Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence  (gelezen 24152 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #20 Gepost op: 27-09-2020, 23:18:33 »
Heeft iemand een scherpe screenshot van het 'gebouw met de bogen'? Ben nu wel benieuwd wat het is.

Edit: overigens, nu ik het schema van Sanmol nog eens bekijk, zijn de bedragen helemaal niet per se logisch qua afstand.

- P+J ZIEN de David pal voor zich. Toch is hij voor de andere drie even weinig waard. Omgekeerd ZIEN P+E+T het Palazzo Vecchio en krijgen de andere duo's daar 250 euro voor, omdat dat voor die duo's inderdaad het verst weg is.
- De afstand van P+E+T naar het beeld van Dante is de grootste in het spel: 1,3 kilometer. De afstand van P+E+T naar de Duomo is daarna de grootste afstand: 1 km. Toch krijgen ze daar maar 50 voor. Omdat het simpel te herkennen is? Maar N+R zitten er 850 meter vandaan en kunnen wel 100 euro krijgen.
- P+J krijgen 100 euro voor de Duomo, maar zitten er het dichtstbij: 350 rechtdoor over de grootste winkelstraat.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 23:29:25 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #21 Gepost op: 27-09-2020, 23:22:05 »
Met de hulp van anderen kon ik dit ervan maken
Bij Pinocchio zou je nog kunnen zeggen dat het N+R team voor 50 euro dat ook zou kunnen schieten als ze net iets eerder waren. Die zou ik dan half op groen zetten.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 23:25:12 door AvOgadrO »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #22 Gepost op: 27-09-2020, 23:32:53 »
Het gebouw met bogen komt alleen klein in beeld als N+R en P+J voor de kaartenrekjes staan. Ik denk dat het misschien de Ospedale degli Innocenti is?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2020, 23:41:11 »
Het gebouw met bogen komt alleen klein in beeld als N+R en P+J voor de kaartenrekjes staan. Ik denk dat het misschien de Ospedale degli Innocenti is?

Ik zie het nu op Youtube, maar het is heel klein en blokkerig en moeilijk te zien. Maar dit lijkt me niet het Ospedale: andere kleur steen, andere bogen en geen beeldjes van kinderen. Als iemand een scherpere screenshot heeft, hoop ik het te kunnen lokaliseren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #24 Gepost op: 28-09-2020, 00:31:28 »
Ik heb een overzichtje gemaakt van de afstanden die afgelegd moesten worden en de bedragen die ze daarvoor kregen heb ik overgenomen uit het overzicht van Sanmol.

NR (S. Croce)
David - 6 min - 500 m - € 50
Caroussel - 9 min - 700 m - € 50
Ponte Vecchio - 10 min - 750 m -€ 100
Cupola Duomo - 7 min - 550 m -€ 100
Pinocchio (Borgo dei Greci) - 2 min - 170 m - € 50
Palazzo Pitti - 15 min - 1200 m - € 250
Il Porcellino - 8 min - 600 m - € 100
Dante (S. Croce) - 0 min - 0 m - € 50
Duomo - 7 min - 550 m - € 50
All'Antico Vinaio - 5 min - 400 m - € 50
Ospedale 13 min - 1000 m - € 100

PTE (Palazzo Pitti)
David - 9 min - 700 m - €50
Caroussel - 10 min - 800 m - ?
Ponte Vecchio - 4 min - 300 m - €100
Cupola Duomo - 12 min - 1000 m - ?
Pinocchio (Borgo dei Greci) - 13 min - 1000 m - € 100
Palazzo Pitti - 0 min - 0 m - € 50
Il Porcellino - 8 min - 650 m - €50
Dante (S. Croce) - 20 min - 1600 m - €250
Duomo 12 min - 1000 m - €50
All'Antico Vinaio - 11 min - 900 m €50
Ospedale - 22 min - 1800 m - ?

