Auteur Topic: [Aflevering 4] Meesterlijk  (gelezen 9582 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #40 Gepost op: 27-09-2020, 13:19:18 »
Hoe dan!?!  :o Middenin Florence een dag gedraaid, met zelfs drie oud mollen, en geen enkele spoiler op sociale media.
Ik geloof dat ik dat het knapste vond van deze aflevering.
En tsja, waar je 4uur in de rij mocht staan om in het Uffizi een glimp van die topwerken te kunnen opvangen mogen drie kandidaten gewoon even in een leeg museum een widm opdracht doen  ::bravo:: Als Mol zou ik wel weten in welke groep in zou willen zitten. Voor de rest een vermakelijke aflevering met vermakelijke grappen. Ikzelf ging niet echt uit van een cliffhanger, maar ze pakten het 'wordt vervolgd' het wat mij betreft mooi op.

Wat een prachtig schitterend decor toch dit 20jaarmol seizoen  ::respect::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #41 Gepost op: 27-09-2020, 15:19:10 »
Eigenlijk een prima aflevering, waarin goed te mollen viel. Maar waarom dan toch die cliffhanger? Dat maakte dat ik ergens op zat te wachten dat niet kwam, wat de aflevering tegen deed vallen. Als de executie vorige week normaal was verlopen (ook veel fijner tegenover Horace) had ik dat niet gehad en had ik  deze aflevering als veel beter ervaren. Jammer en onnodig.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #42 Gepost op: 27-09-2020, 16:25:12 »
Wow, wat een mooie aflevering was dit! 3 mooie opdrachten, allen zeer verschillend maar gewoon de moeite waard! En ook nog eens heerlijke opdrachten voor de mol om te mollen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #43 Gepost op: 27-09-2020, 18:05:00 »
Je zou de afleveringstitel ook letterlijk kunnen nemen. Als in: het lijk van een meester. Dan zou ie goed bij Nikkie passen.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #44 Gepost op: 27-09-2020, 18:05:31 »
Wat is Firenze een prachtig decor om opdrachten te spelen. [...] De geboortehuizen van Da Vinci en Michelangelo
Die stonden beide niet in Florence (Firenze). Maar eens dat het prachtig is, die hele omgeving, en zeker ook als je de historie beseft.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #45 Gepost op: 27-09-2020, 21:15:04 »
Je zou de afleveringstitel ook letterlijk kunnen nemen. Als in: het lijk van een meester. Dan zou ie goed bij Nikkie passen.

Geen idee of dit een echte hint is, maar ik vind hem wel meesterlijk goed gevonden!  ::jaja::
My fall will be for you

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #46 Gepost op: 27-09-2020, 23:35:45 »
Ellie gaf aan dat ze 2 mensen niet verdacht: Jeroen en Tygo.
Toch?
Dat maakt de kans dat 1 van hun de mol is dus groter.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #47 Gepost op: 28-09-2020, 12:44:27 »
Ik vond het een Meesterlijke aflevering. 3 echt supergoede, gelaagde, originele opdrachten!  ::bravo::

En de opdracht op het plein was extra leuk omdat ik vrij snel Klaas van Kruistum ontdekte en de kandidaten dat nog niet doorhadden. Vanaf dat moment zat ik naar andere oud-mollen te speuren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2020, 09:03:16 »
Nikkie: "Michelangelo draait zich om in zijn graf. Als hij weet dat er op zijn geboorteplek dit heeft  voorgevallen. Ik schaam me de ogen uit mijn kop, dit kan toch niet" .
Nikkie moet lachen in de biecht.
Meteen daarna: "De Mol logo" en dan begint de leader.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #49 Gepost op: 30-09-2020, 23:59:41 »
Rik doet zijn 'praatje' voor het schilderij 'de geboorte van Venus'.
Toeval? Of zou dit een verwijzing naar Nikkie kunnen zijn?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #50 Gepost op: 1-10-2020, 00:47:20 »
Lijkt me niet. Ten eerste stoppen ze zo'n expliciete verwijzing naar iemands persoonlijk leven er niet in. Het gaat hier niet om een woonplaats of een beroep/hobby of zoiets... En haar gedwongen coming out (voor iedereen) was pas na de opnames in november 2019.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #51 Gepost op: 1-10-2020, 07:38:31 »
Dank voor je uitleg, het kan dan idd niet op haar coming out gaan ;)
Toen ik het schilderij opzocht las ik dat de Venus figuur in die tijd veel gebruikt werd als symbool voor schoonheid (net als bv de Venus van Milo)
Dat zou op Nikkie kunnen slaan ivm haar werk als visagiste.

Of ze vonden het gewoon een mooie achtergrond :D

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #52 Gepost op: 1-10-2020, 10:07:29 »
De kans is heel groot dat Tygo of Jeroen de mol is door het vertrek van Ellie. Ellie moet hierdoor het penningmeesterschap overdragen. Dat doet ze aan Ron, omdat hij jarig is?!? Volgens mij zat zij vol op Ron als Mol, ze valt af, dus kan Ron de Mol niet zijn, dus een veilige penningmeester. Door deze actie valt Ron echt af voor mij, hij is gewoon een clown.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2020, 10:49:24 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #53 Gepost op: 1-10-2020, 14:52:20 »
Waarom zou Ellie voor een "veilige" penningmeester kiezen?
Zij heeft er geen belang meer bij.

Bovendien is er opgemerkt dat het niet helemaal boterde tussen Ellie en Ron. Reden onbekend.
Misschien wil zij wel een hint geven aan de achterblijvers? Anders zou ik deze actie niet kunnen verklaren.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2020, 14:54:37 door Gadoesja »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #54 Gepost op: 1-10-2020, 14:54:26 »
(oud-)politieagent Ellie geeft naar mijn gevoel de pot niet aan een boef, de mol. Doet ze niet.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 11:36:23 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #55 Gepost op: 1-10-2020, 15:14:25 »
Bovendien is er opgemerkt dat het niet helemaal boterde tussen Ellie en Ron. Reden onbekend.
Als je samen rustig een ontbijtje kunt eten dan boteren ze samen prima.
Nee, bij het instappen in de bus viel er een stilte tussen Ellie en Ron, mede omdat bondje Patrick enthousiast werd begroet. Ron is meer het buitenbeentje, weinig betrokken bij Moltalk en zo.Ellie en Patrick kennen elkaar denk ik beter door Moltalk en maatschappelijke betrokkenheid, dat schept een band.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #56 Gepost op: 1-10-2020, 15:22:37 »
politieagent Ellie geeft naar mijn gevoel de pot niet aan een boef, de mol. Doet ze niet.
Het zou best kunnen dat haar werk bij de politie toch heel anders bleek te zijn dan midden in een spel te zitten met constant dezelfde mensen en opdrachten.
Zij zag er zeer vermoeid uit tijdens de laatste aflevering. Misschien heeft dat haar parten gespeeld. Zij was de langzaamste van "meerderen" die evenveel fouten hadden gemaakt, zo vertelde Rik.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #57 Gepost op: 1-10-2020, 15:23:55 »
politieagent Ellie geeft naar mijn gevoel de pot niet aan een boef, de mol. Doet ze niet.

Ellie is geen politieagent meer.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #58 Gepost op: 6-10-2020, 09:59:34 »
Dit klopt niet, Klaas wordt niet genoemd.

Het gaat om dit extra materiaal: link naar bericht.
Ik keek het materiaal nog ff terug en nu viel me op dat Tygo wel "meesterlijk"  zegt nadat Nadja Kim noemt en Tygo Inge( op ong 30 sec., niet ondertiteld)