Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89865 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #220 Gepost op: 21-01-2020, 18:51:21 »
Toch maar in dit topic gekeken om te weten wie er sowieso de mol niet is, want het maakt me eigenlijk niks meer uit.  ::)
Het is wel vervelend dat de spoiler bij anderen bekend wordt door hoe er gestemd wordt in de polls. Zoals in seizoen 18 waar Jan en Olcay telkens bovenaan stonden in de polls over wie de finalisten zouden zijn.
Volgend seizoen toch maar iets beter proberen om het geheim te houden en dus niet op drukke pleintjes gaan filmen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #221 Gepost op: 22-01-2020, 10:37:36 »
M.a.w. Leonie wordt wel ZO duidelijk neergezet als mol dat ik eigenlijk een finale zie van Mil, Rob en Buddy.

Ik snap wat je zegt maar dat zou het spelletje wel langzaam kapot maken. Deze redenatie zie ik namelijk ook in het topic over de kandidaat Rob. Nergens concrete aanwijzingen en geen enkele hint dat hij de mol zou kunnen zijn. Toch wordt hij het meest verdacht juist omdat er geen hints naar hem zijn.

Mijn punt is dat het heel lastig is om de mol te achterhalen aan de hand van mol acties. Immers alle kandidaten weten dat ze mol acties moeten ondernemen om verdacht te worden en dat is de enige kans om te overleven als kandidaat. Daar komt nog bovenop dat de regie graag fouten die kandidaten maken uitgebreid in beeld brengen.

De verdenkingen zijn echter veel minder gescript. Ja, de regie pikt daar wel precies uit wat ze willen laten zien maar zo ver ik weet is het niet de bedoeling dat kandidaten iemand die ze absoluut niet verdenken noemen als verdachte. Ook ga ik er van uit dat  ze de test op een dusdanige manier maken dat je daaruit zou kunnen opmaken dat ze de persoon verdenken die ze zeggen te verdenken.

Als je dan nu al weet door de gelekte beelden wie er over blijft in de laatste 5 en als je dan ook al weet dat er één gemeenschappelijke naam is die iedereen op zijn minst een beetje verdenkt. De enige die natuurlijk een hele andere naam noemt is de persoon zelf. Daar komt nog bij dat de kandidaten die afvielen niet Leonie verdachten.

Dit is natuurlijk geen toeval. Het is of omdat Leonie de mol is of omdat de regie wel heel erg probeert te sturen. Dat is ook de reden dat ik vind dat ze langzaam het spelletje kapot aan het maken zijn als ze zo aan het sturen zijn. Kijk, als uiteindelijk alle valide aanwijzingen er uit gefilterd worden en de enige reden dat mensen iemand verdenken is dat deze persoon niet verdacht is dan klopt naar mijn mening het spel niet meer. Ergens moet de regie aanwijzingen in het spel laten zitten richting de mol. Ja, die aanwijzingen moeten subtiel zijn en je moet ze niet direct zien als je iedere week alleen maar een uurtje de TV aanzet. Aan de ander kant moet je er wel achter kunnen komen als je net als wij er vele uren per aflevering op zit te speuren. Als dan de enige conclusie blijft dat iemand de mol is omdat die persoon het minst verdacht is dan klopt het niet meer.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #222 Gepost op: 22-01-2020, 11:49:45 »
[] ik eigenlijk een finale zie van Mil, Rob en Buddy.

Dat zou ik niet erg vinden  ::hypocriet:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #223 Gepost op: 22-01-2020, 15:02:47 »

 Ja, die aanwijzingen moeten subtiel zijn en je moet ze niet direct zien als je iedere week alleen maar een uurtje de TV aanzet.


