Auteur Topic: [Aflevering 8] - Ontknoping  (gelezen 23530 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #60 Gepost op: 24-10-2020, 22:07:40 »
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ik Jeroen wel een goede mol vond in de interactie met de kandidaten, want dat spelletje speelde hij erg goed.

We zullen nooit weten of Nikkie hem op het spoor zou zijn gekomen, helaas.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:11:04 door Convans »

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #61 Gepost op: 24-10-2020, 22:13:16 »
Hoeveel heeft productie je gegeven om dit te zeggen  ::rofl::.
Wat een nare reactie.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #62 Gepost op: 24-10-2020, 22:14:49 »
Ik ben vast de enige die dit echt geen goede finale aflevering vond. Alle molacties waren zo genuanceerd om Jeroen nog soort van als een goede mol neer te zetten. Bijvoorbeeld bij steenrijk werd weggelaten dat Jeroen telkens maar stenen wou ruilen én dat zou juist voor meer geld in de pot zorgen. Hierdoor voelt het net alsof productie gewoon niet eerlijk tegenover ons was. Bovendien miste ik bij heel veel opdrachten nog molacties. Noem mij kritisch, maar ik vond Jeroen gewoon niet een effectieve mol. Wel leuk, maar niet effectief. Wie wel effectief was was Nikkie. En daar hoorde we amper wat van. Waar was haar shine  :-\\. Wat is het toch een top vrouw en een verdiende winnares ::bravo::.
Al eerder hier gezegd, maar nogmaals: de programmamakers steken de opdrachten zo in elkaar dat molmogelijkheden eigenlijk ook maar beperkt zijn, of molacties weinig effect hebben of onnodig zijn. Dat kun je Jeroen niet aanrekenen en het is iets wat de afgelopen jaren gewoon duidelijk naar voren komt.

Ik denk dat Jeroen het prima heeft gedaan binnen de kaders van de opdrachten.

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #63 Gepost op: 24-10-2020, 22:17:19 »
Geen hints dit jaar? Daar kijk ik altijd zo naar uit... :\'(
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #64 Gepost op: 24-10-2020, 22:18:34 »
Al eerder hier gezegd, maar nogmaals: de programmamakers steken de opdrachten zo in elkaar dat molmogelijkheden eigenlijk ook maar beperkt zijn, of molacties weinig effect hebben of onnodig zijn. Dat kun je Jeroen niet aanrekenen en het is iets wat de afgelopen jaren gewoon duidelijk naar voren komt.

Ik denk dat Jeroen het prima heeft gedaan binnen de kaders van de opdrachten.

Chardo heeft o.a al een lijstje gemaakt met alle onnodige kandidaatse dingen die Jeroen heeft gedaan, dus daar refereer ik dan ook naar. Vind het gewoon jammer dat Jeroen soms niet die extra gedurfde acties deed zoals een Jan of Merel. Ik had gewoon meer willen zien van hem.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #65 Gepost op: 24-10-2020, 22:20:24 »
wederom een mol die geld In de pot Brengt en de heldenrol wil. Ik vind dat gewoon iets wat niet nodig is.
Hij is Met Ellie samen In de laseropdracht en als Ellie wordt afgeschoten , koopt de mol verdenking af door geld binnen te brengen. Door zo n actie vind ik dit een mindere mol. Waar Andere kandidaten Afgeschoten worden, kun je je als mol ook onverdacht laten afschieten. Geld binnen brengen als mol , voelt voor mij als zwaktebod

In de inter groep discussie is jeroen super sterk geweest als mol.
Achter je rug was gedurfd mollen.

Strakke ontknopingsaflevering Met ruimte voor iedereen, is wel eens Anders geweest.



Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #66 Gepost op: 24-10-2020, 22:23:35 »
Wat een geweldig seizoen was dit!  ::bravo:: Echt van genoten. Jeroen als mol zal denk ik niet mijn favoriet worden, maar niet elke mol kan de beste mol ever zijn natuurlijk. Nikkie is wel één van mijn favoriete winnaars. De verrassing van de aflevering was toch wel dat ze Jeroen inderdaad heeft gezien, jeetje zeg! Toch goed de opdracht doorgehad en op het juiste moment achterom gekeken.

