Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos  (gelezen 15576 keer)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #20 Gepost op: 19-09-2020, 23:40:37 »
Opdracht teruggekeken, dit is mij opgevallen:

- Er moet geld verduisterd zijn. 1300 klopt gewoon niet met de hoeveelheid kandidaten die konden lopen. Alleen Ron stond buitenspel. Lijkt mij dat de mol vroegtijdig los is gekomen en geld heeft weggegooid.
- Ellie, Nikkie, Patrick en Ron zijn voor mij het minst verdacht bij deze opdracht. Bleven langdurig klooien met die sloten, terwijl je als mol juist snel vrij wil zijn.
- Tygo stond in het midden. Dit lijkt mij gekozen door de regie aangezien we geen overleg hebben gezien. Kan een goede positie voor de mol zijn omdat je veel met geld in je handen wil lopen om de kans groter te maken dat dat ergens spaak loopt. En in het midden vervoer je uiteraard het meeste geld. Maar aan de andere kant zijn alle kandidaten wel op jou gericht.
- Peggy was als eerste los en heeft ook veel met geld gelopen. Liep op een gegeven moment ook vast.
- Jeroen houdt een briefje achter en laat dit vervolgens zien aan Ellie. Heel onmols.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #21 Gepost op: 19-09-2020, 23:41:09 »
Even op een rijtje wie wat naar wie bracht:

Peggy
100 euro => Horace => Nikkie
100 euro => Tygo
50 euro => Tygo => Ellie


Horace
100 euro => Patrick
100 euro => Peggy => Ellie
50 euro=> Peggy => Jeroen => Peggy => Tygo


Tygo
100 euro => Jeroen
100 euro => Ron
50 euro => Ellie => Horace


Jeroen
100 euro => Horace
100 euro => Peggy => Nikkie
50 euro => Patrick => Tygo => Patrick


Nikkie
100 euro => Patrick => Tygo
100 euro => Patrick => Ron
50 euro => Peggy


Patrick
100 euro => Horace
100 euro => Tygo => Jeroen
50 euro => Nikkie


Ron
100 euro => Ellie
100 euro => Peggy
50 euro => Jeroen


Ellie
100 euro => Jeroen => Peggy
100 euro => Patrick*
50 euro => Tygo => Ron*


*Ellie heeft op een gegeven moment beide biljetten vast, maar daar is niet voor beboet
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 15:35:08 door Sanmol »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #22 Gepost op: 19-09-2020, 23:47:32 »
Iets wat mij opviel is dat Peggy beweert geld voor Ellie aan Jeroen te hebben gegeven, terwijl ze voor de tweede keer geld voor Ellie aan Tycho geeft. Tycho heeft vervolgens geld voor Nikkie in zijn hand, maar we zien hem niet het tweede biljet (dat is een van 100) aan Ellie geven. Ik heb verder wat dingen anders gezien dan Sanmol. Ik zal mijn lijst later plaatsen als ik hem (voor zover het mogelijk is) af heb.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #23 Gepost op: 19-09-2020, 23:55:48 »
Iets wat mij opviel is dat Peggy beweert geld voor Ellie aan Jeroen te hebben gegeven, terwijl ze voor de tweede keer geld voor Ellie aan Tycho geeft. Tycho heeft vervolgens geld voor Nikkie in zijn hand, maar we zien hem niet het tweede biljet (dat is een van 100) aan Ellie geven. Ik heb verder wat dingen anders gezien dan Sanmol. Ik zal mijn lijst later plaatsen als ik hem (voor zover het mogelijk is) af heb.

Na terug kijken besefde ik mij dat er in de editing een fout zit en dat er tweemaal word geshowed dat Tygo via iemand en dan Horace Nikkie 100 euro geeft.

Edit: Het koste me een paar grijze haren en deductief nadenken, maar na het biljet van Jeroen afkomstig van Horace of Tygo heb ik ze allemaal achterhaald.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 00:30:40 door Sanmol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #24 Gepost op: 20-09-2020, 00:55:01 »
Eindelijk krijgen wij hier en daar een glimp van het geld te zien.
Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2020, 01:28:26 »
*Ellie heeft op een gegeven moment beide biljetten vast, maar daar is niet voor beboet


Volgens mij is dit omdat ze geen biljet aanpakt terwijl ze er al een heeft, dat was namelijk wat er verboden was. Er is niets gezegd over het openen van meerdere kokers met biljetten.

