Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100348 keer)

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #240 Gepost op: 6-02-2014, 22:16:49 »
Op het moment dat suzan haar envelop post...zie je Freek in de deuropening staan met nog een envelop..maar susan was toch diegene met de laatste envelop..Of was dat een andere envelop?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #241 Gepost op: 6-02-2014, 22:17:23 »
Op het moment dat suzan haar envelop post...zie je Freek in de deuropening staan met nog een envelop..maar susan was toch diegene met de laatste envelop..Of was dat een andere envelop?
Zal de envelop van de pot zijn geweest.

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #242 Gepost op: 6-02-2014, 22:24:10 »
zou kunnen ...maar het viel me op

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #243 Gepost op: 6-02-2014, 22:35:23 »
Zal de envelop van de pot zijn geweest.

Is zo, dat werd zelfs gezegd... Daaruit wordt ook het geld gehaald en aan Susan gegeven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2014, 23:33:17 »
We zagen in de flash forward waar de eerste aflevering mee begon duidelijk 3 namen: Susan, Sofie en Freek. Die zitten er nu nog steeds in. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat dit de drie namen van de finalisten zijn. Aan het begin wilde ik het niet geloven, maar nu ze er maar keer op keer in blijven, wordt het steeds aannemelijker. Zeker als je de spoilerhint over Tygo er bij neemt (aannemend dat hij waar is)... Dat betekent dat JW en Tygo de volgende afvallers zijn. Weet iemand nog de locatie waar Tygo gespot zou zijn i.v.m. waar ze momenteel op de kaart zijn (en waar Ellis Island ligt)? Dat zal denk ik bepalend zijn voor de volgorde waarin Tygo en JW er uit vliegen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2014, 23:37:21 »
We zagen in de flash forward waar de eerste aflevering mee begon duidelijk 3 namen: Susan, Sofie en Freek. Die zitten er nu nog steeds in. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat dit de drie namen van de finalisten zijn. Aan het begin wilde ik het niet geloven, maar nu ze er maar keer op keer in blijven, wordt het steeds aannemelijker. Zeker als je de spoilerhint over Tygo er bij neemt (aannemend dat hij waar is)... Dat betekent dat JW en Tygo de volgende afvallers zijn. Weet iemand nog de locatie waar Tygo gespot zou zijn i.v.m. waar ze momenteel op de kaart zijn (en waar Ellis Island ligt)? Dat zal denk ik bepalend zijn voor de volgorde waarin Tygo en JW er uit vliegen.
Spoiler: dit is een echte spoiler! (klik om te tonen/verbergen)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #246 Gepost op: 16-02-2014, 11:59:14 »
Verstuurd post            
               
afl3   Freek           Jennifer    weg   € 1.200,00   
   Sofie            Susan      € 1.200,00   
afl4   Aaf           Daphne   weg   €   350,00   
afl5   Jennifer    Sofie      € 2.100,00   
   Tygo           Susan      € 2.100,00 (1 envelop met € 1000,00 en 1 met € 1100,00)
afl6   Susan           Freek      € 1.750,00   
               
   Totaal verstuurd                € 8.700,00   

Kandidaten die er nog inzitten:               
Susan       totaal € 3.300,-- (kan afwijken met bedrag wat Tygo verstuurd / verdeeld heeft) 
Freek       totaal € 1.750,--
Sofie       totaal € 2.100,-- (aanname)

Daphne heeft nooit gepost en is naar huis               
Owen heeft nooit gepost en is naar huis               
Maurice nooit envelop gehad.
      
Ik kom er nog steeds niet helemaal in uit wat nu de beste wijze is om hierin te mollen. Ook waarschijnlijk omdat je het rentebedrag niet weet dus toch moet wachten tot aflevering 9  ::rofl:: Enige wat hieruit blijkt is dat de meeste kandidaten Susan verdenken als mol.

