Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 25970 keer)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #40 Gepost op: 4-10-2020, 07:36:57 »
. Het maakt niet uit welke envelop je krijgt, want de bestemming en routebeschrijving die in de auto worden aangetroffen kunnen daarop worden afgestemd.
Op de envelop stond toch ook al een bestemming? Piazza nogiets, via nogiets en nogiets;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #41 Gepost op: 4-10-2020, 07:56:36 »
Tygo en Nikkie moesten de bestemming vinden om opdracht 3 te starten.

Wat zouden ze gedaan hebben als ze verkeerde of niet genoeg aanwijzingen zouden krijgen van de andere twee?

Of moet de Mol hier bij zitten om te zorgen dat ze het altijd zouden vinden?
Dan is het ook van belang dat de bestuurder de mol is.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #42 Gepost op: 4-10-2020, 08:00:14 »
Ik vond het verdacht dat P&P eerst helemaal van slag zijn dat N&T van de radar zijn; ze wilden de laatste aanwijzing nog een keer horen. Vervolgens kunnen ze ineens prima op hun geheugen toch juist aankomen. Toevallig een paar seconden voor het einde vd opdracht, als duidelijk is dat R&J het toch niet gaan halen.
Zouden P&P stelselmatig hun aanwijzingen vaak hebben willen horen? Wat heeft geleid tot ergernis bij Nikkie en meer verwarring en minder zendtijd voor de rest?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #43 Gepost op: 4-10-2020, 08:06:37 »
Tygo en Nikkie rijden eerst te ver omdat Nikkie verstaan heeft 'op de rotonde' terwijl het moest zijn 'voor de rotonde' rechtsaf. Nikkie zegt dat ze geen eerdere afslag heeft gezien maar Tygo weet dat er een eerdere afslag mogelijk is. Met de ansichtkaarten wist Tygo ook al dat hij het plein wist te vinden. Hij weet goed de weg.   :P
Als die helikopter daar klaarstaat, moet het wel lukken ook om daar aan te komen. Daarom moet Tygo als bestuurder de mol wel zijn. Hij zal niet iemand kiezen voor een bondje die zelf graag rijdt. Hij wilde met Ron een duo, niet wéér met Nikkie maar dat lukte niet. Ron is makkelijk, die hoeft niet per se te rijden.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 08:17:49 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #44 Gepost op: 4-10-2020, 08:57:33 »
Ik vond het verdacht dat P&P eerst helemaal van slag zijn dat N&T van de radar zijn; ze wilden de laatste aanwijzing nog een keer horen. Vervolgens kunnen ze ineens prima op hun geheugen toch juist aankomen. Toevallig een paar seconden voor het einde vd opdracht, als duidelijk is dat R&J het toch niet gaan halen.
Zouden P&P stelselmatig hun aanwijzingen vaak hebben willen horen? Wat heeft geleid tot ergernis bij Nikkie en meer verwarring en minder zendtijd voor de rest?

Maar vlak voordat de verbinding wegvalt horen we Nikkie zegggen:

"Dus rotonde driekwart. Daarna parkeer je in het straatje links."

Dat ze moesten parkeren zegt mij dat P&P bij hun eindbestemming waren aangekomen. Dat de verbinding wegviel was voor henzelf dus niet relevant. De suggestie wordt gewekt dat Nikkie en Tygo hier liepen te mollen, maar volgens mij was het veel geschreeuw om niks.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #45 Gepost op: 4-10-2020, 09:01:07 »
Maar vlak voordat de verbinding wegvalt horen we Nikkie zegggen:

"Dus rotonde driekwart. Daarna parkeer je in het straatje links."

Dat ze moesten parkeren zegt mij dat P&P bij hun eindbestemming waren aangekomen. Dat de verbinding wegviel was voor henzelf dus niet relevant. De suggestie wordt gewekt dat Nikkie en Tygo hier liepen te mollen, maar volgens mij was het veel geschreeuw om niks.

