Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 13477 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #20 Gepost op: 14-09-2020, 12:17:48 »
Als je het mij vraagt, zit dat biljet van 250 euro gewoon nog in de koffer van Horace.
Als je het mij vraagt ook)! En hij heeft vast wel 1000 euro vernietigd. Patrick liet zich afschieten met wat geld maar waar is de rest gebleven? Horace schiet Tygo af om lekker alleen te kunnen gaan roven en we zien hem zelfs tweemaal geld proppen wb. dat mingeld.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2020, 20:36:52 »
Ik heb bepaald hoeveel de twee groepen hebben behaald en gemist bij opdracht 2.1. Uiteindelijk ligt het alsnog erg dicht bij elkaar omdat de groepen allebei erg weinig stenen/geld hebben meegenomen. Vinden jullie het oké als ik daarbij nog subjectief die delen verdeel aan de hand van uitspraken of kandidaten verder wilden lopen of niet?

Normaal gesproken zou ik dat sowieso wel hebben gedaan. Je hebt anders twee gelijke groepen die weinig van elkaar verschillen, en je ziet niet terug hoe de keuzes tot stand zijn gekomen.
Toch plaats ik dit bericht hier nog in omdat er nu nog geen andere Follow the Money-schema’s zijn en je die onderling dus niet kunt vergelijken.

Offline TheCubingAccountant

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2020, 23:38:50 »
Ik heb bepaald hoeveel de twee groepen hebben behaald en gemist bij opdracht 2.1. Uiteindelijk ligt het alsnog erg dicht bij elkaar omdat de groepen allebei erg weinig stenen/geld hebben meegenomen. Vinden jullie het oké als ik daarbij nog subjectief die delen verdeel aan de hand van uitspraken of kandidaten verder wilden lopen of niet?

Normaal gesproken zou ik dat sowieso wel hebben gedaan. Je hebt anders twee gelijke groepen die weinig van elkaar verschillen, en je ziet niet terug hoe de keuzes tot stand zijn gekomen.
Toch plaats ik dit bericht hier nog in omdat er nu nog geen andere Follow the Money-schema’s zijn en je die onderling dus niet kunt vergelijken.

Gezien het montagewerk zou ik mij niet al te veel focussen op wie wat heeft gezegd. Die ene groep van €35, heeft trouwens eigenlijk "€40" gevonden aangezien het bedrag werd afgerond naar €160+€40=€200 -> /2 = €100.

Nogmaals, het is ook niet 100% duidelijk wie nou het mingeld bij de laser opdracht heeft gepakt. Je zou kunnen splitten tussen Nadja en Horace. Maar misschien heeft iemand anders het gepakt.
Cijfers, nummers, getallen

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #23 Gepost op: 18-09-2020, 12:51:46 »
Hier mijn overzichtje van aflevering 1 en 2 samen. Ik zet altijd 2 kolommen per kandidaat. De eerste is dan wat ze werkelijk verdient hebben en de 2e is wat ze hebben laten liggen t.o.v. wat er maximaal te verdienen viel.
En verder nog wat kleine aantekeningetjes over jokers, wie zijn/haar scherm heeft gezien etc.
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen?  ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #24 Gepost op: 19-09-2020, 12:14:01 »
Op de valreep ook nog mijn overzicht. Na wat wikken en wegen heb ik er voor gekozen het simpel te houden. Ik denk dat opdracht 2 en 3 wel voor zich spreken, als iemand de precieze berekening wil zien, dan hoor ik dat graag ::joehoe::

En de totaallijst:

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #25 Gepost op: 19-09-2020, 12:55:38 »
Op de valreep ook nog mijn overzicht. Na wat wikken en wegen heb ik er voor gekozen het simpel te houden. Ik denk dat opdracht 2 en 3 wel voor zich spreken, als iemand de precieze berekening wil zien, dan hoor ik dat graag ::joehoe::

Thx B&W, zo te vergelijken zitten we in dezelfde range qua eind bedragen. Super tof om jou verdeling naast die van mij te leggen. Zal er nog eens over sudderen...
En voorlopig heel erg benieuwd naar de aflevering van vanavond! Alvast veel plezier  ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #26 Gepost op: 19-09-2020, 19:55:01 »
Gezien het montagewerk zou ik mij niet al te veel focussen op wie wat heeft gezegd. Die ene groep van €35, heeft trouwens eigenlijk "€40" gevonden aangezien het bedrag werd afgerond naar €160+€40=€200 -> /2 = €100.

Nogmaals, het is ook niet 100% duidelijk wie nou het mingeld bij de laser opdracht heeft gepakt. Je zou kunnen splitten tussen Nadja en Horace. Maar misschien heeft iemand anders het gepakt.
€ 160 + € 35 = € 195. € 195 : 2 = € 97,50. Werd afgerond naar € 100.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #27 Gepost op: 19-09-2020, 20:01:02 »
Werd afgerond naar € 100.
Afronden naar boven. Ik denk dat Mol daar niet blij mee is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2020, 20:22:26 »
Afronden naar boven. Ik denk dat Mol daar niet blij mee is.
Die wenst een afronding naar beneden. Nog liever een veiling waardoor de pot leeg raakt.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #29 Gepost op: 5-10-2020, 19:52:17 »
Kunnen we al conclusies trekken op basis van Follow the Money.

Zoals gewoonlijk zijn er weer een aantal opdrachten, die ook zonder mol geen resultaat zouden opleveren. En er zijn ook weer opdrachten die zodanig gemonteerd en in beeld worden gebracht dat een kandidaat de mol lijkt te zijn en de mol een kandidaat.

