Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk  (gelezen 18879 keer)

Offline littlemindy-

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2020, 22:26:18 »
Ik schrap Ron ook. Als hij de mol wél is en je hoort iemand foute instructies geven, dan ga je daar toch lekker in mee ipv aan de zijlijn te blijven staan en jezelf daardoor mogelijk alsnog verdacht te maken?

Heb het idee dat Ron echt gewoon snel moe is / liefst zo weinig mogelijk fysieke inspanning levert. Net als bij Steenrijk.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #21 Gepost op: 3-10-2020, 22:41:14 »
Is het handschrift van dat spiegeltje op het puzzelstuk al naast een handschrift van de eerste opdracht van aflevering 1 gelegd door iemand? Ik acht de kans groot dat de mol dit kleine spiegeltje ook heeft beschreven. 

Offline tonygils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #22 Gepost op: 3-10-2020, 22:50:30 »
ik weet niet of je de mol actie moet zoeken in het geven van een verkeerde volgorde, omdat mogelijk iedereen de juiste volgorde wel weet. Hoe makkelijk is het om de volgorde van de puzzel te verkloten als niemand hem weet. Of nog makkelijker, hard werken en de foute instructies van de kandidaten uitvoeren?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #23 Gepost op: 3-10-2020, 22:54:19 »
Is het handschrift van dat spiegeltje op het puzzelstuk al naast een handschrift van de eerste opdracht van aflevering 1 gelegd door iemand? Ik acht de kans groot dat de mol dit kleine spiegeltje ook heeft beschreven.

Zou inderdaad leuk zijn en ook goed mogelijk dat de mol dit kleine spiegeltje zelf geschreven heeft,
maar ik denk niet dat wie iets uit de grote spiegels kunnen halen, omdat die teksten niet door de kandidaten zelf opgeschreven zijn, maar gewoon door de productie. Als de kandidaten wel zelf hun quote hadden opgeschreven wist iedereen natuurlijk nog wel welke quote bij hem of haar hoorde en dat ze naar spiegels moesten zoeken.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #24 Gepost op: 3-10-2020, 22:56:05 »
Maar....
Iemand die snel is en de handschriften van de eerste aflevering naast de tekst op de spiegel uit deze opdracht kan leggen? Valt te verwachten dat de mol dit zelf heeft geschreven, niet?
Wat ik hier al bedoelde is de tekst uit handgeschreven brieven. Ik meen me te herinneren dat we handgeschreven tekst van elke kandidaat heb gezien. Morgen ga ik dit sowieso even nalopen, ik zou het wel echt mooi vinden als je zo het handschrift van de mol nog eens tegenkomt, al was 't maar in de laatste aflevering.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #25 Gepost op: 3-10-2020, 22:58:39 »
Maar.... Wat ik hier al bedoelde is de tekst uit handgeschreven brieven. Ik meen me te herinneren dat we handgeschreven tekst van elke kandidaat heb gezien. Morgen ga ik dit sowieso even nalopen, ik zou het wel echt mooi vinden als je zo het handschrift van de mol nog eens tegenkomt, al was 't maar in de laatste aflevering.

Dat is denk ik ook ook gewoon een bepaald (standaard) font geweest.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #26 Gepost op: 3-10-2020, 23:20:03 »
Of de mol heeft alle quotes zelf op de spiegels geschreven. De quotes komen immers uit brieven aan de mol. Dat we nu de tekst "ik ben de mol" op een spiegel zien sterkt me in dit idee.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2020, 00:25:24 »
Volgens mij zei ze toch duidelijk dat lasergame voor vragenvuur kwam.
De eerste x zei Nikkie dat vragenvuur eerst kwam.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2020, 00:37:23 »
Ik vond dat akkefietje met Jeroen weer raar. Hij zit te fitten op Nikkie. Maar wat doet hij zelf eigenlijk?

