Auteur Topic: [Aflevering 8] - Ontknoping  (gelezen 23610 keer)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 24-10-2020, 21:47:46 »
Beetje dubbel gevoel. Erg leuke mol en ook wel goede molacties in mijn ogen. Alleen dat risico in aflevering 1 vind ik wel heel heavy. Jammer dat het al meteen zichtbaar was voor Nikkie.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 24-10-2020, 21:47:51 »
Ik ben ook positief verrast! Ik vind Jeroen een goeie mol. Dat achter je rug om heeft hij twee keer gewoon gedurfd. Hij heeft écht zijn best gedaan, ook al lukte niet al zijn molacties.

Ze hebben een te groot risico genomen door Kim te laten zeggen: ‘stiekem, achter je rug om’, en dat Jeroen daar toen stond. Domme timing.

Ik vond het een matig seizoen maar met een zeer chille afsluiting! Ik vond dat er echt geen gebrek aan molacties was. Wel een gebrek aan hints, komen die nog ?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 24-10-2020, 21:48:42 »
Heerlijk deze aflevering! Goede mol, leuke acties en veel aandacht voor de kandidaten ipv het publiek. ::ok::
Tell me what your telescope says

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 24-10-2020, 21:50:06 »
Jeroen is erg goed geweest in verdenkingen van zich af houden (tot de aflevering op Elba, waarna het voor mij, net zoals voor velen hier, duidelijk werd). Hij heeft strategisch goed omgekeerde psychologie gebruikt ten koste van wat geld verdienen hier en daar.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 24-10-2020, 21:50:38 »
Heb wel eens betere ontknopingen gezien.. laat ik het daar maar op houden  ::)

Hoeveel heeft productie je gegeven om dit te zeggen  ::rofl::.

Een inhoudelijke reactie geven waarom je het geen geslaagde slotaflevering vond is prima. Maar met reacties als dit schieten we weinig op.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2020, 21:51:30 »
Niks over het restaurant spel en Pinokio. Wel opeens hele grote sprong na de tweede keer achter je rug.

Ding met de ramen was goed gemonteerd, omdat het leek dat het door peggy kwam.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 24-10-2020, 21:51:42 »
Wat was dit genieten! Ouderwets sterke slotaflevering. En wat een goede Mol! ::bravo::


Helemaal mee eens! Ik heb genoten de afgelopen weken en de laatste aflevering met o.a. de molstreken was meer dan een kers op de taart!


Tot januari!
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:05:49 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 24-10-2020, 21:53:06 »
Wat was dit genieten! Ouderwets sterke slotaflevering. En wat een goede Mol! ::bravo::
Helemaal mee eens! Na, in mijn ogen, twee mindere seizoenen met minder sterke mollen nu eindelijk weer eens een seizoen zoals vroeger met een topmol  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 24-10-2020, 21:53:29 »
Leuk seizoen, goede mol, leuke finale. Echt een comeback na enkele seizoenen met onbegrijpelijke of moeilijk te volgen opdrachten. Een fijn seizoen. Hoop dat ze zo door gaan! En Jeroen knap gedaan hoor! (Buiten Nikkie dus eigenlijk niemand die hem verdacht, en zij had dan ook nog eens het voordeel van aflevering 1, hoewel zelf afgedwongen natuurlijk).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2020, 21:53:50 »
Feedback over het gehele seizoen kan vanaf nu gegeven worden in het feedbacktopic. :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2020, 21:55:10 »
Ik vond het ook een fijne aflevering! Lekker rustig een hoop (niet alles maar dat zijn we inmiddels gewend) kunnen bespreken. Deze fantastische winnaar had van mij nog iets meer spotlight mogen krijgen maar dat vind ik meestal eigenlijk wel. Ik vind het toch wel fijn om concreet en uitgebreid te horen wat nou precies de winnende strategie was. Over de Mol en zijn acties ben ik niet direct enthousiast maar ik vond hem ook niet slecht, een middenmoter voor mij denk ik. Maar misschien dat ik er met wat meer tijd en reflectie anders over denk. Hij leek het in ieder geval heel leuk te hebben gevonden dus dat was mooi om te zien :D

Ik heb enorm genoten van dit seizoen, kandidaten terughalen werkt dus gewoon! ::bravo:: Maar ik denk wel dat ze het bij deze ene keer moeten laten, te veel kandidaten steeds opnieuw laten spelen kan een franchise goed verpesten is al vaker gebleken ::jaja:: Maar voor dit jubileum was het perfect ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MoosisdeMol

  • Forumlid
  • Ik ben de Mol!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2020, 21:55:48 »
Wow! Ik zat weer op het puntje van mijn stoel. Na twintig jaar is en blijft het nog steeds een geweldig programma en hopelijk volgen er nog miljoenen jaren Wie is de Mol?.  :D
Ook lekker veel Molacties! Dat is altijd leuk en dit keer waren ze echt ontzettend goed (en lekker brutaal, haha) ;D

Top seizoen was het weer, bedankt Rick, Rik, de crew, de kandidaten en uiteraard onze briljante Mol van dit jaar: Jeroen! ::bravo::
Ik kan niet wachten tot volgend seizoen!

