Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 25395 keer)

Offline AX@N314

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2020, 22:31:38 »
Als de mol in de heli zat zou er toch nog een twist moeten komen waarbij zij invloed kunnen hebben op het vinden van het geld, of het te laat komen van de anderen. Zoals het er nu uitziet hebben ze daarop geen invloed meer. Maar het is natuurlijk "wie is de mol".
Ik vond het wel verdacht dat er een zwarte bus stond toen de heli landde. Misschien dat Tygo en Nikkie zich daarin kunnen verplaatsen?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #21 Gepost op: 3-10-2020, 22:40:05 »
Als de mol in de heli zat zou er toch nog een twist moeten komen waarbij zij invloed kunnen hebben op het vinden van het geld, of het te laat komen van de anderen. Zoals het er nu uitziet hebben ze daarop geen invloed meer. Maar het is natuurlijk "wie is de mol".

Wellicht (als de mol op het eiland zit) krijgen zij een andere opdracht op het eiland. Het gebeurde in de eerste seizoenen regelmatig dat de groep in tweeën werd gedeeld en compleet andere opdrachten van elkaar deden. in 2017 trouwens ook, toen koos de mol ook voor de helikopter kant (lees de kant waar de opdracht te sturen was) terwijl de andere groep geld ging binnenharken.

Die opdracht met de autootjes moest natuurlijk gehaald worden, anders kan je 1,5 aflevering weggooien. best kans dat de mol hier te taak had om te zorgen dat de rode auto op locatie kwam, maar een andere auto niet, zodat ze opdracht toch mislukt was.


Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #22 Gepost op: 3-10-2020, 22:42:49 »
De rode auto met Nikkie en Tygo moet wel bij de helicopter aankomen voor het vervolg volgende week.  Zij krijgen hun informatie van Jeroen. Ik verwacht dat dat 1 van deze drie de mol is. Zonder het stel in de heli zou er geen vervolg zijn voor deze opdracht. Mijn verdachte kandidaat van deze drie is op dit moment Jeroen.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 22:44:43 door Agnes22 »

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #23 Gepost op: 3-10-2020, 22:43:48 »
Bij het pakken van de enveloppen zei Nikkie dat ze wel eens wilde samenwerken met Peggy. Volgens mij reageerde Peggy hier niet echt op. Misschien omdat ze weet dat er weinig te mollen valt op Elba?  ::vergroot::

Offline tonygils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #24 Gepost op: 3-10-2020, 22:46:49 »
Ik denk niet dat deze opdracht perse iemand het had moeten halen. De mol kan nog zo hard zijn best doen om het team wat hij aanstuurt het te laten halen, maar het kan zo makkelijk en eenvoudig misgaan door neppe mol acties of kleine foutjes.
Wat dan als de opdracht niet gehaald was? Misschien dat Rik dan op die locatie te vinden zou zijn? En er als 'beloning' maar 1 iemand naar huis gestuurd zou worden met de executie?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #25 Gepost op: 3-10-2020, 22:50:08 »
Ik denk niet dat deze opdracht perse iemand het had moeten halen. De mol kan nog zo hard zijn best doen om het team wat hij aanstuurt het te laten halen, maar het kan zo makkelijk en eenvoudig misgaan door neppe mol acties of kleine foutjes.
Wat dan als de opdracht niet gehaald was? Misschien dat Rik dan op die locatie te vinden zou zijn? En er als 'beloning' maar 1 iemand naar huis gestuurd zou worden met de executie?

