Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min  (gelezen 19524 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #100 Gepost op: 26-09-2020, 18:29:44 »
Ik zat nog eens goed te kijken, en toen viel mij het volgende op:
Als Peggy en Patrick bij het terras aan het ravijn zijn aangekomen beginnen ze meteen over een -200 bord dat ze zien beetje aan de zijkant, duidelijk in het camerashot te zien. Zij staan echter al direct naast het bord dat later door Patrick geopend zal worden met de bezem. Je kan het zelfde soort spandoek dat aan de muur hangt herkennen, en als je goed kijkt zie je de zijkant van het bord dat aan het raam bevestigd is. Zijn ze heel blind, of erg gefixeerd op iets anders? Zeker Peggy zou toch redelijk goed zicht moeten hebben. Nu snap ik ook beter wat Ron en Tygo aan het zeggen zijn, want die snappen er niks van dat ze weglopen terwijl ze net naast een groot rood -200 bord staan.

Ik ben er trouwens behoorlijk van overtuigd dat Peggy wel degelijk de juiste luiken later opent, de luiken waarvan we niet te zien krijgen of die daadwerkelijk rood zijn. Je ziet de verbindingsstrips zitten, die overeenkomen met de andere goede rode luiken. Bovendien klopt het standpunt vanuit het raam t.o.v. het pleintje waarvandaan ze deze luiken waarnemen. Je kan langs Peggy naar buiten kijken en dan zie je de soort kleine stellage die daar staat, eerder ook op camera te zien. Ze zitten sowieso aan de juiste kan van het huis vanwege de aanwezigheid van een ander raam aan de zijkant die ze passeren. Rest eventueel nog dat ze op de verkeerde verdieping zitten. Je ziet dat er door de luiken nauwelijks licht komt, behalve een streep rechtsboven (van binnenuit). Je ziet op een eerder shot (4:21) dat de platen beetje scheef zitten, met links lager (dat is dus rechts van binnen). Dit komt precies overeen.

Derde en vierde luik niet veel verdachts aan de hand, je ziet ook dat ze die openen, zowel  met shot van binnen als van buiten. Bij vierde luiken die ze openen zie je wel dat die al beetje dichtwaait en ze dat niet lijken op te merken... Of hier dan verder nog iets mee is. Dus ik zie ze gewoon correct vier luiken openen, waarbij Patrick eentje van buiten doet, misschien dat dat toch echt niet mocht?

Edit:
En nog een toevoeging, maar dat is dan misschien wat raar gemonteerd...? Peggy en Patrick lopen met zo'n vier minuten te gaan bij die bogen met aan hun linkerhand een mooi pand met op de bovenste verdieping rode luiken. Uiteindelijk zullen deze worden geopend door Nikkie en Jeroen. Volgens mij zien ze die luiken niet en gaan ze richting gesloten luiken veel verder, die je kan zie als je door de bogen kijkt. Kijken ze bewust verkeerde kant op (met name Peggy)? En moeten ze dan niet Nikkie en Jeroen kruisen die vervolgens wel die luiken bij de bogen openen? Als je op maps kijkt zie je dat er daar in Pitigliano niet heel veel keuze is qua looproute.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 18:37:51 door Uil »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #101 Gepost op: 27-09-2020, 09:26:36 »
Ik heb 'm niet net teruggekeken, dus correct me of I'm wrong, maar ik bedacht me dat het raar is, dat de kandidaten die luiken openen niet lijken te kijken of dit inderdaad een rood luik is. Je zou toch een helft van het luik moeten kunnen openen, je hoofd naar buiten en dan op de andere helft kijken of die echt rood is? Dan weet je ook wat je verdient...