Offline Suuusx3

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2020, 21:57:09 »
Heerlijke ontknoping, en best wat goede acties.
Maar heb nog zoveel vragen over achter je rug!! Hoe was het voor Jeroen dat het misging bij Nikkie? Hoe voel je je als mol als je in aflevering 1 ontmaskerd bent? Hebben ze er samen nog over gepraat? Heeft ze hem geconfronteerd? Hoe ging dat verder door de weken heen? Superbepalend maar zooo summier besproken! Waarom wel praten over hoe spannend t was maar niet over hoe het afliep?

Precies dit! Het kan niet anders dat Nikkie Jeroen heeft geconfronteerd. En Daar komt nog bij dat ze haar joker die ze diezelfde opdracht pakte nooit heeft ingezet. Ze hebben dit gewoon weg gecensureerd.. jammer.

Verder: geweldig seizoen en een hele goeie mol. Bravo!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2020, 21:57:18 »
Mag ik dan inhoudelijk eens weten wat jullie zo goed vonden aan Jeroen als mol?

Ik dacht deze mol gaat echt brutaal zijn toen hij Tina in de allereerste opdracht voor de gek hield, maar daarna hield het wel op?

Hij speelde dan maar de goede kandidaat tot hij het wel goed vond en dan op Elba hard wilde mollen, maar dat mislukte.

2x uit een bakje dingen halen, ja leuk, maar das een productie dingetje en daar zou zwz geen geld verdiend zijn.

Dus ik mis het geld uit de pot halen eerlijk gezegd..

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 24-10-2020, 21:57:33 »
Heb vooral genoten van het verhaal rondom het gescheurde briefje  ::ok:: ::ok::
My fall will be for you

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 24-10-2020, 21:58:11 »
Ik ben vast de enige die dit echt geen goede finale aflevering vond. Alle molacties waren zo genuanceerd om Jeroen nog soort van als een goede mol neer te zetten. Bijvoorbeeld bij steenrijk werd weggelaten dat Jeroen telkens maar stenen wou ruilen én dat zou juist voor meer geld in de pot zorgen. Hierdoor voelt het net alsof productie gewoon niet eerlijk tegenover ons was. Bovendien miste ik bij heel veel opdrachten nog molacties. Noem mij kritisch, maar ik vond Jeroen gewoon niet een effectieve mol. Wel leuk, maar niet effectief. Wie wel effectief was was Nikkie. En daar hoorde we amper wat van. Waar was haar shine  :-\\. Wat is het toch een top vrouw en een verdiende winnares ::bravo::.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 24-10-2020, 21:59:30 »
Goeie mol! Heeft mij op het verkeerde been gezet door de kist over de streep te duwen en dit vervolgens nog sterker gemaakt door zo duidelijk het gescheurde briefje te stelen. Laatste aflevering wel Jeroen gekozen i.p.v. Nikkie.

Jammer dat Nikkie omkeek bij die kistjes opdracht, maar dat is het risico wat ze nemen met zo'n vette actie.

Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 24-10-2020, 22:02:05 »
Betere Mol dan van te voren gedacht, wel jammer dat er geen verborgen hints waren. Dat vind ik essentieel aan WIDM.

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 24-10-2020, 22:04:18 »
Hopelijk komen er nog wat verborgen acties online  ???
Fijn dat de ontknoping snel was en daarna uitgebreid tijd voor de molacties. Ik vond de actie met de luiken ook mooi  ::ok::
Ben wel nog steeds benieuwd of Peggy nou op Tygo zat of niet aan het eind?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 24-10-2020, 22:04:49 »
Leuke finale-aflevering en een hele goede mol! Jeroen heeft subtiel en terughoudend gesaboteerd. Vooral niet opvallen als het niet nodig is. Aan de reacties te zien is dit niet ieders cup-of-tea, maar ik heb zelf van hem genoten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison