Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100371 keer)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #220 Gepost op: 1-02-2014, 01:13:38 »
Dan loop je wel het risico dat je met de punt van de pen voelt dat er niks in zit. Al kan ze natuurlijk een deel achter houden.

ze kan er toch een papier in stoppen zodat het geld lijkt...of nee ik weet iets beters, ze kan vast wel aan min-geld komen als ze mol is.
Ik ga er bijna zelf nog in geloven ::)

Maar zoals Supernova zegt : pure speculatie.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #221 Gepost op: 1-02-2014, 01:40:04 »
Ik vind het op dit moment geen ondenkbaar scenario dat sommigen in de groep Susan inmiddels zo wantrouwen, dat er daarom uiteindelijk iets wordt verzonnen waarbij een ander (JW bijvoorbeeld) de naam op de envelop mag zetten.

Nou ja, inderdaad, we zien het wel...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #222 Gepost op: 1-02-2014, 11:06:35 »
Maar waarom zou ze dan niet gewoon zelf minder geld sturen dan ze aangeeft en dit achterover drukken?
Waarom JW daartussen plaatsen? Bovendien waarom zou JW haar zomaar daarin vertrouwen?
Lijkt me omslachtig en niet direct rendabel voor de mol om te doen, ivm eventuele risico's.
Maar goed we zullen het nog wel zien.  :)

Bij rechtstreeks kunnen ze het opmerken in de finale...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #223 Gepost op: 1-02-2014, 11:08:47 »
Een spoiler is in mijn ogen iets anders dan een verborgen hint Jaapie. Een hint is er om ontdekt te worden door de kijkers, een spoiler om te worden voorkomen door de makers.  ;)

Nou ja, in mijn ogen komt het op hetzelfde neer... De namen op de envelop zijn van hetzelfde kaliber (mogelijk zelfs een minder groot kaliber) als de hints die ik noemde. Daar had men volgens mij veel minder problemen mee dan deze hint...

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2014, 11:26:12 »
Waarom zou de mol zo laat mogelijk geld gaan posten. Als ik de mol was zou ik als eerste geld posten zoals Freek en Sophie. Daarom denk ik dat Sophie of Freek de mol is. 

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2014, 11:28:33 »
Waarom zou de mol zo laat mogelijk geld gaan posten. Als ik de mol was zou ik als eerste geld posten zoals Freek en Sophie. Daarom denk ik dat Sophie of Freek de mol is. 

Je weet niet wat de rente is, waardoor je niet uit kunt rekenen of een mol beter het geld eerder of later kan posten...

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #226 Gepost op: 4-02-2014, 17:52:18 »
Ok, er zijn heel veel theoriën nu te bedenken over het gebruik van de brievenbussen en de montage van het "post" gedeelte nu bijna alle enveloppen zijn verstuurd:

Wat we duidelijk konden zien:
Aaf >> Daphne
Tygo (1) >> ZuuS (screenshots + screenshot 1e aflevering die exact hetzelfde adres laat zien)

Wat we mogen geloven aangezien ze het van elkaar gezien hebben (anders molt de ander in het gezicht, lijkt me niet handig..):
Freek >> Jennifer
Sofie >> Susan

Waar we vanuit kunnen gaan gezien het feit dat ze kandidaat was:
Jennifer >> Sofie

Welke enveloppen er niet meer in het spel zijn:
Daphne (compleet weg)
Owen (compleet weg)
Maurice (compleet weg)
Jan-Willem (naar Tygo)

Wat uit de montage is op te maken:
Tygo (2) heeft hem niet aan Freek gestuurd (adres komt niet overeen, zie screenshots hier)

Note: de shot van de 3e brievenbus toont 4 enveloppen in de hand van de meneer. 1 voor Freek, ZuuS, en sofie. De laatste is hoogstwaarschijnlijk dus Susan uit de afleveringen op te maken. Wat raar is, maar daar kom ik zo op terug..

