Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16515 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #40 Gepost op: 4-10-2020, 07:59:03 »

Misschien omdat Nikkie & Tygo eerder waren?
Andere route.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #41 Gepost op: 4-10-2020, 09:59:46 »
Citaat
EDIT 2: Oh shit, ik dacht dat die oorspronkelijke enveloppen te maken hadden met de routebeschrijving maar die had de productie natuurlijk daarna zo kunnen maken dat welke auto ze wilden naar de helicopter zou gaan. Dan zou de productie inderdaad kunnen zorgen dat de mol hier niet bij zit.

Dit geeft wel stof tot  nadenken. Het maakt niet uit wie welke enveloppe pakte en in welke volgorde. Productie hoeft alleen maar de routebesschrijving die voor de mol bestemd was in de juiste auto te leggen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #42 Gepost op: 4-10-2020, 10:21:14 »
In deze opdracht wordt Ron toch weer erg verdacht voor mij. Als makers wil je toch dat deze opdracht voortgaat? Dan zorg je er voor dat de Mol eventueel kan bijsturen. Als ze dat hangertje niet zien, dat de Mol dat dan uiteindelijk aangeeft.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #43 Gepost op: 4-10-2020, 10:58:37 »
Ik zou als mol gewoon voor de helikoptervlucht hebben gekozen. Sowieso zal de druk bij de zoekers liggen bij het vinden van de 2 en zal eventueel geld dus bijzaak zijn. Zeker als Patrick (mocht hij de mol zijn) eerder al €1500 gekozen heeft.
Het enige dat mij zou weerhouden, als mol, om in de helikopter te stappen is als ik wist dat de zoekers een nog betere opdracht zouden krijgen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #44 Gepost op: 4-10-2020, 11:46:56 »
Flashback van eerste opdracht van wie is de mol in Portland.
Daar moest de mol Thomas helpen om de aanwijzing naar de brug te vinden.
Als die niet was gevonden dan was de brug voor niets afgehuurd door de productie en was er geen programma.

Nu moet Patrick te hulp schieten om de code van het cijferslot te vinden.
Aks het kistje niet open gemaakt kan worden, dan kan de groep nooit op Elba komen.
Ik lees dit veel hier op het forum, maar ik geloof er niet zo in. Sowieso vertrekt de boot pas de volgende dag, dus alle tussenliggende tijd kunnen ze nog zoeken zonder tijdverlies.

Maar daarbij vermoed ik dat de kandidaten wel bij de productie hebben kunnen checken of ze op het juiste spoor zaten met Piombino. Een beetje lullig als je twee uur naar zo'n stadje reist en dan blijkt dat dat hangertje er gewoon nog hing van het autoverhuurbedrijf :P Ze leken ook geen moment meer te twijfelen toen ze bij het kasteel aankwamen dat het daar moest zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 13:07:13 door Pac »
...óf niet!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #45 Gepost op: 4-10-2020, 11:52:43 »
I Een beetje lullig als je twee uur naar zo'n stadje reist en dan blijkt dat dat hangertje er gewoon nog hing van het autoverhuurbedrijf :P

LOL  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #46 Gepost op: 4-10-2020, 12:46:35 »
Ja ::rofl:: ::rofl:: en dan? Rik en de crew er achter aan: " Jullie moeten de andere kant op" ::rofl:: ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #47 Gepost op: 4-10-2020, 13:12:22 »
Trouwens lichte spoiler

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #48 Gepost op: 4-10-2020, 13:29:15 »
Trouwens lichte spoiler

Hmmm... dan wordt Tygo als Mol en Nikkie als finalist (of andersom) een lastige combinatie. Ik blijf wel stug doortunnelen, daar niet van.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #49 Gepost op: 4-10-2020, 13:56:15 »
Ik zou als mol gewoon voor de helikoptervlucht hebben gekozen.

Ik ook, met een helicopter naar Elba gevlogen worden, wauw wauw. Dan maar even niet aan geld denken en gewoon genieten van wat je meemaakt, de rest komt later wel weer.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #50 Gepost op: 4-10-2020, 13:58:38 »
Hmmm... dan wordt Tygo als Mol en Nikkie als finalist (of andersom) een lastige combinatie. Ik blijf wel stug doortunnelen, daar niet van.

Nikkie is één van de weinigen die Tygo verdenkt..

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #51 Gepost op: 4-10-2020, 14:04:51 »
In deze opdracht wordt Ron toch weer erg verdacht voor mij. Als makers wil je toch dat deze opdracht voortgaat? Dan zorg je er voor dat de Mol eventueel kan bijsturen. Als ze dat hangertje niet zien, dat de Mol dat dan uiteindelijk aangeeft.
Voor mij ook. Maar dat begon al met het verdelen van de enveloppen. Ron komt als 4e binnen en kan precies zien bij wie hij niet moet zijn (Nikkie). Want het lijkt mij dat je als Mol niet in die heli wil stappen...

