Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min  (gelezen 19531 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #80 Gepost op: 22-09-2020, 23:51:34 »
Maar stel dat de molactie is 'doe de luiken niet achter de grendel, want dan waaien ze misschien dicht' en er waait vervolgens een half uurtje geen wind, dan zien we dus in de ontknoping dat de mol het wel heeft geprobeerd, maar pech had met de wind?  ::rofl::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #81 Gepost op: 23-09-2020, 12:04:10 »
De tekst van Rik aan het einde is "Jullie hebben 5 luiken open gekregen". Ik blijf vinden dat het open doen van de luiken dan moet tellen, niet of ze dichtwaaien of later dichtgedaan worden. Zijn er beelden van (de buitenkant!) van alle 7 luiken die zogenaamd opengegaan zijn?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #82 Gepost op: 23-09-2020, 12:23:04 »
De tekst van Rik aan het einde is "Jullie hebben 5 luiken open gekregen". Ik blijf vinden dat het open doen van de luiken dan moet tellen, niet of ze dichtwaaien of later dichtgedaan worden. Zijn er beelden van (de buitenkant!) van alle 7 luiken die zogenaamd opengegaan zijn?
Die met de bezem zien we half, en het luik aan de zijkant niet. De rest wordt wel in beeld gebracht op het moment dat ze worden geopend. Dus 5 luiken zeker geopend, 1 half bevestigd en 1 luik niet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #83 Gepost op: 23-09-2020, 14:00:13 »
Het kan best dat het openen van de luiken met de bezem door Patrick afgekeurd is. Deze is nl van buiten geopend en niet van binnen uit. Rik heeft in andere opdrachten ook de listige ingrepen van de groep afgekeurd.

Nog even los van of alle luiken wel op de haak zaten en of ze niet op verzoek van de mol door bewoners weer zijn gesloten. We gaan het vast zien in de terugblik hoe Peggy/Nikkie bijv met molcamera toont hoe de luiken weer gesloten worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #84 Gepost op: 23-09-2020, 23:26:53 »
Meest waarschijnlijke lijkt me dat de luiken vastgezet kunnen worden en dat de Mol dit na kan laten of, als hij aan de andere kant staat, kan verzwijgen of niet kan controleren of ze weer dicht slaan. Genoeg excuses om je als Mol achter te verschuilen.

Klopt, normaal gesproken kan dat inderdaad wel. Ik heb 5,5 jaar in Florence gewoond en moest de luiken altijd met een klemmetje vastzetten. Als één van de buren de luiken niet goed vastzette, gaf dat enorm veel herrie met de wind (echt dat je 's nachts ineens uit je bed sprint van het harde geknal tegen de muur), dus daar was de buurt dan niet blij mee. Bij storm zijn er ook wel eens niet vastgezette luiken naar beneden gewaaid in mijn appartementencomplex.

Ik vond het opmerkelijk dat niemand hier even uit het raam leek te hangen om het vastzetten te controleren. Als je deze luiken niet zou kunnen vastzetten, is het met een beetje slecht weer echt een hel daar.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2020, 23:29:16 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opduracht 2: Meer of min
« Reactie #85 Gepost op: 24-09-2020, 19:58:51 »
Is dit het?
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Klopt ook met het beeld tijdens Riks uitleg op het moment dat hij zegt "sommige luiken zijn rood".

« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 21:40:09 door foxhunter »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opduracht 2: Meer of min
« Reactie #86 Gepost op: 24-09-2020, 23:34:06 »
Is dit het?
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Klopt ook met het beeld tijdens Riks uitleg op het moment dat hij zegt "sommige luiken zijn rood".
Is dit het hotel waar Nikkie en Jeroen zijn geweest? Het stikt op iedere etage van de luiken, veel groene, maar 2 rode. Misschien zijn Nikkie en Jeroen een heel verkeerde kant opgelopen in het hotel. Dan openen ze groene luiken inplaats van rode.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #87 Gepost op: 25-09-2020, 00:10:04 »
Ja.
Ellie staat zo zien we de hele tijd te kijken met een verrekijker. Grappig want op het moment Supreme staan ze samen onder een plu zonder verrekijker. Die regen was een zegen voor de molactie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opduracht 2: Meer of min
« Reactie #88 Gepost op: 25-09-2020, 00:15:59 »
Is dit het?
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Klopt ook met het beeld tijdens Riks uitleg op het moment dat hij zegt "sommige luiken zijn rood".
Ik snap het nut niet van deze truc. Je kan dan toch ook gewoon leden van de productie rode luiken die zijn geopend weer laten sluiten? Het zou wat mij betreft ook het bankroet zijn van het programma als dit daadwerkelijk zo gebeurd is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opduracht 2: Meer of min
« Reactie #89 Gepost op: 25-09-2020, 07:21:47 »
Ik snap het nut niet van deze truc. Je kan dan toch ook gewoon leden van de productie rode luiken die zijn geopend weer laten sluiten? Het zou wat mij betreft ook het bankroet zijn van het programma als dit daadwerkelijk zo gebeurd is.
Die verrekijker is er niet voor niks. Dat de uitkijkposten er geen gebruik van maken is hun eigen probleem. De luiken moesten door de kandidaten worden geopend. De verrekijkers moesten vaststellen dat dit daadwerkelijk zo was. Maar met het blote oog zie je precies wat wij op tv ook zien. Iemand maakt een rood luik open. Ellie had een unieke kans op 50% van een vrijstelling (Jeroen/Nikkie) maar heeft die laten liggen. Heeft dit ook gevolgen voor de quiz op de site. Er was hier een vrijstelling te verdienen.
Dit is geen vervalsing, Jeroen had kunnen controleren of het luik rood was. Heeft hij niet gedaan. Eigen schuld, dikke bult, maar geen vervalsing.
En tijdens de onthullingen zullen heel veel mensen lachen om deze truc.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2020, 07:25:24 door foxhunter »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #90 Gepost op: 25-09-2020, 17:56:43 »
Kan me ook niet voorstellen dat ze productie in zo'n mate zou ingrijpen in het spel, lijkt me spelvervalsing.

Ik denk ook niet dat het meisje van het hotel zegt 'seven, four, five', maar 'seven or five', door de muziek etc. die er onder staat is ze slecht te verstaan.

Als Jeroen tweede luik in het hotel open doet, zie je duidelijk dat het luik erboven nog steeds geopend is, die zou dan pas op veel later moment gesloten moeten zijn. Enige optie lijkt mij dan de wind (of iemand van het hotel, maar zeer onwaarschijnlijk, en dan knijpt Rik wel een oogje toe lijkt mij). Het gekke is dat dat tweede luik in de eetzaal of zoiets is, niet in een kamer waar je bij de receptie een sleutel zou krijgen. Bovendien zijn er al mensen binnen. Waar was die tweede sleutel voor? Wist het receptiemeisje het ook niet precies, was er eigenlijk nog een set luiken elders?

EDIT:
Verbeter mezelf maar alvast. Het meisje pakt sleutel voor kamer 4 (of de volgorde van sleutels is zeer vreemd), maar ze zegt 'five' terwijl ze dat doet.
Kan het net niet helemaal goed zien wat er met de sleutels die Nikkie vast heeft gebeurd, maar als ze het eerste luik openen in de kamer, heeft ze geen sleutel meer in haar hand volgens mij. (In de deur laten zitten?) Waar is die andere sleutel dan gebleven? En bij het tweede luik heeft ze sowieso helemaal geen sleutels meer. Heeft de regie ingegrepen omdat er kleine misverstand was?
« Laatst bewerkt op: 25-09-2020, 18:02:03 door Uil »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #91 Gepost op: 25-09-2020, 21:23:12 »
Als Jeroen tweede luik in het hotel open doet, zie je duidelijk dat het luik erboven nog steeds geopend is, die zou dan pas op veel later moment gesloten moeten zijn.

