Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29438 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #100 Gepost op: 12-10-2020, 09:16:00 »
Dat geld was wel heel makkelijk te verdienen deze opdracht. Net als de 1500 euro bij het Vragenvuur. Voor zwaardere opdrachten krijgen ze weinig tot geen geld, maar bij deze twee opdrachten krijgen ze het geld zo ongeveer in de schoot geworpen?  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #101 Gepost op: 12-10-2020, 09:53:44 »
En toch hebben ze nog niet 1/3de van al het haalbare geld in de pot.  ::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #102 Gepost op: 12-10-2020, 09:54:57 »
Dat geld was wel heel makkelijk te verdienen deze opdracht. Net als de 1500 euro bij het Vragenvuur. Voor zwaardere opdrachten krijgen ze weinig tot geen geld, maar bij deze twee opdrachten krijgen ze het geld zo ongeveer in de schoot geworpen?  ???

Het leek erop dat de pot nog even gespekt moest worden om toch tot een redelijk eindbedrag te komen.

Zou de Mol daarom wel buitenspel zijn gezet?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #103 Gepost op: 12-10-2020, 10:00:58 »
Ja, spekken, maar desondanks mist er 1100 euro. Ik probeer daar een verklaring voor te vinden.
Peggy had 500 euro bij zich in de haven; Jeroen had 2500 euro bij zich in de haven, voordat ze naar het theater gingen. In totaal 3000 euro. Daar moet dan nog 1500 euro te verdienen zijn geweest, maar ze vinden er 4 geldzakken. Gezien de opbrengst van de opdracht 3400 euro was, neem ik aan dat het 4 zakken van 100 euro waren die gevonden werden. In dit theater is 1100 euro blijven liggen.
Ik denk dat er dus wel degelijk is gemold in dit theater. Peggy die we in beeld zien tot 2 keer toe in de buurt van het kaartje met de Napoleon aanwijzing. Jeroen die overal rondloopt maar geen geld vindt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #104 Gepost op: 12-10-2020, 10:04:01 »
Ik denk dat dit hoge bedrag dat te verdienen was te maken had met dat er maar één opdracht was deze aflevering. 4500 euro als totaalbedrag voor een aflevering is heel redelijk.
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #105 Gepost op: 12-10-2020, 10:54:59 »
Het leek erop dat de pot nog even gespekt moest worden om toch tot een redelijk eindbedrag te komen.

Zou de Mol daarom wel buitenspel zijn gezet?
Ja dat vermoeden heb ik ook, straks kwamen ze nog met een pot onder de 10.000E uit, dat is natuurlijk niet wenselijk. Onvoorspelbaar, een keer iets anders dan wat je verwacht, de mol is buitenspel gezet.
Meer L

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #106 Gepost op: 12-10-2020, 11:16:14 »
Rik zegt wel zoiets natuurlijk, dat ze iets nieuws gedaan hebben en de kandidaten 24 uur hebben losgelaten...

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #107 Gepost op: 12-10-2020, 11:28:10 »
Heeft iemand gezien dat er aan deontbijttafel naast Jeroen een telefoon ligt? Toch vraagt Jeroen even later naar de telefoon in het bakje van de toren en zegt: zal ik die dan maar bij me steken? Het lijkt alsof hij de 2e telefoon er zelfs op legt.
1 telefoon is dus in zijn zak verdwenen en de ander is bij Patrick terechtgekomen...
Fabienne

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #108 Gepost op: 12-10-2020, 12:57:44 »
Het meest opmerkelijke moment van deze opdracht was volgens mij wel Patrick die letterlijk zegt 'Ik zie daar een soort put' (@15:21 in de aflevering) - en vervolgens doen ze er helemaal niets mee ??? Maar Patrick is het niet. Of Jeroen het is weet ik niet, maar ik snap er hoe dan ook geen bal van dat geen van beiden bedenkt om even te gaan kijken bij die put.
Dit gaat over de andere, verkeerde put. Hoewel de beelden anders suggereren, ze waren niet in de buurt van de wenspunt toen ze omkeerden.

