Auteur Topic: [Aflevering 8] - Ontknoping  (gelezen 25715 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 24-10-2020, 23:15:06 »
Ik vond het een heerlijk slot van een heerlijk seizoen! ::hyper::

Het was een afsluiting als vanouds. Wat mij betreft doen we het elk jaar zo.

Ze hebben de terugblik met de monoloog van Rik in het begin ingekort. Is wat wij als feedback hadden verleden jaren. Er was meer tijd voor de napraat tussen de kandidaten, zonder al die fans eromheen. Is wat wij als feedback hadden. Er is meer tijd voor de acties. Is wat wij als feedback hadden.

En er waren geen hints. Heerlijk. Ik zeg al jaren: dit is Wie is de mol, niet Wat is de hint :)

Er is door de mol gedurfd gemold. Ik hou ervan. ::bravo::
helemaal mee eens. De hints stop je maar op een medium waar de echte molloten zitten, in een podcast of op de site. Maar het is voor het grote publiek niet relevant.
Bovendien leent het zich beter voor internet om nog eens stop te zetten of terug te puzzelen, terwijl de molactie openlijk in beeld echt iets voor tv is.

Heerlijke brutale mol gezien. Wel heel jammer dat ie betrapt werd en dat ze dat niet echt toegaven.
Haalt glans van de winnaar af.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #81 Gepost op: 24-10-2020, 23:22:39 »

Maar... Ik baal er toch van dat hij op de spiegels heeft geschreven en zijn handschrift dus eigenlijk hem bevestigde als mol. Dit was gewoon te duidelijk en al voordat bevestigd werd dat de mol op de spiegels had geschreven, ging de foto al rond op alle widm gerelateerde kanalen. Normaal, hoe zeker ik ook ben van mijn mol, is er nog ruimte om verrast te worden, maar nu had ik dat gevoel niet.
Dit dus. Als ik mezelf niet eens meer kan overtuigen om voor een foute mol te gaan is er echt 0 twijfel ::rofl::

Twijfel maakt het juist zo leuk. Ik zit ook veel liever fout dan dat ze het erin wrijven zoals nu.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #82 Gepost op: 24-10-2020, 23:25:19 »
Wat een leuk seizoen en mooie opdrachten. Ik heb me voor het eerst volledig vergist in de mol. Ik keek ook vooral naar lichaamshouding etc. Ik blijf in Nikkie toch de meeste hints zien en we niks van Jeroen hebben gezien. Ik vind dat hij niet veel geld uit de pot heeft gehouden. Die vijftigjes en hondertjes tikken niet echt aan. Op Elba had hij weinig invloed op het vinden van geld. Het geld uit het bakje pakken is leuk maar iedereen ging toch voor het vraagteken, dus wederom een bakje leegplunderen was denk ik overbodig. Maar niemand heeft hem verdacht gevonden en dan ben je toch geslaagd als mol.
Op naar januari en dat dat ook weer een mooi seizoen mag worden. Het blijkt dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft om een leuk seizoen te maken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #83 Gepost op: 24-10-2020, 23:29:04 »
BTW: Die Michelangelo zat uiteindelijk toch gewoon bij het diner? Of was dat iemand anders?
Hij zal maar ineens tegen een andere kandidaat vragen waarom Jeroen dat zei ::rofl::

Heel veel risico genomen, al gelijk vanaf aflevering 1, en dat maakte het een feest om naar te kijken. Dat Nikkie de Mol heeft kunnen zien - dat is nu eenmaal het risico. Ook in alle knipogen naar de camera van Jeroen zag je dat hij echt genoot van zijn rol. Door zijn warme imago kon hij heel veel flikken ::respect::

Heb onwijs genoten van deze laatste aflevering ::bravo:: Graag meer zoals dit ::joehoe::
...óf niet!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #84 Gepost op: 24-10-2020, 23:33:02 »
BTW: Die Michelangelo zat uiteindelijk toch gewoon bij het diner? Of was dat iemand anders?

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die actie zag! Wie was dan die "Michelangelo" bij het diner?
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #85 Gepost op: 24-10-2020, 23:34:40 »
Meesterlijk om de kandidaten te vragen brieven te schrijven, zo kon hij zich nog meer voorbereiden op de verschillende karakters. En het is echt veel gewaagder allemaal wat Jeroen heeft gedaan dan misschien op tv lijkt. Heel erg leuk om te zien.
 ::bravo::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #86 Gepost op: 24-10-2020, 23:35:18 »
Ik heb genoten vanavond, leuke ontknopingsaflevering ondanks dat de mol geen verrassing meer was. Rik had de vaart er in, snel.van opdracht naar opdracht čn tijd voor vroege afvallers.

