Auteur Topic: [Aflevering 7] - Deja Vu  (gelezen 14864 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #20 Gepost op: 17-10-2020, 22:29:36 »
Het is natuurlijk wel zo dat Tygo kan denken "dus ik ben de winnaar" als er wordt gezegd dat Jeroen niet de winnaar is, maar dat kan alsnog verkeerd zijn

Ohja  ::) :-\\
Ik vond dat de definitieve bevestiging van mijn Nikkie-tunnel. Zo zie je maar dat je alles gekleurd bekijkt  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #21 Gepost op: 17-10-2020, 22:36:13 »
Het vingertje van Peggy zit me wel dwars, dat wat ze in Moltalk lieten zien.
Ik kijk eigenlijk geen Moltalk meer... Ben wel benieuwd wat daar te zien was dan :)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #22 Gepost op: 17-10-2020, 23:04:50 »
Moest dit seizoen afgeraffeld worden? Ik vond het maar een tegenvaller...

Vorige week werd al volledig gevuld met de opdracht van de week ervoor. Dat vond ik al een domper. Dat was eigenlijk al 3 opdrachten (wat je normaal in 1 aflevering hebt), nu in 2 afleveringen en dan ook maar meteen twee tegelijk naar huis. En nu was er alweer na 1 odpracht (ipv 3) een executie... Ik vind dat allemaal maar magertjes dit seizoen... En dan ook nog een minder afleveringen omdat er een keer geen groepsvrijstelling oid was. We komen er maar bekaaid vanaf in een jubileum seizoen. Ik had verwacht dat ze toch iets meer zouden uitpakken.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #23 Gepost op: 17-10-2020, 23:18:25 »
Smaken verschillen blijkbaar :-).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2020, 23:24:29 »
Ik vind dit echt een geweldig seizoen.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2020, 23:25:00 »
Deja vu: in het seizoen met Susan als mol werd op dezelfde manier een onthulling gedaan:

Jij bent niet de winnaar (Susan/Jeroen), Jij bent niet de verliezer (Sophie/Nikkie) en jij bent niet de mol (Freek/Tygo)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2020, 23:26:24 »
Ik ook, behalve de laatste 2 afleveringen.
Ik hoop nu dat Jeroen de MOL is, Tygo de winnaar en Nikkie de verliezer.
Zij neemt dus haar joker mee naar huis.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #27 Gepost op: 17-10-2020, 23:31:05 »
Ik vind het vooral jammer dat we in vier opdrachten tijd drie afvallers hebben gehad :( Voelde als heel overhaast of zo. Had gehoopt op een korte finale (van 1 opdracht) + ontknoping en Molacties in een extra lange aflevering 8.

Peggy heeft sinds de vorige dubbele executie de Mol niet één keer meer aan het werk kunnen zien (toch best handig als je hoofdverdachte afvalt), of ze moet alweer een test maken.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #28 Gepost op: 17-10-2020, 23:32:34 »
Deja vu: in het seizoen met Susan als mol werd op dezelfde manier een onthulling gedaan:

Jij bent niet de winnaar (Susan/Jeroen), Jij bent niet de verliezer (Sophie/Nikkie) en jij bent niet de mol (Freek/Tygo)

Groot deel van het forum zal niet blij zijn hier aan herinnerd te worden  ;) ;D (ik zat niet op Freek)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #29 Gepost op: 17-10-2020, 23:41:38 »
Het is wel duidelijk dat de regie echt zo veel mogelijk elementen uit andere seizoenen in deze editie wilden verwerken. Dit heeft er waarschijnlijk toe geleid dat sommige dingen minder goed zijn uitgevallen dan vooraf gedacht.
Die dubbele executie bijvoorbeeld, hartstikke leuk en spannend om zoiets erin te verwerken, maar doe dat dan niet tegen het einde van de serie met ook nog het risico dat er 2 aan de executie ontsnappen. Het was niet bepaald eerlijk dat dat maar tussen 4 mensen ging en we er nu wel vanuit kunnen gaan dat de mol daar ook nog tussen zat. Gewoon 66% kans om af te vallen, dat is wel echt te veel. En dan 1 opdracht en meteen daarna weer een test. Voelt inderdaad een beetje als een afgeraffeld iets.
Ik heb overigens wel heel erg genoten van dit seizoen, trok me veel meer dan de reguliere S20. Vond het ook echt vet dat er een keer een opdracht van 24u tussen zat met meerdere lagen, maar ik miste wel een extra laag voor Tygo & Nikkie.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 00:00:20 door Rinusoide »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #30 Gepost op: 17-10-2020, 23:50:01 »
Groot deel van het forum zal niet blij zijn hier aan herinnerd te worden  ;) ;D (ik zat niet op Freek)

Ik word er wel blij aan herinnerd  :P
Was voor mij de bevestiging van wat ik al afleveringen lang vermoedde. Dit jaar en dit bonusseizoen was voor mij toch anders. Meer een Georgië dejavu na het Stine/Simone scenario nu voor mij Ron/Peggy achter elkaar zien vertrekken.