Dat doet me denken aan seizoen 1, de leaderhint waarin de afvallers op volgorde langskwamen. Ik weet nog dat ik daar destijds aan geërgerd had. "Hoe konden ze dit zo overduidelijk weggeven". Later bleek dat dit een "verborgen" aanwijzing was.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #224 Gepost op: 22-01-2020, 16:14:41 »
Dat doet me denken aan seizoen 1, de leaderhint waarin de afvallers op volgorde langskwamen. Ik weet nog dat ik daar destijds aan geërgerd had. "Hoe konden ze dit zo overduidelijk weggeven". Later bleek dat dit een "verborgen" aanwijzing was.

Er moet natuurlijk ruimte blijven voor twijfel en ik denk dat niemand zit te wachten op overduidelijk bewijs. Nu is het echter de omgekeerde wereld. Als iemand niet verdacht doet en er is geen enkele reden om die persoon te verdenken dan is die kandidaat verdacht. Immers, waarom zou de regie de mol verdacht maken.

Dan hoef je niet meer naar aanwijzingen of doordachte logica te zoeken. Dan is het gewoon de persoon die op de landelijke poll het minst verdacht wordt, de persoon die het minst in beeld komt, de persoon die niets fout doet, de persoon die het meeste geld binnen haalt, die is het.

Edit: Ik bedenk me ineens dat het er op lijkt bij de kleurenkanon opdracht dat Cleas misschien heeft gezien dat Rob heeft zitten mollen en dat hij daarom de spullen uit Rob zijn handen trekt. Als Rob daadwerkelijk wordt verdacht door Claes, en Rob is de mol dan zou je verwachten dat Claes verder komt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 16:31:43 door RazorBlade »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #225 Gepost op: 22-01-2020, 16:37:24 »
Ik zit ook vol op deze spoilerhint hoor.
vind 't ook niet zo erg dat ik na 19 jaar het programma op de ene manier bekeken te hebben, nu de helft, niet meer, van de afleveringen iets meer naar bevestigingen mag speuren.

Maar....hoe gemakkelijk is het niet voor de makers om de speurders hiermee te misleiden?
Je maakt gewoon twee, niet meer, fotootjes van dezelfde vijf en via via drop je zo eens wat op social media. Die dan vervolgens het werk voor jou doet.

Het zou me niks verbazen als die vijf de laatste vijf zijn, maar als er opeens - surprise! -  toch iemand van hen afvalt, zijn we er allemaal ingestonken. niets is immers wat het lijkt...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #226 Gepost op: 22-01-2020, 21:24:11 »
En wat als.... de mol die dag ziek was.... of teveel Madam Jeanette sambal had gegeten? We zijn compleet blind voor Jaike.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #227 Gepost op: 22-01-2020, 22:06:27 »
zo ver ik weet is het niet de bedoeling dat kandidaten iemand die ze absoluut niet verdenken noemen als verdachte. Ook ga ik er van uit dat  ze de test op een dusdanige manier maken dat je daaruit zou kunnen opmaken dat ze de persoon verdenken die ze zeggen te verdenken.

Als je dan nu al weet door de gelekte beelden wie er over blijft in de laatste 5 en als je dan ook al weet dat er één gemeenschappelijke naam is die iedereen op zijn minst een beetje verdenkt. De enige die natuurlijk een hele andere naam noemt is de persoon zelf. Daar komt nog bij dat de kandidaten die afvielen niet Leonie verdachten.

Dit is natuurlijk geen toeval. Het is of omdat Leonie de mol is of omdat de regie wel heel erg probeert te sturen. Dat is ook de reden dat ik vind dat ze langzaam het spelletje kapot aan het maken zijn als ze zo aan het sturen zijn.
Je hebt hier het klassieke dilemma te pakken waar we hier al jaren over klagen op het forum. Ik heb de strijd opgegeven. Ik weet gewoon dat ze immens 'gemeen' sturen.

En ze sturen nu gewoon Leonie als afleidingsmol en zetten op voor een onthutsende ontknoping als zij vlak voor de finale afvalt. Want wie is het in godsnaam dan? Ze willen dat duizenden kijkers hun haren uit het hoofd trekken.