Welke enveloppen over blijven:
Susan >> hoogstwaarschijnlijk Freek (gezien de postzegel, en het shot duidelijk te zien is dat FREEK er 1 krijgt)

Samenvatting:

1 - Daphne
1 - Jennifer
1 - Freek
1 - Sofie
2 - Susan
en 1 dus echt onbekend (Tygo (2)).

Nu zijn er verschillende theorieën te bedenken, afhankelijk van of de brievenbussen nu juist zijn voor de enveloppen van de afvallers of van de mensen die in het spel blijven. Vreemd blijft dan het shot van de 4e brievenbus, waarbij heel duidelijk de envelop van Sofie bovenop een 2e envelop te zien is. Aangezien de kans klein is dat ze daadwerkelijk 2 enveloppen heeft gekregen wanneer dus inderdaad 2 enveloppen naar Susan zijn gegaan en er dus 5 enveloppen in de hand van de meneer hadden moeten zitten.

Mogelijke oplossing:
Sofie haar eigen envelop is niet aan Susan gericht, en ze heeft hem last-minute aan iemand anders gericht en die van Tygo is dus idd aan Sofie gericht.
Er zijn minimaal 5 enveloppen gepost, waarvan 2x 2 enveloppen en ze kunnen niet meer allemaal gericht zijn aan de laatste 4 deelnemers, echter:
Susan heeft dan maximaal 1 envelop
Sofie heeft er dan 2 enveloppen
Freek heeft er maximaal 1
Aaf/Tygo/JW heeft er maximaal 1 (die Sofie ipv aan Susan aan een van deze mensen heeft gestuurd)
Dus geen 2 personen hebben 2 enveloppen
Dus als dit waar is, dan zijn de brievenbussen voor de afvallers, en heeft Sofie 1 van haar enveloppen óf aan Daphne óf aan Jennifer gestuurd.
En dat betekend dus dat Sofie niet in de finale zit, en hoogstwaarschijnlijk zowel Freek als Susan juist wel. (brievenbus 1 Daphne/Jennifer, brievenbus 2 Daphne/Jennifer (2 enveloppen), brievenbus 3 niemand (of Freek of Susan, maar die slaat hij over, dus zou raar zijn), brievenbus 4 Sofie. Daarbij kan dit zelfs een hint zijn naar de mogelijke volgorde van afvallers: Daphne - Jennifer - Iemand zonder enveloppen (Aaf / Tygo / JW) - Sofie.

Either way, ik verzand hier volledig, maar ik denk dat er veel te halen valt uit wie er de volgende aflevering afvalt. Als Sofie afvalt dan kunnen we er vanuit gaan dat de brievenbussen dus staan voor afvallers. En als Aaf, Tygo of JW afvalt dan is de kans aanwezig dat de volgorde van brievenbussen iets weggeeft over de afvallers en waar de post naartoe is gestuurd.. :)
(Ik kan nog uren doorgaan met het verzinnen van mogelijke theorieën hierover)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 17:55:55 door Chillin »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2014, 12:09:28 »
Goh... Ik geloof graag in deze theorie, want Freek en Susan verdenk ik al vanaf aflevering 1 voor de finale ;D Als mol/winnaar of winnaar/mol ;)

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #228 Gepost op: 5-02-2014, 21:48:28 »
Nu zijn er verschillende theorieën te bedenken, afhankelijk van of de brievenbussen nu juist zijn voor de enveloppen van de afvallers of van de mensen die in het spel blijven. Vreemd blijft dan het shot van de 4e brievenbus, waarbij heel duidelijk de envelop van Sofie bovenop een 2e envelop te zien is. Aangezien de kans klein is dat ze daadwerkelijk 2 enveloppen heeft gekregen wanneer dus inderdaad 2 enveloppen naar Susan zijn gegaan en er dus 5 enveloppen in de hand van de meneer hadden moeten zitten.

