Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253299 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 14-01-2020, 17:47:52 »
Mijn gevoel zegt Mil, mijn verstand zegt Nathan.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 14-01-2020, 18:00:07 »
Ik zit op dit moment op 3 mollen: Mil, Leonie en toch ook wel Buddy, ook al kan ik die niet zo goed plaatsen waarom.

Ik geloof niet zo in Rob en Nathan als Mol op dit moment. Maar alles kan nog veranderen!

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 14-01-2020, 21:04:38 »
In de app heb ik in elk geval ingezet op Miljuschka, Rob en Leonie. Leonie vooral omdat ik het idee heb dat ze een kandidaat is die in de finale komt en verdacht wordt gemaakt door de regie om de meeste kijkers van de echte mol te houden😂

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 14-01-2020, 22:09:50 »
Ik hou het voorlopig op Rob, maar hou Claes ( bijna onzichtbaar) en Nathan ook sterk in de gaten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2020, 15:51:38 »
Deze personen lijken me waarschijnlijker als mol:

Johan: hij lijkt een ietwat goedgelovigere (niet doorvragen bij Leonie) wat klunzigere (het zomaar plaatsen van de vrachtwagen zonder veel na te denken) maar dit kan een perfecte dekmantel zijn.

Tina: De foto-opdracht liep niet goed, ze toetst de foute code in en weet zich goed in de groep te settelen. Zij zou het zomaar kunnen zijn.

Nathan: eigenlijk niet zo zeer iets molligs gezien, maar er wordt bij opdracht 1 aandacht gegeven aan het biljet van 50 dat hij had gedaan, maar eigenlijk weten we niet of dit goed was of niet. Bij opdracht 2 draagt hij niets bij en wordt door Mil compleet klem gezet. Daarbij is er een bepaalde hint die mij geloofwaardig lijkt.

Rob: Bij de escaperoom lijkt hij alles goed te doen, en beseft te laat dat zijn idee toch niet mogelijk was. Daarbij liegt hij zeer geloofwaardig (joker) en wordt door iedereen gelooft.
klaar voor de strijd

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 15-01-2020, 16:00:22 »
Sowieso Rob of Nathan. Maar wie van de twee..

Ik kom hier toch weer op terug.  ::rofl::
Ik ga voor nu maar op Nathan stemmen en dan zie ik wel weer verder na de aflevering. Denk toch niet dat ik daarvoor een keuze ga kunnen maken waar ik echt achter sta gebaseerd op wat we tot nu toe hebben gezien. Rob zou het evengoed kunnen zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 15-01-2020, 17:35:11 »
Rob of Leonie. Rob was eerst wat meer mijn mol, maar ik vind het gepruts in de escaperoom er toch wel erg dik bovenop liggen. Ik streep niemand door, maar Claes, Tina, Buddy en Johan verdenk ik niet zo. En toch, Buddy doet te onmolse dingen, maar Merel liet ook in aflevering 1 heel opzichtig een kist in de rivier vallen en dat werd juist in beeld gebracht. Was onmols, dus het zegt niks.

Buddy heeft tijdens de test info over het gedrag van Leonie in de escaperoom. Dit komt niet van Leonie zelf omdat:
- Kandidaat Leonie dit nooit zal zeggen over haarzelf omdat je dan meteen overkomt als nepmol en niemand je ooit meer zal verdenken. (Een mol maakt zichzelf immers niet verdacht)
- Mol Leonie zal het ook niet melden omdat een mol zichzelf niet verdacht maakt.

Dus de info die Buddy heeft komt van Rob

- Kandidaat Rob zou dit nooit zeggen omdat Buddy zijn concurrent is en je moet een medekandidaat niet zomaar wijzer maken
- Mol Rob zou dit absoluut zeggen omdat hij zo de verdenking bij iemand anders legt

Rob is de mol  8)
Mol Rob zou het ook niet zeggen wat Buddy kan jouw redenering ook bij zichzelf bedenken en zo de mol ontdekken en dat wil Mol Rob niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2020, 17:43:15 »

Mol Rob zou het ook niet zeggen wat Buddy kan jouw redenering ook bij zichzelf bedenken en zo de mol ontdekken en dat wil Mol Rob niet.

