Auteur Topic: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?  (gelezen 10166 keer)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #40 Gepost op: 16-10-2020, 01:16:30 »
Dit is wel confronterend.

2008: Fout: Edo.
2009: Fout: Anniek.
2010: Fout: Sanne.
2011: Fout: Art.
2012: Fout: Liesbeth.
2013: Goed.
2014: Goed.
2015: Fout: Rik.
2016 Goed.
2017: Goed.
2018: Goed (maar wel pas na de executie van Simone).
2019: Fout: Sarah.
2020: Goed (Rob aan het begin, toen geswitcht naar Leonie en na haar executie weer Rob).

Een track record van hooguit 6/13 is niet echt spectaculair.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #41 Gepost op: 16-10-2020, 02:33:11 »
Vanaf het 1e seizoen alles goed, behalve rob afgelopen seizoen. Ik kom er eigenlijk altijd door alle kandidaten af te strepen en alleen de mol over te houden. Rob die wilde gokken bij de waarde van het servies vind ik dan ook nog steeds onbegrijpelijk als mol

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #42 Gepost op: 16-10-2020, 08:48:00 »
Ik zit dus bij België vrijwel altijd fout, bizar eigenlijk in contrast met Nederland, terwijl ik de montage beter vind in België.

Ik doe het in België ook beduidend slechter. Ik denk dat het te maken heeft met (1) ik kijk het Belgische seizoen minder intensief, (2) de verdenkingen worden er veelal uit gemonteerd en daar haal je toch wat info uit, (3) geen hints die de identiteit van de mol onthullen, (4) onbekende mensen betekent ook geen spoilers en (5) het spel wordt met minder intense overtrokken emoties gespeeld en uit de persoonlijke reacties haal je toch belangrijke info.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #43 Gepost op: 16-10-2020, 09:54:45 »
Bijna altijd goed. Soms op de winnaar.
Dit jaar zat ik op Peggy maar ben na de laatste aflevering geswitcht naar Jeroen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #44 Gepost op: 16-10-2020, 10:19:53 »
Vanaf het 1e seizoen alles goed, behalve rob afgelopen seizoen. Ik kom er eigenlijk altijd door alle kandidaten af te strepen en alleen de mol over te houden. Rob die wilde gokken bij de waarde van het servies vind ik dan ook nog steeds onbegrijpelijk als mol

Mogen wij dan aub, aub, ::bravo:: ::bravo:: weten op wie je nu zit?

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #45 Gepost op: 16-10-2020, 10:36:19 »
Mogen wij dan aub, aub, ::bravo:: ::bravo:: weten op wie je nu zit?

Tuurlijk! Tygo it is! Of nou ja, Jeroen, Peggy en Nikkie zijn het niet. Mijn afschrijf redenen staan in het Tygo topic, pagina 15 reactie #292
Helaas geeft deze tactiek dus sinds dit jaar ook geen zekerheid meer. Kan iemand mij uitleggen wat Rob zijn gedachte was bij het willen gokken voor de waarde van het servies? 'hopen' om bij de minderheid te zitten vind ik vrij zwak en ondoordacht als mol namelijk
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 10:46:34 door sherlock »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #46 Gepost op: 16-10-2020, 11:39:53 »
Kan iemand mij uitleggen wat Rob zijn gedachte was bij het willen gokken voor de waarde van het servies? 'hopen' om bij de minderheid te zitten vind ik vrij zwak en ondoordacht als mol namelijk

Rob in de laatste podcast van het vorige seizoen: "Ik had een berekening gemaakt dat het merendeel zou gaan voor de veilige keuze. Ik schrok behoorlijk van Jaike die uiteindelijk ook zei gokken. Dacht ik oeh, dit gaat verkeerd. Dit is niet hoe ik het voor me zag. En dan is Nathan weer een topper natuurlijk die zegt nee, we pakken gewoon het geld. Waardoor ook iedereen dacht: zie je, Rob is het niet want de Mol zou nóóit gaan voor extra, want het blijkt dus meer waard te zijn."

