Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug  (gelezen 24781 keer)

Offline GerdaFran

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #100 Gepost op: 20-10-2020, 17:31:06 »
Afgezien van het handschrift is er nog een hint in dit spel. Rik zegt in dat praatje bij de abdij: " je bent ver gekomen, je hebt veel executies overleefd. Nog 1 test en executie en je staat in de finale. Dat betekent dat je tot nu toe goed hebt opgelet, toch?" Dit riedeltje zegt hij bij allemaal, behalve bij Jeroen. Dat hoeft ook niet, want de mol staat sowieso in de finale en heeft executies niet overleefd, hij gaat altijd door. Ik dacht misschien zit er nog een hint in wat Merel en Jon zeggen, maar dan kan ik alleen maar bedenken iets met de woorden "perceptie" of "waarheid" of "werkelijkheid". En daar kan ik weinig mee. Behalve dat Jeroen in zijn seizoen bij de rechtbank opdracht zijn medekandidaten moest overtuigen dat hij de waarheid sprak over zijn Elvis optreden... Maar is misschien te ver gezocht..

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #101 Gepost op: 20-10-2020, 18:15:30 »
Afgezien van het handschrift is er nog een hint in dit spel. Rik zegt in dat praatje bij de abdij: " je bent ver gekomen, je hebt veel executies overleefd. Nog 1 test en executie en je staat in de finale. Dat betekent dat je tot nu toe goed hebt opgelet, toch?" Dit riedeltje zegt hij bij allemaal, behalve bij Jeroen. Dat hoeft ook niet, want de mol staat sowieso in de finale en heeft executies niet overleefd, hij gaat altijd door.

Helemaal eens, dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn post op de vorige pagina. Ik twijfel niet meer  ::)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #102 Gepost op: 21-10-2020, 09:50:58 »
Ik vond het zo raar dat iedereen deze keer niet veel meer achterom keek!

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #103 Gepost op: 21-10-2020, 13:26:27 »
Ik vond het zo raar dat iedereen deze keer niet veel meer achterom keek!
Nee ik ook niet. Hier is zelfs gesuggereerd dat ze een regieaanwijzing hebben gekregen. Kan zijn dat Nikkie en Jeroen zeker van hun zaak waren, maar ik had verwacht dat een Tygo en Peggy wel achterom zouden kijken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #104 Gepost op: 21-10-2020, 15:12:15 »
Maar zelfs als je het zeker weet wil je toch die bevestiging. We zullen het zaterdag zien, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de mol hier heeft gelopen over grind om het bakje leeg te maken.. Dan hoor je immers zelfs wanneer je je moet omdraaien

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #105 Gepost op: 21-10-2020, 15:26:25 »
Het moet toch haast wel een hengel met grijpertje zijn of iets dergelijks, in een shot van het geldbakje zie je dat de geldbriefjes niet op de bodem liggen maar er ligt iets onder, zodat het geld pakken makkelijker met een grijpertje zou kunnen. Het zou goed kunnen dat er flink is gemanipuleerd om de actie te kunnen doen lukken, een extra shot met een lawaaierige drone, een lange regie-aanwijzing op luide toon 'dit shot moet even opnieuw want...' en in die herrie kon de mol toeslaan...

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #106 Gepost op: 21-10-2020, 15:31:11 »
Er loopt van alles qua productie rond: licht, geluid, camera. Daar valt echt niet op of er nog iemand tussendoor wandelt. Hoewel ik hier niet denk dat het de Mol is geweest, maar gewoon iemand van de productie. Anders dan de vorige keer was er nu weinig referentie naar een actie van de Mol.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #107 Gepost op: 21-10-2020, 15:43:31 »
Deze opdracht heeft een vaste opstelling met een precieze locatie van de oud-mol en kandidaat. Op het moment dat de kandidaat wordt toegesproken, zal er weinig tot geen andere beweging zijn lijkt me. Wat zou er precies aangepast moeten worden? En kan je omgevingsgeluid wel wegpoetsen nog dan? (Al zullen enkel de microfoons van de twee personen gebruikt worden en die zijn behoorlijk lokaal.) Een gespannen praatje houden met steeds irritant gekraak en geschuifel lijkt me erg vervelend. Op de zeer weidse shots zie je verder ook niemand, dus denk dat een kandidaat het geluid wel goed kan plaatsen. Of dus nadrukkelijk is bevolen om voor zich te kijken en niet op geluiden te reageren. Maar dat maakt een eventueel fantastisch shot van de 'molactie' wel ongeloofwaardig.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2020, 15:58:06 door Uil »

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #108 Gepost op: 21-10-2020, 15:49:47 »
Anders dan de vorige keer was er nu weinig referentie naar een actie van de Mol.