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #102 Gepost op: 27-09-2020, 17:35:10 »
Op beeld heb ik dat geen enkele deelnemer zien doen, en inderdaad, die extra controle zou je toch wel verwachten. Misschien in het moment van het spel, en met bevestiging van de porto dat ze er niet aan denken. Aan de andere kant: je wordt niet zomaar ergens binnen gelaten en denk dat men er niet heel veel twijfel over laat bestaan welke luik het dan is, dus misschien weinig reden voor twijfel.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #103 Gepost op: 27-09-2020, 22:48:50 »
Ja, dat zou je zeggen, maar er zijn toch twee luiken geopend die niet meetellen  ;) en ik geloof niet in de wind als mollenstreek

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #104 Gepost op: 3-10-2020, 00:38:16 »
Oud-Mollen die een handje geholpen hebben? Leuke voor aflevering 20. Nikkie deed een luik open en riep nu! Als Nikkie een groen luik opendeed en een oud-mol zoals Rob Dekay deed een rood luik open op dat moment...
Rob die kwam laseren? en assisteren met de luiken. En een fragmentje in aflevering 20. Daar kun je nog wel voor langskomen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #105 Gepost op: 3-10-2020, 09:53:33 »
Oud-Mollen die een handje geholpen hebben? Leuke voor aflevering 20. Nikkie deed een luik open en riep nu! Als Nikkie een groen luik opendeed en een oud-mol zoals Rob Dekay deed een rood luik open op dat moment...
Rob die kwam laseren? en assisteren met de luiken. En een fragmentje in aflevering 20. Daar kun je nog wel voor langskomen.
Dat zou wel heel flauw zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #106 Gepost op: 7-10-2020, 12:31:52 »
Wat me nog opviel: We zien eerst Nikkie in een biecht uitleggen hoe dat met die luiken met min bedragen werkt. Later horen we Jeroen tegen Nikkie zeggen: O, ik snap hem. Als we de luiken opendoen dan gaat dat geld er niet van af.  Nikkie tegen Jeroen: Juist. Nikkie viel hier uit haar rol als mol, door te antwoorden met "juist" in plaats van een stukje onbegrip en daarom moest die biecht er in zodat ons niet opvalt dat Nikkie hier voorkennis heeft. Later zien we ook het onbegrip bij Peggy, die denkt dat -200 dicht moest blijven.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #107 Gepost op: 7-10-2020, 19:01:31 »
Je ziet de verbindingsstrips zitten, die overeenkomen met de andere goede rode luiken.

Deze:



Elke keer dat luiken van binnenuit werden geopend hebben we die gezien. Voor zover we kunnen nagaan zijn er van binnenuit dus geen groene luiken geopend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #108 Gepost op: 8-10-2020, 15:11:24 »
Ik denk dat het van binnenuit best lastig is om te zien of je het juiste luik hebt geopend. Ze zijn zo te zien ook best dik. En misschien was het ook een vereiste (of dat het technisch moet) om op een bepaalde manier de luiken te openen.

Mij lijkt het het meest waarschijnlijk dat de mol een luik stiekem weer heeft gesloten of een verkeerd luik (niet-rood) geopend. Het is dan wel wat tricky, aangezien er ook mensen op de uitkijk stonden, maar wie weet waren er 2 luiken die iets meer uit het zicht waren?  >:D

Dat de mol zich onder de mensen bij de verrekijkers bevindt, lijkt mij minder logisch. Maar ook weer niet onmogelijk. Je hebt een mogelijkheid om mensen naar het verkeerde luik te loodsen (als ze niet zien welk luik ze openen). Maar ook dat is riskant: aangezien er meer mensen op de uitkijk staan en je misschien wel van buitenaf kunt zien of je het juiste luik hebt geopend.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #109 Gepost op: 15-10-2020, 18:17:54 »
Jeroen bij het laatste huis in een biecht: oud vrouwtje die was aan het bellen met een vriendin of zo en dacht wat heb ik nou aan mijn fiets hangen.
En wat als haar vriendin in het hotel werkt en het verzoek kreeg om de luiken weer dicht te doen, want de opdracht is afgelopen?
Zie je nou een blik van herkenning bij de vrouw als ze Jeroen ziet? Dan is hij al eerder langs geweest om te vertellen bel je vriendin of dochter in het hotel en vraag of ze de luiken dicht doet zodra we binnen komen. Je ziet ook paarse bloemen in dat huis. Vers gebracht smorgens door Jeroen. Ik wil er gewoon niet aan dat het de wind was die de luiken dicht deed. Rik:dat is nog een heel verhaal.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 21:41:41 door foxhunter »