Auteur Topic: [Aflevering 7] - Deja Vu  (gelezen 14875 keer)

Offline dakari

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #40 Gepost op: 18-10-2020, 09:21:40 »
In precies hetzelfde camera standpunt zien we zowel de tekst als Jeroen.
Dit kan naar mijn idee geen toeval meer zijn!



Behalve dat dit wel een andere pilaar is.
Zit zelf wel op Jeroen trouwens.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #41 Gepost op: 18-10-2020, 09:28:13 »
Nee, zijn gewoon dezelfde pilaren toch? Alleen op het tweede plaatje is de kwaliteit wat minder

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #42 Gepost op: 18-10-2020, 10:40:58 »
Ik vond het een prima aflevering ::bravo:: Zeker voor een finale aflevering.

Wat ik wel jammer vond is dat Peggy maar 1 opdracht heeft kunnen meedoen, waarin ze de andere kandidaten niet heeft kunnen zien. Ik had het beter gevonden als Peggy nog had mee kunnen doen met Wegdenken.

De opdracht 'Wegdenken' zelf vond ik heel leuk. Het past perfect bij Italië, het tonnen wegrollen was heel origineel en scrabble zelf hebben ze nog nooit gedaan (toch?).

'Mijn geluid' vond ik niet een spectaculaire laatste opdracht, maar het was wel heel erg grappig. Ik vind het passen bij 'Car-aoke'. Zo'n grappige opdracht hadden we nog niet gezien dit seizoen. Het is eigenlijk een verbetering van de schreeuwopdracht uit 2015. ::ok::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #43 Gepost op: 18-10-2020, 10:52:13 »
Groot deel van het forum zal niet blij zijn hier aan herinnerd te worden  ;) ;D (ik zat niet op Freek)

Ik vond het wel leuk weer eens een tweestrijd te hebben na de finale. En ik vond seizoen 14 best leuk. Susan is niet de beste mol ooit of zo, maar goed en degelijk. Leuke aflevering en leuk seizoen.

Ik wacht de beelden nog even af, maar vooralsnog lijkt ook Jeroen mij een degelijke, niet uitzonderlijke mol. Eigenlijk hebben we sinds 2008 maar één echt goede mol gehad in Nederland (idd Jan V).

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #44 Gepost op: 18-10-2020, 11:05:51 »
Je hebt altijd mensen die niet opletten en daarom is het wel jammer dat ze niet eerder afbraken. Een nog al Tygo gefocust aflevering, gemiste kans.

Dat Peggy afviel hebben ze bewust gedaan omdat dan de mol nog kon mollen bij de tonnen.

Dat bakjes geld vraag me af hoe ze die 2250 wel hadden kunnen verdienen. Neem aan door niet te luisteren en wel achter je te kijken.

Jeroen is de mol en vroeg me af of hij links is.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #45 Gepost op: 18-10-2020, 11:50:40 »
Ik moet het nog terugkijken, maar benoemt Rik wel dat ze op de heenweg niks mogen pakken?

Voor hetzelfde geld was het toegestaan om op de heenweg geld te pakken en op de terugweg een enveloppe.

Just a theory

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #46 Gepost op: 18-10-2020, 11:51:14 »
Je hebt altijd mensen die niet opletten en daarom is het wel jammer dat ze niet eerder afbraken. Een nog al Tygo gefocust aflevering, gemiste kans.


Ja, Tygo werd best verdacht neergezet. Plus: we hebben Susan Visser (de mol uit zijn seizoen)  niet gezien. De andere oud-mollen wel. Dat zou echt mooi zijn geweest voor de Tygo-tunnel!

Misschien dat er geld zat in een van de andere enveloppen? Vond de spanning-opbouw wel mooi toen het ging tussen Peggy en Jeroen; hier toch wel de twee grootste tunnels.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #47 Gepost op: 18-10-2020, 12:05:35 »
Voor mij is t toch wel duidelijk Jeroen. Zeker i.c.m. handschrift.
Krijgen we volgende week weer Nikkie met haar joker te zien " i'm a winner baby!"
Blijkt dat we dat al in aflevering 1 te zien hadden gekregen  ;D

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #48 Gepost op: 18-10-2020, 12:52:40 »
Dan ga ik toch voor scenario 2. Nikkie zit al heel lang op Jeroen en Tygo nog maar net op Nikkie. En ik denk dat Nikkie wat beter kan studeren voor de test...

Tygo maakte de switch inderdaad heel laat, maar hij kan wel als voordeel hebben dat hij een paar opdrachten flink heeft opgetrokken met Nikkie. Schilderen, Elba... kan zijn dat hij daardoor meer persoonlijke dingen over haar weet dan Jeroen.

