Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?  (gelezen 10929 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #20 Gepost op: 19-09-2020, 22:09:36 »
Er waren toch drie opdrachten gelukt? (Stenen, water, ladder.) Dat is 3 X 2 = 6 schilden.
:-X Uhh, ik ben niet wakker. Rekenfoutje. Een mislukte deelopdract is €400. Ik heb niks gezegd.  :-[

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #21 Gepost op: 19-09-2020, 22:18:19 »
Ik vind het niet verdacht dat iemand er naast stond bij de stormram.. dat "hek" waaide al bijna open van de wind.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #22 Gepost op: 19-09-2020, 23:05:38 »
Totaal zinloze opdracht, wat moet een mol hier. Er zijn 4 mensen per deelopdracht, er is nul ruimte om buiten zicht te raken.  Trap maken ,het valt enorm op als jouw touwen niet strak zitten.
Water , daar kun je met water knoeien tot je een ons weegt, maar dan neemt iemand anders het van je over.
Wipwap, van zodra ze doorhebben dat je met contragewicht de balk tegenhoudt,is dat ook 2 schilden binnen.

Fakkels, ja dat is dan enig waar je mogelijk zou kunnen sturen. Als jij je eerste fakkel raak gooit, is er een kans dat je meer fakkels mag gooien en die gaan dan per ongeluk niet raak.

Dus als mol is je winst dat er maar 6 schilden ipv 8 in spel komen.
Als je als mol drie keer misschien is er nog 21 keer kans dat er raak geschoten wordt, en dan op 6 schilden.  Weinig eer te behalen voor een mol.

Wel bijzonder aandachtspunt, de houding van de vinger van Ellie bij het eerste schop wat we van haar zien. Je weet dat je zo de lees tegenhoudt en de pijl nooit het doel kan bereiken.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #23 Gepost op: 19-09-2020, 23:07:00 »
Supergave opdracht  ::bravo:: ::bravo::

Bij de fakkels ging het verkeerd. Alleen Peggy viel me hier op

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #24 Gepost op: 19-09-2020, 23:27:57 »
Een goede molpositie is bij de fakkels, omdat dit de enige opdracht is met een beperkt aantal pogingen.
Tijdens het maken van de ladder kan je ook heel goed je best doen om alle knopen net niet strak genoeg te maken en zo tijd te verspillen.

Bij het emmertje water halen vraag ik me af waarom er niemand naar beneden is gelopen om te zorgen dat dat emmertje goed vol weer naar boven wordt getakeld. Het trappetje zat ernaast! Of dat er niet twee van die groep vast zijn doorgelopen naar een andere opdracht, met hoeveel mensen wil je blijven staan staren? Zie hier alleen geen molgedrag in, meer een kudde makke lammetjes



Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #25 Gepost op: 19-09-2020, 23:46:44 »
Qua beelden en humor vond ik dit een mooie opdracht, maar verder vond ik er weinig aan. De deelopdrachten waren zo simpel dat ze nauwelijks konden mislukken. Jammer ook dat ze niet op de een of andere manier aan elkaar verbonden waren (dus bijvoorbeeld  dat de sleutel nodig was om vuur te maken). Ook had ik nog wel een extra laag willen zien in het schieten, dat de kandidaten konden gokken op wie raak zou schieten of zelf de inzet per schild konden bepalen ofzo. Qua zoektocht naar de mol kun je er volgens mij ook weinig mee, omdat deze opdracht nauwelijks kon mislukken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2020, 01:02:24 »
Lijkt me in ieder geval dat je als mol geen pijl raak gaat schieten, of t moet per ongeluk zijn. Ik heb t wel eens gedaan en zo makkelijk is t niet op die afstand. Maar ze kregen wel heel erg veel pijlen.

Peggy gooide haar fakkel 2x op de rand van de enige vuurkorf die nog niet geraakt was. Zou je als mol zo bijna raak durven gooien?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #27 Gepost op: 20-09-2020, 02:06:59 »
Leek wel een opdracht van de scouting, zo makkelijk allemaal. En dan 3 pijlen per persoon krijgen, hoe dan!? :-\\
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #28 Gepost op: 20-09-2020, 03:07:21 »
Ik vind iedereen hier een beetje hypocriet aan het doen nu... (Is geen persoonlijke aanval, eerder een observatie.)
Als ze een opdracht met 23 verschillende lagen hebben is de opdracht weer te onmogelijk voor de kandidaten, en als ze iets als dit doen is het te simpel en moeilijk voor de mol...