En toch zien we dat de mol dat elk seizoen weer doen, een ander verdacht maken  ;)

Weet trouwens helemaal niet of ik Rob nog wel verdenk  ::rofl::

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2020, 22:51:03 »
Er zijn twee die ik op dit moment sterk verdenk en dat zijn Buddy en Miljuschka. Buddy reageert niet natuurlijk en reageert vaak dommig en te snel en lijkt voorkennis te hebben (zoals met de vrachtwagen)

Miljuschka zou een hele goede mol kunnen zijn. Omdat ze zichzelf neerzet als iemand die niet een sociaal dier is, heeft ze in ieder geval een goede dekmantel.
Ergens durf ik Nathan niet af te schrijven, omdat hij voor de productie en voor het publiek een hele leuke mol zou zijn en van zichzelf al een rol speelt (van overdreven positivo).


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 15-01-2020, 23:16:10 »
Ergens durf ik Nathan niet af te schrijven, omdat hij voor de productie en voor het publiek een hele leuke mol zou zijn en van zichzelf al een rol speelt (van overdreven positivo).

Dat laatste kan ik me wel voorstellen. Hij is (naast wellicht Anita) de enige kandidaat met een heel sterk imago in karakterologische zin. Dergelijke vooronderstellingen zijn een bruikbare dekmantel.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 15-01-2020, 23:39:31 »
Ik blijf nog ff bij Mil

‘de wijze kent zichzelf maar toont zichzelf niet’

Als ik iets een passende spreuk voor de mol vind is het deze wel.

Escaperoom met het geldteken.
Als ik iets een passende plek voor de mol vind is het deze wel. Vooral ook dat ze t zo snel oplost. Vermoed dat dit zéker de afspraak was.

Door de montage word ik bijna gedwongen om te denken wat een enorm goede kandidaat ze wel niet is. (Alarmbellen dus)

En omg wat komen er veel ossen in beeld. Laat dat nou net haar chinese zodiac zijn

18:10 (tel leader) googelen en je komt op bestek en pannen

En dat de afvaller haar noemde als verdachte vind ik dus juist extra verdacht  ::rofl::

De opmerking in de podcast van Rik laat ik ff voor wat t is. Ik vermoed dat Rik het spelletje prima meespeelt

Mil dus nog ff .. weet niet hoe lang  ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 15-01-2020, 23:43:47 »

En omg wat komen er veel ossen in beeld. Laat dat nou net haar chinese zodiac zijn


Ik ga pas overstag als er ook een krat Heineken in beeld komt.  :-X
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 15-01-2020, 23:44:31 »
Ik ga pas overstag als er ook een krat Heineken in beeld komt.  :-X

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 15-01-2020, 23:59:15 »

De opmerking in de podcast van Rik laat ik ff voor wat t is. Ik vermoed dat Rik het spelletje prima meespeelt

Mil dus nog ff .. weet niet hoe lang  ::rofl::

Ja kan, maar ook een blogpost van Mil zit me gewoon niet lekker.

https://miljuschka.nl/blogs/deelname-wie-is-de-mol

Wat me niet lekker zit, is:
- Dat ze midden in een verbouwing zat toen ze werd gevraagd om mee te doen. Daar had ze het dus al druk genoeg mee, dan ook nog eens de mol zijn en je daarop voorbereiden is dan extra belastend.
- Ze had het programma nog nooit eerder gezien, haar vriend die molloot is overtuigde haar om mee te doen.
- Ze houdt niet van spelletjes (is toch een eigenschap die ik niet van de mol verwacht).
- Ze beweert een week van tevoren meerdere seizoenen gekeken te hebben om een idee te krijgen van wat haar te wachten stond. Als ze de mol is, had ze tijdens haar briefing daar al wel een idee van gekregen lijkt me. Natuurlijk kan ze dit bedacht hebben om als kandidaat over te komen, maar dat gaat wel ver.. al helemaal omdat ze in haar voorstelfilmpje zegt dat ze het meeste tegen de huichelarij binnen WIDM opzag.