Volgens mij zitten de volgende zaken fout in het schema (ik ben nog niet helemaal klaar en ik maak later waarschijnlijk nog een tijdspad ter verduidelijking):
Volgens mij gaat de 50 euro voor Tygo niet via Jeroen en volgens mij gaat de 100 euro voor Ellie van Horace via Peggy naar Tygo naar Ellie en niet direct van Peggy naar Ellie.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 01:41:27 door squirleon »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2020, 01:53:55 »
Volgens mij is dit omdat ze geen biljet aanpakt terwijl ze er al een heeft, dat was namelijk wat er verboden was. Er is niets gezegd over het openen van meerdere kokers met biljetten.

Volgens mij zitten de volgende zaken fout in het schema (ik ben nog niet helemaal klaar en ik maak later waarschijnlijk nog een tijdspad ter verduidelijking):
Volgens mij gaat de 50 euro voor Tygo niet via Jeroen en volgens mij gaat de 100 euro voor Ellie van Horace via Peggy naar Tygo naar Ellie en niet direct van Peggy naar Ellie.

Je ziet letterlijk Peggy naar Jeroen lopen met de 50 euro van Tygo, omdat Tygo dan al iets vast heeft. Daarom moest het even een ommetje maken.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #27 Gepost op: 20-09-2020, 02:09:12 »
Bedankt alweer voor het snelle speurwerk. Dus Ron en Patrick die beiden eigenlijk vrijwel het hele spel bezig zijn met die sloten zorgen dus hoofdzakelijk voor het misgelopen geld? En tegelijkertijd vinden de meeste volgers dat het juist mols is om snel vrij te zijn, maar daar gebeurt effectief toch niet heel veel mee? 100 euro weg is toch niet een gigantische molactie, al is het misschien het meeste wat je je ongeveer kunt permitteren omdat je over slechts 250 euro echt primair beschikt. Horace vervalt, Tygo dan nog... Met die centrale rol juist weer té opvallend en kun je daar dan niet nog veel meer mollen?

Wat dat betreft - en ik zeg het misschien niet graag  ::rofl:: - is Ron in zijn rol als onhandige clown toch effectief de beste Mol in deze opdracht en komt hij er eigenlijk vrij goed mee weg.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #28 Gepost op: 20-09-2020, 02:09:52 »
Nikkie en Horace konden niet bij Tygo. Hierdoor ontstond een alternatieve route via Patrick naar Nikkie naar Horace, naar Peggy zodat niet alles via Tygo ging. Peggy en Patrick aan de ingang van deze route. Peggy snel los, Patrick niet, waardoor route bij Patrick blokkeerde.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 10:35:29 door foxhunter »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #29 Gepost op: 20-09-2020, 11:38:52 »
Je ziet letterlijk Peggy naar Jeroen lopen met de 50 euro van Tygo, omdat Tygo dan al iets vast heeft. Daarom moest het even een ommetje maken.

Op welk moment in de opdracht zie je dit gebeuren, ik zie het namelijk niet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #30 Gepost op: 20-09-2020, 11:49:28 »
Los van wie welk biljet aan wie geeft... Ellie komt los op twee minuten voor het einde en die zien we al voor het einde weer wandelen. Toch is ze de enige waarvan we zien, dat ze doodop is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2020, 12:52:39 »
Bedankt alweer voor het snelle speurwerk. Dus Ron en Patrick die beiden eigenlijk vrijwel het hele spel bezig zijn met die sloten zorgen dus hoofdzakelijk voor het misgelopen geld? En tegelijkertijd vinden de meeste volgers dat het juist mols is om snel vrij te zijn, maar daar gebeurt effectief toch niet heel veel mee? 100 euro weg is toch niet een gigantische molactie, al is het misschien het meeste wat je je ongeveer kunt permitteren omdat je over slechts 250 euro echt primair beschikt. Horace vervalt, Tygo dan nog... Met die centrale rol juist weer té opvallend en kun je daar dan niet nog veel meer mollen?

Wat dat betreft - en ik zeg het misschien niet graag  ::rofl:: - is Ron in zijn rol als onhandige clown toch effectief de beste Mol in deze opdracht en komt hij er eigenlijk vrij goed mee weg.

Inderdaad, mensen als Peggy, die vroeg los zijn, hebben toch veel geld verdiend en zijn hier onmols.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2020, 12:53:52 »
Spreekt Tygo zich hier niet een beetje tegen. In de biecht zegt hij dat hij weet dat Jeroen het befaamde gescheurd biljet niet heeft ingeleverd, maar dat hij hierover niets zegt omdat Jeroen zijn Mol is.
Dan horen we Ellie zeggen dat Tygo na de opdracht Jeroen heeft aangesproken over het gescheurde briefje. Was dit waar iedereen bij was? Hoe weet zij dit? En als klap op de vuurpijl het "slijpen van de messen" aan de ontbijttafel. Tygo beschuldigt hier ten overstaan van iedereen Jeroen. Maar hij zou het toch stilhouden?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #33 Gepost op: 20-09-2020, 13:10:33 »
Spreekt Tygo zich hier niet een beetje tegen. In de biecht zegt hij dat hij weet dat Jeroen het befaamde gescheurd biljet niet heeft ingeleverd, maar dat hij hierover niets zegt omdat Jeroen zijn Mol is.
Dan horen we Ellie zeggen dat Tygo na de opdracht Jeroen heeft aangesproken over het gescheurde briefje. Was dit waar iedereen bij was? Hoe weet zij dit? En als klap op de vuurpijl het "slijpen van de messen" aan de ontbijttafel. Tygo beschuldigt hier ten overstaan van iedereen Jeroen. Maar hij zou het toch stilhouden?

