Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167314 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #540 Gepost op: 22-02-2020, 22:30:21 »
Hints naar Rob:

In aflevering 1 wijst rob aan dat hij de 20e mol is door het briefje van 20 aan te wijzen

1) Afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de waaier aan met de "de mol is hier" / Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 01:23:33 door Sanmol »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #541 Gepost op: 22-02-2020, 23:34:46 »
Uiteraard vanuit een tunnel oogpunt bekeken, maar de meeste titels zijn toch wel aan voetbal te linken. Zeker deze. Begint wel op te vallen. ::jaja::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #542 Gepost op: 22-02-2020, 23:50:06 »
Het begint zo langzamerhand wel irritant te worden dat zoveel opdrachttitels uit twee helften bestaan. (Of zou het een hint zijn?)
Het zijn voornamelijk woordspelingen volgens mij

Offline Lala58

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #543 Gepost op: 23-02-2020, 10:47:48 »
Ik ben nieuw op dit forum. Hieronder twee keer de hand van Rik. Vlak na elkaar. Dat zijn toch niet dezelfde handen?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #544 Gepost op: 23-02-2020, 11:37:26 »
Ik ben nieuw op dit forum. Hieronder twee keer de hand van Rik. Vlak na elkaar. Dat zijn toch niet dezelfde handen?
???
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #545 Gepost op: 23-02-2020, 12:10:12 »
De afleveringstitels blijven tot nu toe wel uitlegbaar als voetbaltermen.

Maar ben ergens een beetje bang dat een van de laatste titels “buiten spel” kan zijn.
 :-\\

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #546 Gepost op: 23-02-2020, 12:30:00 »
Meteen na het lasergamen zien we een biecht van Miljuschka. Ze zegt daarin o.a. dat ze blij is dat ze terug heeft kunnen vechten tegen de mol. Tijdens haar biecht horen we het nummer Meeting Sadie & Seeing JFK uit de mini-serie 11.22.63. Deze serie gaat over een leraar die terug in de tijd reist om de aanslag op John F. Kennedy te voorkomen.

Als het een hint is, zou dit erop kunnen wijzen dat Miljuschka degene is die af zou vallen als iedereen zijn scherm had gezien. Nathan heeft haar daar dan voor behoed. Bonuspunten omdat Nathan op 11.22 in beeld is met nog drie tellen op de klok en als voetballer rugnummer 6 had >>> 11.22.63.

Of Nathan dat als kandidaat of als mol deed, kunnen we hier niet uit afleiden. Maar ik neig steeds meer naar dat laatste.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #547 Gepost op: 23-02-2020, 12:33:13 »
Wow Blip,
Als er een puzzelbokaal uitgereikt gaat worden, vind ik wel dat jij die verdient. Echt goed uitgezocht!
Dit kan toch geen toeval zijn...
Mzahk hr cd lnk !

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #548 Gepost op: 23-02-2020, 13:48:23 »
Was er nou een afvallershint die voorspelde dat Leonie en Mil als volgende afvallen? Wat was die hint? Want zij zitten beiden, in mindere mate, op Rob.


Meteen na het lasergamen zien we een biecht van Miljuschka. Ze zegt daarin o.a. dat ze blij is dat ze terug heeft kunnen vechten tegen de mol. Tijdens haar biecht horen we het nummer Meeting Sadie & Seeing JFK uit de mini-serie 11.22.63. Deze serie gaat over een leraar die terug in de tijd reist om de aanslag op John F. Kennedy te voorkomen.

Als het een hint is, zou dit erop kunnen wijzen dat Miljuschka degene is die af zou vallen als iedereen zijn scherm had gezien. Nathan heeft haar daar dan voor behoed. Bonuspunten omdat Nathan op 11.22 in beeld is met nog drie tellen op de klok en als voetballer rugnummer 6 had >>> 11.22.63.

Of Nathan dat als kandidaat of als mol deed, kunnen we hier niet uit afleiden. Maar ik neig steeds meer naar dat laatste.


Bij 63 moet ik eerder aan de rare rekensom van Buddy denken, 7x3x3=63.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 13:52:36 door Theovv »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #549 Gepost op: 23-02-2020, 14:42:44 »
Was er nou een afvallershint die voorspelde dat Leonie en Mil als volgende afvallen? Wat was die hint? Want zij zitten beiden, in mindere mate, op Rob.

Dat was toevallig een ander hersenspinsel van me.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #550 Gepost op: 23-02-2020, 16:58:23 »
Beste jongens en meisjes, dit kan toch geen toeval meer zijn?

