Poll

Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: Frédérique fietst naar de top (S6)
Finale: 'Wij zijn niet in Kiev vriend' (S18)
Troostfinale 'Dan doen ze het maar zonder mol' (S3)
Troostfinale: De mol zat in de bus bij de eerste opdracht in El Salvador (S11)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM  (gelezen 32431 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2020, 09:54:30 »
Als ik nog een moment mag nomineren: de opdracht in Petra (seizoen 9) vond ik fantastisch. Een van de mooiste locaties in de geschiedenis van WIDM en ik heb dubbel gelegen van het lachen hoe de deelnemers al die toeristen weg probeerden te krijgen. En dan aansluitend de mooie ontknoping.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2020, 10:08:38 »
'Thank you very much'!

*Iedereen gaat weer lopen*

 ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2020, 10:51:15 »
Ik wil dan tóch nogmaals restaurant Molino in de groep gooien. Dat vond ik nou zo'n typisch fijne opdracht, waarin veel facetten samenkwamen - denk aan cultuur, locals, samenwerking, vrijheid voor kandidaten + Mol en het leverde gewoon heerlijke televisie op, inclusief een Mol die in het eten spuugde. ::rofl:: En aangezien hij maar nipt verloor in zijn poule, hoop ik op een beter resultaat in de herkansing. ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2020, 11:08:15 »
Wat is Wie is de Mol? zonder een laseropdracht? Het moment dat ik wil nomineren, is voor mijn gevoel dusdanig bekend dat ik aan één woord genoeg heb: 'Ratatatata!' (S17).

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2020, 12:02:57 »
Omdat het zo'n enorme mindfuck was, moet ik wel de ontknoping van seizoen 11 nomineren. Op het moment suprême ineens gaan terugspoelen ::oink:: Geniaal gewoon, mij in totale verbijstering achterlatend ;D

Maar er zijn nu zó veel momenten die ik vergeet... Waar blijft boze Cor?! Hoe is het Hofdti-huis (prachtig gebruik gemaakt van de historische locatie) niet in deze lijst geraakt? En Ron is helemaal vergeten ::oink::(alwéér :P) Persoonlijke hoogtepunten waarbij ik me nog levendig kan herinneren dat ik keek waren Frits' briljante actie bij de ketting (vlak na z'n speech voor meer teamwork) en het feestelijke feest op Toprabane eiland in Sri Lanka ::love:: Plus alles wat zich in de Filipijnen afspeelde, maar dat is een ander verhaal. Robinson, Ellis Island ::love:: En wat dacht je van legendarische hints als: Is ego de Mol? en Inges gebarenhint - respectievelijk de mooiste onontdekte hint ooit en de eerste hint die te veel verklapte. En ik kan zo nog wel even doorgaan... ::joehoe::
...óf niet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2020, 13:44:58 »
Ja, ik nomineer bij dezen inderdaad Boze Cor. Hoop dat die het beter gaat doen in de herkansingronde.  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2020, 14:49:54 »
De verhalen bij de rechtbank (S17) staan op de lijst, ratatatata (de kermis) is nu ook genomineerd, maar wat ik eigenlijk het mooiste vond is de samenhang tussen de 3 opdrachten in die aflevering. De paper mill (op zich al een spannende locatie met genoeg te speuren!) waar 3 personen werden ontvoerd. Wat vervolgens voor extra spanning zorgde bij de kermisopdracht (was 1 van de ontvoerden mogelijk de Mol, en stond die mee te schieten? Vage stills van gezichten en schoenen van de schutters boden ook al geen uitkomst ::rofl::). En dan de rechtbank, waar de ontvoerden hun verhaal moesten doen en de anderen de jury vormden, want wie loog er? Ik wil eigenlijk die hele aflevering (papermill - kermis - rechtbank) nomineren vanwege die samenhang en prachtige verhaallijn.

Ik had Ron in het theater zeker een nominatie gegund, maar ja, om dat een hoogtepunt te noemen... Daar vond ik de uitkomst ervan toch te triest voor. ::ohno::
Eervolle vermelding wat mij betreft voor de verhuizing (S18). ::rofl::