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #29 Gepost op: 4-10-2020, 00:57:26 »
snel even gekeken naar de spiegelschriften uit afl 1 en het kleine spiegeltje "ik ben de mol"
Alles hetzelfde handschrift. Al lijkt 'Mol" bij Peggy's spiegel het meest op 'Mol' van het kleine spiegeltje.
Het is geen standaard computer lettertype, zoveel verschillende 'e's zitten er niet in.

Het kan een hint zijn naar Patrick omdat hij het hardop roept (een mereltje uit colombia) maar....
Peggy loopt langs Patrick en grinnikt "Aha" ...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #30 Gepost op: 4-10-2020, 01:18:22 »
Ik vond dat akkefietje met Jeroen weer raar. Hij zit te fitten op Nikkie. Maar wat doet hij zelf eigenlijk?

Hij helpt in ieder geval met tillen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2020, 01:46:11 »
Ik kan die keten met opdrachten maar niet loslaten,
Waarom precies die volgorde? + waarom sleutelbos als plek waar 1750,- ligt?

Het had een simpele pinnetjes puzzel kunnen zijn, maar ze hebben er de moeite ingestopt om de balken daadwerkelijk zichtbaar te houden...
De opdracht heet ook "Stuk voor Stuk"
Hier zit iets achter.  ::vergroot::

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2020, 02:56:15 »
Ik kan die keten met opdrachten maar niet loslaten,
Waarom precies die volgorde? + waarom sleutelbos als plek waar 1750,- ligt?

Het had een simpele pinnetjes puzzel kunnen zijn, maar ze hebben er de moeite ingestopt om de balken daadwerkelijk zichtbaar te houden...
De opdracht heet ook "Stuk voor Stuk"
Hier zit iets achter.  ::vergroot::

Misschien de vorm die het vormt?? Het lijkt op een 3 😂.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2020, 05:04:53 »

Je zou kunnen zeggen: Het slotje (nr. 7) zit ook aan Nikki's ketting en DEJAGER is 7 letters. En de gehele puzzel vormt de letter 'n'.

Maar met deze n-vorm zouden ze ook een toren kunnen bedoelen en dus verwijzen naar de toren in opdracht 3: onvoorspELBAar
Bij die laatste opdracht moeten de kandidaten aan de hand van de sleutelhanger/sleutelbos op zoek gaan naar een toren. Waarbij de 7 staat voor de Toscaanse Archipel met de 7 eilanden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2020, 07:55:35 »
De eerste x zei Nikkie dat vragenvuur eerst kwam.
Kan, ik heb de laatste keer/keren in herinnering. Of zij 26 keer hetzelfde heeft gezegd. Hoezo de term 26?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2020, 10:58:40 »
Ik kan die keten met opdrachten maar niet loslaten,
Waarom precies die volgorde? + waarom sleutelbos als plek waar 1750,- ligt?
Het enige dat ik op dit moment kan bedenken is dat misschien de mol duidelijk wordt als je naar opdracht 7 kijkt? Dat daar 'de' tip in zit die ons naar de mol kan leiden?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2020, 11:05:10 »
Nummer 7 is het enige stuk waar al geen stok in zit..

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2020, 11:13:16 »
Dat geldt ook voor nummer 2,4,5,10 en 12.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2020, 11:14:29 »
Vind het ook een lastige puzzel. Als je al niet weet hoe de vorm eruit ziet moet je er ook nog eens achter komen dat tussen bv  4 en 5 en vervolgens tussen 5 en 6 geen connectie zit.

Denk dat het al moeilijk genoeg zou zijn geweest als alleen de opdrachten maar in de juiste volgorde had moeten komen.

Inderdaad wel opvallend dat schijnbaar geen van de kandidaten de volgorde meer precies weet. Dit is toch duidelijk informatie die je voor een test zou moeten weten.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2020, 11:37:52 »
En de gehele puzzel vormt de letter 'n'.


Ik vind het vormpje van de stokken eerder lijken op het symbool pi... (3.14)

of als je het spiegelt op de onderlijn het symbool voor gemini.