Het is en blijft televisie, reken maar dat de opdracht van de rode auto altijd gehaald had geworden.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #26 Gepost op: 3-10-2020, 22:56:22 »
Bij deze opdracht moest de auto wel goed aankomen bij de helicopter, anders zou het gehele vervolg van dit seizoen verkeerd lopen. De enige manier om zeker te zijn dat dit lukt is door de mol de instructies te laten geven aan de auto van Tygo en Nikkie. En dat was Jeroen.
Vanaf nu zet ik alle punten in op Jeroen  ::tandpastasmiley::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #27 Gepost op: 3-10-2020, 23:11:22 »
Als de 4 kandidaten Nikkie en Tygo niet vinden binnen de tijd dan is er een executie tussen Jeroen, Peggy, Ron en Patrick.
Mij is een beetje ontgaan wat er gebeurt als ze wel gevonden worden. Vindt er dan gewoon een executie plaats tussen hun allen?
Beetje onduidelijk dus, want Rik zegt dat Tygo en Nikkie sowieso zijn vrijgesteld. Dus hoe zit dat.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #28 Gepost op: 3-10-2020, 23:13:07 »
Als de 4 kandidaten Nikkie en Tygo niet vinden binnen de tijd dan is er een executie tussen Jeroen, Peggy, Ron en Patrick.
Mij is een beetje ontgaan wat er gebeurt als ze wel gevonden worden. Vindt er dan gewoon een executie plaats tussen hun allen?
Beetje onduidelijk dus, want Rik zegt dat Tygo en Nikkie sowieso zijn vrijgesteld. Dus hoe zit dat.

er is sowieso een dubbele executie. worden ze niet gevonden is het 2 op 3/4 die eruit gaan, worden ze wel gevonden is het 2 op 5 die eruit gaan
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 23:16:08 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #29 Gepost op: 3-10-2020, 23:13:44 »
Als de 4 kandidaten Nikkie en Tygo niet vinden binnen de tijd dan is er een executie tussen Jeroen, Peggy, Ron en Patrick.
Mij is een beetje ontgaan wat er gebeurt als ze wel gevonden worden. Vindt er dan gewoon een executie plaats tussen hun allen?
Beetje onduidelijk dus, want Rik zegt dat Tygo en Nikkie sowieso zijn vrijgesteld. Dus hoe zit dat.

Als ze Tygo en Nikkie binnen 24u vinden, is er een dubbele executie en moeten ze alle 6 de test maken. Als ze niet gevonden worden moeten alleen de andere 4 de test maken en vallen daar dan 2 van af ;)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2020, 23:58:14 »
Als de mol in de heli zat zou er toch nog een twist moeten komen waarbij zij invloed kunnen hebben op het vinden van het geld, of het te laat komen van de anderen. Zoals het er nu uitziet hebben ze daarop geen invloed meer. Maar het is natuurlijk "wie is de mol".
Ze hadden invloed op het te laat komen van de anderen. De verbinding met de helicoptergroep ging uit zodat ze geen aanwijzingen meer door konden geven.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2020, 00:00:09 »
De rode auto met Nikkie en Tygo moet wel bij de helicopter aankomen voor het vervolg volgende week.  Zij krijgen hun informatie van Jeroen. Ik verwacht dat dat 1 van deze drie de mol is. Zonder het stel in de heli zou er geen vervolg zijn voor deze opdracht. Mijn verdachte kandidaat van deze drie is op dit moment Jeroen.

Jeroen heeft bij inderdaad ook een eerste lading molpunten gescoord. Jeroen, Tygo en Nikkie hebben hier invloed op hoe het geplande vervolg wordt gerealiseerd. 

Edit (na opnieuw kijken):

Nikkie , Jeroen en Patrick pakken de enveloppen. Allemaal wat gehaast. Jeroen vraagt gelijk Ron, Patrick en Peggy vormen gelijk een duo (Peggy wordt gevraagd door Patrick). Nikkie blijft over en zegt dat ze eigenlijk met Peggy had gewild.

Nu weten we niet wat er volgende week gaat gebeuren, maar als de mensen in de groep van 4 echt veel meer risico hebben gelopen en de mol bewust een bepaalde enveloppe heeft gepakt, kunnen Patrick en Jeroen bijna niet de mol zijn, tenzij ze iemand genaaid hebben door die uit te nodigen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 00:20:48 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2020, 00:13:49 »
Bij het pakken van de enveloppen zei Nikkie dat ze wel eens wilde samenwerken met Peggy. Volgens mij reageerde Peggy hier niet echt op. Misschien omdat ze weet dat er weinig te mollen valt op Elba?  ::vergroot::
Peggy reageerde daar niet op en had snel al een duo gevormd met Patrick.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2020, 00:15:16 »
De 4 zoekers hebben te horen gekregen dat Nikkie en Tygo vrijgesteld zijn van executie als ze niet gevonden worden. Zouden Nikkie en Tygo ook nog te horen krijgen dat ze een vrijstelling verdedigen en dus hun best gaan doen om níet gevonden te worden? Met als leuke bijkomstigheid voor de mol dat er dan ook geen geld in de pot komt natuurlijk...in dat geval kunnen ze ook alle 6 nog de mol zijn.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2020, 00:21:41 »
Peggy reageerde daar niet op en had snel al een duo gevormd met Patrick.