De leukste mollen zijn mollen met lef en mollen die er plezier in hebben. Jeroen had beide!

Het pakken van vrijstellingen en geld uit de bakjes vraagt lef, is leuke televisie maar inderdaad geen molactie wat betreft geld uit de pot houden. Toch voldoende.leuke acties gezien  van Jeroen. Al met al een prima mol. ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #87 Gepost op: 24-10-2020, 23:37:33 »
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die actie zag! Wie was dan die "Michelangelo" bij het diner?

Het was hem wel echt. (Check die ogen en neus.) De man liet zich geen gratis diner door de neus boren, ook niet door de Mol. ::rofl::



« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 23:40:54 door Heinz »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #88 Gepost op: 24-10-2020, 23:37:51 »
Ik heb veel plezier beleefd aan deze reeks en aan de ontknoping.

Het maken van inhoudelijke opmerkingen laat ik graag aan jullie over, want mijn bijdragen hier zijn te gering in aantal om recht van spreken te hebben in dat opzicht, en wát ik heb geschreven sloeg ook nog eens helemaal nergens op.   ::rofl::

Wel zou ik graag willen weten of de muziekhints die hier op het forum zijn gevonden toch echte hints waren. Die zaten zo prachtig en overtuigend in elkaar.

En verder verheug ik me op seizoen 2021.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 23:39:22 door Marisa »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #89 Gepost op: 24-10-2020, 23:40:26 »
Het was hem wel echt. (Check die ogen en neus.) De man liet zich geen gratis diner door de neus boren, ook niet door de Mol. ::rofl::

Jeroen zit er bedruimeld uit in dat shot, nu je weet wat hij tegen 'Michelangelo' heeft gezegd  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 23:53:00 door Mollem »

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #90 Gepost op: 24-10-2020, 23:43:31 »
Het was hem wel echt. (Check die ogen en neus.) De man liet zich geen gratis diner door de neus boren, ook niet door de Mol. ::rofl::

Ik vond hem er inderdaad al op lijken, nu met die foto's is het wel zeker dat het dezelfde man was!! Zou die man nou werkelijk niks gezegd hebben tegen Jeroen of een van de anderen toen hij alsnog kwam? Kan me haast niet voorstellen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #91 Gepost op: 24-10-2020, 23:43:45 »
O en ook een grappig dingetje dat we geleerd hebben deze aflevering: het geluid van Ron werd wel degelijk "weggefilterd" bij de beslissing van de drie oud-mollen. Ron zei daar niet "Jan" (wat velen dachten) maar "Klaas". Mogelijk weggefilterd omdat het Ron onverdacht zou maken?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #92 Gepost op: 24-10-2020, 23:47:48 »
O en ook een grappig dingetje dat we geleerd hebben deze aflevering: het geluid van Ron werd wel degelijk "weggefilterd" bij de beslissing van de drie oud-mollen. Ron zei daar niet "Jan" (wat velen dachten) maar "Klaas". Mogelijk weggefilterd omdat het Ron onverdacht zou maken?

Dit viel mij ook op! gag.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #93 Gepost op: 24-10-2020, 23:48:59 »
Ik vond dit prima. Na afloop het gevoel, dat ik het eerder had moeten zien. Veel acties gezien. Geen geleuter in een park: Drie mensen die alledrie een andere kandidaat noemen. Kost zeeën van tijd, maar ik vind het totaal oninteressante tv en het draagt inhoudelijk niets bij wat mij betreft. Ik wil weten wie de Mol is en wat de acties waren.

Daar is aan voldaan.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #94 Gepost op: 24-10-2020, 23:50:30 »
O en ook een grappig dingetje dat we geleerd hebben deze aflevering: het geluid van Ron werd wel degelijk "weggefilterd" bij de beslissing van de drie oud-mollen. Ron zei daar niet "Jan" (wat velen dachten) maar "Klaas". Mogelijk weggefilterd omdat het Ron onverdacht zou maken?


En we zagen nu Jeroen Jan Versteegh zeggen. Zijn opmerking dat Dennis al geweest is werd nu weggelaten.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 23:53:11 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #95 Gepost op: 24-10-2020, 23:54:47 »
Dat Jeroen Jan Versteegh zei (hij bevestigde Nikkie) zat eerder ook in de uitzending. (Of was het nu anders?) En die Dennis-opmerking was natuurlijk een prachtige molactie, had er ook nog wel in gemogen. Maar ja, je blijft met de tijd zitten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #96 Gepost op: 25-10-2020, 00:05:53 »
wederom een mol die geld In de pot Brengt en de heldenrol wil. Ik vind dat gewoon iets wat niet nodig is.