Edit: Enveloppen Tygo aangepast n.a.v. reactie en terugkijken :)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 15:21:29 door Syllie10 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Post
« Reactie #247 Gepost op: 16-02-2014, 13:15:02 »
afl5   Jennifer   Suuz      € 2.100,00   

Volgens mij had Jennifer een envelop naar Sofie gestuurd. En Tygo ook. En hij zeker daarnaast ook nog een envelop naar "Zuus".

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #248 Gepost op: 16-02-2014, 13:24:26 »
Volgens mij had Jennifer een envelop naar Sofie gestuurd. En Tygo ook. En hij zeker daarnaast ook nog een envelop naar "Zuus".
Dan moet ik dat straks nog eens terug kijken want Jennifer zegt dat ze naar Sofie stuurt maar schrijft volgens mij Suuz Visser op. Dus even kijken dan of het haar hand of die van Tygo is.
Thankx

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #249 Gepost op: 16-02-2014, 13:56:01 »
Volgens mij had Jennifer een envelop naar Sofie gestuurd. En Tygo ook. En hij zeker daarnaast ook nog een envelop naar "Zuus".
Zo ver ik weet stuurt Jennifer inderdaad naar Sofie, maar Tygo zijn beide enveloppen naar Susan.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #250 Gepost op: 16-02-2014, 15:18:09 »
Klopt inderdaad. Je hoort inderdaad Jennifer praten maar ziet Tygo schrijven dus zal mijn berichtje even aanpassen :)

Re: [Theorie] Post
« Reactie #251 Gepost op: 17-02-2014, 12:30:18 »
Mooi overzichtje  ::ok::


Nu alle enveloppen verstuurd zijn en we toch ff pauze hebben is het wellicht een mooi momentje om eens terug te kijken.

Als ik zo nu 1 van de verzendingen moet kiezen als meest verdacht dan is dat toch die van Freek en Sofie. Naast het niets in kunnen inzetten bij de drakenbootrace is de kans het grootst dat de kandidaat er niet meer inzit. Het is tot nu toe ook het enige moment geweest dat de pot mogelijk invloed had bij een opdracht. Dat alles weegt voor mij net iets zwaarder dan de mogelijk grotere renteopbrengst.

Misschien is het als laatste versturen ook wel mols omdat je dan alles wat er nog in de pot zit kunt versturen en dat ook nog het meest gericht fout kunt doen.

En is Jan-Willem de mol waarom schreeuwt hij dan geen moord en brand na het verdwijnen van zijn envelop? Helemaal niets versturen is wel een gemiste kans om te mollen toch?

De mol heeft misschien ook weten te voorkomen dat de enveloppen van Daphne en Owen beschikbaar bleven door ze meteen individueel uit te delen ipv bij de penningmeester te laten en dan gezamenlijk democratisch elke keer te versturen. Zoals Milouska al zei bij Moltalk over de enveloppenruil, alleen gezamenlijk kun je de mol buitenspel zetten. Dit was ook zo'n gevalletje.

Dat waren mijn 2 centen. Ik ben benieuwd hoe anderen denken over de enveloppen.  ::zwaai::



Sterker nog, ik ben het er overigens ook mee eens, als JW de mol zou zijn zou hij juist moord en brand moeten schreeuwen. Al is het alleen maar om als actieve kandidaat over te komen en een bepaald sfeertje te creëren in de groep door mensen tegen elkaar op te zetten. Zie Dennis met betrekking tot de topito die gestolen was door Patrick. Dat heeft hij zo ontzettend uitvergroot dat iedereen dacht dat Dennis oprecht de vrijstelling nodig had. Als mol heb je toch niks aan de topito's dus waarom boos om worden?

