Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken  (gelezen 8432 keer)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #20 Gepost op: 18-10-2020, 23:55:21 »
Als de I weer opduikt ( waarvan het in de montage trouwens lijkt alsof Tygo em zelf omdraaide??) en Tygo en Jeroen lopen Nikkie weer tegemoet...moet je eens op t gezicht van Jeroen letten  ::rofl::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #21 Gepost op: 19-10-2020, 01:22:29 »
Nikkie was hier ook weer lekker mols bezig. Al die tonnen omwisselen. Wel een mooie actie, En dan proberen jeroen erin mee te krijgen met die spatie actie ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #22 Gepost op: 19-10-2020, 12:03:45 »
Waarde per woord:
Botticelli 180
Caraveggio 170
Da Vinci 120
De Medici 120
Donatello 110
Elba 60
Florence 150
Lippi 90
Michelangelo 220
Montecchiello 260
Napoleon 80
Pienza 80
Piombino 100
Pisa 50
Pitigliano 120
Radicofani 140
Rafael 90
Renaissance 130
San Quirico 200
San Vincenzo 180
Siena 30
Titiaan 50
Toscane 100
Uffizi 120
Val d’Orcia 160
Vasari 80
Verrocchio 220

Mooi uitgezocht! Maar hoe komen ze dan aan €320? In totaal brengen deze woorden qua letters €400 op. Als ik het mingeld van de 2 spaties plus de lege plek in Siena (= 3x €50) daar van aftrek, kom ik op € 250, of zie ik iets over het hoofd?
Fabienne

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #23 Gepost op: 19-10-2020, 13:58:45 »
Mooi uitgezocht! Maar hoe komen ze dan aan €320? In totaal brengen deze woorden qua letters €400 op. Als ik het mingeld van de 2 spaties plus de lege plek in Siena (= 3x €50) daar van aftrek, kom ik op € 250, of zie ik iets over het hoofd?
Dat heb ik niet kunnen achterhalen. De lege plek voor de E kost in ieder geval 50 euro, maar wat de ‘boete’ is voor de spatieplekken en eventueel niet teruggezette lege tonnen, is me niet duidelijk.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #24 Gepost op: 19-10-2020, 21:28:32 »
Jammer dat ze dat in de uitzending niet uitleggen, zoveel woorden hebben ze niet gemaakt, had best wel even aandacht aan besteed kunnen worden, vind ik. Of desnoods op de site.
Fabienne

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #25 Gepost op: 20-10-2020, 04:41:17 »
Misschien moeten we bij RADICOFANI de C en de I "wegdenken"...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #26 Gepost op: 20-10-2020, 10:01:33 »
Jammer dat ze dat in de uitzending niet uitleggen, zoveel woorden hebben ze niet gemaakt, had best wel even aandacht aan besteed kunnen worden, vind ik. Of desnoods op de site.

Misschien gaf dat teveel informatie over het identiteit en het gedrag van de mol kwijt?

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #27 Gepost op: 20-10-2020, 10:04:46 »
Zou de Mol zelf op de tonnen hebben geschreven?

Ik zag de afbeelding van FS, het is met de hand geschreven...

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #28 Gepost op: 20-10-2020, 20:05:57 »


Dat gezicht idd  ::ok::

Nikkie heeft Jeroen al lang door, Jeroen weet dat ook. Spelen het samen uit.  En Tygo nog maar ff druk nepmollen in de ijdele hoop...
(Althans, zo beleef ik het)
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 20:10:55 door ERdoubleD »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #29 Gepost op: 21-10-2020, 12:49:14 »
Waarde per woord:
[woordenlijst]

hoe kom je precies aan alle letterwaarden? ik heb veel medeklinkers niet voorbij zien komen of moet ik beter kijken?

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #30 Gepost op: 21-10-2020, 19:28:54 »
hoe kom je precies aan alle letterwaarden? ik heb veel medeklinkers niet voorbij zien komen of moet ik beter kijken?
Nadat ik alle letterwaarden in beeld en biechten had uitgepuzzeld, zag ik dat het gewoon de letterwaarden uit scrabble zelf zijn, keer 10.  :D  Dus dat had ik bij de Q al kunnen bedenken, haha. Bleek voor alle medeklinkers te kloppen. Klinkers waren allemaal 0.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #31 Gepost op: 21-10-2020, 22:26:22 »
Nikkie was hier ook weer lekker mols bezig. Al die tonnen omwisselen. Wel een mooie actie, En dan proberen jeroen erin mee te krijgen met die spatie actie ::rofl::
Dat vond ik ook. Hoe duidelijk kan het zijn dat Nikkie de mol is. Je draait tonnen om en toevallig een i erbij. Dan vervolgens uit tig woorden Da Vinci nemen als woord waar 2 i's in zitten. De kans dat het woord gemaakt kan worden is nihil, er is namelijk een i weg. Dat kost tijd en punten. Helaas is haar molsactie niet geslaagd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #32 Gepost op: 22-10-2020, 10:13:35 »
Nadat ik alle letterwaarden in beeld en biechten had uitgepuzzeld, zag ik dat het gewoon de letterwaarden uit scrabble zelf zijn, keer 10.  :D  Dus dat had ik bij de Q al kunnen bedenken, haha. Bleek voor alle medeklinkers te kloppen. Klinkers waren allemaal 0.

Aha, de scrabblewaarden, logisch eigenlijk. Ik zie eerder 26 dan meer tonnen staan, het italiaans scrabble heeft 22 letters, dus van elke letter zal er maar eentje zijn. Mocht je lange, dure woorden met veel medeklinkers willen neerleggen, dat moet je haast wel gebruik maken van de -50 jokers. Dan zal het maximaal te halen bedrag uit marmollekes lijst wel beinvloeden...

Ik zit nog te denken of er iets andrs uit de woordenlijst te halen is. een plek waar zie niet zijn geweest, waar ze nog heen moeten, een link met de mol...

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #33 Gepost op: 22-10-2020, 11:17:52 »
Aha, de scrabblewaarden, logisch eigenlijk. Ik zie eerder 26 dan meer tonnen staan, het italiaans scrabble heeft 22 letters, dus van elke letter zal er maar eentje zijn. Mocht je lange, dure woorden met veel medeklinkers willen neerleggen, dat moet je haast wel gebruik maken van de -50 jokers. Dan zal het maximaal te halen bedrag uit marmollekes lijst wel beinvloeden...

Sommige letters zijn dubbel zoals de i. En sommige letters staan niet in de woorden. Maar ik denk inderdaad dat een 26tal wel klopt.

Citaat
Ik zit nog te denken of er iets andrs uit de woordenlijst te halen is. een plek waar zie niet zijn geweest, waar ze nog heen moeten, een link met de mol...
Ik zag ook wat kunstenaars staan die ik niet direct eerder had gezien. Heb ook heel kort gekeken naar missende letters, of juist beginletters die vaker voorkomen. Maar nog niets gevonden...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Wegdenken
« Reactie #34 Gepost op: 22-10-2020, 20:46:24 »
Fijne lijst.
Ja, jammer dat het Italiaans niet zo heel veel namen van kunstenaars of plaatsen met een x of een y kent.  ;D

En ook niet met een J of een K.
Toevallig ook de initialen van de Mol.

Maar als alle 26 letters er in zaten, moeilijk als hint te zien.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)