Auteur Topic: Verwijzingen naar eerdere seizoenen  (gelezen 31991 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #100 Gepost op: 25-02-2020, 12:14:49 »
Denk niet dat die gepland was. :P
Het was me net iets te mooi in beeld gebracht om te denken dat het echt is. Hoe dan ook, ik kijk er naar uit!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #101 Gepost op: 25-02-2020, 12:33:22 »
Als deze oplossing klopt dan is het niet de mol die ik zelf in gedachten had.

WIDM IN NEON of NONINE voelde niet goed en ik ben dus verder gaan zoeken.
Het is ten slotte het twintigste seizoen en er zit dus meer in de verwijzingen.

In de aanduidingen van de straatnaambordjes zitten letters verborgen.
Tel alle getallen van de MOLJAARTALLEN bij elkaar op en neem die letter uit de aanduiding.

In combinatie met de letters uit de wijsheden (20e teken) levert dit het volgende op:
O   N   I   E   I   W   N   N   D   M                  
s   o   w   r   e   a   a   e   l   g   s   n    ?   p   t   r
?   ?   ?   ?                                    

de vraagtekens zijn voor de borden die we niet zagen of konden lezen

Mijn oplossing is dan

t   w   ?   n   ?   ?   g   s   ?    ?      W   I   D   M         
                                                   
s   p   o   r   e   N      N   a   a   r      


Goed gepuzzeld hoor.

Maar deze klopt toch niet?

7 2014 straat => s

Je pakt daar de letter s.  In andere gevallen neem je de laatste letter van het woord als de optelsom van het moljaartal groter is dan het aantal letters van het woord.
Ik zou hier dus de letter t verwachten en niet de s.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #102 Gepost op: 25-02-2020, 12:48:55 »
Ik neem niet de laatste letter maar tel door vanaf het begin.

Straat = 6 letters
1 erbij en dat is de s

Tevens kun je beter naar mijn laatste post hierover kijken.

Dat is deze:

Het is een samenstelling van de oplossing uit de wijsheden en de gevonden letters uit de 20 widm seizoenen.

In WIDM NO NINE zitten ook de letters ONIE en vandaaruit ging ik op zoek naar de ontbrekende letters LE voor Leonie.

Echter inmiddels zag ik nog een foutje, een a ipv b, en heb daarna onderstaande post gedaan met de correcte letterreeks.

Eventueel kunnen er nog 4 vraagtekens aan toe worden gevoegd voor de eerste 4 seizoenen waar geen borden van zijn gezien.

NB nogmaals de bijlage die laat zien waar ik de letters vandaan haal

Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #103 Gepost op: 25-02-2020, 13:09:31 »
Dat dachten ze in seizoen 6, aflevering 9 ook niet ;)

True. Maar Chinezen zijn  ou niet bepaald heel meewerkend te noemen, zeker op dit gebied.

Maar wie weet. :P

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #104 Gepost op: 26-02-2020, 19:33:55 »
True. Maar Chinezen zijn  ou niet bepaald heel meewerkend te noemen, zeker op dit gebied.

Maar wie weet. :P

Juist daarom verwacht ik dat t gespeeld is, aangezien ze waarschijnlijk wel vergunningen of toestemming hebben moeten vragen om dit überhaupt te filmen...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #105 Gepost op: 29-02-2020, 22:07:35 »
Deed Mil bij de opdracht Doorzichtig een Patrickje?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #106 Gepost op: 29-02-2020, 22:08:47 »
Dacht even dat het à la finale seizoen 6 in scène gezet was. Vooral toen na Leonie Buddy en Nathan ook nog aangehouden werden.

Ik had een flashback naar seizoen 2 - Schotland ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #107 Gepost op: 29-02-2020, 22:27:04 »
Ik had een flashback naar seizoen 2 - Schotland ::rofl::

Haha nu je het zegt, met mijn twee favorieten (Dan en Yvonne) uit dat seizoen nota bene.

Maar goed nogmaals, jammer dat dit niet in scène was gezet. Of misschien toch door Mol Nathan. Zou briljant zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #108 Gepost op: 1-03-2020, 09:04:15 »
Ik hoop dat er nog een terugblik komt naar 'jullie kunnen de toekomst naar je hand zetten', S11. Met vier kandidaten over in wat normaal de finale zou zijn, kan dag ook prima. Ik zou de maximale mindfuck nog wel leuk vinden. Dat volgende week de eerste opdracht begint met: "Kandidaten, maak je klaar voor de test".  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:58 »
de allerlaatste opdracht deed me heel erg denken aan de finale-opdracht uit seizoen 3. Toen moesten er flessen met geld erin worden opgedoken, waarbij het geld dat de mol opdook, niet zou meetellen. Als dat wel was gebeurd, had je destijds de mol kunnen ''berekenen''.