(Ik dacht trouwens dat Peggy juist van Nikkie als verdachte was afgestapt doordat zij het spiegelhandschrift niet op dat van Nikkie vond lijken en geswitcht was naar Tygo op het laatst?)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #49 Gepost op: 18-10-2020, 13:08:24 »
Aan het inleidende praatje vermoedde ik al dat het een beetje een kermisaflevering zou worden, waarin veel mooier werd geschetst dan er uiteindelijk in de aflevering gebeurde.
De 'weer' achter je rug had wat dat betreft hetzelfde effect, het 'spannende' praatje vooral vond niet dat dat werd ingelost - ik had gehoopt dat de mol een andere, belangrijker rol zou spelen (Ala mol Dennis achter het orgel), de spanning van het leeghalen van het eerste/laatste bakje kenden we al van aflevering 1 en de praatjes van Merel en Jon vond ik niets bijdragen. Of er moet in die tekst een gigantisch subtiele hint naar de Mol zitten?
In de ruimte met de spiegels kwam de 'extra informatie' ook niet goed uit de verf, althans, de drie kandidaten konden er niets mee. Zien we weer een gigantische (subtiele) hint over het hoofd? Ik ben bang van niet.
De finaleopdracht was ook leuker geweest met 4 of vijf kandidaten, of meerdere ritjes, dat was veel leuker geweest. Ik hoopte op een finale waarin de Renaissance nog een enorme rol zou spelen. Maar we hebben wel al veel renaissance gehad dit seizoen.

Ik vond het dus wel een beetje tegenvallen eigenlijk.
Ik hoop ook dat ze een keer iets anders kunnen verzinnen in plaats van het inmiddels standaard praatje van Rik. De ontknoping van de mol lijkt op deze manier maar op 1 manier voorgeschoteld te kunnen worden middels de gemanipuleerde edits. De overgebleven 4 zaten allebei op iemand anders, men doet er alles aan om het voor de kijkers tot het allerlaatst onduidelijk te houden, maar wat mij betreft doen ze daarmee meer afbreuk aan het spel an sich, wat gebeurt er in de opdrachten, en hoe kunnen wij in de opdrachten ontdekken wie de mol is, in plaats van de monologen, biechten, mooie droneplaatjes en dramatische muziek en drie executies achter elkaar.
Wat mij betreft een beetje een anticlimax van een verder heel mooi seizoen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #50 Gepost op: 18-10-2020, 13:17:47 »
Jeroen is de mol en vroeg me af of hij links is.

Ik geloof het wel, maar ik herken dit handschrift niet als persé van een linkshandige.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #51 Gepost op: 18-10-2020, 17:15:42 »
Prima finale aflevering van een toch wel geslaagd seizoen. Persoonlijk blij dat er toch wel weer wat meer diversiteit in de opdrachten zat dan afgelopen jaren. Leuke groep en prima locaties. Blij om in 1 jaar een serie in Italie en Griekenland te zien, doet niets onder aan de verre, exotische bestemmingen, sterker nog, meer genoten dan de afgelopen jaren.

'Mijn geluid' vond ik niet een spectaculaire laatste opdracht, maar het was wel heel erg grappig. Ik vind het passen bij 'Car-aoke'. Zo'n grappige opdracht hadden we nog niet gezien dit seizoen. Het is eigenlijk een verbetering van de schreeuwopdracht uit 2015. ::ok::

Eens! Maar geen verbetering van het geschreeuw van Marc-Marie en Isabelle ::rofl::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #52 Gepost op: 18-10-2020, 17:34:35 »
Die handschriftvergelijking is vast ergens te zien op dit forum. Heeft iemand een linkje voor mij?
 ::hypocriet::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #53 Gepost op: 18-10-2020, 17:55:23 »
Die handschriftvergelijking is vast ergens te zien op dit forum. Heeft iemand een linkje voor mij?
 ::hypocriet::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #54 Gepost op: 18-10-2020, 17:58:29 »
Ik zou voor de leuk toch ook een handgeschreven stuk van Nikkie willen zien ( en dan niet de namenlijst uit de gastenlijstopdracht).

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #55 Gepost op: 18-10-2020, 18:04:03 »
Dat zal gezien haar leeftijd lastiger zijn denk ik...andere generatie ;D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #56 Gepost op: 18-10-2020, 19:51:21 »
Ik zou voor de leuk toch ook een handgeschreven stuk van Nikkie willen zien ( en dan niet de namenlijst uit de gastenlijstopdracht).

Zie hier

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #57 Gepost op: 18-10-2020, 19:54:03 »
OMG! Het is Jeroen die de Mol heeft gezien! En iedereen maar denken dat Nikkie de Mol heeft gezien. Dat handschrift is gewoon een trucje vanaf het begin.

Dat zal gezien haar leeftijd lastiger zijn denk ik...andere generatie

Denk jij dat Nikkie niet net zo goed als jij die rechtse kopie van jou zou kunnen maken? Waarom zou jij dat wel kunnen en de Mol niet?
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 20:43:41 door AvOgadrO »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #58 Gepost op: 18-10-2020, 22:42:03 »
Heerlijke finaleaflevering!  ::bravo:: ::bravo::

Jeroen is zeker de mol  ::jaja::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Deja Vu
« Reactie #59 Gepost op: 18-10-2020, 22:50:31 »
Dat is er nu net jammer aan, dat de spanning weg is. Jeroen is de mol, was ook al in de vorige aflevering vrij duidelijk. Peggy kon je al afstrepen, en dan Ron die, zo leek het, op Jeroen ging. In een eerste reactie dacht ik dat het dan wel Tygo moest zijn. Maar nadat ze de vragenlijst hadden vrijgegeven was het duidelijk dat Ron in het spel had moeten blijven als hij echt op Jeroen zat.
Ik begrijp niet waarom ze dat zo doen. Tenzij het allemaal opgezet is en iedereen van zen stoel valt als het toch niet Jeroen blijkt te zijn.
Konden ze evengoed nu al de ontknoping gedaan hebben.