Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min  (gelezen 19528 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #20 Gepost op: 19-09-2020, 21:55:25 »
Ron deed ook heel raar hier misschien heeft hij gezien dat sommigen groene deuren hebben geopend of verkeerde ramen. Anders zit de mol sowieso in het dorp. Patrick,Peggy Jeroen en Nikkie
chipsverslaafde <3

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #21 Gepost op: 19-09-2020, 21:59:23 »
Ik heb inderdaad een paar groene luiken gezien, maar daar stonden volgens mij geen bedragen op
Leken ze wel onderdeel van het spel? Of luiken die toevallig groen zijn?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #22 Gepost op: 19-09-2020, 22:22:14 »
Die groene luiken... Zijn die relevant? Het gaat om de rode luiken die ze geopend zagen. Dat kunnen alleen de vier buiten het dorp gezien hebben. Ik weet niet in hoeverre het zonder verrekijker goed te zien was. Als dat niet het geval was, dan is Ellie verdacht. Zij heeft steeds de verrekijker gehad. Was zij te controleren? Andersom kon zij wel Horace sturen en controleren.

Als.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #23 Gepost op: 19-09-2020, 22:27:17 »
Volgens mij waren er maar 2 groene luiken die allebei in hetzelfde gebouw zaten. En aangezien er geen bedragen op stonden lijkt het me niet dat ze relevant waren voor de opdracht maar gewoon bij dat gebouw hoorden. De kandidaten hebben er ook niets over gezegd.

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #24 Gepost op: 19-09-2020, 22:28:38 »
Erg opvallend dat we de groepsverdeling niet zien en dat deze hetzelfde is als bij opdracht 1.1; autobestuurders buiten, de rest in het dorp... Dat riekt naar mol-plaatsing (en dan waarschijnlijk in het dorp, imo)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #25 Gepost op: 19-09-2020, 22:31:11 »
Even een vraag vanuit de kleurenblindenbank: waren er idd ook groene luiken??
Dan is de actie van peggy die op eigen initiatief naar een luik gaat dat buiten het zicht van de overzichthouders wel verdacht!

Volgens mij heeft Peggy een Luik geopend waarvan we niet gezien hebben of dit inderdaad een rood Luik was. Ik vond dit VERDACHT
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #26 Gepost op: 19-09-2020, 22:59:23 »
Dat maakt toch niet uit? Het levert niets op, maar het kost ook niets. Als het groen was, moeten anderen dat gezien hebben of niets gezien hebben. In beide gevallen weten minstens twee mensen, dat het niet klopt.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #27 Gepost op: 19-09-2020, 23:18:26 »
Even een vraag vanuit de kleurenblindenbank: waren er idd ook groene luiken??
Dan is de actie van peggy die op eigen initiatief naar een luik gaat dat buiten het zicht van de overzichthouders wel verdacht!
De normale kleur van de luiken is donkergroen, er waren daarnaast nog een aantal luiken die de kleur 'molgroen' waren.
Vanuit de binnenkant van de huizen kon je niet zien welke kleur de buitenkant van de luiken had, dus de kleur groen maakt in principe niet uit, alle dichte luiken zagen er van de binnenkant hetzelfde uit. Het kan hoe dan ook een erg goede molactie zijn om de luiken buiten het zicht van de overzichthouders te openen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2020, 23:26:03 »
Is er ergens gezegd dat het openen van een Andere kleur mingeld zou opbrengen?  Ik heb het niet mee gekregen ,en als enkel de mol dit zou weten, is dar beetje vals spelen.  Ik denk dat er hier iets Anders aan de Hand was. Misschien inderdaad dat bepaalde luiken weer gesloten werden, maar dat zouden de observatoren hebben moeten kunnen zien.

Feit blijft dat er meer minluiken zijn geopend dan Waar ze voor beloond werden . Ik denk dat we hier In de ontknoping wel de oplossing voor krijgen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #29 Gepost op: 19-09-2020, 23:27:05 »
Volgens mij ontbreekt hier informatie over hoe de luiken geteld worden. Zijn ze ook ongeldig als ze gesloten worden door de wind? Zo nee, dan kunnen we al 4 kandidaten strepen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #30 Gepost op: 19-09-2020, 23:28:59 »
Vind t ook erg jamner dat we niet meegekregen hebben hoe de groepen verdeeld werden

