Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence  (gelezen 24179 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #40 Gepost op: 28-09-2020, 12:05:06 »
Het bedrag van Pinocchio klopt niet, moet €50 zijn. Het totaalbedrag klopt dan ook, er was €750 verdiend.
Ik ga ervan uit dat jouw bevindingen kloppen. Dan heeft team N+R dus toch die foto eerder gemaakt.

bij de eigen kraam van P+E+T was het 100 euro voor Pinocchio, maar ze pakten de kaart van de kraam van N+R en daar was hij maar 50 euro.
Is dat zo? Ook weer zoiets om terug te kijken.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 12:10:08 door Heinz, Reden: zie "belangrijke mededeling voor iedere forummer" »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #41 Gepost op: 28-09-2020, 12:14:19 »
Is dat zo? Ook weer zoiets om terug te kijken.

Zie de video in de eerste post. Op 1:59 zie je dat Pinocchio 100 euro waard is waar P+E+T beginnen, voor het Palazzo Pitti. Op 11:35 pakt Nikkie de kaart van Pinocchio voor 50 euro. En direct daarna (op 11:45) pakt Peggy bij dezelfde kraam op het Piazza Santa Croce ook de kaart van Pinocchio, voor 50 euro.
Nikkie en Ron lopen vervolgens naar de winkel in de Via della Condotta, terwijl P+E+T direct naar de goede winkel lopen in de Borgo dei Greci. Daarom zijn ze sneller hoewel ze de kaart later pakten.

Edit: een kaart toegevoegd ter illustratie.

1. De kiosk waar zowel N+R als P+E+T de kaart van Pinocchio pakken. N+R lopen naar 2, de verkeerde winkel. Vervolgens zien we ze bij 3 de weg vragen aan een man op een fiets die ze in de goede richting wijst. En komen ze bij 4, de goede winkel. P+E+T zijn later bij de kiosk, maar lopen rechtstreeks naar de goede winkel. We zien niet hoe Ron en Nikkie bij punt 3 verdwaald raken, voor hetzelfde geld zijn ze daar ook nog via een omweg gekomen, bijvoorbeeld via het Piazza della Signoria.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 12:25:24 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #42 Gepost op: 28-09-2020, 12:34:39 »
Door de extra foto's kunnen we weer wat toevoegen  ::bravo::. Dit lijkt de meest waarschijnlijke verdeling te zijn geweest:


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #43 Gepost op: 28-09-2020, 12:35:55 »
Gebouw met bogen is dus de San Lorenzo.

Nog een afbeelding voor de duidelijkheid: hier zie je de kiosk en het beeld van Dante. Dit is waarom ik eerder schreef dat Nikkie en Ron het beeld van Dante konden zien. Iedere omstander had ze er op kunnen wijzen. Maar ook: Peggy rende van het beeld van Dante naar deze kiosk om de Pinocchio-kaart te pakken. P+E+T hadden ook via een andere kant van het plein kunnen weglopen en deze kaarten niet kunnen zien. Dan hadden ze al hun resterende tijd verspild met teruglopen naar het Palazzo Pitti in Oltrarno.

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #44 Gepost op: 28-09-2020, 12:42:59 »
Gebouw met bogen is dus de San Lorenzo.

Nog een afbeelding voor de duidelijkheid: hier zie je de kiosk en het beeld van Dante. Dit is waarom ik eerder schreef dat Nikkie en Ron het beeld van Dante konden zien. Iedere omstander had ze er op kunnen wijzen. Maar ook: Peggy rende van het beeld van Dante naar deze kiosk om de Pinocchio-kaart te pakken. P+E+T hadden ook via een andere kant van het plein kunnen weglopen en deze kaarten niet kunnen zien. Dan hadden ze al hun resterende tijd verspild met teruglopen naar het Palazzo Pitti in Oltrarno.