Verkeerde inschatting dus die goed voor 'm uitpakte.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #47 Gepost op: 16-10-2020, 12:13:47 »
1   Deborah - Fout. Yvonne was mijn mol.
2   Nico - Fout. De Mol was weer een vrouw.
3   George - Goed. Winnaar fout.
4   Elise - Goed. Maar heb ook even gedacht ik eerst dat ze een nieuwe mol hadden aangewezen na dat Astrid ''moe'' naar huis ging. Tunnelvisie bij de winnaar en was dus fout, maar wel goed in finale voorspeld.
5   Yvon - Fout. Lotte was mijn mol en Yvonne zou winnen.
6   Milouska - Fout. Roderick was mijn mol. Milouska zou winnen.
7   Inge - Goed. Meteen eigenlijk en eigenlijk nooit echt afgeweken.
8   Dennis - Goed. En Edo als winnaar al heel vroeg.
9   Jon - Fout. De Winnaar was mijn mol.
10   Kim - Fout. Sanne was mijn mol.
11   Patrick - Goed en Soendos had moeten winnen.  Patrick en Art vond ik geen fair play.
12   Anne-Marie - Fout.
13   Kees - Goed. Meteen. Was de eerste reeks als Avro/Tross en dacht ook dan hebben ze vast een Tross mol genomen.
14   Susan - Goed.
15   Margriet - Goed
16   Klaas - Fout. Vreesmol is de mol..
17   Thomas - Fout. Vreesmol is de mol... Wel leuk dat ze een Belg namen en toen hadden we het al moeten weten eigelijk.
18   Jan - Goed
19   Merel - Goed
20   Rob - Goed

Vreesmol dit seizoen is Nikkie, als ze het is ben ik bang dat het net als bij Thomas gewoon te weinig vind.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 12:16:47 door Pierce_Brosnan »

Online Luc

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #48 Gepost op: 16-10-2020, 22:34:22 »
Ik vond reeks 20 met Rob als mol de gemakkelijkste in jaren, het was in de finale duidelijk dat alleen Rob de mol kan zijn (een tijd verdacht ik ook Nathan).
Reeks 18 met Jan als mol was de moeilijkste, na het afvallen van Simone wist ik totaal niet wie de mol was en ik had geen tijd om de afleveringen te herbekijken. Eerst gedacht aan Ruben maar tenslotte voor Olcay gekozen omdat het een keer moest voorkomen dat de mol door geen enkele kandidaat wordt geraden.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 22:37:33 door Luc »

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #49 Gepost op: 17-10-2020, 00:27:42 »
Rob in de laatste podcast van het vorige seizoen: "Ik had een berekening gemaakt dat het merendeel zou gaan voor de veilige keuze. Ik schrok behoorlijk van Jaike die uiteindelijk ook zei gokken. Dacht ik oeh, dit gaat verkeerd. Dit is niet hoe ik het voor me zag. En dan is Nathan weer een topper natuurlijk die zegt nee, we pakken gewoon het geld. Waardoor ook iedereen dacht: zie je, Rob is het niet want de Mol zou nóóit gaan voor extra, want het blijkt dus meer waard te zijn."

Verkeerde inschatting dus die goed voor 'm uitpakte.

Ah, bedankt! Heb nog nooit de podcasts geluisterd, weet nog dat ze vroeger de muzikale aanwijzing op radio deden, maar heb ik ook nooit geluisterd. Goede verklaring, dat hij een plan had en er over had nagedacht maakt hem wel weer iets beter als mol wat mij betreft, al vind ik het wel onwijs jammer (vooral voor Buddy) dat zijn plan niet volledig gebackfired is hahaha

Online Molekule

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #50 Gepost op: 17-10-2020, 09:02:31 »
Ik ben WIDM pas beginnen volgen vanaf Jan Versteegh. Daar zat ik goed, maar pas op een 3 tal afleveringen van het einde.
Idem bij Merel, niet in de Sarah val getrapt maar ik had ze pas echt door na die opdracht waar ze een enveloppe nam (proef: iets met auto routes in de stad).
Bij Rob, verkeek ik me vooral op Rob zelf, geen moment echt een mol in gezien. Hoewel het op het eind inderdaad duidelijk was dat alleen hij het nog kon zijn. Maar omdat het op het eind zo overduidelijk was, was er geen verdienste en lol meer aan om finaal nog op hem te gaan zitten.