Ja, en helemaal omdat tot aan aflevering 6 sommige kandidaten meer en betere molacties leken te hebben dan Jeroen. Dat voordeel had hij al en hij werd nauwelijks verdacht. Dus dan is geld binnenhalen nog minder nodig. Vond het daardoor wel een spannend seizoen, maar denk niet dat je voor afl 6 de mol al echt puur kon onderscheiden op basis van molacties, juist omdat zoveel kandidaten er niet voor onderdeden. Tenzij je natuurlijk Jeroens handschrift had herkend  :D

Wel tof: die brutale opmerkingen al in aflevering 1 van Jeroen: zeggen dat je gisteren al begonnen was met het spel, je moet het maar durven! Vond de omgekeerde psychologie ook leuk met betrekking tot het gescheurde briefje zo overduidelijk te verduisteren ('dat zou de mol nooit doen'). En het werkte. Dat was goed gedaan. Maar Jeroen was als persoon voor mij een beetje flets. Zie zelf liever een heel levendige meestermanipulator mol a la (
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
) maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur.


« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 00:09:49 door Nat007 »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #97 Gepost op: 25-10-2020, 00:47:25 »
Ik heb genoten van dit seizoen!

Een fijne kandidatengroep, prachtige beelden van de omgeving, het spel dat weer dichter bij de oorspronkelijke kern kwam en (ook niet onbelangrijk 😉) een geslaagde mol.

Echt leuk om te zie hoe Jeroen genoten heeft in zijn rol en er vol indook, waarbij hij ook behoorlijke risico’s nam. Natuurlijk kwam niet alles uit de verf, maar dat is niet gek bij deze kandidatengroep.

Wat ik bij de laatste aflevering trouwens wel erg mistte, was een ‘terugspoelfilmpje’ a la Kees.
Nu was het een herhaling van de tekst van vorige week, waarna Jeroen gewoon direct naar voren stapte. Had gehoopt op een onthulling waar je hem uiteindelijk ‘ik ben de mol’ op de spiegel ziet schrijven.
Wel mooi dat er veel tijd was voor molacties.

Fijn dat de opdrachten duidelijker uitgelegd werden en er af en toe van de ‘opdrachten van een half uurtje’ afgeweken werd, met de 24-uurs opdracht als hoogtepunt.
Al was daar meer uit te halen geweest als Nikkie en Tycho nog een opdracht hadden moeten spelen om vrij te komen, waarbij ze bijvoorbeeld extra hulpmiddelen konden kopen voor geld. En dat er alleen geld verdient was bij het op tijd vinden van Nikkie en Tycho o.i.d.

Hetzelfde met het splitsen van de auto’s, een spectaculair beeld, maar uiteindelijk met een beperkt gevolg.

Maar al met al toch een positief gevoel en respect voor de makers die toch mooi een geslaagd extra seizoen hebben weten te maken.

Nu fijn uitkijken naar volgend seizoen! Ik ben heel benieuwd hoe ze het in deze tijd voor elkaar hebben gekregen om toch op te nemen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #98 Gepost op: 25-10-2020, 00:57:24 »
Het was hem wel echt. (Check die ogen en neus.) De man liet zich geen gratis diner door de neus boren, ook niet door de Mol. ::rofl::

Ja klopt. Direct na de aflevering hebben we ons hier al afgevraagd of deze Michel Angelo.een locale produktieassistent was. Leuk geprobeerd van Jeroen maar niet gelukt. Het wordt  nu wel gepresenteerd als molactie. Dat doet me denken aan Margriet op het perron in Colombo.

 Horace bleek hier dus de mol met zijn idee om mensen onder valse naam naar binnen te laten gaan. ;D
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 01:00:03 door Moedermol »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #99 Gepost op: 25-10-2020, 01:31:43 »
Ja klopt. Direct na de aflevering hebben we ons hier al afgevraagd of deze Michel Angelo.een locale produktieassistent was. Leuk geprobeerd van Jeroen maar niet gelukt. Het wordt  nu wel gepresenteerd als molactie. Dat doet me denken aan Margriet op het perron in Colombo.

 Horace bleek hier dus de mol met zijn idee om mensen onder valse naam naar binnen te laten gaan. ;D

Volgens mij was deze man (Michelangelo) ook gespot in een busje rondom een van de cabrio’s in de rondrit rondom Pisa. Dus kan idd heel goed om een productie assistent gaan.