Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 25977 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #160 Gepost op: 8-10-2020, 20:59:25 »
Vertrouwen winnen zodat je in belangrijke posities terecht komt en dan keihard toeslaan/backstabben. Dat is juist wat ik zo leuk vind in een mol, ongeacht 1500 euro of niet. Het is een strategie. Kan persoonlijke preferences zijn, maar ik heb liever dat soort twists met gedurfde mollen.

Ik vind het eerder laf dan gedurfd, als hij de mol is. Er was geen enkele reden voor Patrick om zo'n hoog bedrag te pakken. Hij had prima voor die ZV kunnen gaan. Jan pakte in 2018 ook een keer 1000 euro, maar dat was bij de kabelbaan op de flatgebouwen. Met zijn imago van durfal had hij zichzelf daar ongeloofwaardig en heel erg verdacht gemaakt als hij niet was gegaan. Dat was bij Patrick niet aan de orde.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #161 Gepost op: 9-10-2020, 12:00:39 »
Met een veelvoud van 1.500€ dat in de pot had kunnen zitten, vind ik dit zelf persoonlijk een hele legitieme molstrategie. Het is uiteindelijk aan de mol hoe hij/zij het wil spelen, maar door deze actie hebben velen Patrick weggestreept. Ik vind het niet aan mij om 'molregels' op te leggen.
Voor mij zit er aan de 1.500€/ZV nog een staartje, want hij had naar mijn mening na afloop een erg slap verhaal om niet voor de ZV te kiezen waardoor ik zijn keuze nog verdachter vond.
Maar dit hoort volgens mij beer bij het Patrick Topic.

Over route beschrijving: Patrick is weer in control van het slagen van zijn deel maar het mislukken van het geheel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #162 Gepost op: 9-10-2020, 20:39:55 »
Ik vind het eerder laf dan gedurfd, als hij de mol is. Er was geen enkele reden voor Patrick om zo'n hoog bedrag te pakken. Hij had prima voor die ZV kunnen gaan.

Eens. En als je als mol dan toch bang bent dat het opvalt om voor de ZV te gaan, dan kun je natuurlijk altijd nog een stemronde houden met de winnaars van Vragenvuur. Dikke kans dat zo'n koppel voor de ZV kiest, dan volg je hen, lekker democratisch enzo. Meteen 1500 euro pakken? Hm, niet helemaal logisch voor een mol. Denk ik.

O ja, dit gaat over de Route beschrijving.  ;) Wat deze opdracht betreft, denk ik dat Peggy en Patrick het eigenlijk goed hebben gedaan. Sterker nog: ik vind dit duo hier het minst verdacht. Ze geven goede aanwijzingen door en komen op tijd binnen. Wel wat gedoe over een wit bruggetje, maar ook dat weten ze te vinden. Dat wil niet zeggen dat een van hen niet de mol kan zijn, maar zelf zet ik er toch een streep door (dat kan onterecht zijn, maar ik moet toch ergens strepen.  ;) )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #163 Gepost op: 9-10-2020, 20:45:25 »
Inderdaad wat Kimi zegt, vertrouwen winnen. Als je allleen naar dat moment kijkt kan je als mol inderdaad gemakkelijk het kiezen van een zwarte vrijstelling verdedigen boven het kiezen van 1500 euro. Maar door wel het geld te pakken maak je ruimte voor molacties in de toekomst.

We shall see.
Ik geloof niet dat er ooit een mol is geweest die 1500 euro verdient, alleen maar om vertrouwen te winnen. Zeker niet als de ZV kiezen 100% onverdacht was geweest. Vertrouwen verdienen kan je prima doen met kleine dingetjes die bijdragen aan kleine bedragen. Ik zou het echt de slechtste actie van een mol ooit vinden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #164 Gepost op: 9-10-2020, 22:26:47 »
Ik geloof niet dat er ooit een mol is geweest die 1500 euro verdient, alleen maar om vertrouwen te winnen. Zeker niet als de ZV kiezen 100% onverdacht was geweest. Vertrouwen verdienen kan je prima doen met kleine dingetjes die bijdragen aan kleine bedragen. Ik zou het echt de slechtste actie van een mol ooit vinden.
Ik heb geen idee of de mol ooit volledig individueel verantwoordelijk is geweest voor het verdienen van €1500. Het zou heel goed kunnen dat je gelijk heb. Ik ben het met je eens dat het kiezen voor de zwarte vrijstelling onverdacht zou zijn geweest. Ik heb Patrick in eerste instantie ook weggestreep (o.a.) vanwege deze actie.
Vertrouwen winnen kan door veel kleine dingetjes... maar ook door één groot dingetje. Ik denk dat het een valkuil is om een opdracht in isolement te bekijken. Het gaat om het totaalplaatje. Als hij de mol blijkt dan wacht ik de ontknoping af om te zien of hij dit geld terugverdient heeft voor ik oordeel of de actie goed of slecht was. Het heeft er in elk geval voor gezocht dat een groot deel van de kijkers een streep door zijn naam hebben staan en sinds aflevering 2 niet meer op hem letten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #165 Gepost op: 10-10-2020, 00:19:20 »
Merel heeft inderdaad ook veel geld verdiend als mol maar bleek achter de schermen ook veel gemold te hebben. Mensen op het forum hier hadden heel slim door hoe ze geld had weggehaald bij de ene opdracht en dit weer had ingezet bij eem andere opdracht. Bij Patrick zie ik naast de 1500 euro veel andere kandidaatse acties en weinig molse dingen waardoor ik hem niet verdenk. Je hebt gelijk dat je altijd naar het totaalbeeld moet kijken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #166 Gepost op: 10-10-2020, 06:21:53 »
Vertrouwen winnen kan door veel kleine dingetjes... maar ook door één groot dingetje.
Ik denk niet dat de kandidaten steeds aan die ene actie denken, misschien zijn ze dat al (half) vergeten. De Mol zal elke keer weer vertrouwen moeten proberen te winnen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #167 Gepost op: 10-10-2020, 09:26:54 »
(nogmaals, dit is eigenlijk offtopic  ;) )

Merel heeft inderdaad ook veel geld verdiend als mol maar bleek achter de schermen ook veel gemold te hebben. Mensen op het forum hier hadden heel slim door hoe ze geld had weggehaald bij de ene opdracht en dit weer had ingezet bij eem andere opdracht. Bij Patrick zie ik naast de 1500 euro veel andere kandidaatse acties en weinig molse dingen waardoor ik hem niet verdenk. Je hebt gelijk dat je altijd naar het totaalbeeld moet kijken.

Na de finale - als Patrick de mol is- zal bijvoorbeeld blijken hoeveel geld hij bij Meeslepend uit de pot heeft gespeeld. Ik kan inderdaad nu niet veel andere 'verduisteringen' opnoemen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #168 Gepost op: 10-10-2020, 10:52:57 »
Dat zou kunnen, als hij de mol is. Maar dat had hij even goed kunnen doen wanneer hij voor de zwarte vrijstelling gekozen had (sowieso want die opdracht was eerder).