JP (Piazza della Signoria)
David - 0 min - 0 m - € 50
Caroussel - 3 min - 250 m - € 50
Ponte Vecchio - 3 min - 250 m - € 100
Cupola Duomo - 3 min - 250 m - € 50
Pinocchio (Borgo dei Greci) - 4 min - 300 m - € 50
Palazzo Pitti - 9 min - 700 m - € 250
Il Porcellino - 1 min - 110 m - € 50
Dante (S. Croce) - 11 min - 900 m - € 100
Duomo - 3 min - 250 m - €100
All'Antico Vinaio - 3 min - 250 m - € 100
Ospedale - 14 min - 1100 m - € 100

Patrick en Jeroen zaten over het algemeen gewoon veel dichterbij de locaties, dus dat verklaart ook wel waarom ze zoveel foto's hebben kunnen maken.

Als mol wil je vooral de € 250 foto's voorkomen. Dus: Palazzo Pitti (2x) en Dante. Als Ron of Nikkie de mol was, dan hadden ze zelf geen foto moeten maken van Palazzo Pitti, moeten hopen dat Patrick en Jeroen dit ook niet deden, en vooral w้l een foto moeten maken van Dante voor €50 - want dan spelen ze sowieso € 200 weg en maken ze goede sier als hardwerkende kandidaat, dat ze dit nalaten maakt ze voor mij minder verdacht.

Peggy, Tygo en Ellie maken weliswaar een foto van € 250 van Dante, maar dit kost ze 40 minuten - 20 minuten heen en terug. Bovendien spelen ze twee kansen op € 250 weg door een € 50 foto te maken van Palazzo Pitti.

Patrick en Jeroen maken geen foto's van € 250, maar hebben ook geen invloed om deze te voorkomen. Voor Dante en Pitti moeten ze relatief ver lopen. Geen ideale molpositie dus.

Peggy (wederom) en Tygo dus het meest mols in mijn ogen.

Edit: ik ga nog even uit van het Ospedale, totdat we hier een beter alternatief voor hebben, want ik twijfel hier ook wel erg over  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 00:35:52 door widm1992 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #25 Gepost op: 28-09-2020, 01:02:20 »
Wat ik uit een screenshot kan halen is het dramatische plaatje dat ik heb bijgevoegd :P

Ik herken daar niet dat Ospedale in. Het lijkt erop dat er  bogen zijn en dan daarboven een soort houten galerij/omloop met een afdak en daarboven nog rechthoekige ramen en dan houdt het gebouw alweer op. Heb het nog niet kunnen vinden tussen de hotspots en veel gebouwen zijn  ook wel hoger. Moeten ons misschien niet verkijken op wit/geel, door lichtval (zeker in het najaar) kan dat beetje vertekenen. Maar misschien zien jullie er iets anders in.

Edit:
Er is wel iets van het Ospedale degli Innocenti dat er op lijkt, maar dat is ้้n van de binnenpleinen en vraag me af of ze daar zomaar op konden... Voor de rest is het qua structuur wel wat nog het meest dichtbij komt, moet ik zeggen. Gezien de 100 euro moet het toch wel enigszins in dat centrale gedeelte bij de Duomo-Porte Vecchio-Palazzo Vecchio zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 01:18:17 door Uil »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #26 Gepost op: 28-09-2020, 01:08:16 »
Peggy, Tygo en Ellie maken weliswaar een foto van € 250 van Dante, maar dit kost ze 40 minuten - 20 minuten heen en terug.
Zij gaan voor een foto met een hoog bedrag waarvan ze weten dat ze die kunnen maken. Als mol zou dat nog een poging kunnen zijn omdat die weet dat een ander team dichterbij zou zijn en de foto maakt. Maar ja, zij hebben die wel gemaakt voor 250 euro. Vind eerlijk gezegd deze actie dan niet zo mols.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #27 Gepost op: 28-09-2020, 01:23:33 »
Wat ik uit een screenshot kan halen is het dramatische plaatje dat ik heb bijgevoegd :P

Ik herken daar niet dat Ospedale in. Het lijkt erop dat er  bogen zijn en dan daarboven een soort houten galerij/omloop met een afdak en daarboven nog rechthoekige ramen en dan houdt het gebouw alweer op. Heb het nog niet kunnen vinden tussen de hotspots en veel gebouwen zijn  ook wel hoger. Moeten ons misschien niet verkijken op wit/geel, door lichtval (zeker in het najaar) kan dat beetje vertekenen. Maar misschien zien jullie er iets anders in.