Wees blij dat er weer eens zo'n opdracht tussen zit. Dit is vrij lang geleden. En het geeft moed dat de pot in ieder geval gespekt wordt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #29 Gepost op: 20-09-2020, 07:11:31 »
Even iets anders: wie heeft uiteindelijk geen pijl raak geschoten? Lijkt mij als mol dat je deze mist. Volgens mijn lijstje nu (maar moet nog terugkijken):
- Ron
- Ellie
- Tygo

Of je hebt natuurlijk de mol als held: en schiet raak op het laatste schild (Peggy?)
Meer L

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #30 Gepost op: 20-09-2020, 09:00:35 »

Wees blij dat er weer eens zo'n opdracht tussen zit. Dit is vrij lang geleden. En het geeft moed dat de pot in ieder geval gespekt wordt.
Ik verwacht dan ook dat er snel geld uit de pot gespeeld kan worden bij een opdracht  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2020, 12:14:01 »
Peggy die kiest voor de fakkels en alvast die kant op loopt om zeker te zijn dat zij deze opdracht doet is het meest opvallend.
en Ron die weer geen geld binnenhaalt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2020, 13:08:00 »
Ik vind iedereen hier een beetje hypocriet aan het doen nu... (Is geen persoonlijke aanval, eerder een observatie.)
Als ze een opdracht met 23 verschillende lagen hebben is de opdracht weer te onmogelijk voor de kandidaten, en als ze iets als dit doen is het te simpel en moeilijk voor de mol...

Wees blij dat er weer eens zo'n opdracht tussen zit. Dit is vrij lang geleden. En het geeft moed dat de pot in ieder geval gespekt wordt.

Ik ben een van de mensen die een dubbele laag had verwacht, dus wil hier graag even op reageren. 23 verschillende lagen is ook wel heel veel. Ik ben blij dat de opdracht te doen was, maar ik miste wel de molmogelijkheden in deze opdracht. Deze opdracht was bijna onmogelijk te mollen en viel mij daardoor tegen. Een kleine twist was al genoeg geweest om de opdracht meer diepgang te geven (daarvoor hoeft hij echt niet nodeloos ingewikkeld gemaakt te worden).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #33 Gepost op: 20-09-2020, 13:12:55 »
Ik ben een van de mensen die een dubbele laag had verwacht, dus wil hier graag even op reageren. 23 verschillende lagen is ook wel heel veel. Ik ben blij dat de opdracht te doen was, maar ik miste wel de molmogelijkheden in deze opdracht. Deze opdracht was bijna onmogelijk te mollen en viel mij daardoor tegen. Een kleine twist was al genoeg geweest om de opdracht meer diepgang te geven (daarvoor hoeft hij echt niet nodeloos ingewikkeld gemaakt te worden).

Ik had dan graag weer gezien dat de schilden verschillende waardes hadden (25 - 50 - 75 euro etc), en dat hoe verder je moest schieten om ze te raken hoe meer geld ze opleverden. Dat was een kleine, maar effectieve twist geweest.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2020, 13:18:45 »
Misschien zeggen die wapens op de schilden nog wat. Wellicht zit er een familiewapen tussen van de mol?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2020, 14:16:34 »
Ik vond het wel een erg leuke opdracht om te kijken eigenlijk. Maar het lijkt me hier idd lastig om te mollen. Ik zat hier nog een beetje op Peggy en ik vond het dan verdacht dat zij meteen naar dat vuurgooien wilde, omdat dit gewoon de moeilijkste opdracht was, waar dan tijd mee verspild kon worden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2020, 14:55:11 »
Misschien zeggen die wapens op de schilden nog wat. Wellicht zit er een familiewapen tussen van de mol?
Mogelijk!
Toch nog eens terugkijken, kan best dat er iets meer in te ontdekken valt

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2020, 18:35:31 »
Blijven hangen rondom de waterfles, missen bij de fakkels, de knopen net iets te los aanspannen. Niet effectief op zoek gaan naar de stenen of de aandacht ervan wegtrekken. Missen bij het schieten. En vertragen.

Heb ik een eventuele molmogelijkheid gemist. Want er zijn nog best wat.

Houden ze geld uit de pot, nee niet direct, maar we zitten hier met kandidaten die het spel al eens gespeeld hebben. Dan moet de mol wat gehaaider zijn lijkt me.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2020, 18:45:43 »
Ron die weer geen geld binnenhaalt.
Dat vind ik niet opvallend.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2020, 19:27:39 »
Jammer, dat ze niet in vier groepen van twee gingen. De groepsindeling op zich is al dubieus. Even uit mijn hoofd... Peggy wil meteen naar het vuurwerpen. Volgens mij is dat ook de opdracht met de grootste kans op een mislukking. Ellie zegt, geloof ik, meteen: dan ga ik met hen mee. Totaal onnodig. Hetzelfde geldt, zoals eerder opgemerkt hier, voor het ophalen van water. Daar hoef je niet met drie mensen naar te kijken. Voor Ellie als kandidaat pleit overigens wel, dat zij het voordoet.