Chillin, dankjewel voor de voorzet. Ik zat net te puzzelen wat ik nu kon opmaken over de verdeling van de enveloppen over de brievenbussen. Ik kom dan op onderstaande, voor een deel is dat hetzelfde als jouw post.

In aflevering 1 zie je het volgende
1e shot: Postbode levert 1 envelop af
2e shot: Postbode levert 2 enveloppen af
3e shot: Postbode sorteert 4 enveloppen
4e shot: Postbode levert 2 enveloppen af

De shots hoeven niet in chronologische volgorde te zijn opgenomen. Shot 3 suggereert bij een derde brievenbus te zijn opgenomen, maar het kan heel goed bij de brievenbussen van shot 1 of 2 zijn opgenomen, het wil dus niet zeggen dat die enveloppen niet dezelfde enveloppen zijn als die in brievenbus 1 of 2 zijn bezorgd.
Er mist ten minste een shot waarin laatste envelop(pen) worden bezorgd.

Dus:
Er is een brievenbus met 2 enveloppen, waarin die voor Daphne bovenop ligt.
Er is een brievenbus met 1 envelop, onbekend voor wie die is
Er is een brievenbus met 2 enveloppen, edit: waarin die voor Sofie bovenop ligt
Er zijn nog twee andere enveloppen (al kan Susan haar envelop ook niet versturen).

Dat bracht me op het volgende:
Er is een brievenbus voor de enveloppen voor mensen die de finale niet gehaald hebben (Daphne, Jennifer)
Er zijn drie brievenbussen voor enveloppen aan de drie finalisten: winnaar, verliezer, mol.

Als je zo redeneert, is een van de brievenbussen voor tenminste 2 enveloppen aan Susan, een voor Sofie en een voor Freek. Dat betekent ook dat Tygo zijn 2e envelop aan een van die drie heeft geadresseerd, want er zijn geen andere brievenbussen/geadresseerden in deze theorie. Hetzelfde geldt voor de nog niet verstuurde envelop van Susan.
Het betekent dat Susan, Sofie en Freek in de finale staan.

En ik zie al helemaal voor me hoe zij in zo'n prachtige postboot op zoek moeten naar hun eigen brievenbus.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 23:40:30 door Toke2012 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #229 Gepost op: 5-02-2014, 23:24:51 »
Mooi gevonden, Toke.  :)

In aflevering 1 zie je het volgende
1e shot: Postbode levert 1 envelop af
2e shot: Postbode levert 2 enveloppen af
3e shot: Postbode sorteert 4 enveloppen
4e shot: Postbode levert 2 enveloppen af

De shots hoeven niet in chronologische volgorde te zijn opgenomen. Shot 3 suggereert bij een derde brievenbus te zijn opgenomen, maar het kan heel goed bij de brievenbussen van shot 1 of 2 zijn opgenomen, het wil dus niet zeggen dat die enveloppen niet dezelfde enveloppen zijn als die in brievenbus 1 of 2 zijn bezorgd.
Er mist ten minste een shot waarin laatste envelop(pen) worden bezorgd.

Dus:
Er is een brievenbus met 2 enveloppen, waarin die voor Daphne bovenop ligt.
Er is een brievenbus met 1 envelop, onbekend voor wie die is
Er is een brievenbus met 2 enveloppen, onbekend voor wie die zijn

Ik denk idd ook niet dat de shots in chronologische volgorde zijn.
De vier enveloppen waarvan er eentje bezorgd wordt zou mogelijk idd bij de gesorteerde 4 kunnen horen, dus 1 ervan afgeleverd aan een van de 3 finalisten?