Jon van Eerd heeft ook exact hetzelfde gedaan. Herinneren jullie de opdracht nog met de soort flipperkast met hooibalen? Lekker verwarring veroorzaken en mensen tegen elkaar opzetten waardoor niemand een plan kon bedenken hoe er op een zo tactisch mogelijk manier geld verdiend kon worden voor de pot. Sebastiaan gaf eigenlijk het voorzetje door zelf voor een bepaald bedrag te gaan wat 2 of 3x verkeerd uitpakte en daarna kwam Van Eerd in actie om de situatie nog erger te maken. Daardoor ging iedereen de eigen weg en zorgde hij ervoor er geen tactiek bij kwam kijken om geld te verdienen.

Juist door het schreeuwen en ophef maken kan je jezelf minder verdacht maken of zoveel verwarring veroorzaken dat er geen geld verdiend gaat worden.

Dat deed Susan erg goed overigens in de theateropdracht. Mocht ze de mol zijn, dan heeft ze dit gewoon goed gedaan om zichzelf totaal niet verdacht te maken.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #252 Gepost op: 17-02-2014, 13:39:19 »
Ik vind het ook vreemd dat JW er nooit wat van gezegd heeft tot in aflevering 5. Of hij heeft daar een strategie voor gehad als hij toch de mol is. 

Als het een molstreek is om aan het begin te versturen dan zit ik met het feit dat Freek van begin af aan Jennifer als verdachte had staan en Sofie al meteen Susan had als verdachte.

Aaf daarentegen doet iets raar want noemt nooit Daphne als mol (althans komt niet naar voren in mijn overzicht) maar stuurt het geld wel naar haar. Dus wellicht de gedachte dat Daphne ver gaat komen.

Jennifer heeft inderdaad Sofie als verdachte staan en Tygo zit al vanaf begin op Jennifer/Sofie en wat later Susan

Susan zit ook al vanaf aflevering 3 met Freek erbij dus daar kan ik ook niet echt een molactie aan vast koppelen.
En er zit nu nog steeds € 2500,-- in de pot wat niet meer verstuurd kan worden (of Freek moet gaan mollen en de envelop van de penningmeester alsnog opsturen  ::rofl::

Enige wat even een suggestie is, is dat het geld wat in aflevering 2 verstuurd wordt in aflevering 9 7x zoveel waard wordt, aflevering 3 6x enz.

En er komt nog een spel om die enveloppen op te halen, anders zou het maar saai zijn en het is wie is de mol Dus wellicht gaan enveloppen verstuurd naar de mol de prullenbak in.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #253 Gepost op: 17-02-2014, 14:45:22 »
Susan zit ook al vanaf aflevering 3 met Freek erbij dus daar kan ik ook niet echt een molactie aan vast koppelen.

In afl 3 noemt Susan als haar top 3: Tygo, Jennifer en Sofie. Niet Freek. De eerste keer dat ze zijn naam noemt is in afl 5, maar in afl 4 horen we helemaal niet wie ze verdenkt dus daar is niet veel zinnigs over te zeggen.
Het blijft natuurlijk uitermate merkwaardig dat ze wel de envelop aan hem stuurt maar vervolgens beweert dat hij niet de Mol is in de test. Wat mij betreft een kwestie van actions speak louder than words, temeer daar in deze serie al vaker gebleken is dat vrij creatief omgegaan is met knippen en plakken van biechten aangaande test en verdachten.

Citaat
En er komt nog een spel om die enveloppen op te halen, anders zou het maar saai zijn en het is wie is de mol Dus wellicht gaan enveloppen verstuurd naar de mol de prullenbak in.