Als ze nu het eindbedrag hadden laten zien na de finale-opdracht (dus nog zonder het bedrag, dat in een eerdere aflevering nog moet verrekend), dan zou je immers aan de hand van dat bedrag (11200 plus de individuele winst per kandidaat, MIN het bedrag dat de mol heeft binnengehaald) de identiteit van de mol kunnen ''berekenen''.


Ingewikkeld om uit te leggen. Maar ik heb Rik niet horen zeggen dat het door de mol binnengehaalde geld niet zou meetellen. Toch lijkt me dat een logische reden om het opgehaalde geld in die finale-opdracht niet bekend te maken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2020, 23:39:59 »
Als ze nu het eindbedrag hadden laten zien na de finale-opdracht (dus nog zonder het bedrag, dat in een eerdere aflevering nog moet verrekend), dan zou je immers aan de hand van dat bedrag (11200 plus de individuele winst per kandidaat, MIN het bedrag dat de mol heeft binnengehaald) de identiteit van de mol kunnen ''berekenen''.

Ook van de laseropdracht is nog niet verrekend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #111 Gepost op: 7-03-2020, 23:47:13 »
Dat laatste weet ik. Maar dat kun je hier los van zien. Daar had ik het ook over. Maar vermoedelijk levert die alleen mingeld op, en eindigt de pot ongeveer op het bedrag dat ze nu hebben.


Ik had grofweg berekend dat de laser-opdracht en het gokken met de mol tegen elkaar zou wegvallen. Maar dan heb ik het bedrag dat de mol vanavond ophaalde, niet meegeteld.


Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #112 Gepost op: 8-03-2020, 19:00:23 »
Dit seizoen een finale met 4 personen. Het enige seizoen waar dit ook bij was is 2007 met Inge Ippenburg als Mol. Inge is geboren in Deventer. Rob is ook geboren in Deventer. En ja ik zit in een Rob tunnel vanaf aflevering 1 als Deventenaar  ;)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #113 Gepost op: 8-03-2020, 21:25:53 »
 :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #114 Gepost op: 8-03-2020, 23:15:24 »
Dit seizoen een finale met 4 personen. Het enige seizoen waar dit ook bij was is 2007 met Inge Ippenburg als Mol. Inge is geboren in Deventer. Rob is ook geboren in Deventer. En ja ik zit in een Rob tunnel vanaf aflevering 1 als Deventenaar  ;)

Wauw, dat zou een goede (want gemakkelijk uit te leggen) hint zijn naar de mol. Goed gevonden!

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #115 Gepost op: 9-03-2020, 19:25:51 »
In de eerste aflevering zegt Rik bij de aankomst van Tina, de eerste dus,
nadat ze heeft gekozen :
" denk goed na over je strategie en onthoud, kennis is macht "
duidelijk een verwijzing naar seizoen 2010 met Kim Pieters of gewoon naar de hint met de eerste letters .

Kunnen we daar nog iets meer uithalen?



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #116 Gepost op: 9-03-2020, 20:46:22 »
Wauw, dat zou een goede (want gemakkelijk uit te leggen) hint zijn naar de mol. Goed gevonden!
ik had een analoge vergelijking gemaakt, naar de sleutel die Rob volgens mij in zijn bezit heeft.

Van Inge wist ik dus niet, maar voor zover ik kon nagaan, heeft Rob de afgeschermde sleutel 2007 in zijn bezit. Uiteindelijk resultaat is dat je daarmee ook op 2007/4 finalisten uitkomt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #117 Gepost op: 10-03-2020, 01:23:25 »
Deze heb ik volgensmij nog niet gelezen, maar de opdrachtstitel Lezen en schrijven is een referentie naar aflevering 1 van het 15e seizoen die dezelfde titel had.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #118 Gepost op: 10-03-2020, 19:28:16 »
Mooi gevonden!
In 2015 was dat een hint naar Margriet, die een briefje dat ze zelf als mol had geschreven, voorlas als kandidaat.

Heeft de mol in de opdracht “lezen en schrijven” de eigen naam op de waaier geschreven?

Nathan?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 08:53:41 door annebeestje »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #119 Gepost op: 11-03-2020, 21:16:31 »
Het getal 51 komt steeds maar weer terug.
Ik denk dat dit slaat op '5e seizoen, 1e letter'.
Omdat dit een Y geeft kom je al gauw bij ROB DEKAY uit.

Laten we binnen de seizoenen verder zoeken naar de ontbrekende letters.
De eerste 4 seizoenen vallen af want daar zijn geen achternamen.

De B moet wel uit 'seizoen 7, 9e letter' komen want er is maar 1 B beschikbaar.

18:10 geeft de E

Weten jullie meer getallen die vaker gehint worden of tijdstippen?

Voor een aantal letters geef ik vast wat mogelijkheden die wellicht als hint voorbij zijn gekomen.

Ben benieuwd of we dit sluitend kunnen maken.