Fijn dat ze snel to the point kwamen met het onthullen van de mol ::ok::. En wat een twist dat er geen hints inzaten! ::oink::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #67 Gepost op: 24-10-2020, 22:27:12 »
Heerlijke slotaflevering! Weer lekker ouderwets napraten en molacties laten zien, dat heb ik toch wel gemist de afgelopen seizoenen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #68 Gepost op: 24-10-2020, 22:33:19 »
Te groot risico in aflevering 1 zonder vermomming. Nikkie heeft eigenlijk de hele tijd heel zeker geweten wie het was. Eigenlijk kon niemand haar dus meer bedreigen.

Verder een paar gedurfde molacties, dat moet gezegd worden. Wel waren dat er weinig, misschien te weinig.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #69 Gepost op: 24-10-2020, 22:34:26 »
Ik vond ontknoping oldskool zonder publiek prima. lekker veer focus op de mol en de acties!

Ongelooflijk goede mol gezien! Nog nooit een mol gezien die zo veel risico durfde te nemen om twee keer 'live' achter de kandidaten hun rug om te mollen, ongelooflijk gewaagd en niet zonder risico! Geweldig om op die psychologie te vertrouwen dat alle negen kandidaten gefocust blijven op het praatje van de oudmollen. Zelfs als ze denken dat er iets te merken was, draaide ze zich niet om. Dit is uit het boekje van Victor Mids lijkt me. Dat smaakt wel naar meer (net zoals de follow the money opdracht -heerlijk  ::tandpastasmiley:: )
Misschien nog wel gewaagder dat vermomde Jan V. van hetzelfde soort, om in afl. 7 nogmaals, te mollen terwijl je denkt, deze mindf*ck hebben de drie kandidaten nu toch wel door?
En Jeroen heeft grote bedragen uit de pot gehouden en het bedrag in het kistje bij meeslepend was klein bier. Op die manier de held spelen is echt prima. Er zijn talloze kandidaten die om verdacht te worden veel groter bedragen uit de pot houden.

Ik houd er ook rekening mee dat de zuinige reacties op de ontknoping ook door forumers komen wiens Nikkietunnel enorm is ingestort. Maar ik denk ook met alle respect voor Nikkie als winnaar, als ze Jeroen niet had gezien in afl.1 had ze niet in de finale gestaan. Maar daar kunnen we nu niets over speculeren, het is zo gelopen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #70 Gepost op: 24-10-2020, 22:42:01 »
Chardo heeft o.a al een lijstje gemaakt met alle onnodige kandidaatse dingen die Jeroen heeft gedaan, dus daar refereer ik dan ook naar. Vind het gewoon jammer dat Jeroen soms niet die extra gedurfde acties deed zoals een Jan of Merel. Ik had gewoon meer willen zien van hem.
Elke mol doet onnodig kandidaatse dingen, dus ik snap je punt niet helemaal. Je kunt toch niet verwachten dat een mol echt 100% alleen maar molacties doet? (sterker nog: dingen die door jou als molacties beschouwd worden, want dat is  soms subjectief) Wederom: binnen de kaders van de opdrachten kan soms gewoon maar weinig gemold worden, lopen dingen op een bepaalde manier, etc. Zóveel vrijheid voor molacties is er niet altijd. En soms juist weer wel, omdat de mol ineens 100% gefaciliteerd wordt door de makers.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #71 Gepost op: 24-10-2020, 22:43:32 »
Weet niet zo goed waar ik dit moet vragen, maar komt er ook weer een molchat met Rik / Rick / Jeroen / wie dan ook?
Of wordt dat naderhand pas geregeld? (wat ik logisch zou vinden)


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #72 Gepost op: 24-10-2020, 22:46:09 »
Elke mol doet onnodig kandidaatse dingen, dus ik snap je punt niet helemaal. Je kunt toch niet verwachten dat een mol echt 100% alleen maar molacties doet? (sterker nog: dingen die door jou als molacties beschouwd worden, want dat is  soms subjectief) Wederom: binnen de kaders van de opdrachten kan soms gewoon maar weinig gemold worden, lopen dingen op een bepaalde manier, etc. Zóveel vrijheid voor molacties is er niet altijd. En soms juist weer wel, omdat de mol ineens 100% gefaciliteerd wordt door de makers.

