Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16514 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #60 Gepost op: 4-10-2020, 19:16:44 »
Maar is het dan eerlijker om twéé kandidaten vrij te stellen terwijl de andere drie een 2/3 kans hebben om af te vallen ???

Als de Mol wél bij de twee kandidaten in de helikopter zit, dan is er netto maar één kandidaat die een vrijstelling kan winnen, en riskeren de overige vier een 2/4 kans bij die executie als die verdiend wordt.

Daar heb je ook weer een punt.

Volgende week maar eens afwachten, voor hetzelfde geld is dit een opdracht die gedoodverfd is te lukken

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #61 Gepost op: 4-10-2020, 19:19:22 »
Het kan ook nog dat Nikkie en Tygo op Elba op verschillende locaties opgesloten worden. Er zijn immers 2 plekken waar informatie te vinden is en 2 plaatsen met geld. Dan moet ieder zijn eigen strijd spelen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #62 Gepost op: 4-10-2020, 19:29:33 »
Wat is de code van het cijferslot?

O = 8 = H
Z = 5 = E
N = 4 = D
W = ? =

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #63 Gepost op: 4-10-2020, 20:00:27 »
Ben ik overigens de enige die, toen ze over het pleintje lopend zeiden 'kunnen we nog naar de supermarkt, het is nog voor achten', dacht... gaat die boot niet gewoon 's avonds om tien voor half negen....?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #64 Gepost op: 4-10-2020, 20:32:32 »
Ben ik overigens de enige die, toen ze over het pleintje lopend zeiden 'kunnen we nog naar de supermarkt, het is nog voor achten', dacht... gaat die boot niet gewoon 's avonds om tien voor half negen....?
Nee, maar dit liet ik gauw schieten.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #65 Gepost op: 4-10-2020, 20:38:38 »
Maar is het dan eerlijker om twéé kandidaten vrij te stellen terwijl de andere drie een 2/3 kans hebben om af te vallen ???

Als de Mol wél bij de twee kandidaten in de helikopter zit, dan is er netto maar één kandidaat die een vrijstelling kan winnen, en riskeren de overige vier een 2/4 kans bij die executie als die verdiend wordt.

Als de mol in het busje zit kan hij natuurlijk wel sturen in de zoektocht naar Nikkie en Tygo (en ondertussen zorgen dat er zo min mogelijk geld wordt verdiend)
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #66 Gepost op: 4-10-2020, 20:50:12 »
Wat ik me ook nog ff bedenk: stel de mol zit in die helicopter, dan heeft 1 kandidaat niet alleen een enorm voordeel door die mogelijke vrijstelling maar óók nog eens de mol 24 uur als gezelschap. Da's wel heel veel voordeel voor 1 persoon
Ja, scherp!
Maar dat voordeel van de vrijstelling gaat alleen op als ze niet gevonden worden.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #67 Gepost op: 4-10-2020, 22:00:08 »
In deze opdracht wordt Ron toch weer erg verdacht voor mij. Als makers wil je toch dat deze opdracht voortgaat? Dan zorg je er voor dat de Mol eventueel kan bijsturen. Als ze dat hangertje niet zien, dat de Mol dat dan uiteindelijk aangeeft.
Ik vond Ron ook verdacht in het busje. Ze lopen overal te zoeken in de bus naar een eventuele aanwijzing. Je ziet Ron kijken naar de sleutelhanger maar zegt niks. Ik vond dat vreemd. Ook bij het overleggen in het restaurant wil Ron zoeken naar info inplaats naar geld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #68 Gepost op: 4-10-2020, 22:21:29 »
Ook bij het overleggen in het restaurant wil Ron zoeken naar info inplaats naar geld.
Bij het kistje zegt hij dat dat de letters OZNW ook vier letters zijn, zoals de cijfers op het slot. Het kistje moest open.