Dat het geld nog niet per definitie 'veilig' is omdat er nog een twist of spel komt, dat denk ik ook wel. Maar er is wel degelijk gezegd dat het geld dat daar aankomt, veilig is. Dus dat het dan per definitie zou zijn dat geld dat aan de Mol is gestuurd, de prullenbak in gaat lijkt me dan toch wel weer een brug te ver eigenlijk. En misleidend ook anders hadden veel kandidaten waarschijnlijk een andere keuze gemaakt aan wie ze het opstuurden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #254 Gepost op: 17-02-2014, 17:00:04 »
Citaat
In afl 3 noemt Susan als haar top 3: Tygo, Jennifer en Sofie
Klopt inderdaad. Even scheef in mijn rijtje zitten kijken. Maar het is inderdaad lastig te achterhalen wie op wie zit met de executievragen. Enige wat ik kan achterhalen dat bijna niemand op Freek en JW zit, de meeste op Sofie en Susan en een paar op Tygo. Alleen Aaf heeft Freek in haar lijstje staan en op het einde weer JW/Susan. (wat er uitgezonden is dan)

Maar je hoeft niet zozeer je mol op de envelop te schrijven, kan ook zijn dat ze denkt dat Freek wel in aflevering 9 terecht komt.

Citaat
Dat het geld nog niet per definitie 'veilig' is omdat er nog een twist of spel komt, dat denk ik ook wel. Maar er is wel degelijk gezegd dat het geld dat daar aankomt, veilig is. Dus dat het dan per definitie zou zijn dat geld dat aan de Mol is gestuurd, de prullenbak in gaat lijkt me dan toch wel weer een brug te ver eigenlijk. En misleidend ook anders hadden veel kandidaten waarschijnlijk een andere keuze gemaakt aan wie ze het opstuurden.
Prullenbak was ook wellicht iets te verkeerd uitgedrukt, maar ik geloof wel dat het geld nog steeds te verliezen valt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #255 Gepost op: 17-02-2014, 17:28:37 »
Maar je hoeft niet zozeer je mol op de envelop te schrijven, kan ook zijn dat ze denkt dat Freek wel in aflevering 9 terecht komt.

Ja, maar haar eigen verklaring is dan juist weer dat het is omdat hij haar Mol is.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #256 Gepost op: 17-02-2014, 23:45:49 »
- Mogelijkheid 1: Susan is de mol en dit is weer een slecht staaltje continuiteit van de makers.
- Mogelijkheid 2: Susan is niet de mol en dit is weer een slecht staaltje continuiteit van de makers.
 >:D

Er is duidelijk creatief omgegaan met bepaalde biechten tijdens deze serie.
Ik denk echter niet dat dat voortkomt uit knulligheid van de makers. Het lijkt me wel degelijk met opzet gedaan, in dit geval.

Vanuit de Susan-tunnel klopt het natuurlijk goed. Iets te goed imho want Susan als Mol is dan mijns inziens wel behoorlijk laks bezig in de zin dat ze niet eens moeite doet er nog een plausibel verhaal omheen te bouwen, om de duidelijke discrepantie tot haar eerdere verhaal enigszins te verhullen.
In dat opzicht ook zeker een interessante keuze van de productie omdat wederom duidelijk in beeld gebracht wordt hoezeer Freek haar niet verdenkt. ;) Dus wordt er kennelijk geen enkele moeite gedaan deze 'Molse' move van Susan te verhullen..

Vanuit de Freek-tunnel is het lastig te beoordelen omdat je met een tegenstrijdigheid geconfronteerd wordt: Handelen versus biecht (?).

Als we er even van uitgaan dat Susan een kandidate is, wat zou haar beweegreden zijn om haar envelop aan Freek te sturen?
1. Ze denkt dat Freek de finale haalt
2. Ze verdenkt Freek ervan de Mol te zijn.