EDIT: Ik heb er nog even over nagedacht en trek mijn nominatie van net in, ten gunste van Ron. Hij verdient het verdorie om bij de ultieme momenten genoemd te worden! ::jaja:: Dus ik nomineer toch: de kortstondige deelname van Ron Boszhardt in die legendarische openingsaflevering van S18 (Loes? Waar is Loes?), die de test moest maken en rood kreeg terwijl hij 8 van de 10 kandidaten niet eens had gezien. Inclusief het daarop volgende drama in het theater. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een meer teleurgestelde, en tegelijkertijd meer geliefde eerste afvaller is geweest dan hij.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 16:06:55 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #127 Gepost op: 24-01-2020, 17:00:37 »
Als het mag nomineer ik graag een moment uit de eerste WIDM Junior. De dynamiek tussen Mol Amin en winnaar Naomi tijdens de verhalenbootopdracht ("kijk ik verblind genoeg zo?") ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 17:39:04 door Heinz »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #128 Gepost op: 24-01-2020, 18:04:39 »
Als het mag nomineer ik graag een moment uit de eerste WIDM Junior. De dynamiek tussen Mol Amin en winnaar Naomi tijdens de verhalenbootopdracht ("kijk ik verblind genoeg zo?") ::joehoe::
Oh, ik zou die serie weer eens terug moeten kijken ::love:: De tweede serie was ook top met ook (net iets oudere) bloedfanatieke kinderen ;D
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #129 Gepost op: 24-01-2020, 20:13:38 »
Ik heb al een nominatie gedaan, maar de roltrapopdracht in 2014 was ook geweldig.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #130 Gepost op: 24-01-2020, 20:22:47 »
Ik wil graag een moment opnieuw aanbieden uit seizoen 2, waar Cor zo boos was nav de nachtelijk zandloper opdracht, waarbij de mol had gesaboteerd en ze voor niks de hele nacht wakker gebleven waren. Ik vond het een geweldig fragment en ik kan het me echt nog zo voor de geest halen. ::jaja::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2020, 22:59:54 »
Ja, ik nomineer bij dezen inderdaad Boze Cor. Hoop dat die het beter gaat doen in de herkansingronde.  ::ok::

@Daisy
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2020, 23:01:06 »
Oeps ::schaam::
Ga morgen eens nadenken of ik nog wat anders leuks weet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2020, 23:05:28 »
 ;D
Frankje Lapi

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2020, 23:31:09 »
Omdat het zo'n enorme mindfuck was, moet ik wel de ontknoping van seizoen 11 nomineren. Op het moment suprême ineens gaan terugspoelen ::oink:: Geniaal gewoon, mij in totale verbijstering achterlatend ;D
Als ik het zo bezie, had seizoen 11 toch uiteindelijk de beste mindfucks. Misschien ook omdat het er niet te veel waren. Wat deze ontknoping ook zo mooi maakte is dat die het verhaaltje rond maakte - in aflevering 1 wisten we het al: de mol zat in de bus. Dergelijke sluitende verhaallijnen zijn volgens mij niet meer zo overtuigend neergezet sindsdien.

Een ultiem moment nomineren vind ik heel lastig. Is de finale-opdracht van 2013 al genoemd, met de stoomtrein? Een andere waar ik aan denk is: als Robèrts abseil een nominatie verdient, dan toch ook Karin de Groot en haar 111 meter over de Puerto del Diablo (spelling?) in (alweer) 2011. Een ander ding waar ik aan denk ik Robin en zijn bungeejump in seizoen 1. Ben het overigens ook eens met Newbie2 over seizoen 2017 aflevering 2. Een van de spannendere molafleveringen die ik me kan herinneren. Opdracht in Petra, Jordanië, al genoemd, maar was ook indrukwekkend. En wie noemde de spaghetti bluesky van Marc-Marie? ;D

Edit: nog eentje: de reactie van Pepijn op de ontknoping (ja, 2011). Een van de heftigste die ik me kan herinneren.

Leuk topic dit :D

Ik nomineer nog even niks, want ik kan niet kiezen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2020, 23:33:36 »
En wie noemde de spaghetti bluesky van Marc-Marie? ;D
::joehoe:: That was me
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2020, 04:19:09 »
Als ik het zo bezie, had seizoen 11 toch uiteindelijk de beste mindfucks. Misschien ook omdat het er niet te veel waren. Wat deze ontknoping ook zo mooi maakte is dat die het verhaaltje rond maakte - in aflevering 1 wisten we het al: de mol zat in de bus. Dergelijke sluitende verhaallijnen zijn volgens mij niet meer zo overtuigend neergezet sindsdien.
Inderdaad. Eigenlijk is dus heel "Patrick, Art... Wie is de Mol?" -> Terugspoelen en het hele seizoen nog eens zien -> Ontknoping met de Mol in de bus -> reacties van de kandidaten misschien wel hét ultieme moment om WIDM mee samen te vatten. En 2011 was zonder twijfel het seizoen met de grootste vernieuwingen, in montage maar ook in de meeste nieuwe twists.

Zomaar een moment dat nog in me opkomt uit de vroege seizoenen: de 'zware beproevingen',-opdracht uit seizoen 1 is nog altijd een favoriet, met Arnoud die zich uiteindelijk opoffert door een tatoeage te laten zetten ::jaja:: "Normaal zou ik het nooit van z'n lang van z'n leven doen"...
...óf niet!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2020, 18:59:12 »
Iemand nog een suggestie? Kan alleen vanavond nog!
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #138 Gepost op: 27-01-2020, 10:08:38 »
13 fragmenten genomineerd. 8 plekken nog in de volgende ronde.
Ik heb de poll even op 3 stemmen p.p. gelaten. Omdat 8 wel erg veel is en ik het niet zelf kan aanpassen   ;D
Stemmen kan tot, woensdagavond!

 ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #139 Gepost op: 27-01-2020, 14:49:51 »
Gestemd op Boze Cor, Hello I'm Lottie en Ik heb jouw sjekkel
Frankje Lapi