Je kunt natuurlijk wel verhinderen dat je gevonden gaat worden maar dan is er één deelnemer die ernstige vermoedens heeft... dus dat lijkt mij niet handig...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #52 Gepost op: 4-10-2020, 14:42:21 »
Het duo Ron-Jeroen moest ervoor zorgen dat de rode auto -op tijd?- bij de helicopter kwam, daarna moesten ze ervoor zorgen dat ze buiten de tijd terug in Pisa kwamen...

Wat mij nog opviel, in de heli, voor de afslag de zee op, oppert Nikkie opeens Elba als bestemming. Hoezo Elba, dan moet je topografie wel op orde zijn. Ze is veel slimmer dan we misschien denken. Het lijkt me niet dat ze zoveel molkennis in de aflevering gooien...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #53 Gepost op: 4-10-2020, 15:44:48 »
Nikkie is één van de weinigen die Tygo verdenkt..
Ja dat denk ik nu ook (ik dacht eerst dat Nikkie van hem af was gestapt, maar had haar sowieso als finaliste), maar ik doelde op de speciale executie van volgende week.

Lijkt me dat Tygo liever heeft dat de focus alleen bij de andere 4 ligt. Dat er dan 2 van hen naar huis moeten en Nikkies andere verdachte Jeroen in het spel blijft. Dat je als mol dan probeert om niet gevonden te worden, maar het zou kunnen dat ik het idee achter die dubbele executie niet goed heb begrepen.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #54 Gepost op: 4-10-2020, 15:47:14 »
Als Nikkie en Tygo binnen de 24uur van de opdracht niet worden gevonden door Patrick, Peggy, Jeroen en Ron, gaat de dubbele executie in dat viertal plaatsvinden en hebben Tygo en Nikkie een vrijstelling...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #55 Gepost op: 4-10-2020, 15:58:43 »
Ja dat denk ik nu ook (ik dacht eerst dat Nikkie van hem af was gestapt, maar had haar sowieso als finaliste), maar ik doelde op de speciale executie van volgende week.

Lijkt me dat Tygo liever heeft dat de focus alleen bij de andere 4 ligt. Dat er dan 2 van hen naar huis moeten en Nikkies andere verdachte Jeroen in het spel blijft. Dat je als mol dan probeert om niet gevonden te worden, maar het zou kunnen dat ik het idee achter die dubbele executie niet goed heb begrepen.
Die gedachte had ik dus ook, en daarom de verwijzing van de titel: wegwerken! Mooie bijkomstigheid is dan ook nog de fantastische helicopterrit.... ::joehoe::
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #56 Gepost op: 4-10-2020, 18:07:29 »


Wat mij nog opviel, in de heli, voor de afslag de zee op, oppert Nikkie opeens Elba als bestemming. Hoezo Elba, dan moet je topografie wel op orde zijn. Ze is veel slimmer dan we misschien denken. Het lijkt me niet dat ze zoveel molkennis in de aflevering gooien...
[/quote]

Kan wensdenken zijn. Denk ik echter niet. De zee was al in zicht en Elba was al hier en daar gevallen toch?

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #57 Gepost op: 4-10-2020, 18:12:06 »
Yes een doorlopende opdracht!!

En had (vanuit mijn tunnel) het gevoel dat Jeroen bij het instappen al naar de hanger keek en vervolgens zat te hopen dat iemand anders zijn oog er op zou vallen.
Hij greep de hanger ook binnen een seconde vast zodra Patrick deze ontdekte.

Hier was ik ook op aan het letten, ze hadden ook de andere kant op kunnen rijden of naar Nederland, dan waren ze nooit op tijd geweest en dan hadden ze ook nooit op tijd bij de executie kunnen zijn waardoor het WIDM schema in de war zou lopen. Lijkt me dus dat de mol in het busje ervoor moest zorgen dat in ieder geval de sleutelhanger gevonden werd. Wat niet hoeft te zeggen dat het Patrick is want zoals hier gezegd wordt kan het zijn dat Patrick deze inderdaad toevallig zag (was vrij snel ook). Jeroen zit dan wel weer strategisch, op de plek waar je deze het eerste zou moeten zien.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #58 Gepost op: 4-10-2020, 18:36:08 »
Wat ik me ook nog ff bedenk: stel de mol zit in die helicopter, dan heeft 1 kandidaat niet alleen een enorm voordeel door die mogelijke vrijstelling maar óók nog eens de mol 24 uur als gezelschap. Da's wel heel veel voordeel voor 1 persoon

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #59 Gepost op: 4-10-2020, 19:00:35 »
Wat ik me ook nog ff bedenk: stel de mol zit in die helicopter, dan heeft 1 kandidaat niet alleen een enorm voordeel door die mogelijke vrijstelling maar óók nog eens de mol 24 uur als gezelschap. Da's wel heel veel voordeel voor 1 persoon
Maar is het dan eerlijker om twéé kandidaten vrij te stellen terwijl de andere drie een 2/3 kans hebben om af te vallen ???

Als de Mol wél bij de twee kandidaten in de helikopter zit, dan is er netto maar één kandidaat die een vrijstelling kan winnen, en riskeren de overige vier een 2/4 kans bij die executie als die verdiend wordt.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 19:03:32 door Pac »
...óf niet!