54:00 »
Rik: Cipressen die tot in de hemel lijken te reiken. 
Welke kandidaat lijkt tot in de hemel te reiken in vergelijking met de rest🤔?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #73 Gepost op: 20-09-2020, 01:56:20 »
Meteen na de aflevering - ondanks het spannende en verwarrende slotstuk - was ik ook wat teleurgesteld in de aflevering en sluit ik me eigenlijk aan bij de kritiek van Pac en Convans. Met name dat alle drie de opdrachten 30 minuten waren met evengoed flinke hoeveelheid geld te verdienen, had ik liever niet in één aflevering gehad. Als de opdrachten meer verspreid waren geweest, was het niet zo opgevallen. Liever toch zeker 1x per aflevering een opdracht van 60-90 minuten. (We moeten ons natuurlijk gelukkig prijzen met een extra seizoen, maar het zou best kunnen dat er allemaal toch net even wat minder tijd in zit [qua voorbereiding].)
Nu vond ik de eerste opdracht zo slecht nog niet en kan je aardig wat kanten mee op, maar het overzicht ben je snel kwijt met acht kandidaten. Met name de derde opdracht vond ik te simpel van aard en nodigt ook nauwelijks uit tot (fake) mollen, leek meer gewoon team building. Zeker in deze fase met nog veel kandidaten in het spel wil ik als kijker toch aanknopingspunten, mogelijkheden om mee te puzzelen (qua gedrag).

De aflevering draaide dan meer om Ellie en haar bondjes, wat dan wel weer interessant is om te zien. Alleen in het gedrag van Patrick en Jeroen lijken we twee man te kunnen afstrepen als Mol... Of verstopt Jeroen zich door met te duidelijke slechte molacties te komen en zo kandidaat te lijken? (Patrick brengt wel wat te veel geld binnen voorlopig...)

Met het opsplitsen in ieder geval een interessante cliffhanger en ben erg benieuwd wat ze er volgende week van maken.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #74 Gepost op: 20-09-2020, 02:02:34 »
Pffffff, dit was uitzitten zeg, heb me echt verveeld. Saaie eendimensionale opdrachten/spelletjes, geen enkele dubbele laag, alle drie slechts 30 minuten, veel geklets over de bondjes.

Het enige leuke waren de mysterieuze executie en dat we geen vooruitblik hebben gekregen.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 02:11:16 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #75 Gepost op: 20-09-2020, 05:25:54 »
Vond het ook een beetje raar dat Ron en Patrick bij Ellie in de wagen werden gezet. Zij weten nu immers wie de afvaller is, terwijl de anderen dat niet weten. Daarnaast vond ik ze heel raar reageren tijdens het instappen, alsof ze teleurgesteld waren.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #76 Gepost op: 20-09-2020, 08:44:33 »
Misschien... ligt Horace wel uit het spel, maar krijgt hij net als in de Belgische Mol nog een rol in de opdracht.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #77 Gepost op: 20-09-2020, 08:57:52 »
Ik heb toch erg genoten hoor! Ik vind het heel fijn dat er geluisterd is naar de kritiek dat de opdrachten vaak onduidelijk waren en dat er nu goede uitleg is. Ook erg leuk die verwijzingen naar eerdere seizoenen in de opdrachten.
Ik blijft het toch een cadeautje vinden zo'n extra seizoen, dus ik geniet volop!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #78 Gepost op: 20-09-2020, 09:06:40 »
Ik moet bekennen dat ik echt ouderwets genoten heb deze aflevering  ::bravo:: Kan ook zijn dat ik zaken in een delirium beleefd heb aangezien ik ziek op bed lig, maar toch... :P

Het voelde voor mij als ouderwets genieten, ook al waren de opdrachten simpel en zonder extra laag. Het leek wel terug in de tijd, soms zo knullig, en lekker die stukjes tussendoor met de kandidaten.

Bij de executie had ik verwacht dat er uiteindelijk maar twee over zouden blijven. Nu snap ik dat einde met die 3 niet zo goed, dat moet ook een reden hebben. Zij hebben wellicht nog iets met zijn drieën meegemaakt zo aan het einde. Een vraag of dilemma?

Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #79 Gepost op: 20-09-2020, 10:21:55 »
Mocht er volgende week iemand teruggekocht worden, dan heeft Ron alvast een geweldig excuus om veel geld uit te geven.  ::tandpastasmiley::