Volgens mij nog niet genoemd, ze hadden nog een sleutel nodig, namelijk om Tygo en Nikkie te bevrijden. Die sleutel lag waarschijnlijk in het theater. De ontbrekende 1000 euro heeft mogelijk in het Frt Falcone gelegen. Het geld op de locaties was (bijna) allemaal gevonden, 1000 op de 2 geldplaatsen en 500 bij de 3 loepen. Blijft 1 locatie over, het fort. Maar wie heeft het daar niet gezien, de vier die er in hun haast voorbij gelopen zijn of Nikkie en Tygo die er bij hun vlucht overheen gekeken hebben. Niet onmogelijk is dus een molactie van T&N die voorbij een zakje gelopen zijn.

Zowel op de plek van J&P als R&P heeft een sleutel gelegen. Bij R&P op de hoogste positie van het fort. Wie heeft daar gezocht? Wie wilde dat Ron beneden zou zoeken om zelf boven te zoeken, dat was Peggy.
Nu waarschijnlijker dat de sleutel toch in het theater was.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 15:22:27 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #109 Gepost op: 12-10-2020, 13:00:46 »
Volgens mij nog niet genoemd, ze hadden nog een sleutel nodig, namelijk om Tygo en Nikkie te bevrijden.
Volgens mij hoefden ze ze niet te bevrijden, enkel te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #110 Gepost op: 12-10-2020, 13:49:31 »
Wat is dan de hint "Is Napoleon de sleutel tot het verhaal?" waard als Jeroen en Patrick de sleutel al gevonden zouden hebben?

(Juiste hint gewijzigd)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 15:06:26 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #111 Gepost op: 12-10-2020, 14:10:17 »
Wat is dan de hint "Napoleon is de sleutel tot het verhaal" waard als Jeroen en Patrick de sleutel al gevonden zouden hebben?

Volgens mij ging dit over het bord/poster ding met Napoleon erop bij het theater, waar hij naar rechts wijst: richting Fort Falcone.
En het kan ook een hint zijn naar Nikkie die als Napoleon op de groepsfoto staat (met een hand in haar zak..  ::vergroot:: )

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #112 Gepost op: 12-10-2020, 14:58:46 »
Wat is dan de hint "Napoleon is de sleutel tot het verhaal" waard als Jeroen en Patrick de sleutel al gevonden zouden hebben?
Omdat vooraf niet bekend is in welke volgorde de hints gevonden worden. Er zijn drie hints die zeggen dat ze (1) een sleutel zoeken, (2) dat die in een (wens)put ligt en dat ze (3) daarmee naar het hoogste punt van het eiland moeten.
Dat ze dan de sleutel eerder kunnen vinden dan de hint, dat kan natuurlijk.
Zo heb ik het opgevat in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 15:00:26 door edgomo »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #113 Gepost op: 12-10-2020, 15:05:30 »
Maar dan is het een hint enkel voor de kijker? Alleen Nikkie en Tygo weten van die foto, de rest van de deelnemers niet, lijkt mij. Aangezien het een aanwijzing is gevonden in de opdracht, zal het niet op die manier naar Nikkie verwijzen.

Met Napoleon die het fort aanwijst, lijkt me logischer. Alleen kwamen de kandidaten min of meer door te associëren wel al tot het fort?

Het lijkt mij ook meest logisch dat er in het theater wat is blijven liggen qua geld. En met de aanwijzing over alles op een rij zetten zou het wel mooi geweest zijn als er iets met een code was. Anders leggen de kandidaten misschien al een laag bloot die heel mooi was geweest in de opdracht... Of de mindfuck dat dat toch niet nodig was...  ::)