Offline Vlammetje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #69 Gepost op: 4-10-2020, 22:34:58 »
Maar is het dan eerlijker om twéé kandidaten vrij te stellen terwijl de andere drie een 2/3 kans hebben om af te vallen ???

Als de Mol wél bij de twee kandidaten in de helikopter zit, dan is er netto maar één kandidaat die een vrijstelling kan winnen, en riskeren de overige vier een 2/4 kans bij die executie als die verdiend wordt.

Het gaat uiteindelijk niet om eerlijk of oneerlijk. Er vallen sowieso 2 kandidaten of, voor de mol is het onbelangrijk of dit 2 uit 3 , 2 uit 4 of 2 uit 5 zijn. De mol heeft slechts 1 taak....

(In 2018 zat Jan ook bij degenen die een test moesten maken. Ook niet 'eerlijk' zeker omdat hij vooraf niet kon weten of er nog andere duo's bij zaten of niet. Mede hierdoor had ik hem heel snel afgestreept en pas in de voorlaatste aflevering ben ik daarop terug gekomen. En nog steeds ben ik van mening dat dat 'niet eerlijk' was, maar ja)

Voor zover we nu gezien hebben, ligt het wel of niet verdienen van geld voor de pot volledig bij de 4 roadtrippers. Dan is in mijn optiek 1 van die 4 de mol. Degenen die liever aanwijzingen willen zoeken dan geld, staan bovenaan.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #70 Gepost op: 4-10-2020, 22:54:10 »
Bij het kistje zegt hij dat dat de letters OZNW ook vier letters zijn, zoals de cijfers op het slot. Het kistje moest open.

Dat kistje ging echt wel open. Met of zonder mol. Het was een heel makkelijke puzzel, en er was echt ruim de tijd voor.
Dus ik denk dat daar niet gemold is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #71 Gepost op: 4-10-2020, 22:55:01 »
Vlammetje,
Ik denk dat ze er alle 4 van doordrongen zijn dat ze Nikkie en Tygo moeten vinden en binnen de tijd. Waarom zouden ze anders 24 uur de tijd krijgen. Dat er verleidingen zijn, die waarschijnlijk met geld of jokers oid te maken zullen hebben, begrijpen ze ook prima.
Alleen de MOL, als die bij dit groepje zit (en dat denk ik wel) zal er logischerwijs op aandringen geld oid te gaan zoeken om tijd te verliezen. De MOL is de enige die weet wat er op het spel staat.
Waarschijnlijk zal er as zaterdag wel een en ander duidelijk worden.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 22:56:59 door Gadoesja »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #72 Gepost op: 4-10-2020, 23:01:25 »
Het gaat uiteindelijk niet om eerlijk of oneerlijk. Er vallen sowieso 2 kandidaten of, voor de mol is het onbelangrijk of dit 2 uit 3 , 2 uit 4 of 2 uit 5 zijn. De mol heeft slechts 1 taak....
Toch zou ik het wel een erg harde zet van de makers vinden. Én een dubbele vrijstelling, én een dubbele executie. Volgens mij heeft er nog nooit iemand bij voorbaat al een kans van meer dan 50% gehad om af te vallen  :-\\

Bij de executie met Jan speelde nog mee dat wie het rode scherm kreeg, nog een kans zou krijgen om terug te keren. Ik betwijfel of zo'n kans er nu weer in zit.
...óf niet!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #73 Gepost op: 4-10-2020, 23:04:26 »
Toch zou ik het wel een erg harde zet van de makers vinden. Én een dubbele vrijstelling, én een dubbele executie. Volgens mij heeft er nog nooit iemand bij voorbaat al een kans van meer dan 50% gehad om af te vallen  :-\\
Het is maar de vraag of dat een harde zet is. De Mol kan, juist omdat hij (of zij...) geen geld binnen wil halen, zich (als onderdeel van de 4) volledig inzetten op het doel om die twee bij de executie te krijgen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #74 Gepost op: 4-10-2020, 23:06:23 »
Dat kistje ging echt wel open. Met of zonder mol.
Mijn punt is, dit moest gewoon lukken. Dan kun je het als Mol ook eens een keertje goed doen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 23:20:32 door AvOgadrO »

