Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?  (gelezen 10944 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #60 Gepost op: 25-09-2020, 18:19:58 »
Nee, dan is het wel zeer bijzonder gemonteerd.  Bovendien zie je helemaal op het einde bij 14:03 dat de pijl toch nog onderin zit als ze het geld van Rik net hebben gekregen. Zijn hoofd zit er steeds voor, maar gaat dan heel klein beetje opzij en dan zie je uiteinde van de pijl.

Dat shot rond 13:38 lijkt wel apart genomen, want net voor het schot van Jeroen om 13:26 zie je de pijl nog op de oorspronkelijke plek zitten. Dus als de pijl eruit is gevallen moet dat naderhand zijn geweest en hebben ze het totaal verkeerd hebben terug gestopt, wat mij toch erg apart lijkt. Of hebben de kandidaten voor de lol nog eens wat extra geschoten achteraf? :P Maar waarom dan later pas nog eens een sfeershot maken?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #61 Gepost op: 25-09-2020, 20:54:44 »
Nee, dan is het wel zeer bijzonder gemonteerd.  Bovendien zie je helemaal op het einde bij 14:03 dat de pijl toch nog onderin zit als ze het geld van Rik net hebben gekregen. Zijn hoofd zit er steeds voor, maar gaat dan heel klein beetje opzij en dan zie je uiteinde van de pijl.

Dat shot rond 13:38 lijkt wel apart genomen, want net voor het schot van Jeroen om 13:26 zie je de pijl nog op de oorspronkelijke plek zitten. Dus als de pijl eruit is gevallen moet dat naderhand zijn geweest en hebben ze het totaal verkeerd hebben terug gestopt, wat mij toch erg apart lijkt. Of hebben de kandidaten voor de lol nog eens wat extra geschoten achteraf? :P Maar waarom dan later pas nog eens een sfeershot maken?

Het is inderdaad vreemd gemonteerd, scherp opgemerkt. Maar ik vraag me wel af of er echt iets achter zit. Het wijst niet bepaald ergens naar en ook de titel vd aflevering is er niet aan te koppelen.
Kan inderdaad achteraf wat extra geschoten zijn, en dat ze dat shot er tussen hebben gezet. Er worden wel vaker shots van verschillende momenten door elkaar gegooid.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #62 Gepost op: 25-09-2020, 21:52:08 »
Ik denk dat ik nog wel een hint ontdekt heb in deze opdracht. Wat me op viel toen ik de kleuren had afgekort was dat er één kleurcombinatie naar een kandidaat wijst. Namelijk: rood-blauw -> RB -> Ron Boszhard. Hij pakt zelf ook juist dit schild nadat hij over de balk loopt. Ik heb een foto bijgevoegd. Wat vinden jullie hiervan?

Goeie aanwijzing! Zou zomaar kunnen!
Fabienne

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #63 Gepost op: 26-09-2020, 11:37:53 »
Hoi mensen! Ik denk dat ik nog wel een hint ontdekt heb in deze opdracht. Ik was uit aan het zoeken waar die wapenschilden heen konden verwijzen. Bijv. naar de landen van 2018 toen elk duo in een ander land zat. Helaas kwam daar niets uit. Wat me wel op viel toen ik de kleuren had afgekort was dat er één kleurcombinatie naar een kandidaat wijst. Namelijk: rood-blauw -> RB -> Ron Boszhard. Hij pakt zelf ook juist dit schild nadat hij over de balk loopt. Ik heb een foto bijgevoegd. Wat vinden jullie hiervan?

Interessant! Ik heb me suf gezocht naar betekenissen van die schilden maar het lijken toch gewoon creatieve zelfverzonnen wapentekeningen met onderdelen uit de middeleeuwen, dus is dit wel opvallend...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #64 Gepost op: 26-09-2020, 19:25:39 »
Keek de aflevering nog eens. Ellie houdt die boog (expres denk ik) helemaal verkeerd vast. Niet zo gek dat ze mist.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 19:37:48 door Lonneke*L »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #65 Gepost op: 27-09-2020, 00:21:55 »
Als Peggy de mol is vond ik haar molactie bij deze opdracht wel mooi. Overkomen als een fanatieke kandidaat, maar in werkelijkheid bij dat fakkelgooien gelijk zo snel mogelijk een fakkel aansteken en heel laf misgooien en nog één en nog één, want er zijn er maar 14. Als je maar genoeg fakkels mis gooit wordt de kans erg klein dat het lukt natuurlijk. Met die ladder viel denk ik weinig te mollen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #66 Gepost op: 9-10-2020, 07:19:09 »
fortuin --> Fortuyn, Pim.
Jeroen was ooggetuige van de moord op Pim.
Dacht dat ik hem al ergens gelezen had, maar niet in dit draadje, waar het thuis hoort.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #67 Gepost op: 9-10-2020, 09:24:01 »
Lijkt me niet zo'n gezellige hint, een verwijzing naar (een ooggetuige van) een moord. Zal Jeroen vast ook niet graag aan herinnerd worden in de context van een spelletjesprogramma voor de hele familie.