Zouden Nikkie en Tygo dan een paar keer gespeeld hebben dat ze zich moesten verstoppen en stilhouden om dat er uiteindelijk in te kunnen stoppen? Nikkie deed het in ieder geval op zo een manier dat ze het vooral lollig vond, niet overdreven spannend.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #114 Gepost op: 12-10-2020, 15:21:22 »
De kaart lag mogelijk op een stoel op de 2e of 3e verdieping, kamer 7 of 9, de code. De stoel met de kaart (29:55) is waarschijnlijk niet beneden geweest, want dat was te eenvoudig. Ze hebben wel boven gezocht, maar niets gevonden. De mol heeft de kaart meegenomen, rustig de tijd gehad om de kaart te vouwen en in zijn/haar broekzak te steken. De kandidaat op de andere lokatie heeft het geldzakje of sleutel niet gezien. De mol zal eenmaal terug beneden de kaart beneden verstopt hebben of later bij terugkomst. Dat laatste is niet waarschijnlijk omdat Ron vrij snel de kaart vind. Peggy is daar nog niet geweest.

Op 31:39 zie je een shot dat Patrick boven zoekt op de 2e ring, kamer 9 (toeval?) en tegelijk zie je Jeroen alleen op het podium lopen naar de trap. Alle tijd om de kaart op de stoel te leggen??
Ook verdacht, op 31:50 staat Peggy met een geldzak in haar hand en stopt ze die in haar tas. Wellicht gevonden in het theater? Jeroen en Peggy blijven wat mij betreft er verdacht.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 15:48:25 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #115 Gepost op: 12-10-2020, 15:56:45 »
Met 2 3 7 9 kan je nog zes locaties maken in het theater.
tweede verdieping stoel 3 7 of 9 en derde verdieping stoel 2 7 9.

Op de kaart stonden vijf locaties inclusief het Teatro dei Vigilanti. Maar ze hadden ook vier toegangskaartjes voor het Teatro. Wat was daarvan dan de functie? Dan verwacht je hier ook een voorstelling te kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 16:04:50 door foxhunter »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #116 Gepost op: 12-10-2020, 16:12:05 »
Wat is dan de hint "Is Napoleon de sleutel tot het verhaal?" waard als Jeroen en Patrick de sleutel al gevonden zouden hebben?

(Juiste hint gewijzigd)

Ik denk dat het silhouet van Napoleon die op de kaart te zien was, de mol is. Napoleon is op die manier de sleutel tot het verhaal.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #117 Gepost op: 12-10-2020, 17:37:07 »
Wat is dan de hint "Is Napoleon de sleutel tot het verhaal?" waard als Jeroen en Patrick de sleutel al gevonden zouden hebben?

(Juiste hint gewijzigd)

Waar slaat deze hint op? Ik dacht t niet in het spel te herkennen, en heb gebroed of het een hint richting de mol zou kunnen zijn.

Nu denk ik dat het verwijst naar de locatie van het geld in het huis van Napoleon. Daar lag het geld bij de buste van Napoleon. Soms is de meest logische uitleg de juiste...
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #118 Gepost op: 12-10-2020, 17:59:46 »
Er was ook veel e doen over het spontane springen van de ketting. Is het onlogisch om te denken dat het openen van de poort een soort boobytrap was, op het moment dat de poort open gaat, breekt de ketting en kunnen T&N vluchten. Komen ze ongezien het fort uit, dan zijn ze ontsnapt.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #119 Gepost op: 12-10-2020, 18:04:21 »
Heeft iemand gezien dat er aan deontbijttafel naast Jeroen een telefoon ligt? Toch vraagt Jeroen even later naar de telefoon in het bakje van de toren en zegt: zal ik die dan maar bij me steken? Het lijkt alsof hij de 2e telefoon er zelfs op legt.
1 telefoon is dus in zijn zak verdwenen en de ander is bij Patrick terechtgekomen...

Ja is me opgevallen  ;)

Edit: citaat toegevoegd

....
Daarnaast zit me niet helemaal lekker dat bij aanvang in de ontbijtzaal het eerste shot op Jeroens rug impliceert dat hij al een telefoon op tafel heeft liggen en hij er daarna nog 1 uit de doos haalt. Terwijl in werkelijkheid hierin is geknipt en dit een shot is van daarna ( te zien o.a. aan ontbijt voor peggy's neus en aan de kist open/dicht).
Waarom Jeroen nog extra verdacht maken(als ie de mol is)?