Offline Vlammetje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #75 Gepost op: 4-10-2020, 23:09:45 »
Vlammetje,
[...]
Alleen de MOL, als die bij dit groepje zit (en dat denk ik wel) zal er logischerwijs op aandringen geld oid te gaan zoeken om tijd te verliezen. [...]
Dit mag je mij nog even uitleggen. Waarom zou de mol geld willen zoeken om tijd te verliezen? Wat is het belang van de mol hier volgens jou?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #76 Gepost op: 4-10-2020, 23:24:36 »
Toch zou ik het wel een erg harde zet van de makers vinden. Én een dubbele vrijstelling, én een dubbele executie. Volgens mij heeft er nog nooit iemand bij voorbaat al een kans van meer dan 50% gehad om af te vallen  :-\\

Bij de executie met Jan speelde nog mee dat wie het rode scherm kreeg, nog een kans zou krijgen om terug te keren. Ik betwijfel of zo'n kans er nu weer in zit.
In seizoen 18 had Ron nog maar één deelnemer ontmoet. Mol Jan ging daarnaast ook nog eens gebaren naar de kandidaten in het theater om Ron niet terug in het spel te laten komen.  :-\\  De kandidaten hebben dit seizoen al veel tijd gehad om de mol te ontdekken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #77 Gepost op: 4-10-2020, 23:28:52 »
De MOl raakt sowieso 2 tegenstanders kwijt. Of ze bij elkaar komen of niet. Mss wil de MOL zich als kandidaat, als onschuldig, voordoen door voor geld te gaan of mss voor een vrijstelling of joker en zo verdenking af te wenden.
Er zijn nog maar 5 tegenstanders over, waarvan 3 in eigen groepje, en het wordt voor de MOL steeds lastiger om niet op te vallen.
Nikkie en Tygo krijgen, als ze niet gevonden worden, slechts info uit de 2e hand, dat maakt hen minder gevaarlijk.
Tenminste vanuit deze invalshoek.
Ik zeg niet dat het zo zal gaan, het is maar een mogelijkheid.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #78 Gepost op: 4-10-2020, 23:29:49 »
Toch zou ik het wel een erg harde zet van de makers vinden. Én een dubbele vrijstelling, én een dubbele executie. Volgens mij heeft er nog nooit iemand bij voorbaat al een kans van meer dan 50% gehad om af te vallen  :-\\

Bij de executie met Jan speelde nog mee dat wie het rode scherm kreeg, nog een kans zou krijgen om terug te keren. Ik betwijfel of zo'n kans er nu weer in zit.
Meer dan 50% misschien niet, maar 50% elke keer als er de aflevering voor de finale een vrijstelling in het spel komt. Was Tygo niet afgevallen, ondanks dat er kandidaat naar de finale ging die niet op de juiste mol zat, doordat hij naast een finalevrijstelling greep?

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #79 Gepost op: 4-10-2020, 23:58:10 »
Meer dan 50% misschien niet, maar 50% elke keer als er de aflevering voor de finale een vrijstelling in het spel komt. Was Tygo niet afgevallen, ondanks dat er kandidaat naar de finale ging die niet op de juiste mol zat, doordat hij naast een finalevrijstelling greep?

Klopt, en die vrijstelling werd als het het me goed herinner toen door de mol aan Freek 'kado gedaan' Zij gaf hem op een presenteerblaadje aan hem, waardoor Tygo en Sofie in de halve finale eigenlijk al de finale gespeeld hadden. Diezelfde mol beweerde zaterdag in moltalk dat het voor de mol niet uitmaakte of de helicopter bereikt werd trouwens...