In het 4e shot is de naam op de envelop wel te lezen: Sofie.
Dus dat zou 1 van de 2 enveloppen moeten zijn in de tweede brievenbus met twee enveloppen imho.  :)


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #230 Gepost op: 5-02-2014, 23:42:42 »
Tygo heeft volgens mij 2 keer Suus op geschreven. Al snap ik daar de logica niet achter. Stop het dat meteen in 1 envelop en gebruik de ander voor een andere deelnemer. Nu wordt alleen voorkomen dat JW geen envelop verstuurd, in plaats van dat Tygo er iets mee doet.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #231 Gepost op: 5-02-2014, 23:44:50 »
In het 4e shot is de naam op de envelop wel te lezen: Sofie.
Dus dat zou 1 van de 2 enveloppen moeten zijn in de tweede brievenbus met twee enveloppen imho.  :)


Ah, die foto had ik gemist. Dank voor de aanvulling, Supernova, ik heb het aangepast in mijn post.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #232 Gepost op: 5-02-2014, 23:53:31 »
Tygo heeft volgens mij 2 keer Suus op geschreven. Al snap ik daar de logica niet achter. Stop het dat meteen in 1 envelop en gebruik de ander voor een andere deelnemer. Nu wordt alleen voorkomen dat JW geen envelop verstuurd, in plaats van dat Tygo er iets mee doet.
Dat snap ik ook niet Jaapie, volgens mij zegt hij ook tegen Jennifer dat hij er eentje naar Sophie stuurt. Dus beeld en geluid lijken daar niet in overeenstemming. Ik heb het niet meegenomen in de telling, omdat uiteindelijk maar een envelop van Tygo leesbaar geadresseerd in beeld komt. Dus ik laat nog even open of die tweede envelop van Tygo voor Susan, Sofie of Freek is. Wie maakt eigenlijk niet zoveel uit (al denk ik nu dat Freek er 1 krijgt, Sofie en Susan allebei 2). Ik heb vooral willen laten zien dat met de brievenbus-indeling in afvallers-winnaar-verliezer-mol voor de nog niet achterhaalde enveloppen geen andere geadresseerde mogelijk is dan Susan, Sofie of Freek.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 23:56:21 door Toke2012 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #233 Gepost op: 5-02-2014, 23:57:46 »
Dat snap ik ook niet Jaapie, volgens mij zegt hij ook tegen Jennifer dat hij er eentje naar Sophie stuurt. Dus beeld en geluid lijken daar niet in overeenstemming. Ik heb het niet meegenomen in de telling, omdat uiteindelijk maar een envelop van Tygo leesbaar geadresseerd in beeld komt. Dus ik laat nog even open of die tweede envelop van Tygo voor Susan, Sofie of Freek is. Wie maakt eigenlijk niet zoveel uit (al denk ik nu dat Freek er 1 krijgt, Sofie en Susan allebei 2). Ik heb vooral willen laten zien dat met de brievenbus-indeling in afvallers-winnaar-verliezer-mol voor de nog niet achterhaalde enveloppen geen andere geadresseerde mogelijk is dan Susan, Sofie of Freek.

Hij heeft tegen Jennifer gezegd een envelop naar Sofie te sturen, maar in de biecht geeft hij al aan dat hij tegen Jennifer gelogen heeft...