Ik kreeg het vermoeden dat de productie de telefoon van T en N heeft afgepakt en uitgezet, nadat ze de heli hadden gevonden. Dit om te voorkomen dat deze clou wordt doorgeseind. Er zit tenslotte tenminste 1 kandidaat in de de auto die de heli heeft gevonden.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #46 Gepost op: 4-10-2020, 09:14:22 »
Dat de verbinding wegviel was voor henzelf dus niet relevant. De suggestie wordt gewekt dat Nikkie en Tygo hier liepen te mollen, maar volgens mij was het veel geschreeuw om niks.
Ja precies, geschreeuw om niks van P&P.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #47 Gepost op: 4-10-2020, 09:35:23 »
Op de envelop stond toch ook al een bestemming? Piazza nogiets, via nogiets en nogiets;)
Zoals ik het begreep waren dat de startpunten, en was de bestemming onbekend. Maar ik moet nog terugkijken.

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #48 Gepost op: 4-10-2020, 09:36:46 »
Waarom heeft Jeroen 2 enveloppen in zijn bezit?  ::vergroot:: ???
Dit tereijl de rest toch maar 1 enveloppe heeft en het wordt ook zo gezegd.

ROUTE BESCHRIJVING

De kandidaten zijn in duo’s op weg naar Pisa, elk duo in z’n eigen cabrio. Als iedereen binnen de tijd op de juiste eindbestemming aankomt verdienen ze 1500 euro.
De drie duo’s hebben allemaal de routebeschrijving voor een ander duo. Ze staan met elkaar in contact via een conference call. Het is de bedoeling om elkaar via de telefoon de juiste kant op te sturen. Maar wat de kandidaten niet weten is dat één duo een totaal andere eindbestemming heeft…

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #49 Gepost op: 4-10-2020, 09:57:59 »
Volgens mij was dit een redelijk makkelijke opdracht. Er moest een team naar de helikopter komen, die hebben ze niet voor niks besteld (daar zullen wel verschillende scenario's voor bedacht zijn door de regie). En de andere teams maakten een simpel rondje naar de toren van Pisa.

Ron en Jeroen waren te laat op de bestemming aangekomen, die werden geleid door Peggy en Patrick. Maar de communicatie tussen het team Tygo en Nikkie en het team Peggy en Patrick verliep ook gebrekkig.

Resumerend zou ik zeggen degenen die het mobieltje in handen had zijn hier verdachter dan degenen die het stuur in handen hadden.

De vraag is wel of de Mol in de helikopter wil, of de roadtrip wil doen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 10:32:52 door AvOgadrO »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #50 Gepost op: 4-10-2020, 10:07:00 »
De gretigheid waarmee Nikkie de rode kaart pakt doet mij vermoeden dat zij weet wat ze wil.....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #51 Gepost op: 4-10-2020, 11:11:57 »
Ik kan me voorstellen dat iedereen denkt dat het de taak van de mol is om te zorgen dat de rode auto op de plek van bestemming komt, maar dit is natuurlijk in werkelijkheid de taak van de productie en er zijn gelukkig ook genoeg mogelijkheden om daarmee te spelen.
De route van de rode auto kan veel korter en simpeler zijn, bovendien worden er bij ieder duo ook wel hints gegeven waarbij je kan checken of je wel echt goed zit (zoals het witte bruggetje en als ik het me goed herinner werden er ook straatnamen genoemd).