Vind dit toch weer een onmolse actie van Peggy dan  ::vergroot::. Dit had ze als mol niet hoeven te doen vind ik.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #45 Gepost op: 28-09-2020, 12:46:58 »
Vind dit toch weer een onmolse actie van Peggy dan  ::vergroot::. Dit had ze als mol niet hoeven te doen vind ik.
Ze voorkomt hiermee wel een hoger bedrag voor de Pinokkio foto.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #46 Gepost op: 28-09-2020, 12:48:04 »
Ze voorkomt hiermee wel een hoger bedrag voor de Pinokkio foto.

Zo zou je kunnen denken in theorie, maar er was bijna geen tijd meer dus die 100 euro was nooit in de pot gekomen als ze terug waren gelopen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #47 Gepost op: 28-09-2020, 13:06:11 »
Zie de video in de eerste post. Op 1:59 zie je dat Pinocchio 100 euro waard is waar P+E+T beginnen, voor het Palazzo Pitti. Op 11:35 pakt Nikkie de kaart van Pinocchio voor 50 euro. En direct daarna (op 11:45) pakt Peggy bij dezelfde kraam op het Piazza Santa Croce ook de kaart van Pinocchio, voor 50 euro.
Nikkie en Ron lopen vervolgens naar de winkel in de Via della Condotta, terwijl P+E+T direct naar de goede winkel lopen in de Borgo dei Greci. Daarom zijn ze sneller hoewel ze de kaart later pakten.

De kiosk waar Nikkie de kaart van Pinokkio is de locatie waar Jeroen en Patrick begonnen, niet de locatie waar Nikkie en Ron begonnen zijn. Daarmee klopt ook het kaartje niet helemaal.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #48 Gepost op: 28-09-2020, 13:22:05 »
Die foto van Pinocchio voor team P+T+E is 50 euro waard.

Update:
Overigens pakt Nikkie de Pinocchio-ansichtkaart bij het stalletje van team P+J, ook 50 euro waard. In het begin wilde ze ook al snel voor Pinocchio (50 euro) gaan.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 13:44:21 door AvOgadrO »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2020, 13:34:04 »
Ik heb alle routes beeld voor beeld bekeken en eigenlijk loopt iedereen redelijk goed naar de locaties, alleen Ron en Nikkie verdwalen aan het einde op weg naar de Pinocchio winkel. Verder loopt het redelijk vlekkeloos. Opvallend: er lijkt (bijna) niet geknipt in de volgorde van de beelden. Bovendien zijn Patrick en Jeroen erg goed bezig, zij leggen een route van 38 minuten af binnen de limiet van 45 minuten en zitten ook nog eens op de draaimolen. Weer een streepje door beide heren.

In groen de gemaakte foto's, zwarte sterretjes zijn de locaties waar ze in de buurt waren, maar waarmee ze niet hebben gedaan en de zwarte pijlen wijzen naar locaties die buiten de plattegrond vallen.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2020, 13:44:21 »
De kiosk waar Nikkie de kaart van Pinokkio is de locatie waar Jeroen en Patrick begonnen, niet de locatie waar Nikkie en Ron begonnen zijn. Daarmee klopt ook het kaartje niet helemaal.

Dit lijkt mij inderdaad ook. Bij iedere kiosk is per locatie maar één ansichtkaart aanwezig, dus dezelfde kaart kan niet door twee verschillende groepjes gepakt worden.