De tuin van de S. Lorenzo basiliek zou ook nog kunnen?

Er klopt trouwens iets niet in het overzicht van Sanmol, er is 750 euro verdient, maar in het overzicht staat 800.

Weet trouwens iemand hoe lang de kandidaten de tijd hadden? Ik kan het nergens vinden namelijk...
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 01:33:29 door widm1992 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2020, 01:41:17 »
Ah! De binnenplaats bij de San Lorenzo had ik ook net gevonden. Zou kunnen vanuit een super specifieke hoek... Maar vind dit echt wel een hele moeilijke vergeleken met de andere ansichtkaarten.

Volgens mij hebben ze 45 minuten. Als Nikkie en Ron bij hun standje staan, begint er een klok met 45 minuten te lopen (ca. 2:17 in filmpje). Met zo'n 20 minuten te gaan gaan Jeroen en Patrick in de draaimolen :P

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #29 Gepost op: 28-09-2020, 01:50:06 »
Dan is het haast onmogelijk dat Peggy, Tygo en Ellie tussen Pitti en Pinocchio naar S. Croce zijn gelopen   ???
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 02:04:01 door widm1992 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #30 Gepost op: 28-09-2020, 01:54:47 »
Ja, dat is dan wel flink doorstappen, met al het geklungel eromheen...

Volgens mij begint de opdracht rond 10u, je kan later op de telefoons wat tijden zien. Dan is die groep al zeker 10 minuten bezig met alleen al Pitti te fotograferen.  ;D

Edit: Dit is met name betrouwbaar als je naar de echte tijd die je vaag op de telefoons kunt zien let. De WhatsApp-beelden (met tijdstippen) kunnen bewerkt zijn natuurlijk. Om 10:33 wordt Il Porcellino gefotografeerd door N+R.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 01:58:02 door Uil »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #31 Gepost op: 28-09-2020, 02:03:12 »
Maar Peggy, Tygo en Ellie besparen natuurlijk 20 minuten door bij S.Croce een kaart uit dat rekje te pakken in plaats van terug te gaan naar Pitti..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #32 Gepost op: 28-09-2020, 08:25:08 »
De tuin van de S. Lorenzo basiliek zou ook nog kunnen?

Ja, dat is hem inderdaad. Klopt dat deze echt veel moeilijker is dan alle andere kaarten, want er zijn veel plekken die er erg op lijken maar het net niet zijn, bijv: klooster van de Santa Croce, de Badia Fiorentina, Oblate-bibliotheek. Ook een local had ze met deze foto echt niet zomaar de goede plek kunnen wijzen, dus met deze kaart hadden ze makkelijk drie kwartier van hot naar her kunnen rennen zonder de juist plek te vinden. Opmerkelijk dat de kaart niet gewoon de herkenbare voorkant van de San Lorenzo toont.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #33 Gepost op: 28-09-2020, 10:10:51 »
Citaat
Als mol wil je vooral de € 250 foto's voorkomen. Dus: Palazzo Pitti (2x) en Dante. Als Ron of Nikkie de mol was, dan hadden ze zelf geen foto moeten maken van Palazzo Pitti, moeten hopen dat Patrick en Jeroen dit ook niet deden, en vooral w้l een foto moeten maken van Dante voor €50 - want dan spelen ze sowieso € 200 weg en maken ze goede sier als hardwerkende kandidaat, dat ze dit nalaten maakt ze voor mij minder verdacht.

Nikkie pakte als eerste een foto van Pinokkio 50 euro. Ron vond dat te weinig en wilde wel een kwartier lopen voor 250 euro. Nikkie had daar niet zoveel zin in maar Ron drukt door. Als ze de mol is kan ze alleen maar vertragen en hopen dat iemand anders eerder een foto van Pitti heeft. Dat gebeurde dus ook.