Deze keer werd specifiek benoemd juist dat het geld door de Mol was weggepakt, de vorige keer juist niet!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #109 Gepost op: 21-10-2020, 15:50:12 »
Er loopt van alles qua productie rond: licht, geluid, camera. Daar valt echt niet op of er nog iemand tussendoor wandelt. Hoewel ik hier niet denk dat het de Mol is geweest, maar gewoon iemand van de productie. Anders dan de vorige keer was er nu weinig referentie naar een actie van de Mol.
Ja, dat vond ik gek, deze keer geen enkele 'wow, de mol liep gewoon vlak achter ons ::oink::'
Terwijl Rik wel noemde na de opdracht dat het de mol was die het weg heeft gehaald. En Tygo ging er zelfs vanuit dat het eerste bakje wel weer leeg zou zijn.
Dit riekt idd aan alle kanten naar inmenging en enscenering, zeker gezien de weinige nadruk er op.
Overigens, vind ik het wel oneerlijk dat er 3000 te verdienen zou zijn geweest als het niet de mol zelf was die het bakje heeft leeggehaald ::vergroot::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #110 Gepost op: 21-10-2020, 18:02:34 »
In de envelop van de mol zat een soort vrijstelling, namelijk niets. En in de andere drie enveloppen 1000 euro.
Pak je dus als kanidaat jou mol en het is leeg dan weetje dat je goed zit. Pak je ander niet mol dan had je duizend. Ga er van uit dat je eigen envelop niet mag pakken en daar zat ook duizend in.

Stel ik pak als Nikkie/niet mol niet me eigen of envelop van mijn mol, maar die van Peggy dan zat er duizend in. Jeroen als mol gaat altijd voor het ?.

Ze kunnen 3000 verdienen en dat kan alleen zo. Maar ja dat ? lonkt.. ;D
« Laatst bewerkt op: 21-10-2020, 18:09:49 door Pierce_Brosnan »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #111 Gepost op: 21-10-2020, 18:47:08 »
In theorie kun je dan 4000 euro pakken. Als de kandidaten steeds een kandidatenenvelop pakken waar 1000 euro in zit, heb je 1000 euro meer dan wat Rik zegt dat er te verdienen is.



Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #112 Gepost op: 21-10-2020, 22:04:32 »
Zou het geld ook weg kunnen zijn gepakt met een bestuurbare drone? Die maken best  veel herrie, wat ze natuurlijk gehoord kunnen hebben, maar er zijn sowieso drones gebruikt voor de camerabeelden hier.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #113 Gepost op: 21-10-2020, 22:17:17 »
En dan zien we hoe Jeroen voorafgaand aan de serie zijn dronevliegbewijs haalde. ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #114 Gepost op: 22-10-2020, 10:33:35 »
Viel me deze aflevering trouwens op dat Kees Tol in de rewind-beelden van alf. 1 nu opeens ook met de klok meedraait. Dat was eerst alleen Thomas als ik me goed herinner.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #115 Gepost op: 22-10-2020, 12:57:37 »
In theorie kun je dan 4000 euro pakken. Als de kandidaten steeds een kandidatenenvelop pakken waar 1000 euro in zit, heb je 1000 euro meer dan wat Rik zegt dat er te verdienen is.

Dan 750 Euro. Dan klopt het wel en lijkt me een plausibele verklaring.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #116 Gepost op: 22-10-2020, 14:26:11 »
Dan 750 Euro. Dan klopt het wel en lijkt me een plausibele verklaring.

Of 1000 omdat de mol natuurlijk nooit geld pakt.
My fall will be for you

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #117 Gepost op: 22-10-2020, 20:40:37 »
Of 1.000 voor de kandidaten als ze de enveloppe van de Mol pakken als beloning voor het ontmaskeren.

Dit beloont de Mol ook voor het misleiden van de kandidaten zodat ze of de verkeerde Mol er uit pikken of meer informatie ("?") nodig denken te hebben.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline SummerLength

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #118 Gepost op: 23-10-2020, 04:25:32 »
Of 1.000 voor de kandidaten als ze de enveloppe van de Mol pakken als beloning voor het ontmaskeren.
Ik denk wel dat dit duidelijker gemaakt zou zijn als dit het geval was. Helaas weten wij als kijker niks, dus zegt deze opdracht ook vrij weinig. Was wel een mooie extra laag geweest.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #119 Gepost op: 23-10-2020, 09:49:21 »
Als er 1000 euro te verdienen zou zijn indien de kandidaat de juiste enveloppe van de mol pakt, dan was er maximaal 3000 euro te verdienen. De Mol zou nooit zijn eigen enveloppe pakken.
Ik boycot Rusland & Russische producten!