Met de informatie die ik tot nu toe zie, lijkt Nikkie meest mols. Ze vertraagt de boel het meest en doet niet gigantisch veel moeite om locaties te vinden. Ron (in de montage) vraagt meer rond, wordt gedwongen om eens wat meer te doen. Peggy vind ik opmerkelijk dat ze echt naar het beeld rent en snel nog voor Pinocchio gaat, dat is dan weer iets te gedreven. Behalve als ze zich misschien te verdacht voelt en het wel 50 euro waard vindt om even goed voor de dag te komen... Door een dominante Tygo komt ze wellicht niet onder die 250 euro uit. Bij Palazzo Pitti is het wel grappig hoe slecht ze dit lijken aan te pakken.
Jeroen en Patrick... Moet de interactie tussen die twee nog eens terugkijken. Maar die 2x 100 euro is op zich problematisch. Waarom niet voor die 50 aan de binnenkant van de Duomo gaan? (Is natuurlijk binnen, dus dat moet je maar weten... Ze vragen het ook niet geloof ik.) Maar dan onder aanvoering van Patrick naar Ponte Vecchio. Jeroen loopt op dit punt er echt achteraan, probeert hij wat tijd te rekken door zeggen dat het nog fout zit...? Patrick probeert er wel voor te gaan om hem te maken en dat lukt ook. Net als ik Patrick weer wat verdachter vind, doet hij dat. :P Op eerste gezicht vind ik Jeroen dan wat verdachter en heeft hij moeite om onder een dominante Patrick uit te komen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #51 Gepost op: 28-09-2020, 14:16:45 »
De kiosk waar Nikkie de kaart van Pinokkio is de locatie waar Jeroen en Patrick begonnen, niet de locatie waar Nikkie en Ron begonnen zijn. Daarmee klopt ook het kaartje niet helemaal.

Je hebt gelijk, dat had ik nog niet gezien.
Ik heb een nieuw kaartje gemaakt, maar zie nu dat widm1992 me net voor was.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #52 Gepost op: 28-09-2020, 14:29:19 »
Ik heb alle routes beeld voor beeld bekeken en eigenlijk loopt iedereen redelijk goed naar de locaties, alleen Ron en Nikkie verdwalen aan het einde op weg naar de Pinocchio winkel.

Eén toevoeging: ze gaan eerder ook op weg naar het Palazzo Pitti. Zie deze kaart:


Ze eerst door de Via Torta. Daarna zien we ze op het Piazza di San Firenze waar ze de weg vragen en Nikkie haar makeup checkt. Bij Via dei Leoni 7 zien ze op de telefoon dat de anderen het Palazzo Pitti al hebben gefotografeerd en keren ze weer om.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #53 Gepost op: 28-09-2020, 14:42:12 »
Nog een afbeelding voor de duidelijkheid: hier zie je de kiosk en het beeld van Dante. Dit is waarom ik eerder schreef dat Nikkie en Ron het beeld van Dante konden zien. Iedere omstander had ze er op kunnen wijzen. Maar ook: Peggy rende van het beeld van Dante naar deze kiosk om de Pinocchio-kaart te pakken. P+E+T hadden ook via een andere kant van het plein kunnen weglopen en deze kaarten niet kunnen zien. Dan hadden ze al hun resterende tijd verspild met teruglopen naar het Palazzo Pitti in Oltrarno.
Op de achterkant stonden toch alle drie de stalletjes? Dan wisten ze waarschijnlijk wel dat op dat plein een stalletje stond en was er geen kans op het helemaal teruglopen naar het Palazzo Pitti. Dan blijft er alleen de tijdswinst van een paar seconden over.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #54 Gepost op: 28-09-2020, 15:04:44 »
Prachtig uitzoekwerk. ::ok::

Maar zoals zo vaak: de kandidaten hebben niet de tijd, rust en communicatiemiddelen (of mochten ze elkaar ook bellen/appen zonder foto's te sturen?) om de opdracht slimmer aan te pakken dan gewoon de eerste de beste locatie proberen te vinden.

En de Mol heeft natuurlijk voorkennis, en het zou kunnen dat ie een prachtig plan klaar had om ervoor te zorgen dat hoge bedragen uit het spel gewerkt werden door er al voor een laag bedrag te fotograferen, maar allerlei omstandigheden gooien vaak roet in het eten van zo'n plan.

Sinds Inge haar "geef Karel de hand / geef elkaar de hand" helemaal in rook op zag gaan hebben we nog maar weinig van dat soort tot in de puntjes uitgedachte molacties gezien. (Op sterk geregisseerde molacties na, zoals Merel die het geld in de ene opdracht verduistert om er in een andere opdracht een goocheltruc mee uit te halen.)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #55 Gepost op: 28-09-2020, 15:26:46 »
Eén toevoeging: ze gaan eerder ook op weg naar het Palazzo Pitti. Zie deze kaart:


Ze eerst door de Via Torta. Daarna zien we ze op het Piazza di San Firenze waar ze de weg vragen en Nikkie haar makeup checkt. Bij Via dei Leoni 7 zien ze op de telefoon dat de anderen het Palazzo Pitti al hebben gefotografeerd en keren ze weer om.