Verder hebben er ook nooit hints in de opdrachttitels gezeten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #68 Gepost op: 9-10-2020, 09:28:52 »
 :o. Slim bezig. Zag een opdrachtartikel aan voor een afleveringstitel. Moet zijn Besluit.
Die staat nu bij Jeroen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #69 Gepost op: 9-10-2020, 11:38:04 »
Verder hebben er ook nooit hints in de opdrachttitels gezeten.
Weet je dat wel zeker? Als ik me dat goed herinner zaten er in seizoen 2019 hints in diverse opdrachttitels. Dat vond ik toen nog zo vreemd omdat dit hiervoor inderdaad nooit het geval was. Correct me if I'm wrong.
Maar hoe dan ook, een hint via een moordaanslag zouden ze naar mijn smaak nooit doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #70 Gepost op: 9-10-2020, 11:43:41 »
Je hebt gelijk Martin. Er stond me al zoiets bij maar ik kon het niet zo snel terugvinden in het archief hints. Maar inderdaad, bij WIDM 19:

Citaat van: archief hints
Ook de opdrachttitels van deze aflevering wijzen naar de Mol. Bij "Vlag Uithangen" is de Mol in een shot te zien met de vlag van Colombia. En de Mol was "Stapelgek" door een blokje met het woord Mol erop op het voorhoofd te houden. Om met de woorden van de Mol zelf te spreken: "Je zou bijna denken dat het een aanwijzing is."

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #71 Gepost op: 11-10-2020, 18:09:13 »
Bij het herbekijken van deze opdracht vielen me twee dingen op:

1. Er is eerder opgemerkt dat vooral Peggy een duidelijke mening heeft bij het bepalen van de groepsverdeling ("Ik wil bij de fakkels!"). Echter probeert Jeroen ook duidelijk invloed uit te oefenen op de groepsverdeling en heeft hij merkbare interesse in de fakkelopdracht. Hier een transcriptie:

__________________

- Tijdens het inventariseren van alle opdrachten:

00:39:40.090 --> 00:39:42.070
Jeroen: Vuur.

00:39:42.100 --> 00:39:45.060
Jeroen: We moeten die fakkels
in die tonnen schieten.

__________________

- Even later, wanneer moet worden besloten wie wat doet:

__________________

00:40:08.020 --> 00:40:09.170
Peggy: "Ik wil naar de fakkels."

(groep praat door elkaar heen, Jeroen probeert er meteen tussen te komen.)

00:40:09.200 --> 00:40:13.170
Jeroen: "Zullen we… Hey jongens, zullen we even andere groepjes maken dan bij de vorige opdracht? Ellie… Tygo?"
Horace (negeert Jeroen): "Ik ga wel met de fakkels mee."

*biecht Ellie*

00:40:23.120 --> 00:40:25.140
Jeroen: "Dan hebben we weer een beetje
hetzelfde als gisteren…"

00:40:30.030 --> 00:40:32.150
Horace: Ook hetzelfde, maar goed…
Peggy: Nee hoor, dit is een andere combi!

_________________

- Jeroen probeert hier (ik denk als mol) controle te krijgen over de groepsverdeling, maar dat lukt hem niet, waardoor hij uiteindelijk niet bij de fakkels terechtkomt.

* * * * *

2. Het viel me op dat we bij het boogschieten alleen van Jeroen zijn eerste schot niet zien. Als Ellie aan de beurt is, zien we dat Jeroen alvast achter haar "in de rij" gaat staan. Na Ellie's gefaalde schot, geeft ze de boog inderdaad ook door aan Jeroen. Vervolgens wordt geknipt naar Peggy in de biecht en in het volgende shot heeft Nikkie de boog ineens vast.



Niet veel later vraagt Horace (?) of iedereen is geweest en horen we Jeroen dat bevestigen. Maar waar is zijn eerste schot dan? We krijgen alleen zijn heroïsche schot te zien, waarbij hij het laatste schild raakt en dus niet zijn misser(s). Dat vond ik wel opvallend, maar ik zit dan ook wel al lange tijd diep in de Jeroentunnel.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 18:10:45 door bloemetjes »