Dat Rob al weken strak onderaan staat in de .nl statistieken, als gepresenteerd o.a. bij Moltalk, is geen toeval, nu weer 6%, hij was 10e, 9e en nu 8e maar dat komt niet omdat hij stijgt maar omdat er maar 8 kandidaten over zijn inmiddels.

Massa-manipulatie ja. Spel kapot gemaakt, dan jaren geleden al.

Is er dan niks moois meer te speuren bij de mol? Jawel, ik zie nog genoeg mollenstreken bij Rob. En verleden jaar bij Merel ook, zoals bijv. de kooi, dat was echt een wonderschone streek die me nog jarenlang zal bijblijven. En daar moeten we het dan inderdaad mee doen....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #228 Gepost op: 23-01-2020, 01:40:36 »
Weet je toevallig nog welke aflevering dat was met die kooi? Ik wil dat nog wel eens terugzien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #229 Gepost op: 23-01-2020, 11:32:52 »
Nee maar Belgianmol wel. Die is ook groot fan ::jaja:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #230 Gepost op: 23-01-2020, 12:00:30 »
zo ver ik weet is het niet de bedoeling dat kandidaten iemand die ze absoluut niet verdenken noemen als verdachte. Ook ga ik er van uit dat  ze de test op een dusdanige manier maken dat je daaruit zou kunnen opmaken dat ze de persoon verdenken die ze zeggen te verdenken. 

Als je dan nu al weet door de gelekte beelden wie er over blijft in de laatste 5 en als je dan ook al weet dat er één gemeenschappelijke naam is die iedereen op zijn minst een beetje verdenkt. De enige die natuurlijk een hele andere naam noemt is de persoon zelf. Daar komt nog bij dat de kandidaten die afvielen niet Leonie verdachten. 

Dit is natuurlijk geen toeval. Het is of omdat Leonie de mol is of omdat de regie wel heel erg probeert te sturen. Dat is ook de reden dat ik vind dat ze langzaam het spelletje kapot aan het maken zijn als ze zo aan het sturen zijn.

Er wordt altijd gestuurd in de verdenkingen bij de test. Voor een deel zal het wel kloppen maar het is niet de bedoeling dat we al vroeg in het spel de mol en finalisten ontdekken. Ik heb alle variaties al voorbij zien komen in de loop der jaren: De mol wordt soms door eerste afvallers genoemd.
Er  zijn ook kandidaten geweest die achteraf vertelden dat ze niet op de door hen genoemde persoon zaten.

Los van de spoiler kun je ook ieder jaar wel uit de edit opmaken wie er ver komen. Deze kandidaten worden altijd verdacht neergezet in de montage, daar heb je de foto van de laatste 5 niet meer voor nodig.

Leonie wordt nu wel heel verdacht neergezet, dat kan omdat ze zich ook zo gedraagt, materiaal genoeg. Hierdoor rijst bij mij het vermoeden dat ze wel eens vóór de finale kan afvallen.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #231 Gepost op: 24-01-2020, 17:30:46 »

Er  zijn ook kandidaten geweest die achteraf vertelden dat ze niet op de door hen genoemde persoon zaten.


Dit is natuurlijk wel een hele kwalijke zaak. Je moet er namelijk als kijker wel vanuit kunnen gaan dat wat er op TV verschijnt ook wel daadwerkelijk klopt met wat er gebeurd is. Natuurlijk is het zo dat ze niet uitgebreid in beeld gaan brengen wie de mol is welke acties de mol doet. Zo eenvoudig moet het niet zijn. Aan de andere kant. Als de regie dingen in beeld gaat brengen die nooit zijn gebeurd dan ga je wel heel erg ver in het sturen. Dan is het niet meer zo dat niets is wat het lijkt maar dan is het zo dat niets is zoals het is.