Thanks voor de toevoeging, maar ik denk dat het niet klopt. Niet dat het helpt bij het vinden van de mol. Maar de vrouw die ze de weg vragen wijst duidelijk schuin - in de richting van de Via dell'Anguilara. In de screenshots ook nog een tweetal stills (een in die Via dell'Anguilara) en een waar ze de Via Torta kruisen. Op basis hiervan heb ik gedacht dat ze door de Anguilara lopen en dus niet door de Torta. For what it's worth.

Citaat
Prachtig uitzoekwerk. ::ok::

Maar zoals zo vaak: de kandidaten hebben niet de tijd, rust en communicatiemiddelen (of mochten ze elkaar ook bellen/appen zonder foto's te sturen?) om de opdracht slimmer aan te pakken dan gewoon de eerste de beste locatie proberen te vinden.

En de Mol heeft natuurlijk voorkennis, en het zou kunnen dat ie een prachtig plan klaar had om ervoor te zorgen dat hoge bedragen uit het spel gewerkt werden door er al voor een laag bedrag te fotograferen, maar allerlei omstandigheden gooien vaak roet in het eten van zo'n plan.

Sinds Inge haar "geef Karel de hand / geef elkaar de hand" helemaal in rook op zag gaan hebben we nog maar weinig van dat soort tot in de puntjes uitgedachte molacties gezien. (Op sterk geregisseerde molacties na, zoals Merel die het geld in de ene opdracht verduistert om er in een andere opdracht een goocheltruc mee uit te halen.)

@Heinz, helemaal mee eens. Maar het fotograferen van het standbeeld van Dante is een makkelijke molactie om vooraf te bepalen.
Een aantal aannames/stellingen.
1. Nikkie of Ron is de mol
2. De mol weet dat dat standbeeld €250 waard is voor een andere groep.
3. De mol weet dat dit beeld €200 minder waard is voor henzelf.
4. De mol weet dat ze dit beeld vanaf hun startpunt kunnen zien
Dan zou je toch gewoon meteen opperen. Hé is dat niet dat beeld daar? Laten we meteen goed beginnen en een foto maken! Eigenlijk precies wat Ellie, Peggy en Tygo ook doen bij het Palazzo.. Je lijkt een goede hardwerkende kandidaat voor €50 en haalt eigenlijk €200 uit de pot.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #56 Gepost op: 28-09-2020, 15:28:20 »
Bijlagen zijn te groot, dus even een los bericht met de tweede foto

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #57 Gepost op: 28-09-2020, 16:00:10 »
@Heinz, helemaal mee eens. Maar het fotograferen van het standbeeld van Dante is een makkelijke molactie om vooraf te bepalen.

Ja, dat is een goed punt.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #58 Gepost op: 28-09-2020, 16:04:14 »
Een aantal aannames/stellingen.
1. Nikkie of Ron is de mol
2. De mol weet dat dat standbeeld €250 waard is voor een andere groep.
3. De mol weet dat dit beeld €200 minder waard is voor henzelf.
4. De mol weet dat ze dit beeld vanaf hun startpunt kunnen zien
Dan zou je toch gewoon meteen opperen. Hé is dat niet dat beeld daar? Laten we meteen goed beginnen en een foto maken! Eigenlijk precies wat Ellie, Peggy en Tygo ook doen bij het Palazzo.. Je lijkt een goede hardwerkende kandidaat voor €50 en haalt eigenlijk €200 uit de pot.
Hè ja, duw me nog verder de tunnel in  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
« Reactie #59 Gepost op: 28-09-2020, 16:08:45 »
Ja, dat is een goed punt.

Dit dacht ik ook. Een gemiste molactie voor Nikkie en Ron. De enige die deze opdracht echt gemold heeft is Tygo en die stijgt ook spontaan erg hoog op mijn lijstje.