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #31 Gepost op: 19-09-2020, 23:51:30 »
Ik denk dat er meerdere verkeerde luiken zijn geopend. Het loont de moeite om te kijken van welke luiken wij in beeld bewijs zien dat ze kloppen (oa Nikkie zie je uit een correct luik hangen op een gegeven moment). Ik denk dat de fout bij het duo van Peggy zit.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2020, 00:13:57 »
In Italië moet je soms bij dit soort lukken ze helemaal openduwen om te zorgen dat ze achter een haak komen te zitten en ze ook open blijven. Het is een beetje 50/50 (met soms in hetzelfde huis verschillen) want sommige luiken hebben geen haken en daarbij komt het best vaak voor dat ze weer dichtwaaien. Ik kon zelf niet goed zien wat voor luiken dit waren. Voor wie de beelden wil doorspitten: de haken zitten aan de buitenwand. Je hoeft niets bijzonders te doen, alleen de luiken goed helemaal openduwen en dan valt het luik achter de haken.

Als dit luiken met haken waren en de kandidaten ze niet goed (helemaal) open hebben geduwd, zou ik het terecht vinden dat ze geen geld krijgen voor luiken die dichtwaaien.

Maar het kan best zijn dat er een andere verklaring is (zoals verkeerde luiken geopend of de mol luiken weer dichtgetrokken). 

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #33 Gepost op: 20-09-2020, 00:36:45 »
Jeroen, Nikkie, Patrick of Peggy: één van de vier heeft aan de bewoner gevraagd het luik weer te sluiten, of heeft zelf het luik weer gesloten (maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk).

Peggy en Patrick waren voortdurend samen. Tussen Jeroen en Nikkie was wel eens wat afstand. Aangezien Jeroen totaal onverdacht is, lijkt het me het meest logische dat Nikkie dit heeft gedaan. Nikkie moet de mol zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2020, 00:47:54 »
Dus Ron, Tygo en Ellie kunnen eigenlijk al niet meer de mol zijn. Er is gemold in het dorp en het was geen nepmolactie om verdacht te lijken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2020, 00:50:28 »
Het was geen best weer, met veel wind. het is mogelijk dat er weer luiken zijn dichtgewaaid. Tellen die dan als mingeld? Mij is dat niet duidelijk.
Als iemand luiken expres opnieuw heeft gesloten moet dat gezien zijn door de verrekijkers, trouwens ook als ze dichtgewaaid zijn.
De MOL zou zich hier aardig hebben blootgegeven als hij/zij luiken heeft gesloten. Dat moet opgemerkt zijn. Veel te riskant !!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2020, 00:52:45 »
Nikkie bepaalt de verdeling Kathedraal Aquaduct. Patrick en Peggy richting kathedraal gestuurd en Nikkie en Jeroen naar Aquaduct.
Waarom zit Jeroen alweer bij Nikkie? Begin te twijfelen aan zijn radio "verspreking". Niets is wat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 00:56:28 door foxhunter »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2020, 00:55:49 »
Het was geen best weer, met veel wind. het is mogelijk dat er weer luiken zijn dichtgewaaid. Tellen die dan als mingeld? Mij is dat niet duidelijk.
Als iemand luiken expres opnieuw heeft gesloten moet dat gezien zijn door de verrekijkers, trouwens ook als ze dichtgewaaid zijn.
De MOL zou zich hier aardig hebben blootgegeven als hij/zij luiken heeft gesloten. Dat moet opgemerkt zijn. Veel te riskant !!
Dichtwaaiende luiken zien de observatoren net zo goed, dat maakt niks uit.

Moet wel een molactie zijn geweest op de een of andere manier.

Als ze het spel niet goed hebben gespeeld zegt Rik dat, zie de valse namen, maar bij een molactie zegt hij dat niet en brengt hij het prrcies zoals hij nu deed: een schokeffect dat ze geld mislopen.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 00:57:43 door Theovv »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2020, 01:10:46 »
Ja, mee eens, maar de observanten zien de MOL dan toch bezig, althans die kans is groot.
Teveel risico, denk ik nog steeds

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2020, 01:20:18 »
Ja, mee eens, maar de observanten zien de MOL dan toch bezig, althans die kans is groot.
Teveel risico, denk ik nog steeds

Ligt eraan hoe de mol te werk is gegaan en of ie t zelf gedaan heeft of aan bewoner gevraagd. of door bewust niet goed open te doen zodat ze dicht kunnen waaien.