Verder zegt ze nog wat andere dingen waardoor ik haar onmols over vind komen, maar dit zijn m.i. de belangrijkste punten.

Ik weet dat dit niet het Mil topic is, maar aangezien jij over haar begon hier en ik haar zelf tot voor kort ook nog als hoofdverdachte had, drop ik dit even hier.  ;D Ik ben namelijk wel benieuwd naar wat de rest hierover denkt ook. Had deze blogpost al eerder ontdekt, dus die opmerkingen van Rik in de podcast over Mil waren de druppel die de emmer deed overlopen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2020, 00:02:51 »
Alles wat je schrijft duwt me juist richting Mil.

Vooral dat ze zo benadrukt dat ze geen spelletjesmens is.. geen tijd had.. nooit gekeken had (er zijn trouwens veel mollen geweest die t nog nooit hadden gezien dus dat zegt me niks)

Allemaal wat een mol zou zeggen in n interview dus

Maar goed. Misschien ga ik haar nog afstrepen na meer afleveringen. Maar dan zeker om andere redenen

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2020, 00:03:44 »
Ik blijf nog ff bij Mil

‘de wijze kent zichzelf maar toont zichzelf niet’

Als ik iets een passende spreuk voor de mol vind is het deze wel.

Escaperoom met het geldteken.
Als ik iets een passende plek voor de mol vind is het deze wel. Vooral ook dat ze t zo snel oplost. Vermoed dat dit zéker de afspraak was.

Door de montage word ik bijna gedwongen om te denken wat een enorm goede kandidaat ze wel niet is. (Alarmbellen dus)
 -knip-

Vooral vanwege het bovenstaande ga ik, ook zonder kratjes Heineken en mogelijk tijdelijk, overstag. Op Miljuschka gestemd dus.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2020, 00:05:50 door Marisa »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2020, 00:11:15 »

Vooral dat ze zo benadrukt dat ze geen spelletjesmens is.. geen tijd had.. nooit gekeken had (er zijn trouwens veel mollen geweest die t nog nooit hadden gezien dus dat zegt me niks)

Allemaal wat een mol zou zeggen in n interview dus


Exact. Ik heb weleens iemand (Jan destijds?) horen zeggen dat de productie juist géén übermolloot als mol wil, omdat die mogelijk in zijn gretigheid zichzelf zou verraden.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2020, 00:15:18 »
Exact. Ik heb weleens iemand (Jan destijds?) horen zeggen dat de productie juist géén übermolloot als mol wil, omdat die mogelijk in zijn gretigheid zichzelf zou verraden.
Ja klopt

Vooral dat het allemaal zo benadrukt wordt dat ze het niet kan zijn maakt het de kans dat ze het wel is alleen maar groter ..

Misschien trapt de standaard kijker daar in. Ik nog niet in ieder geval  8)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 16-01-2020, 00:16:53 »
Hmm dat stuk over haar verbouwing zit me dan nog wel dwars. Ze zegt zelf dat die verbouwing op alle fronten misliep en dat ze daar middenin zat toen ze werd gevraagd om mee te doen. Zou ze dan nog de extra stress van het zijn van de mol en je daarop moeten voorbereiden daarbij gehad willen hebben?

En het gros van de standaard kijkers kijkt niet op haar blog denk ik.

Maar goed, we gaan het zien of ze het is.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 16-01-2020, 00:19:42 »
Tja.. haar verbouwing zegt me vrij weinig

Laten we maar on topic blijven idd.

Op Mil gestemd dus  8)