Patrick vroeg Peggy. Zie boven.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2020, 00:33:00 »
Ik kreeg een beetje een "we zijn niet in Kiev-vibe" De mol moest er namens de regie er ook voor zorgen dat het kwartje viel. Nu moet het ook lukken dat de helikopter gevuld wordt. Het effect is anders weg. De Mol moet ze dus wegwerken. Tycho rijdt maar met Nikki naast zich, kan hij niet spontaan links af als er fout rechts gezegd wordt door een nepmol. Idem voor Nikki. Ze moeten dus de juiste aanwijzingen krijgen. Wie anders dan de Mol moet dat dan en dan zelf te laat komen. Opdracht dubbel geslaagd  ::vergroot:: ik weet de twist op Elba nog niet en of Nikkie en Tycho nog wat moeten doen, maar als dat niet zo is dan wil de Mol op roadtrip. Jeroen ::vergroot::

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2020, 00:37:53 »
Volgens mij had het pakken van een envelop alleen invloed op het vormen van duo’s. De bestemming van de auto werd bepaald door de routebeschrijving die er in lag. Dat kon de productie bepalen nadat de duo’s gevormd waren.

De mol wil misschien kiezen met wie hij in de auto zit, maar verder maakt het niet uit. Als de productie de mol naar Elba wil laten gaan, dan regelen ze dat met de routebeschrijvingen die in de auto’s liggen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2020, 00:43:19 »
Volgens mij had het pakken van een envelop alleen invloed op het vormen van duo’s. De bestemming van de auto werd bepaald door de routebeschrijving die er in lag. Dat kon de productie bepalen nadat de duo’s gevormd waren.

De mol wil misschien kiezen met wie hij in de auto zit, maar verder maakt het niet uit. Als de productie de mol naar Elba wil laten gaan, dan regelen ze dat met de routebeschrijvingen die in de auto’s liggen.

Dat klopt (helaas)


Dus Ron en Jeroen wezen Tygo en Nikkie de weg. Ook maar weer eens kijken in hoeverre Ron er voor kon zorgen dat Jeroen de juiste aanwijzingen gaf.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 00:47:05 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2020, 00:47:01 »
Ja, dat idee had ik ook. Ik denk dat de Mol zich bij het kiezen van de enveloppen op de achtergrond hield. Minder opvallend dan wanneer je naar een envelop gaat graaien. Het maakt niet uit welke envelop je krijgt, want de bestemming en routebeschrijving die in de auto worden aangetroffen kunnen daarop worden afgestemd.

Peggy, Tygo en Ron dus. Ron verdenk ik niet, dus kom ik alweer uit bij Peggy en Tygo. Dat gaat al een paar afleveringen zo. :)

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2020, 06:06:52 »
Volgens mij was ‘ie geslaagd geweest als Jeroen en Ron ook op tijd waren. Zei Rik niet dat Tygo en Nikkie op tijd op de plek van bestemming waren aangekomen?
Dat kan eigenlijk niet als de telefoon uitvalt zodra een team op de plek van bestemming is. Het team dat aanwijzingen van hen moet krijgen, krijgt dan niets meer en zit vast en kan hun eindlocatie nooit vinden. Hier P & P.

Ik meen mij te herinneren dat Rik nog iets zei tegen de kijkers over samenwerken en beloning aan het begin van de opdracht bij de uitleg. Straks nog maar eens kijken wat hij nou precies zei. Zou belangrijker kunnen zijn dan ik eerst dacht.