Offline Plopje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #51 Gepost op: 17-10-2020, 09:58:39 »
Vanaf aflevering 1 goed:
(Ik kijk sinds 2008 officieel, de andere seizoenen wel allemaal teruggekeken)

08: Dennis
11: Patrick
13: Kees
14: Susan

Belgie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De laatste jaren gaat het dus niet meer zo goed ::rofl::
Zit dan of in de verkeerde tunnel tot in de finale of de mol pas goed na instorten van die tunnel.

Dit seizoen echter, heb ik bijna iedere aflevering een andere mol, bizar ???

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #52 Gepost op: 17-10-2020, 12:32:10 »
2012 - Hadewych ( = Anne-Marie)
2013 - Carolien ( = Kees)
2014 - Susan ( = Susan)
2015 - Chris ( = Margriet)
2016 - Annemieke ( = Klaas)
2017 - Eerst Yvonne, daarna Sigrid en tot slot Sanne ( = Thomas)
2018 - Loes, Emilio, Loes, Stine, Simone en uiteindelijk Ruben ( = Jan)
2019 - Merel ( = Merel)
Als ik kijk naar de finales:
2012 - Hadewych ( = Anne-Marie)
2013 - Carolien ( = Kees)
2014 - Susan ( = Susan)
2015 - Marlijn ( = Margriet)
2016 - Annemieke ( = Klaas)
2017 - Sanne ( = Thomas)
2018 - Ruben ( = Jan)
2019 - Merel ( = Merel)

2 op 8 is naait best.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #53 Gepost op: 17-10-2020, 13:35:46 »
Dit topic is een beetje een feestje voor de narcisten. Nou, ik had het een aantal keer goed, en ook een aantal keer niet goed. Raad je deze keer ook de juiste Mol? Dat moet de vraag zijn (zie ander topic). En of je het leuk vindt om te speuren.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #54 Gepost op: 17-10-2020, 14:01:23 »
Of je het leuk vindt om te speuren.
Ja hoor. Helaas vind ik de groepen vaak niet leuk.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #55 Gepost op: 17-10-2020, 16:10:36 »
Ik kijk het sinds seizoen 13, maar speur pas zelf actief mee sinds seizoen 17, waarbij ik ook mee doet met de app en een familiepouletje.

in seizoen 17 had ik Thomas goed als mol
in seizoen 18 had ik Jan helemaal niet door, ik zat op Stine en op Simone
In seizoen 19 zat ik lang op Rick Paul, pas daarna op Merel, met name door het speurwerk hier van het verdwenen en weer ingebrachte geld
In seizoen 20 zat ik vrij snel goed op Rob.

Om echt op het goede spoor te komen heb ik heel veel aan dit forum, met zn allen valt je veel meer op en je kan discussieren en beschouwen of iets nou mols is of niet. Anders zou het nog moeilijker zijn.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #56 Gepost op: 17-10-2020, 16:34:21 »
Dit topic is een beetje een feestje voor de narcisten.
Een beetje misschien maar ik zie het vooral als goed om jezelf te blijven toetsen. Zit je altijd goed dan is je speurmethode goed. Ik ga het ook niet helemaal tot in de aflevering bijhouden op spreadsheets. Je weet de belangrijke momenten nog uit je hoofd. Zoals voor mij mijn Stine en Tim valkuilen maar ook de reparatie in mijn hoofd. Dat heb ik dit jaar ook, het was wel even zoeken voordat ik op Jeroen uitkwam. Vorig jaar nog nooit zo'n hoge score, maximaal aantal punten op de app, vice-kampioen in de pool, vanaf schotvoordeboeg op Rob. Toch zat ik toen ook even fout want na theepotgate ging ik even op Nathan. Ik wil maar zeggen: altijd blijven bijschaven aan je eigen methode. Maak je eigen feestje ::jaja::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jack