Heel opvallend dat Nikkie de telefoon heeft en niet merkt dat er appjes binnenkomen. Ze zegt het ook tegen Ron dat ze bang is dat anderen de foto al hebben. Pas na meerdere berichten kijkt ze op de telefoon om te zien dat ze gelijk heeft en geeft vervolgens Ron de schuld. Dat doet ze overigens de hele opdracht.  ;D

Heel mols, ook wat daarna gebeurde met de foto van het zwijntje wat ik al eerder noemde.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #34 Gepost op: 28-09-2020, 10:25:34 »
Deels mee eens: de route naar Palazzo Pitti voert Ron en Nikkie door het centrum, waar veel andere locaties dichtbij liggen. Ik zal zo eens kijken of ik e.e.a. inzichtelijk kan maken met kaartjes. Wat onmols blijft is het niet fotograferen van Dante voor 50 euro (en dus wegspelen van een mogelijke +200 euro)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #35 Gepost op: 28-09-2020, 10:41:04 »
Deels mee eens: de route naar Palazzo Pitti voert Ron en Nikkie door het centrum, waar veel andere locaties dichtbij liggen.

Nee, niet per se. Snelste route vanaf Piazza Santa Croce is rechtstreeks naar de Arno, stukje langs de rivier lopen en dan Oltrarno in. Dan kom je onderweg slechts 1 andere locatie tegen: de Ponte Vecchio. En die ligt sowieso enorm voor de hand natuurlijk.


Er wordt aangenomen dat het optimaal zou zijn voor een kandidaat (en daarmee onmols) om te gaan lopen voor 250 euro. Maar het punt is dat die 250 euro binnen het directe zicht van een ander groepje lag en het dus een enorm risico was: je kan een vol kwartier lopen, met een behoorlijke kans dat een ander groepje het alsnog voor je neus wegkaapt. Zoiets gebeurde precies bij Ron en Nikkie. Een mol w้้t dat die 250 euro nogal voor de hand ligt voor een ander groepje. Dus streven naar die 250 euro kan best mols gedrag zijn.

Stel dat de mol in het groepje PET zit. We vinden nu dat ze het goed hebben gedaan, omdat ze die 250 euro hebben verdiend. Maar in eerste instantie zei Tygo dat ze naar het Piazza della Signoria moesten gaan omdat hij daar beelden had gezien. Dus ze liepen niet eens rechtstreeks vanuit Oltrarno naar de Santa Croce, maar via een kleine omweg, plus wat tijd om de beelden op het Piazza della Signoria te bekijken (hebben we niet gezien). Al die tijd was er een kans dat Nikkie en Ron een foto zouden maken van Dante. Misschien hoopte/rekende de mol daar wel op.

Wel doet Peggy daar iets onmols: ze ziet de kiosk met kaarten op het Piazza Santa Croce, waardoor ze direct nog eens 50 euro kunnen verdienen met Pinocchio. De mol had dit niet hoeven doen: met een kwartier helemaal teruglopen naar het Palazzo Pitti hadden ze veel tijd kunnen verliezen.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 10:42:50 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #36 Gepost op: 28-09-2020, 10:42:53 »
Is het niemand opgevallen dat Ron een ansichtkaart met €250 laat vallen en wegloopt?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #37 Gepost op: 28-09-2020, 10:45:06 »
Is het niemand opgevallen dat Ron een ansichtkaart met €250 laat vallen en wegloopt?

Ja, maar vervolgens draait hij zich toch weer om en pakt hij hem op?

Edit: op 3:07 laat hij hem vallen en op 3:22 pakt hij hem zelf weer op en wijst hij Nikkie erop.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 10:46:37 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #38 Gepost op: 28-09-2020, 11:33:22 »
Met de hulp van anderen kon ik dit ervan maken:



Het bedrag van Pinocchio klopt niet, moet €50 zijn.



Het totaalbedrag klopt dan ook, er was €750 verdiend.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 11:46:38 door Jooffab »
Fabienne

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #39 Gepost op: 28-09-2020, 12:04:58 »
Het bedrag van Pinocchio klopt niet, moet €50 zijn.

Het klopt tegelijkertijd w้l en niet. Het het overzicht van Sanmol klopt met de kramen: bij de eigen kraam van P+E+T was het 100 euro voor Pinocchio, maar ze pakten de kaart van de kraam van N+R en daar was hij maar 50 euro.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.