Ik denk ook niet dat het meisje van het hotel zegt 'seven, four, five', maar 'seven or five', door de muziek etc. die er onder staat is ze slecht te verstaan.
Bestudeer de foto nog maar eens goed. Dat luik boven de tweede kamer is het eerste rode luik dat net was open gedaan door de bewoner. Dus ja die staat nog open.
Het gaat om het groene luik links van het bovenste rode luik, want dat had Nikkie geopend. Dat luik zie je niet meer terug in de beelden vanaf de buitenkant.
We worden hier voor de gek gehouden. En ik zie de spelvervalsing niet. Er wordt wel een kleine onderzoeks inspanning gevraagd van de kandidaten en de kijkers. Alle betrokken kandidaten hadden onderzoeks mogelijkheden en "plicht". Iedere lokale bewoner had een luik kunnen openen om een kleed uit te kloppen sigaretje te roken, noem maar op. Jeroen had de kleur kunnen controleren. Ellie/Horace hadden kunnen zien wie het luik opende. Als Peggy een luik opent dan zie je Peggy, je herkent haar. Maar bij dit eerste hotel luik herken je niemand.
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat mijn verhaaltje klopt. Maar wat een risico neem je met zo'n opzetje als regie en productie.
Het meisje zegt seven four five.  Maar voor de molactie maakt dit niks uit. Door 3 nummers te noemen en Nikkie die dit gauw herhaald als 5 en 7, zo zat het in haar hoofd van te voren ingeprent, bevestigd de verspreking. 5 is daarom groen en 4 is rood.
Nikkie had haar porto open. Horace en Ellie en Jeroen konden alledrie Nikkie's aankondigingen horen en beseffen dat er een signaal werd gegeven door Nikkie's Nu.
De kandidaten is aangereikt wat nodig/mogelijk was.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2020, 23:48:29 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #92 Gepost op: 25-09-2020, 22:09:38 »

Het meisje zegt seven four five.

Ze zegt: 7 or 5

Ze bedoelt and .. maar italianen zijn vaak niet zo goed in engels

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #93 Gepost op: 25-09-2020, 23:46:45 »
Ze pakt sleutel 4, ondertiteling geeft 7, 4 en 5. Maar de uitleg van FS vind ik prima. Het meisje zegt seven or five. Maar dit maakt voor de molactie niks uit. Het attendeerde mij er op dat er wel eens twee kamers naast elkaar in gebruik kunnen zijn en synchroon geopend gaan worden, waarbij het rode luik zichtbaar is voor de verrekijker en het groene luik geen uitzicht heeft op de verrekijker groep, maar een graad of 30 naar rechts.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #94 Gepost op: 26-09-2020, 00:04:01 »
De edit legde er wel erg de nadruk op dat de Mol bijna wel in het dorp moet zijn geweest. Tijdens de opdracht, maar wat ik nog niet heb gelezen, later ook nog 2 antwoorden op testvragen (van Ron & Jeroen) die de Mol in het dorp plaatsten. 2 van de 6 getoonde testvragen ...beetje veel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #95 Gepost op: 26-09-2020, 10:18:36 »
Op het moment dat wij het door Nikkie geopende groene luik willen kunnen zien, wordt dit beeld keurig afgekaderd aan de linkerkant door een schoorsteenpijp. Ook zit dit luik vanuit de gekozen camera hoek al achter een hoek van 30 graden. Dat is geen toeval, wij mogen het niet zien. Wij mogen alleen een rood luik zien, geopend door... ?
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 10:21:40 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #96 Gepost op: 26-09-2020, 11:13:49 »
Hmm.. stel dat Nikkie als mol stiekem weer luiken sluit, of de verkeerde luiken opent. Dan trek je toch geen neon-geel shirt aan dat van mijlenver goed te zien is?
Ik zet hierom toch een minpuntje bij Nikkie.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #97 Gepost op: 26-09-2020, 12:04:35 »
Op het moment dat wij het door Nikkie geopende groene luik willen kunnen zien, wordt dit beeld keurig afgekaderd aan de linkerkant door een schoorsteenpijp. Ook zit dit luik vanuit de gekozen camera hoek al achter een hoek van 30 graden. Dat is geen toeval, wij mogen het niet zien. Wij mogen alleen een rood luik zien, geopend door... ?
Of moesten we dat denken ...dat we het niet mochten zien? Het werd bij Moltalk meteen opgepikt.

Ik had het gevoel dat Nikkie hier door de regie verdacht werd gemaakt.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #98 Gepost op: 26-09-2020, 15:05:04 »
Hmm.. stel dat Nikkie als mol stiekem weer luiken sluit, of de verkeerde luiken opent. Dan trek je toch geen neon-geel shirt aan dat van mijlenver goed te zien is?
Ik zet hierom toch een minpuntje bij Nikkie.

Of ze heeft voor de gelegenheid even haar (onopvallend zwarte) jas dichtgedaan.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #99 Gepost op: 26-09-2020, 15:11:29 »
Kan het ook nog dat de mol op de uitkijkpost stond en onterecht tweemaal heeft bevestigd dat er een rood luik dichtging? Lijkt me een gewaagde actie aangezien er nog iemand bovenop staat dus je er zo bij bent. Maar ik vraag of we dat kunnen uitsluiten.