Poll

Was Roeland de oorspronkelijke mol in 2005?

Ja, daar lijkt het nu wel op...
133 (63%)
Nee, ik geloof er niets van!
21 (10%)
Misschien.
57 (27%)

Totaal aantal stemmen: 211

Auteur Topic: Molwissel 2005  (gelezen 87756 keer)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #160 Gepost op: 13-08-2020, 22:23:04 »
Iets wat mij al meteen zo opviel destijds was dat Roeland als enige de eerste opdracht met dat liegen op vragen van oud kandidaten en oud mollen als enige direct leek te begrijpen. Hij koos erals enige voor om op beide vragen te liegen, weliswaar kon dit geld opleveren, maar ook wel leuk voor in een laatste aflevering met terugbli, kijk eens: de mol liegt altijd!

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #161 Gepost op: 14-09-2020, 23:15:07 »
Ik geloof het.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwissel 2005
« Reactie #162 Gepost op: 8-10-2020, 16:50:09 »
Ik zag in het topic nog iets voorbij komen over Janine als potentiële Mol, maar dat kan ik echt afschrijven. Ik was met de eerste aflevering mee en het lag er voor ons heel dik bovenop dat het Kees was. Niet in de laatste plaats omdat we de kaartjes met teksten in de kerk bijvoorbeeld niet mochten zien en dat Kees als enige ons heel graag zag vertrekken.

Qua Roeland: heb dit gerucht vaak in de "wandelgangen" gehoord en in mijn ogen helemaal waar.
Kennis is macht.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #163 Gepost op: 12-04-2022, 14:00:45 »
Maar au fond is er natuurlijk niemand benadeeld; doordat Roeland vertrok viel hij voor iedereen gewoon af als verdachte, en Gijs - die eruit ging toen Roeland nog de mol was - mocht terugkomen en had dus (bijna) dezelfde kansen als de rest (behalve dan dat hij er (mede) uitging omdat hij op Yvon zat, wat hij heel goed kan hebben opgevat als bewijs dat zij dus niet de mol kon zijn).

Aangezien er mogelijk deelnemers waren die mensen verdachten op basis van hun acties in de dagen dat Roeland er nog wel was is er toch wel een klein ongelijk speelveld tov degenen die óf wel wisten dat ze die dagen konden negeren óf uit hun Roelandtunnel gehaald werden!

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #164 Gepost op: 23-04-2022, 09:55:29 »
Roeland Fernhout reageert voor het eerst op de geruchten dat niet Yvon Jaspers maar híj de oorspronkelijke Mol van 2005 zou zijn geweest.  ::hypocriet::

Klik hier voor de video

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #165 Gepost op: 23-04-2022, 10:15:43 »
Roeland Fernhout reageert voor het eerst op de geruchten dat niet Yvon Jaspers maar híj de oorspronkelijke Mol van 2005 zou zijn geweest.  ::hypocriet::

Klik hier voor de video
Haha nice dat je het gevraagd hebt Max (zeker in de context van nu met die andere serie). Zijn reactie is uh... bijzonder...  ??? Ook wel des Roelands, beetje de Roeland uit Expeditie Robinson, je weet nooit welke je krijgt. Die man is niet te peilen, maar zn hele houding, intonatie, het mysterieuze... ('ik kan er niks van zeggen') klinkt alsof hij toch in zijn achterhoofd heeft dat hem is opgedragen er nooit over te praten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #166 Gepost op: 23-04-2022, 10:17:29 »
Haha, goed gedaan en leuke reactie van Roeland. Het lijkt erop dat hij trouw blijft aan de afspraak het nooit toe te geven maar door zo te lachen en vaag te reageren geeft hij eigenlijk ook gewoon een bevestigend antwoord op je vraag.