Waarom zou kandidaat Susan uitgaan van optie 1?
Niemand weet immers exact van elkaar wie wie verdenkt, en uit de serie blijkt ook niet dat ze een bondje hebben, of op andere manier informatie delen. Dus dan zou Susan blind moeten gokken of Freek idd op de goede weg zit.
Als kandidate die inmiddels een redelijke kans maakt het geld te winnen vind ik dat een onlogische keuze. Kandidaten kunnen immers altijd van gedachten veranderen, of anderen kunnen vrijstellingen winnen. Het is ook niet voor niets dat bijna iedereen de envelop aan hun Molverdachte stuurt. (De 350 euro van Aaf uitgezonderd, kennelijk, maar die was close met Daphne)

Optie twee is veel plausibeler imho, zeker gezien Susan's fixatie op mogelijke Molsacties om haar heen. Daar lijkt ze in ieder geval veel meer mee bezig dan met wie verder de finale haalt ja dan te nee.  :)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2014, 23:51:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #257 Gepost op: 18-02-2014, 00:15:24 »
Ik vind het ook super vaag en weet nu al dat het antwoord me niet zal bevallen in aflevering 10.

A. Er is teveel met de verdenkingen gerommeld
B. Susan is de mol, maakte een foutje en de montage heeft 'm er niet uit gehaald.
C. Susan is de mol en het was een hint.

Ik hoop echt dat het niet een hint is, maar ben er wel bang voor.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #258 Gepost op: 18-02-2014, 00:43:12 »
Nou ja ik ben het zeker met je eens dat het niet bepaald de schoonheidsprijs verdient nee, welk van de scenario's het uiteindelijk ook blijkt te zijn.  ;)

Ik denk zelf meer richting poging tot wat voer voor discussie gezien de onvermijdelijke OS stop.
In S10 was er de eindeloze discussie over Arjen's scherm en wie nu schuldig was aan het kwartje dat viel (ik bedoel, het muntje dat in het water lazerde  :P).

Dus ik zie dit meer een beetje in het verlengde daarvan aangezien er een duidelijke opbouw van Freek vs Susan doorschijnt gedurende afgelopen afleveringen. Maar goed, we zullen vanzelf wel merken hoe het zit, tot die tijd kunnen we er toch niks mee.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #259 Gepost op: 20-02-2014, 23:59:20 »
Verstuurd post            
               
afl3   Freek           Jennifer    weg   € 1.200,00   
   Sofie            Susan      € 1.200,00   
afl4   Aaf           Daphne   weg   €   350,00   
afl5   Jennifer    Sofie      € 2.100,00   
   Tygo           Susan      € 2.100,00 (1 envelop met € 1000,00 en 1 met € 1100,00)
afl6   Susan           Freek      € 1.750,00   
               
   Totaal verstuurd                € 8.700,00   

Kandidaten die er nog inzitten:               
Susan       totaal € 3.300,-- (kan afwijken met bedrag wat Tygo verstuurd / verdeeld heeft) 
Freek       totaal € 1.750,--
Sofie       totaal € 2.100,-- (aanname)

Daphne heeft nooit gepost en is naar huis               
Owen heeft nooit gepost en is naar huis               
Maurice nooit envelop gehad.
      
Ik kom er nog steeds niet helemaal in uit wat nu de beste wijze is om hierin te mollen. Ook waarschijnlijk omdat je het rentebedrag niet weet dus toch moet wachten tot aflevering 9  ::rofl:: Enige wat hieruit blijkt is dat de meeste kandidaten Susan verdenken als mol.

Edit: Enveloppen Tygo aangepast n.a.v. reactie en terugkijken :)

Mooi overzicht. Wel opvallend dat je precies Susan, Freek en Sofie duidelijk zag in de intro al. En dat dat precies de drie zijn die nog steeds in het spel vinden. Ik ga er toch steeds meer en meer in geloven dat dit toch een dikke spoiler is naar de finalisten van dit jaar... Hij was te makkelijk te vinden, waardoor ik hem af schreef, maar nu het zo dicht bij komt, ga ik er toch in geloven...

Wat ik ook opvallend vind, is dat Tygo twee keer een envelop verstuurt, maar naar dezelfde persoon, op hetzelfde moment. Dat heft het voordeel van een tweede envelop toch op.. Tenzij er natuurlijk toch nog een eindspel mee gedaan wordt, en dat veilig toch niet al te veilig was...