Poll

Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: Frédérique fietst naar de top (S6)
Finale: 'Wij zijn niet in Kiev vriend' (S18)
Troostfinale 'Dan doen ze het maar zonder mol' (S3)
Troostfinale: De mol zat in de bus bij de eerste opdracht in El Salvador (S11)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM  (gelezen 32163 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2020, 07:20:00 »
Trouwens wanneer komt de ronde dat we zelf dingen kunnen inzenden, want ik mis toch echt het moment dat het molboekje van Kees word gestolen door Paulien & Carolien dat was echt iconisch.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2020, 08:49:00 »
Trouwens wanneer komt de ronde dat we zelf dingen kunnen inzenden, want ik mis toch echt het moment dat het molboekje van Kees word gestolen door Paulien & Carolien dat was echt iconisch.

Na deze 'poulefase' zijn er 24 momenten door. Daarna is er nog ruimte voor 8 momenten in of een herkansing (als iemand een moment dat afgevallen is toch graag door wil zien gaan) of voor momenten die we over het hoofd hebben gezien. Jij zou dan bijvoorbeeld deze kunnen aandragen.

Spannende poll dit  ::jaja::
You'll never walk alone

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2020, 09:33:08 »
Hoewel ik het seizoen nooit live heb kunnen volgen, is "Dan ze het maar zonder Mol!" wel één van de meest legendarische quotes uit WIDM ooit ::jaja::

PS: Ik claim het onderschrift "Dan doen ze het maar zonder Mil!" voor de aflevering dat Miljuschka eruit vliegt ::tandpastasmiley:: (Of is de grap er dan nu al van af? ::hypocriet::)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2020, 10:24:17 »
PS: Ik claim het onderschrift "Dan doen ze het maar zonder Mil!" voor de aflevering dat Miljuschka eruit vliegt ::tandpastasmiley:: (Of is de grap er dan nu al van af? ::hypocriet::)

Je was niet de enige die die al paraat had dus ik ben bang dat de grap er nu inderdaad af is. ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2020, 10:30:00 »
Je was niet de enige die die al paraat had dus ik ben bang dat de grap er nu inderdaad af is. ;)
Ik was te ongeduldig ::sorry:: Gelukkig zijn er nog zat andere Mil/Mol-grapjes te bedenken ;D
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2020, 10:37:29 »
Haha, dat wordt wat. Maar "dan doen ze het maar zonder Mol" is wel de meest legendarische uitspraak inderdaad. En dan die ongemakkelijk lachende en spottende kandidaten die Karen allemaal verdachten. (Wat zou ik graag wat extra beelden van die avond zien.) ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2020, 10:51:52 »
Pfoe moeilijke deze, gestemd op:

S3: Zoals Heinz en Pac hierboven zeggen, dit is gewoon legendarisch. Sowieso ook de hele opdracht die eraan vooraf ging en in aflevering 11 de reactie van de echte mol op dit moment. Moet zeker mee naar de volgende ronde.

S4: Dat er een hint in zat maakt me niet eens zo uit, maar die videoboodschappen op zich vond ik al heel tof en mysterieus. Dat mis ik nu soms wel in Wie is de mol. Dat er ook nog een hint in die boodschappen zat, maakt het nog leuker natuurlijk (dat was ook echt onderdeel van het creatieve speurwerk met terugspoelen van videobanden toch?)

En dan kill your darlings... S5 was een geweldige opdracht, S7 Dick en Renate was hilarisch en Molino was een geweldige opdracht. Die potverdubbeling boeit me niet zo, wel leuke twist op het einde, maar valt in het niet bij de rest.

Uiteindelijk gestemd voor S7, omdat Dick en Renate op dat vlot waren 2 wespen op zich  ::rofl:: dat ging voor geen meter natuurlijk die 2, en ja dat resulteerde in een heel pijnlijk maar ook iconisch moment (hoewel seizoen 7 eigenlijk een van mijn minst favoriete is).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2020, 14:01:55 »
Gestemd op 'Dan doen ze het maar zonder Mol' om alles wat de poster hierboven al schreef! Echt een classic.

En verder op de val van Isabella (en daarmee op die hele opdracht, die heerlijk chaotisch werd uitgevoerd en wonderbaarlijk genoeg toch nog een soort van slaagde) en het wespennest (en daarmee op die hele vaartocht met het gekibbel van die twee, hilarisch!)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2020, 15:21:38 »
3, 5 en 7 ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2020, 16:39:38 »
"Dan doen ze het maar zonder mol!"