Het viel zeker erg op, vooral omdat het zo kort na elkaar gebeurde in de aflevering. Bij het handelen van Tygo kan ik dan nog denken: die is enorm impulsief en kan het dan toch niet voor zich houden. Als hij de Mol is, stopt hij hier wel overdreven veel energie in en is het niet bepaald subtiel. In ieder geval zorgt het voor verwarring, en dat is wel een plus.
Ook dat Patrick wel al heel snel door heeft dat Ellie en Jeroen kennelijk in de beginnende fase zijn van een bondje... Er gebeurt een hoop dat de eindmontage niet haalt blijkbaar en kandidaten zijn misschien té casual buiten de opdrachten om?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2020, 13:15:17 »
Zou de Mol hier al weten welke sleutels hij/zij moet gebruiken om los te komen? Ik neem aan dat een Mol toch het beste kan mollen als hij/zij actief mee kan doen in het spel, en dus zo snel mogelijk vrij wil komen. Of is heeft het in dit geval meer zin om niet los te geraken en het geld buiten spel te laten?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2020, 13:22:58 »
Zou de Mol hier al weten welke sleutels hij/zij moet gebruiken om los te komen? Ik neem aan dat een Mol toch het beste kan mollen als hij/zij actief mee kan doen in het spel, en dus zo snel mogelijk vrij wil komen. Of is heeft het in dit geval meer zin om niet los te geraken en het geld buiten spel te laten?

Ik zou als mol net op tijd los raken om zo nog verwarring te zaaien. Of heel actief biljetten vervoeren, maar zelf niet mijn eigen biljetten naar mensen brengen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2020, 14:02:51 »
Volgens mij is het volgende gebeurt, dit zijn de drie kokers, niet noodzakelijk in volgorde van hangen of chronologisch van openmaken.

Ron:
  • Niet geopend
  • Niet geopend
  • Niet geopend
Ellie:
  • 100 voor Peggy aangekomen via Jeroen
  • 100 voor Patrick aangekomen via Tygo
  • 50 voor Ron aangekomen via Tygo
Jeroen:
  • 100 voor Nikkie aangekomen via Jeroen
  • niet geopend
  • 50 voor Patrick waarschijnlijk aangekomen via Tygo
Peggy:
  • 100 voor Tygo, direct gegeven
  • 100 voor Jeroen, direct gegeven
  • 50 voor Ellie aangekomen via Tygo
Horace:
  • 100 voor Ellie aangekomen via Peggy en Tygo
  • Niet geopend
  • 50 voor Tygo aangekomen via Peggy
Tygo:
  • 100 voor Nikie aangekomen via Peggy en Horace
  • Niet geopend
  • 50 voor Horace aangekomen via Ellie en verder via onbekende weg
Nikkie:
  • 100 voor Ron aangekomen via Patrick en Tygo
  • 100 voor Tygo aangekomen via Horace en Peggy
  • 50 voor Peggy aangekomen op onbekende manier of ongeopend
Patrick:
  • 100 voor Jeroen aangekomen maar niet verdient via Tygo
  • 100 voor Horace aangekomen via Nikkie
  • 50 voor Peggy aangekomen op onbekende manier of ongeopend
Edit: Het briefje van 50 voor Horace gaat niet via Peggy (in beeld tenminste) maar via Ellie.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 16:38:28 door squirleon »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2020, 14:07:33 »
Zou je toch denken dat de mol 1 van de mensen is die niet loskwam. Een Peggy bijvoorbeeld komt vroeg los en draagt veel geld bij aan de pot.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2020, 14:25:43 »
De mol zou toch niet heel snel los willen komen. Maar uiteindelijk wel, zodat er nog hier en daar iets verduisterd kan worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2020, 14:44:09 »
Heb het idee dat het hier de bedoeling was dat de MOL geld in zou brengen. Mogelijk ivm een aanstaande veiling?
Moeilijk dan om hier een mollenstreek uit te halen.