Ik vind het wat vreemd dat Jeroen zo ontzettend gewaagde acties heeft gedaan, hij heeft 2x achter je rug dingen uit bakjes gehaald.

Hoezo moeten we dat Jeroen toeschrijven? De productie heeft een gewaagde actie ondernomen, Jeroen toch niet? Jeroen deed wat hem gevraagd werd. Hier kan je toch niet oordelen dat een mol brutaal is?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #73 Gepost op: 24-10-2020, 22:48:48 »
Elke mol doet onnodig kandidaatse dingen, dus ik snap je punt niet helemaal. Je kunt toch niet verwachten dat een mol echt 100% alleen maar molacties doet? (sterker nog: dingen die door jou als molacties beschouwd worden, want dat is  soms subjectief) Wederom: binnen de kaders van de opdrachten kan soms gewoon maar weinig gemold worden, lopen dingen op een bepaalde manier, etc. Zóveel vrijheid voor molacties is er niet altijd. En soms juist weer wel, omdat de mol ineens 100% gefaciliteerd wordt door de makers.

Het lijstje van kandidaatse acties van Jeroen was mij persoonlijk gewoon te groot. Ik vind een mol die veel geld in de pot brengt gewoon niet sterk. Dat is een persoonlijke mening. Bovendien waar haal jij vandaan dat ik zeg dat een mol 100% moet mollen, want dat heb ik nooit gezegd. Ik ben gewoon wat meer kritisch dan anderen. Velen vinden Anne-Marie niet leuk als mol, maar ik vond haar juist wel weer leuk. Die rode lippen zijn iconisch geworden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #74 Gepost op: 24-10-2020, 22:50:49 »
BTW: Die Michelangelo zat uiteindelijk toch gewoon bij het diner? Of was dat iemand anders?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #75 Gepost op: 24-10-2020, 22:56:38 »
Knap gedaan hoor, zeker in een seizoen met ervaren kandidaten. Dat maakt het een stuk moeilijker. En hij heeft het psychologische spel goed gespeeld.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #76 Gepost op: 24-10-2020, 23:06:07 »
BTW: Die Michelangelo zat uiteindelijk toch gewoon bij het diner? Of was dat iemand anders?

was desalniettemin erg leuk om te zien dat Jeroen dat gewoon probeerde met Ron en Tina op de achtergrond  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #77 Gepost op: 24-10-2020, 23:07:17 »
Ik vond het een heerlijke mol om naar te kijken. Hij was heel degelijk en niet snel over de top brutaal als een Jan of Rob. Toch had Jeroen wel een randje en was hij af en toe echt met vuur aan het spelen.

De bakjes, oei, dit is een hééél andere discussie, die (hoe kan het ook anders) terugverwijst naar Klaas met de sleutel. Is dit nu wel een valide molactie of niet?

Mijns inziens is het feit dat Jeroen zonder enige vermomming naar binnen is gegaan, zijn keuze geweest en daarmee een valide molactie.

Dat het de tweede keer weer lukt is onwerkelijk, hier heeft productie-gesjoemel ingezeten... (Hoe graag ik het ook wil geloven, dat dit niet zo is.)

De uitzending zelf oogde wat chaotisch hier en daar, maar het was dan wel echt een tjokvolle aflevering met van maar liefst 12/18 opdrachten een getoonde (soms half gelukte) molactie.

Ellie merkte terecht op dat ze ten nadele van Jeroen is gebruikt om aan de kant gezet te worden, maar ook dit is, zoals in de uitzending gezegd, onderdeel van het spel. Kees flikte dit bij Zarayda. Jan bij Olcay. En het rijtje mag door.