Ik zie gewoon nog steeds die hele scene voor me, haar hoofd, het luchtbed, de anderen die lachen. KLAS-SIEK.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2020, 07:48:48 »
Ik zie gewoon nog steeds die hele scene voor me, haar hoofd, het luchtbed, de anderen die lachen. KLAS-SIEK.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Weet je dan ook nog de kleuren van haar trui? ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2020, 08:29:36 »
Het was toch zo'n lelijke donkerblauw/donkergroene trui met rode en gele strepen?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2020, 09:00:26 »
Klopt. ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2020, 13:17:40 »
Ik ontdek dit topic nu pas. Jammer  :-[ .
Heb op Dick Jol en Renate en het wespennest gestemd. Onderschat fragment  ;D .

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2020, 13:21:07 »
Ik heb het nog steeds te doen met de cameraman. Die moest in een split-second beslissen of hij al zijn apparatuur in het water moest laten vallen, of lekgeprikt worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2020, 17:05:09 »
'Dan doen ze het maar zonder mol' (S3)(30.9%)
Videoboodschap van de mol waar de eerste noten van Für Elise in te ontdekken waren (S4)(18.4%)
Dick Jol en Renate varen een wespennest in (S7) (17.8%)

Restaurant Molino (S16)(16.4%)
Isabella struikelt over een koffertje tijdens de koffertjesopdracht (S5)(12.5%)
Verdubbelen van de pot in de finale in Oregon (S17) (3.9%)

Poule G staat zo open. Tot maandagavond.
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2020, 17:09:58 »
Seizoen 13, case closed ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2020, 17:35:54 »
Gestemd op.S6, S11 en S13, hoewel S12 ook in de buurt kwam.
Frankje Lapi

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2020, 18:05:49 »
Ahhh, wat een moeilijke weer!

George bezorgt Dick een zwemtrauma bij het waterskieën (S3): briljant fragment, vooral achteraf als blijkt dat George in Nederland heeft getraind op het waterskiën

'Ik heb je Sjekkel' - Peggy steelt joker van Milouska (S6): ik herinner me nog goed de grimmige sfeer tussen de deelnemers en Milouska (nog niet wetende dat zij de mol was). Voor zover ik weet is Milouska de enige die deze molstrategie heeft toegepast én die daarmee het pispaaltje van de groep was. Dat deelnemers van de mol gingen stelen is volgens mij verder nog niet voorgekomen.

Theatervoorstelling op het plein in El Salvador (S11): echt een favoriet moment, zelden heb ik met zoveel plezier naar de televisie gekeken. Fantastisch hoe deze groep dat heeft opgepakt, ook al Jans fans waren briljant! Ook een geweldige opdracht, geweldig door zijn eenvoud.

De pot gaat leeg in het Hófdihuis (S12): ik heb altijd een hekel aan dit soort pot-leegtrekmomenten, omdat het de kandidaten nooit lukt om de pot te behouden. Het legitimeert de mol om voor dit moment rustig aan te doen, omdat de pot daarna toch wel leeg gaat. Dat Annemarie de onderhandelingen heeft mogen afluisteren was voor mij een van de dieptepunten in de geschiedenis van WIDM. Dan hebben de deelnemers helemaal geen kans! Bij eerdere seizoenen moest de mol dit soort dingen op eigen kracht doen, denk aan de opdracht waarbij mol Elise moest uitvinden wie er loog en daarmee een vrijstelling kon verdienen. Als Annemarie op eigen kracht het spel had gespeeld had ik er nog bewondering voor kunnen opbrengen, zo niet. Dit is voor mij geen hoogtepunt maar een absoluut dieptepunt van WIDM!

Opdracht in Soweto met toespraak priester (S13): heel mooi fragment. Ik heb echt genoten van de sfeer en de kennismaking met de Zuid-Afrikaanse cultuur! Alleen jammer van de Case is the mole-hint!

Je vliegt naar Las Vegas en Optreden als Elvis - Rechtbank (S17): wauw, als je het over onverwachte wendingen hebt! Dat ze Jeroen daadwerkelijk als Elvis hebben laten optreden en Roos naar Las Vegas hebben gevlogen, briljant! Ook de opdracht in de rechtbank was geweldig, mede door Diederiks fantastische bever-verhaal.

Ik kies voor seizoen 6, 11 en 17, met seizoen 13 als goede vierde!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 20 jaar WIDM
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2020, 18:16:03 »
Haha, dat wordt wat. Maar "dan doen ze het maar zonder Mol" is wel de meest legendarische uitspraak inderdaad. En dan die ongemakkelijk lachende en spottende kandidaten die Karen allemaal verdachten. (Wat zou ik graag wat extra beelden van die avond zien.) ::rofl::

Ja, + 1