Wat ik qua molgedrag interessant vond is dat Peggy en Patrick precies op tijd aankomen, maar door hun focus op hun eigen route Jeroen en Ron 'in de wacht' zetten en zij niet op tijd kunnen komen.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #52 Gepost op: 4-10-2020, 11:24:23 »
Daarbij vermoed ik dat als Nikki en Tygo niet op tijd waren aangekomen dat ze alsnog naar de helikopter locatie waren gebracht. Dus het wel of niet op tijd plek behalen is voor vervolg niet relevant, wel voor geld verdienen in opdracht 2.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #53 Gepost op: 4-10-2020, 11:35:41 »
Daarbij vermoed ik dat als Nikki en Tygo niet op tijd waren aangekomen dat ze alsnog naar de helikopter locatie waren gebracht. Dus het wel of niet op tijd plek behalen is voor vervolg niet relevant, wel voor geld verdienen in opdracht 2.
Dat denk ik ook, en ik denk ook dat de helikopter nog niet geland was toen Nikkie en Tygo aankwamen op hun bestemming, waardoor geregeld kon worden dat ze eerst hun mobieltje moesten inleveren bij de productie voordat ze eventueel de hint hadden kunnen doorgeven.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #54 Gepost op: 4-10-2020, 11:52:29 »
Vond het zelf nogal opvallen dat Peggy over een (naar mijn idee) wit bruggetje reed om vervolgens, zoals Patrick zei, naar iets te rijden wat meer op een wit hekwerk leek, wat vervolgens toch goed blijkt te zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #55 Gepost op: 4-10-2020, 12:10:05 »
Patrick vroeg Peggy. Zie boven.

Ik schreef niet dat Peggy Patrick vroeg, toch?  Ik bedoelde dat zij al bezet was.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #56 Gepost op: 4-10-2020, 13:45:15 »
Tygo corrigeert heel makkelijk als Nikkie hem in 1e instantie door laat rijden tot aan de rotonde. Dat lijkt op voorkennis.

Dit duo moest de heli halen omdat anders de hele opdracht in het water viel.


Tygo kiest in het begin eerst Ron, van wie hij weet dat ie geen kaartje heeft gepakt. Oh, zijn er geen 6 kaartjes dan? Dan kiest Tygo resoluut voor Nikkie. Interessant... ga ik nog terugkijken.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #57 Gepost op: 4-10-2020, 14:30:58 »
Ik kan me voorstellen dat iedereen denkt dat het de taak van de mol is om te zorgen dat de rode auto op de plek van bestemming komt, maar dit is natuurlijk in werkelijkheid de taak van de productie en er zijn gelukkig ook genoeg mogelijkheden om daarmee te spelen.
De route van de rode auto kan veel korter en simpeler zijn, bovendien worden er bij ieder duo ook wel hints gegeven waarbij je kan checken of je wel echt goed zit (zoals het witte bruggetje en als ik het me goed herinner werden er ook straatnamen genoemd).
Maar als je het te simpel maakt, en de telefoon afpakt bij aankomst, garandeer je dat het team dat zij moeten leiden verdwaalt en het spel dus weer een stuk minder eerlijk is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #58 Gepost op: 4-10-2020, 15:05:46 »
Op de gepakte enveloppen met de gekleurde autootjes stonden de adressen in Pisa waar ze vanuit Grozetta heen moesten. In pisa moesten ze een route rijden naar .. Pisa  ;D. Dat verklaart de twee enveloppen van Jeroen.

Er wordt mijns inziens iets teveel nadruk gelegd op het feit dat Ron en Jeroen zo aan het genieten zijn van het weer, de omgeving, toeristen, en het rumoer op de conferencecall. Verdachtmakende edit of in your face mollen.

Wat mij opviel was dat Peggy zo graag rondjes rijdt op rotondens, schrijft ze Mol - O'tjes? Als je weet dat jij het duo Jeroen-Ron het bos in stuurt met verkeerde aanwijzingen, kun je zelf mooi op tijd komen ...
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 15:48:31 door Mollem »

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #59 Gepost op: 4-10-2020, 15:44:25 »
Het is niet belangrijk of het rode auto'tje wel of niet aankomt bij de helikopter. Het enige dat uitmaakt is dat ze niet aankomen bij Rik, zodat ze opeens mysterieus verdwenen zijn.

Nikkie heeft geen telefoon meer als ze bij de helikopter aankomen. Ze zullen dus eerst zijn opgevangen door de produktie.

Jeroen en Ron zijn overigens ook niet bij Rik aangekomen, maar zijn daar naartoe gebracht. Ook zonder hen had het spel anders niet kunnen doorgaan.