Desalniettemin is de kandidaat die het minste bijdraagt aan de pot het meest verdacht.

Tot nu toe valt vooral Ron op.
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 16:14:59 door Moldo »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #30 Gepost op: 6-10-2020, 13:26:56 »
Kunnen we al conclusies trekken op basis van Follow the Money.

Zoals gewoonlijk zijn er weer een aantal opdrachten, die ook zonder mol geen resultaat zouden opleveren. En er zijn ook weer opdrachten die zodanig gemonteerd en in beeld worden gebracht dat een kandidaat de mol lijkt te zijn en de mol een kandidaat.

Desalniettemin is de kandidaat die het minste bijdraagt aan de pot het meest verdacht.

Tot nu toe valt vooral Ron op.


Ik zou zeggen: bij de fakkels verliezen Peggy en Patrick maar Patrick gooit tenminste nog raak

Bij het raden van oud mollen oppert Peggy een verkeerde oud-mol

En het niet-gevonden schilderij is ook al van Peggy
(Maar ik zit in een tunnel ;) )
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 13:29:06 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #31 Gepost op: 6-10-2020, 16:25:25 »
Dankjewel voor de toevoeging.

Ik heb de opmerkingen bij de opdrachten in de grafiek aangepast. Met name dat Patrick raak gooit met de fakkel zou geld hebben kunnen opleveren.
Ook dat Peggy als eerste de naam van een oud-mol roept.

Als jullie nog meer opvallende acties van deelnemers hebben gezien, dan lees ik dat graag. Dan kan ik die in het schema zetten.

Het moeten natuurlijk wel acties zijn die geldwinst of geldverlies hadden kunnen opleveren of nog sterker daadwerkelijk een verschil hebben gemaakt voor de omvang van de pot.

Hints, opvallende uitspreken, bondjes, pakken van jokers, enzovoorts, enzovoorts zijn helemaal niet relevant voor dit topic.

Cash is king!  >:D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #32 Gepost op: 8-10-2020, 13:11:12 »
Terwijl jullie allemaal naar het koffertje kijken, let ik op de oud-mollen die ronddwalen ::vergroot:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #33 Gepost op: 9-10-2020, 14:47:58 »
Follow the Money valt niet mee dit seizoen.

Toch maar weer eens een poging gewaagd om zo goed mogelijk gewonnen en verloren geld toe te rekenen aan de overgebleven kandidaten.
Alleen acties die een verschil maakten hebben een geldwaarde gekregen. Dus het totale geldbedrag is niet verdeeld.
Op basis van deze aannames hebben de acties van Patrick het meeste geld gewonnen en de acties van Ron het meeste geld verloren.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #34 Gepost op: 9-10-2020, 15:30:04 »
Tja, blijft zeer discutabel natuurlijk. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Jeroen: hij schiet de laatste pijl raak bij Fortuin, waarbij de kans zeer groot was dat dit toch ging lukken dankzij het aantal beschikbare pijlen. En hij krijgt alles van meeslepend omdat hij de laatste paar meter de kist binnenhaalt die nauwelijks gevuld was. Wat mij betreft veel leukere tv dat de kist wel binnenkomt bij zo'n opdracht. Ze konden ook wel een kleine 'win' gebruiken op dat moment, na eerdere teleurstellingen.

En krijgt Patrick nou geld bij Follow the money?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #35 Gepost op: 9-10-2020, 15:45:43 »
De reden dat Patrick geld krijgt toegerekend bij de opdracht Follow the Money is omdat hij een goede naam noemt. Dat is een actie die potentieel geld had kunnen opleveren.
Vandaar. Maar het blijft allemaal wel discutabel.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2020, 15:46:15 »
Na aflevering zes is de stand:

1. Jeroen -/- € 1.140

2. Nikkie  -/- € 800

3. Peggy  -/- € 650

4. Tygo   + € 250
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 15:50:29 door Moldo »

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #37 Gepost op: 11-10-2020, 15:47:40 »
Ik vraag me vooral af hoeveel geld op elke locatie te vinden was.

We horen patrick praten over €1000 dat verdiend is in Villa dei Mulini (Geld-locatie).
Vlak daarna noemt hij het bedrag €500, waarschijnlijk hebben ze dat gevonden bij het bezoek aan Fort Stella (Aanwijzing-locatie).

Zouden we kunnen stellen dat er op de geld-locaties telkens €1000 en op aanwijzing-locaties €500 ligt?
Of zou er in het theater (de laatste aanwijzing-locatie) nog meer geld hebben gelegen omdat daar ook meer geldzakjes lagen?

Ik denk dat het geld daarom als volgt verspreid lag:


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #38 Gepost op: 11-10-2020, 18:23:44 »
Tygo valt hier wel erg op met zijn +€250.-
Wat heeft hij eigenlijk uitgevoerd alle afleveringen?
Een echt goede MOL zou het niet beter doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #39 Gepost op: 11-10-2020, 18:29:35 »
Ik vraag me vooral af hoeveel geld op elke locatie te vinden was.
Ik ook. Wie bedenkt uberhaupt dat op een aanwijzing locatie ook geld ligt?

En dan waren er verschillende munten, van 50, van 20 etc.

En dan bleek het theater bomvol te liggen, ook al zo vreemd van de opdracht. Bijna op elke rij wel wat.

Waren daarom die theatertickets zo prominent? Beetje vreemd allemaal. Vooral ondoorzichtig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)