Ik kan me overigens ook wel voorstellen dat als Rob de mol is dat je hem dan niet gelijk verdacht gaat maken. Waarom heel veel mensen hem niet verdenken is juist omdat hij niet verdacht is en andersom is het zo dat vrijwel niemand hier Leonie verdenkt omdat ze zo verdacht is. Dat gaat echt te ver.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #232 Gepost op: 24-01-2020, 17:47:01 »
Met de kennis dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verder zijn gekomen dan de rest begin je toch anders naar de afleveringen kijken. Met name de verdenkingen worden interessant.

Miljuschka geeft aan dat de mol waarschijnlijk in de control room zit, verder ziet Miljuschka op een gegeven moment dat Leonie zit te mollen met de elektra kastjes. Er zijn namelijk dingen die niet goed zijn aangesloten. Verder geeft ze aan dat ze Tina verdenkt en Leonie. Zijn dat de redenen dat Miljuschka zo ver in het spel komt?

Buddy zat de vorrige aflevering redelijk in een tunnenvisie omdat hij alleen Leonie aanwees als verdachte en ook deze aflevering geeft hij aan dat hij Leonie verdenkt. Toch ligt hij niet uit het spel en komt hij verder.

Nathan ziet heel duidelijk wat er gebeurd met de elektra kastjes en blijft in het spel zitten.

Van Rob weten we niet wie hij verdenkt

Leonie verdenkt Tina maar blijft in het spel zitten.

Tina verdenkt niet leonie en is uit het spel.

Anita verdenkt niet leonie en is uit het spel

Jaike verdenkt niet Leonie en zal waarschijnlijk binnenkort afvallen

De vraag is natuurlijk of we hier mee nu al voldoende aanwijzingen hebben om de mol aan te wijzen. Als ik ga kijken wie de 5 kandidaten verdenken die overblijven dan kom ik maar op één persoon uit. Van die 5 hebben ze allemaal een opdracht gedaan met Leonie of hebben haar als hoofdverdachte. Op basis van die informatie is mijn hoofd verdachte op dit moment leonie.

Ik moet overigens wel toegeven dat dit vreemd is want de regie maakt haar ook heel erg verdacht en ik vraag me af waarom ze dat zouden doen als ze de mol is.
Buddy zit meer op Nathan, en op Leonie maar een beetje. Sowieso zijn de verdenkingen altijd heel anders dan je denkt. In het verleden zei de eerste afvaller meerdere keren dat ie op de mol zat, en toch ging ie eruit.

Ik had Leonie na aflevering 1 heel hoog staan, maar na aflevering 2 is ze helemaal gedaald naar plaats 5. Ze werd zo enorm verdacht neergezet en ze at steeds op posities waar je alleen opvallend kan mollen.

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #233 Gepost op: 25-01-2020, 10:51:15 »
Het zou toch een stunt zijn als vanavond opeens iemand anders afvalt en Jaike doorgaat ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #234 Gepost op: 25-01-2020, 12:36:48 »
Haha ja, en dan een dikke sneer van de makers erachteraan, zo, we hebben jullie misleid  ::rofl::

Maar van de 5 vind ik Rob en Mil de molkandidaten, Leonie niet en Buddy en Nathan zitten er voor mij tussenin, kan ik nog weinig over zeggen op basis van acties in de spellen.

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #235 Gepost op: 25-01-2020, 14:31:11 »
haha dat is ook precies mijn lijstje

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #236 Gepost op: 25-01-2020, 22:22:49 »
Wederom geen bakfietsen volgende week, aflevering 4 waarschijnlijk de afvallerloze aflevering dus

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #237 Gepost op: 25-01-2020, 22:26:54 »
Mil, Rob en Leonie willen duidelijk voor de waarde van het servies (2700 euro) gaan. Nathan en Buddy duidelijk voor 1500 euro.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #238 Gepost op: 25-01-2020, 23:18:14 »
Volgende week is Johan aan de beurt. Of niemand.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #239 Gepost op: 25-01-2020, 23:21:10 »
Eerst Claes denk ik.