  • Forumlid
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #57 Gepost op: 25-10-2020, 15:29:24 »
Ik heb alle seizoenen intussen gezien, waarbij ik van seizoen 1 t/m 14 al van te voren wist wie de mol was. Sinds 2015 (eigenlijk finale seizoen 14) kijk ik elk seizoen en ben ik actief als fanatiek molspeurder!  ::tandpastasmiley:: Hier mijn overzicht van WIDM:

S15: goed
Eerst was Rik mijn mol, maar ik ben vlak voor de finale geswitched naar Margriet.
S16: fout
Het hele seizoen heb ik Tim verdacht, ik kon en wou niet geloven dat de kloosterhint waar was en dat achterop het geld duidelijk een foto van mol Klaas stond. Het lag er te veel bovenop.
S17: goed
Vanaf aflevering 1 (eigenlijk al voor de start) vol op Thomas gegaan en ik ben daar niet vanaf geweken.
S18: fout
Allereerst was Stine mijn mol, maar ik switchte al snel naar Simone. Dit is mijn mol geweest tot haar executie vlak voor de finale. Toen ging ik voor Olcay als final mol, want Ruben was het sowieso niet, laat staan Jan. Dus wel. En waarom Olcay? Kijk Olcay haar reactie en gezicht maar eens terug toen Jan vroeg waar ze precies in Kiev zijn. Ze praatte er overheen en keek heel schuw. Niets is wat het lijkt.
S19: fout
Ik zat eerst op Evelien, maar ben daar de aflevering voor haar executie vanaf gestapt. Toen ging ik over op Sarah, en heb dit vastgehouden tot de ontknoping. Neem nu de puzzelstukken in het water; dat kwam het meest in de buurt van Sarah. Maarja, we kregen elke aflevering 'Sarah' te zien en daarnaast bleek dus mol Merel te zijn afgebeeld, ik vind dit nog steeds gemeen. Ik vond Merel ook veel te emotioneel om de te kunnen mol te zijn.
S20.1: fout
Al voor de start van de eerste aflevering was Rob mijn mol. Maar door het spel heen leek het me toch onwaarschijnlijk. Anita die stemde op Rob en afviel en daarna Rob die voor de gok wou gaan met het theeservies, 2700 euro. Ik ging voor Nathan, die toch op het laatst vooral een wensmol werd. Ik kon niet meer uit mijn tunnel komen, ik dacht: dit is de stuntmol, speciaal voor het twintigste seizoen. Ook al die hints met die tattoos bij Rob gingen mij te ver, en een finale met vier vond ik eigenlijk ook geen succes. Toch een mooi seizoen, waarbij Rob toch de mol was.
S20.2: goed
Eerst was Nadja mijn mol, en na haar executie werd het Peggy: de perfecte mol. Aan Jeroen heb ik geen seconde gedacht. Nadat Peggy afviel, werd het voor mij duidelijk dat Jeroen de mol was. Ook het uitgelekte handschrift droeg hier aan bij.

En dan nog de Vlaamse 'De Mol':
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Enfin, ik sta dus gelijk met wel en niet goed als ik de Vlaamse seizoenen ook meetel. Ik vind de montage altijd heel bepalend voor de molkeuze en dat is ook logisch. De productie bepaalt dan ook precies wat wij wel en niet te zien krijgen. Maar als je in het spel zit, ben je vaak blind voor molacties van je medekandidaten, en als kijker krijg je ook vaak meer te zien, dus heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is jammer als je het niet juist hebt en dat kan vaak ook een afknapper van het seizoen/de mol bij je veroorzaken, maar het is het plezier die ons als fans drijft en daar doen we het voor! Volgend jaar een nieuwe ronde met nieuwe kansen, ik ben zeer benieuwd!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #58 Gepost op: 25-10-2020, 16:52:54 »
Ik ben in 2012 beginnen met kijken. Seizoenen 1 t/m 11 heb ik wel teruggezien later.