Tygo is sowieso iemand die tegen iedereen kan liegen en er mee weg komt...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2014, 01:43:58 »
Dat snap ik ook niet Jaapie, volgens mij zegt hij ook tegen Jennifer dat hij er eentje naar Sophie stuurt. Dus beeld en geluid lijken daar niet in overeenstemming. Ik heb het niet meegenomen in de telling, omdat uiteindelijk maar een envelop van Tygo leesbaar geadresseerd in beeld komt. Dus ik laat nog even open of die tweede envelop van Tygo voor Susan, Sofie of Freek is. Wie maakt eigenlijk niet zoveel uit (al denk ik nu dat Freek er 1 krijgt, Sofie en Susan allebei 2). Ik heb vooral willen laten zien dat met de brievenbus-indeling in afvallers-winnaar-verliezer-mol voor de nog niet achterhaalde enveloppen geen andere geadresseerde mogelijk is dan Susan, Sofie of Freek.
Tygo laat in een biecht op een gegeven moment twee enveloppen zien: Eén volledig ingevuld met adres en de naam Suus, de ander alleen met adres gegevens. Ik ben er vrij zeker van dat we hem op die tweede envelop de naam Suus zien invullen terwijl de rest van de groep toekijkt... en dat de genoemde biecht opgenomen is voordat hij de brieven post. Dus twee enveloppen richting Suus.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2014, 09:05:28 »
Tygo laat in een biecht op een gegeven moment twee enveloppen zien: Eén volledig ingevuld met adres en de naam Suus, de ander alleen met adres gegevens. Ik ben er vrij zeker van dat we hem op die tweede envelop de naam Suus zien invullen terwijl de rest van de groep toekijkt... en dat de genoemde biecht opgenomen is voordat hij de brieven post. Dus twee enveloppen richting Suus.
Nou, je ziet hem inderdaad de naam invullen, maar de chronologie van de opnames klopt niet. Kijk maar goed naar de posities van de receptionistes en de gezichtsuitdrukkingen van Tygo. Ik heb nu even geen tijd om beeldje voor beeldje te kijken, maar ik krijg de indruk dat de gemonteerde volgorde heel anders is dan de chronologische.
Verder is al dat stiekeme gedrag met twee enveloppen inderdaad totaal overbodig als hij beide enveloppen naar Suus zou sturen, ook nog in dezelfde aflevering. Dus hij heeft iets anders gedaan, of hij heeft wél gedaan wat hij tegen Jennifer zei (envelop naar Sofie) maar het is anders in beeld gebracht om ons te misleiden.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2014, 09:10:27 »
Maar waarom liegt hij dan in de biecht tegen ons? Daarin geeft hij juist aan dat hij tegen Jennifer gelogen heeft en helemaal niets naar Sofie gestuurd heeft... Nou ja , Tygo liegt tegen iedereen en kan volgens mij niet de waarheid spreken, dat zal wel de verklaring zijn :D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #237 Gepost op: 6-02-2014, 09:54:44 »
Even iets anders; op dit moment kan alleen Susan nog een envelop sturen toch?
(waarvan we zeker weten dat ze die heeft, ik heb het nu niet over speculaties dat JW opeens toch nog een envelop heeft bemachtigd oid)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #238 Gepost op: 6-02-2014, 10:27:13 »
Nou, je ziet hem inderdaad de naam invullen, maar de chronologie van de opnames klopt niet. Kijk maar goed naar de posities van de receptionistes en de gezichtsuitdrukkingen van Tygo. Ik heb nu even geen tijd om beeldje voor beeldje te kijken, maar ik krijg de indruk dat de gemonteerde volgorde heel anders is dan de chronologische.
Verder is al dat stiekeme gedrag met twee enveloppen inderdaad totaal overbodig als hij beide enveloppen naar Suus zou sturen, ook nog in dezelfde aflevering. Dus hij heeft iets anders gedaan, of hij heeft wél gedaan wat hij tegen Jennifer zei (envelop naar Sofie) maar het is anders in beeld gebracht om ons te misleiden.
Wat ik noem houdt juist rekening met de foute chronologie. De biecht waarin Tygo een volledig en half ingevulde envelop vast heeft is voordat hij uberhaupt brieven gaat posten (en we hem een naam in zien vullen). ::jaja:: Dat is wat mij betreft het enige logische volgorde, omdat hij na het posten geen brieven in handen kan hebben tijdens een biecht.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #239 Gepost op: 6-02-2014, 10:36:51 »
Wat ik noem houdt juist rekening met de foute chronologie. De biecht waarin Tygo een volledig en half ingevulde envelop vast heeft is voordat hij uberhaupt brieven gaat posten (en we hem een naam in zien vullen). ::jaja:: Dat is wat mij betreft het enige logische volgorde, omdat hij na het posten geen brieven in handen kan hebben tijdens een biecht.
Ik hou er ook rekening mee dat de enveloppen weer uit de brievenbus kunnen zijn gepakt, om de biecht van Tygo op te leuken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...