Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid  (gelezen 7530 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #40 Gepost op: 19-10-2020, 14:41:01 »
Die opdrachten in de finale zijn toch meer voor het publiek. Zelfs als een finalist nog fout zit en echt niet meer goed zal geraken, zal de mol niet helemaal los gaan.

Denk maar hoe Jan V in 2018 wel de maan vond en weliswaar een puzzelstuk liet verdwijnen, maar niet het cruciale. Als hij for opdrachten meer had gedaan, had hij echt Olcay niet op andere gedachten gebracht (en Ruben zat al op hem en zou ook echt niet van hem afstappen). Hij deed het echt meer om voor de kijkers niet zo verdacht te lijken.

Ik vind dat een beetje flauw, omdat ik vind dat de taak voor de mol eigenlijk is (1) zo min mogelijk geld en (2) door de kandidaten zo min mogelijk verdacht (waarna de montage aan de slag kan om het voor de kijkers ook niet te duidelijk te maken). Maar goed, soms wordt die taak dus wat vertroebeld door wat de productie wil (spanning voor de kijkers in de finale en soms helaas ook de mol als productieasssistent). Gelukkig speelt deze overweging in andere afleveringen minder.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #41 Gepost op: 21-10-2020, 21:32:09 »
Ja, want alle bekende Nederlanders zijn multimiljonair.  ::)
Dat niet, maar het verdienmodel is bij BNers anders. Niet-BNers krijgen een geld bedrag en dat is het dan. BNers krijgen na deelname meer opdrachten/werk en daardoor uiteindelijk meer geld. Het meeste geld verdien je daardoor uiteindelijk door lang in het spel te zijn en 'leuk' of 'spraakmakend' gevonden te worden. De pot is dan niet het belangrijkste wat geld oplevert, maar aandacht en imago-building.