10.41 de tijd op de telefoon:


10 minuut en 41 seconden in de afleveringen:
Aflevering 1: Leonie in beeld
Aflevering 2: Leonie in beeld
Aflevering 3: Leonie in beeld
Aflevering 4: Leonie in beeld
Aflevering 5: Leonie te horen
Aflevering 6: Leonie in beeld
Aflevering 7: Leonie in beeld

Ik weet niet of er een Diederik Jekel in de zaal is, maar hoe klein is deze kans als het toeval zou zijn?



Dat was toevallig een ander hersenspinsel van me.
Ah, op die manier! Knap gevonden. Is dat muziekje alleen in aflevering 6 bij het praatje van Rik?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 17:02:56 door Theovv »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #551 Gepost op: 23-02-2020, 17:13:17 »

Ik weet niet of er een Diederik Jekel in de zaal is, maar hoe klein is deze kans als het toeval zou zijn?

Met steeds minder kandidaten in het spel wordt de kans per aflevering wel steeds groter. Maar inderdaad, over alle afleveringen genomen, kan dit nauwelijks nog toeval zijn
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #552 Gepost op: 23-02-2020, 17:32:24 »
Aflevering 7: Leonie in beeld
Rob en Nathan zijn dan in beeld  :-\\

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #553 Gepost op: 23-02-2020, 19:36:42 »
Rob en Nathan zijn dan in beeld  :-\\
Nee hoor, niet als je terugkijkt via de officiele site.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #554 Gepost op: 23-02-2020, 20:30:25 »
Beste jongens en meisjes, dit kan toch geen toeval meer zijn?

10.41 de tijd op de telefoon:


10 minuut en 41 seconden in de afleveringen:
Aflevering 1: Leonie in beeld
Aflevering 2: Leonie in beeld
Aflevering 3: Leonie in beeld
Aflevering 4: Leonie in beeld
Aflevering 5: Leonie te horen
Aflevering 6: Leonie in beeld
Aflevering 7: Leonie in beeld

Ik weet niet of er een Diederik Jekel in de zaal is, maar hoe klein is deze kans als het toeval zou zijn?

Naar aanleiding van Jacco's opmerking ben ik nog eens gaan kijken op de officiele widm site en het klopt!

Leonie was gister gewoon voor de 7e keer op rij op 10.41 te zien, maar nu niet meer!!!

 ::oink::

Dit hebben ze dus tussentijds aangepast!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #555 Gepost op: 23-02-2020, 20:35:42 »
Leonie was gister gewoon voor de 7e keer op rij op 10.41 te zien, maar nu niet meer!!!

 ::oink::

Dit hebben ze dus tussentijds aangepast!
Als dit zo is, dan zal het geen hint zijn. My two cents. Anders zouden ze er wel voor zorgen dat 't klopt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #556 Gepost op: 23-02-2020, 20:38:18 »
Als dit zo is, dan zal het geen hint zijn. My two cents. Anders zouden ze er wel voor zorgen dat 't klopt.
Waarom passen ze ze dan de lengte van de aflevering aan, nadat deze al online was gezet? En waarom klopte de tijdcode wel voor de aanpassing? De kans is echt idioot klein dat dit toevallig gebeurt, elke aflevering weer. Of het was een echte hint die te veel begon op te vallen, of het was een dwaalspoor dat ze nu terug trekken. Het is in ieder geval heel opvallend en verdacht.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #557 Gepost op: 23-02-2020, 21:12:13 »
Het is me opgevallen dat in diverse afleveringen hetzelfde (verkeers) klaverblad te zien is.

Klaverblad staat voor geluk, en is symbool voor Ierland.

Mijn ingeving: het is een hint, de mol heeft in aflevering 1 voor Geluk gekozen en niet voor Wijsheid.

Weet iemand of een van de kandidaten iets met Ierland heeft?

Of misschien één van de vele tattoos van Rob, Nathan of Mil?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #558 Gepost op: 23-02-2020, 22:35:26 »
Deze las ik op het WIDM.nl forum met dank aan GoGoGadget ::ok::
Een klassieker in de categorie "U had het in de eerste aflevering al kunnen weten":
Afgeschermd:
Als de kandidaten in de opening naar Rik lopen en hij ze toespreekt heeft Rik een kaart met mollogo in zijn handen. Hij plaatst steeds heel bedachtzaam zijn handen en laat de kaart alleen met een hand los als hij de poorten  Geluk of Wijsheid aanwijst. In de En profil shots is goed te zien hoe Rik de kaart vasthoudt bij de kandidaten. Bij de laatste 3 kandidaten zien we geen toespraak.

Bij alle kandidaten houdt Rik het woord Mol afgeschermd d.w.z. hij  houdt de vingers van zijn linkerhand op het woord, behalve bij één kandidaat......de Mol  ;D

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #559 Gepost op: 23-02-2020, 22:39:21 »
En bij wie was dat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!