Op zich prima dat ze de spiegels laten terugkomen. Gedurfd ook met het handschrift van de mol. Maar zo zie je de mol niet aan het werk. Als kijker zet je makkelijker de handschriften naast elkaar dan ter plekke als kandidaat.

Qua wijnvatenscrabbleopdracht: hoe hebben ze daar het maximale bedrag bij elkaar kunnen rollen? Want alleen letters ala een Q/Z waren een keertje wat geld waard.

De mijnkaropdracht deed me denken aan zowel de achtbaan in Mexico als de trein in Jordanië  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #31 Gepost op: 17-10-2020, 23:59:10 »
De mijnkaropdracht deed me denken aan zowel de achtbaan in Mexico als de trein in Jordanië  ::bravo::

En de markt in Sri Lanka
You'll never walk alone

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #32 Gepost op: 18-10-2020, 00:06:09 »

Qua wijnvatenscrabbleopdracht: hoe hebben ze daar het maximale bedrag bij elkaar kunnen rollen? Want alleen letters ala een Q/Z waren een keertje wat geld waard.

De gehele lijst aan woorden te maken zonder gebruik van de 'joker'. Ze hebben nu maar 3 woorden gemaakt, maar volgens mij stonden er wel 20 op de lijst. Geen idee wie dacht dat ze die gehele lijst in een half uur zouden kunnen afwerken...

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #33 Gepost op: 18-10-2020, 00:09:20 »
Smaken verschillen blijkbaar :-).

Ik vond dit een erg leuk seizoen!   ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #34 Gepost op: 18-10-2020, 00:35:59 »
Ik voelde het vorig seizoen meer, ondanks dat deze overall 'beter' was.

Ze gaven veel te veel weg, vond ik. Mol, winnaar, verliezend finalist ...allemaal al bekend nu, door het praatje van Rik en het handschrift van de mol, wat uitgebreid aan bod kwam in Moltalk.

Marlijn had op een gegeven moment ook zoiets van 'Who am I kidding?' Met d'r obligate tegenwerpingen dat Nikkie het nog kon zijn eerder. Vond het wel grappig dat ze er zo in stond  ::rofl:: 

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #35 Gepost op: 18-10-2020, 01:38:11 »
Ik vond het een prima finaleaflevering! Er gebeurde lekker veel, ook al waren de finaleopdrachten weer erg oppervlakkig. Dingen naar elkaar roepen en woorden maken met letters. Man, ik hoop dat ze met iets beters gaan komen in seizoen 21. De eerste opdracht met Merel en Jon was dan wel weer heel sterk!

Het kan niet anders dan dat Jeroen de mol is. Tygo zat op Peggy en ging door. Peggy zat op Nikkie en viel af. Als Nikkie de mol is had Tygo moeten afvallen en niet Peggy. Aangezien Tygo niet de mol is, kan het dus écht niet anders dan dat Jeroen het is. Volgens mij valt hier geen speld tussen te krijgen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2020, 02:24:10 »
Ja normaal is de aflevering voor de ontknoping eentje waarbij er niet zoveel gebeurt en valt ie toch altijd een tikkeltje tegen. Nu was deze goed gevuld, met een afvaller en ook nog eens één finalist als mogelijk mol afgestreept, drie prima opdrachten. Ik vond het top ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2020, 02:38:25 »
In precies hetzelfde camera standpunt zien we zowel de tekst als Jeroen.
Dit kan naar mijn idee geen toeval meer zijn!


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2020, 07:46:32 »
Deja Vu. Nikkie zei het.
Maar de mol heeft een Deja Vu.
Hij moet bakjes leeg halen en het lukt gewoon weer. Maar nu met geld.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2020, 08:42:32 »
Bijzonder dat nu al gezegd wordt dat Tygo niet de mol is.
Deden ze destijds over Freerk ook. (Oh, is al opgemerkt.) Ik denk dat het nu weer zo'n stoelendans is: Nikkie wint (helaas!), Tygo is de verliezer (helaas!), Jeroen is de mol (helaas!)

Wat een slecht seizoen. Ik had het al verwacht. En helaas heb ik geen ongelijk gekregen.

Dus:
1. Als Nikkie de mol is, dan is Jeroen de verliezer en Tygo de winnaar
2. Als Jeroen de mol is, dan is Nikkie de winnaar en Tygo de verliezer

Welk scenario is meer aannemelijk.. (Ik gok 1.)
Scenario 2. Peggy verdacht Nikkie.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 08:44:53 door molE13 »