Laat maar lekker zo half mysterieus blijven verder. :)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #167 Gepost op: 23-04-2022, 11:08:13 »
Wat tof dat je het hebt gevraagd! Het komt op mij over als een halve bekentenis. Als het niet waar was, had hij gewoon keihard 'nee' kunnen zeggen lijkt mij. Of hij/zijn agent/de productie vinden het misschien leuk om het gerucht in leven te houden en het nooit te bevestigen.

Ben nu ook wel heel benieuwd geworden wat de reactie van Yvon zou zijn op de vraag of het klopt dat zij pas na Roelands vertrek de Mol is geworden.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2022, 11:13:00 door Joey94 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #168 Gepost op: 23-04-2022, 11:13:42 »
Leuk dat je het hebt gevraagd Max. Om in WIDM-termen te blijven 'Kees closed'.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #169 Gepost op: 23-04-2022, 12:47:15 »
Dit lijkt me wel duidelijk, top gedaan Max! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #170 Gepost op: 23-04-2022, 16:59:37 »
Yvon heeft er ooit weleens op gereageerd door met stelligheid te beweren dat er mollenstreken van haar te zien waren in aflevering 1 en 2 van seizoen 5, en dat het dus niet waar kón zijn. (het ''graven als een kip zonder kop'' in het mijnenvegerspel op het strand bijvoorbeeld, kwam nogal ingestudeerd over bij veel mensen).

Toen haar vervolgens gevraagd werd waarom er van die aflevering alleen ''ingemonteerde'' biechts van haar te zien waren, terwijl haar biechts verder in het seizoen duidelijk anders waren, gaf ze nogal gepikeerd aan dat ze er verder niet op in wilde gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #171 Gepost op: 23-04-2022, 17:10:32 »
Toen haar vervolgens gevraagd werd waarom er van die aflevering alleen ''ingemonteerde'' biechts van haar te zien waren, terwijl haar biechts verder in het seizoen duidelijk anders waren, gaf ze nogal gepikeerd aan dat ze er verder niet op in wilde gaan.

 ::rofl::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #172 Gepost op: 23-04-2022, 18:50:35 »
Toen haar vervolgens gevraagd werd waarom er van die aflevering alleen ''ingemonteerde'' biechts van haar te zien waren, terwijl haar biechts verder in het seizoen duidelijk anders waren, gaf ze nogal gepikeerd aan dat ze er verder niet op in wilde gaan.

Hahaha, ook een halve bekentenis dus eigenlijk. Opgeteld bij de halve bekentenis van Roeland hebben we nu dus eigenlijk een volledige bekentenis  ::hypocriet:: ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #173 Gepost op: 23-04-2022, 21:04:49 »
Kees Kloost.....

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #174 Gepost op: 24-04-2022, 14:48:43 »
 ::ok::

Het komt op mij over dat hij de vraag al veel eerder had verwacht?  ::vergroot::
Grappig antwoord, past wel bij hem denk ik. Vooral bijzonder dat hij vertelde dat het zo'n avontuur was. Best wel mols hoor.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #175 Gepost op: 24-04-2022, 16:23:57 »
Het komt op mij over dat hij de vraag al veel eerder had verwacht?  ::vergroot::
Was ook mijn eerste reactie ::jaja:: 'Dus ja, dan kun je verwachten dat dat nu[/i] komt.'

Raar hoor, dat hij dan al 18 jaar rondloopt met een geheim dat hij blijkbaar nog steeds niet mag delen. Wie weet komt er ooit nog een officiele bekendmaking?
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #176 Gepost op: 24-04-2022, 17:38:00 »
Nou inderdaad: 18 jaar geleden alweer. Raar dat die geheimzinnigheid er nog steeds is.
Heeft iemand het al aan Angela gevraagd trouwens?  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #177 Gepost op: 24-04-2022, 18:06:33 »
Lekker vaag weer  ::) 

Eerlijk gezegd vind ik het op het kinderachtige af dat de betrokkenen er bijna twintig jaar na dato nog altijd zo spastisch over doen. Als ik entertainmentjournalist was zou ik het vooral nog eens navragen bij de toenmalige deelnemers die een beetje uit de spotlights zijn verdwenen. Jim de Groot, Yvonne van den Hurk en zo. Die hebben toch niets meer te verliezen of te winnen in Huiversum, en zijn dus mogelijk eerder geneigd tot het geven van een eerlijk antwoord.