2012: Anne-marie
Vanaf aflevering 1 juist. Halverwege getwijfeld tussen Anne-marie en Liesbeth, om vervolgens toch 100% voor Anne-Marie te kiezen.

2013: Kees
Tot en met aflevering 6 zat ik vol op Tania, tot ze eruit vloog. Na haar exit lang getwijfeld tussen Zarayda, Kees en Carolien. Pas na de exit van Zarayda, ging ik vol voor Kees.

2014: Susan
Susan heeft erg lang onderaan mijn lijstje gebungeld. In dit seizoen heb ik de meest hardnekkige tunnelvisie ooit gecreëerd: Jan-Willem was de mol. Geen twijfel. In aflevering 5 vond ik Susan wel heel verdacht, maar toch bleef ik stug volhouden. Tot JW ineens in aflevering 7 al het geld van die aflevering verdiend had. Toen kwam het twijfelmoment. Na de eliminatie van JW was ik pas overtuigd van Susan als mol.

2015: Margriet
Vanaf aflevering 1 zat ik op Carolina en Martine. Na de exit van Carolina wist ik dan ook zeker dat Martine de mol was. Toen Martine eruit vloog was ik in shock. Mijn eerste gedacht was dat Rik dan wel de mol moest zijn. Na alles op een rijtje te hebben gezet, switchte ik nog net op tijd naar Margriet.

2016: Klaas
Ik was eerst ervan overtuigd dat de Klaas-hint te obvious was. Toch kwam ik na aflevering 4/5 Klaas (ook qua acties) op het spoor.

2017: Thomas
De eerste paar afleveringen verdacht ik Diederik. Pas in aflevering 4 bleven er voor mij 2 over: Jochem en Thomas. Vanaf aflevering 5 ging ik vol voor Thomas

2018: Jan
Ik was heilig overtuigd van Stine als mol. Halverwege heb ik getwijfeld aan Simone, maar ik kwam steeds terug op Stine. Na de exit van Stine was het voor mij beslist: Simone is de mol. Ik was in shock toen ze een rood scherm kreeg. Even dacht ik aan Ruben, tot het mysterie van het verkeerde puzzelstukje werd opgelost. Uiteindelijk net op tijd geswitcht naar Jan.

2019: Merel
Heel lang getwijfeld tussen Merel en RP. Na de exit van RP was ik overtuigd van Merel.

2020: Rob
Vanaf aflevering 1 had ik Rob in het vizier, maar zeker was ik allerminst. Heb ook heel erg getwijfeld aan Nathan en Claes. Vanaf aflevering 8 was ik echt overtuigd!

2020.2: Jeroen
Ik was lang overtuigd van Peggy. Bij de opdracht van Elba ben ik geswitcht naar Jeroen.

Dat waren ze  ::bravo::

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe vaak heb jij de juiste mol geraden ?
« Reactie #59 Gepost op: 26-10-2020, 22:03:22 »
Dit topic is een beetje een feestje voor de narcisten. Nou, ik had het een aantal keer goed, en ook een aantal keer niet goed. Raad je deze keer ook de juiste Mol? Dat moet de vraag zijn (zie ander topic). En of je het leuk vindt om te speuren.

Joh, Waarom denk je dat ik al 20 jaar dit programma kijk..?
Ja het speuren is leuk en hoe je dat het beste doet, vindt je in andere topics..

Om deze reeks af te maken : Vanaf aflevering 6 pas op Jeroen dus pas heel laat..  :-X
Carpe Diem