Al met al een leuk seizoen met een ander soort mol die met een meer geraffineerd randje het spel heeft gespeeld.

Is jeroen nu een goede mol geweest?
Voor het seizoen waar hij inzat, jazeker. Ik ben nooit van vergelijken geweest. Maar zou hij in mijn top 3 of 5 of zelfs 10 staan? Waarschijnlijk ergens onderaan de 10.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #78 Gepost op: 24-10-2020, 23:11:09 »
In mijn ogen zijn veel hiaten van de laatste aflevering er nu met deze ontknoping wel uitgehaald! ::bravo::

-Geen publiek bij de ontknoping, sfeer in een kerk in plaats van studiolicht. Heerlijk, houdt toch het mysterieuze van het programma erin.
-Het duurde niet zo lang voor het daadwerkelijke onthullingsmoment er was, fijn. Er zijn jaren geweest waarin dit behoorlijk lang duurde.
-Elke kandidaat heeft wel waardig aandacht gekregen. Er is niemand die ik echt "overgeslagen" vond. Iedere kandidaat, ook een vroege afvaller als Tina heeft genoeg dingen gezegd.
-Ik vond oprecht dat we gewoon veel acties hebben gezien (voor twee derde van de opdrachten!) en ook wel goede acties. De acties werden ook goed door Jeroen ter plekke toegelicht. Jeroen is veel minder een softie-mol dan ik van te voren had verwacht ::jaja::
-Doordat het niet live was had ik niet het gevoel dat er extra snel doorheen gegaan moest worden. Alles is zo mooi netjes bijeen geknipt zodat wij de meest interessante momenten hebben gezien.
-Geen hints! Wat mij betreft prima, want dat is in mijn ogen ook niet per se waar het programma om draait. Het waren de afgelopen jaren naar mijn idee sowieso vaak vergezochte of oppervlakkige hints, dus ik heb liever dat ze er dan helemaal geen hints in stoppen. Ook om het vroegtijdig zeker zijn van de mol te voorkomen is dit fijn natuurlijk (Klaashint).

Minpuntje voor nu: geen spectaculair "terugspoel" moment of iets dergelijks vlak voor de molonthulling. Al zijn we daar misschien te veel mee verwend de afgelopen jaren. En ergens is dit ook wel nostalgisch naar de oudere seizoenen.

Maar lof! Ik hoop dat we in maart weer een ontknoping in deze sfeer krijgen ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 8] - Ontknoping
« Reactie #79 Gepost op: 24-10-2020, 23:11:40 »
Gemengde gevoelens over dit seizoen.
Ik vond Jeroen een leuke mol en ik heb genoten van zijn acties die we vanavond te zien hebben gekregen. Maar... Ik baal er toch van dat hij op de spiegels heeft geschreven en zijn handschrift dus eigenlijk hem bevestigde als mol. Dit was gewoon te duidelijk en al voordat bevestigd werd dat de mol op de spiegels had geschreven, ging de foto al rond op alle widm gerelateerde kanalen. Normaal, hoe zeker ik ook ben van mijn mol, is er nog ruimte om verrast te worden, maar nu had ik dat gevoel niet. Ook vind ik het jammer dat Nikkie hem in aflevering 1 gespot heeft. Niet per se Jeroen zijn schuld of zo, maar ik vraag me vooral af hoe ver ze had gekomen als ze het niet gezien had. Ook vind ik nog steeds de exit van Horace wat zuur en na deze aflevering vind ik het eigenlijk alleen nog maar vervelender voor hem.
Daarentegen was dit qua kandidaten veruit mijn favoriete seizoen (mag ook wel met een all star seizoen) en ik vond de opdrachten erg leuk. Het hoeft niet altijd spectaculair te zijn om voor goede TV te zorgen.
En natuurlijk ben ik blij dat er niet meer zoveel tijd tussen seizoenen heeft gezeten nu, nog maar eventjes tot seizoen 21  ;D
Van mij mogen ze vaker zo een bonusseizoen maken! Stiekem hoop ik nog altijd Pieter-Jan eens als kandidaat mee te zien doen ::hypocriet::