Maar goed, opgeteld bij de verhalen van twee insiders die uit de school geklapt hebben (eentje tegen medeforummer TheMiracle in 2009 en een ander in 2019 tegen mij) en het feit dat Victoria Koblenko noch Sander de Heer in het openbaar op dit verhaal wilde reageren is de hele houding van Roeland in dit filmpje voor mij de zoveelste impliciete bevestiging.

Nog even de aanwijzingen uit de serie zelf op een rij:

* De 'molbiechten' van Yvon uit aflevering 1, 2 en 3 zijn enkel in voice-over te horen, in plaats van - zoals die uit de daaropvolgende afleveringen - opgenomen op locatie.
* Gijs Staverman verdacht in de eerste en tweede aflevering - als één van de weinigen - Yvon, maar vloog er toch in de tweede aflevering uit (de eerste was afvallerloos). Hij werd teruggehaald toen duidelijk was dat Roeland het spel moest verlaten.
* Marc-Marie en Yvon waren al vóór het spel goed bevriend en hadden een bondje ('pact'). Marc-Marie merkt in aflevering 4 of 5 op dat het pact is losgelaten en dat Yvon zich anders is gaan gedragen en afstand van hem is gaan nemen. In de terugblikaflevering zegt Yvon tegen hem: 'Het werd een blok [aan mijn been] in plaats van een pact'.
* In de terugblikaflevering zegt Yvon (in voice-over) dat ze wíst dat Isabelle (ook) de hulpmol was tijdens de treinopdracht, maar later op de Molfandag zei ze tegen een forumster (wier naam me even ontschiet) dat ze toen juist helemaal níet op de hoogte was van (andere) hulpmollen. (Ze kreeg deze vraag omdat ze deze nota bene zélf aan Isabelle had gesteld in aflevering 9 (dus of Isabelle de hulpmol was geweest tijdens die opdracht)).
* Verscheidene kandidaten doen in de loop van de serie rare uitspraken. Zo zegt Yvonne van den Hurk in aflevering 4 dat ze denkt dat de mol pas op dat moment begonnen is om zijn slag te slaan. In diezelfde aflevering zegt Victoria dat ze tot dan toe steeds Roeland als mol had. Uit de biechten - en de reünie - blijkt ook dat Roeland oorspronkelijk enorm verdacht werd door o.a. Jim de Groot ('Als je WIDM maakt met Roeland Fernhout, dan maak je natuurlijk Roeland Fernhout de mol'). En dan was er in de laatste aflevering natuurlijk nog dat rare verwijt van Yvonne aan Roeland, dat het feit dat hij in het kasteel in Lisse lange tijd in zijn eentje op haar had moeten wachten zijn 'straf' was 'omdat je zoveel ellende hebt veroorzaakt'.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 18:34:17 door Michmol »
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #178 Gepost op: 24-04-2022, 19:18:11 »
Het enige dat ik me van YvonNE nog voor de geest kan halen, was de ijzige hereniging met Victoria Koblenko. Zoals die twee naar elkaar keken, daar zou het haardvuur in kasteel Lisse acuut bij bevriezen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Roeland Fernhout reageert op mol-gerucht
« Reactie #179 Gepost op: 24-04-2022, 19:33:42 »
Het enige dat ik me van YvonNE nog voor de geest kan halen, was de ijzige hereniging met Victoria Koblenko. Zoals die twee naar elkaar keken, daar zou het haardvuur in kasteel Lisse acuut bij bevriezen.

 ::rofl:: Nee, die twee waren niet bepaald hartsvriendinnen geworden tijdens hun trip door Australië.  ::rofl::
Woosie down?