Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165690 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2020, 23:55:40 »
... In de allereerste, en complete introductietekst ("Welkom in China") van Rik, tegenover Tina, zegt hij het volgende:

"Volgens de overlevering schreef de chinese filosoof Lao Tse hier zijn meesterwerk over Taomisme..."

... een verspreking of zit die 'm' er in verstopt? ik heb geprobeerd in de tekst nog naar een verstopte 'o' en 'l' te luisteren maar t is me niet gelukt...


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2020, 09:55:42 »
Met "parkeertarief" (wat een suffe namen voor de opdrachten) verdienen de kandidaten 20 euro. Rik: "Kijk, daar staat het bedrag van...-"

Buddy onderbreekt Rik, gooit zijn armen in de lucht en gilt "twintig!!". Mogelijk een mooie improvisatie van Mol Buddy om brutaal in your face aan te geven dat hij de 20e Mol is. :P

Lijkt me eerder een tegenhint. Een agressieve mol kan, maar al in de eerste aflevering? Persoonlijk lijkt me dat straf.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2020, 10:08:31 »
Ja, het zou onwaarschijnlijk gedurfd zijn, ik snap je punt. (Een derde mogelijkheid is dat Buddy wel de Mol is en dat dit gewoon een spontane actie was maar geen geïmproviseerde hint.)

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2020, 10:40:05 »
Ja, het zou onwaarschijnlijk gedurfd zijn, ik snap je punt. (Een derde mogelijkheid is dat Buddy wel de Mol is en dat dit gewoon een spontane actie was maar geen geïmproviseerde hint.)

In de biecht liet hij merken het heel bijzonder te vinden in dit twintigste seizoen mee te doen. Dus hij kan ook als kandidaat proberen als mol over te komen door die uitroep. Oftewel: je kunt er alle kanten mee op :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2020, 10:43:57 »
Ook een goeie ja!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2020, 03:44:40 »
Zo het bewijs is geleverd.  ::ohno:: ::dom::
Credits voor het speurwerk, foxhunter! Maar het zou wel echt slordig zijn van de productie als we door zichtbare details (haar en handen) op het spoor van de Mol kunnen komen. Als de dirigent de Mol is zijn die beelden vast héél goed bekeken voor ze de uitzending haalden. Dat lange haar valt - op forumniveau - niet te missen. Die close-ups hadden ze er dan toch beter uit kunnen laten?
Wat je theorie eventueel steunt is dat Mil als laatste aan de beurt was, en er dus al die tijd gestaan kan hebben. Dat haar haar niet zo netjes zit als ze bij Rik staat. En dat alleen bij haar beurt de dirigent niet te zien is, bij alle anderen wel (in close-up dan wel van veraf).
Ik moet ook weer even denken aan het 'gele shirt' van Jon in de Moltalk-quiz. Dus ja, zeg het maar ;).

'Afgeschermd' kan in dat geval wel op 3 manieren slaan op Mil:
- ze staat hier steeds met haar rug naar de kandidaten toe, afgeschermd door haar kleding
- (al vaak genoemd hier) de vrijstelling waarvan we in eerste instantie de kleur niet te zien krijgen
- bij het rode scherm van Anita verbergt ze meteen haar gezicht met haar handen en haar, zodat we haar gezichtsuitdrukking niet kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2020, 04:24:35 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2020, 11:25:23 »
Ha Newbie2 daar gaan we weer!

Die dirigent, moet je ook eens op de bewegingen / mimiek letten.
Bij Anita en Buddy zie je ferme slagen met de vlaggen en een rustpunt als de vlaggen in een V-vorm naar beneden worden gericht. Een V op zijn kop, een ^ zeg maar. Deze dirigent geeft duidelijk aan wat de muzikanten (daarna) moeten doen.
De zwaaiende dirigent bij Leonie echter, die zwaait minder ferm, slapjes, en met de muziek mee. Daar heeft zo'n muzikant precies niks aan. De voorste trommelaar kijkt in ieder geval lekker de andere kant op.
Dus ik zag eerst de spreuk bij Leonie, zou het letterlijk zijn - de wijze staat vooraan -, toen ging ik kijken en viel mij vooral een verschil in mimiek op, dat vond ik frappant.
Kanttekening is natuurlijk het complete verschil in cameraperspectief, de camera bij Leonie staat heel dichtbij en bij de andere twee veraf. Dat geeft natuurlijk een verschillend beeld.
Die handen zegt niks, geldt voor de halve wereldbevolking.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2020, 12:19:19 »
Dat de kandidaten weten in welke volgorde ze naar Rik zijn gegaan, wijst mij erop dat ze in groep hebben gewacht tot ze aan de beurt waren. Het scenario dat de mol tussen de kinderen stond, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2020, 13:57:12 »
Dat de kandidaten weten in welke volgorde ze naar Rik zijn gegaan, wijst mij erop dat ze in groep hebben gewacht tot ze aan de beurt waren. Het scenario dat de mol tussen de kinderen stond, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk

+1 voor dit antwoord, dit lijkt mij ook het meest aannemelijkst.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2020, 17:08:42 »
Dat de kandidaten weten in welke volgorde ze naar Rik zijn gegaan, wijst mij erop dat ze in groep hebben gewacht tot ze aan de beurt waren. Het scenario dat de mol tussen de kinderen stond, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
En Anita zegt in de podcast: "En het duurde natuurlijk een eeuwigheid voordat je aan de beurt bent, dus ik had me al snel opgegeven om... dus ik was daar als derde"

Dus blijkbaar hadden de kandidaten zelf ook enig invloed op de volgorde.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2020, 22:12:03 »
Tijdens de executie van Tina horen we het nummer 'No one's controlling me' van Ramin Djawadi (zelfde voorletters als Rob Dekay). Dit nummer wordt gedraaid in de serie Westworld in aflevering 4 van seizoen 2 - Death is always true, terwijl de Man in Black (draagt net als Rob een zwarte hoed) diverse mensen neerschiet.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 22:15:14 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2020, 00:02:25 »
De afleveringstitel Tegendraads zou kunnen slaan op de actie van Jaike in de 12e minuut. Ze ziet dat het verbinden van de draden goed gaat en kiest ervoor om zich met iets anders dan de draden bezig te houden, de kabels. Direct trekt ze de kabels uit elkaar die vastzaten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2020, 00:13:07 »
Tegendraads kan ook slaan op Rob die tegen Claes zegt: ''misschien moeten we de andere kant op'', waarop Claes zegt: 'maar dat is niet logisch', is dat dan tegendraads?  ::vergroot::

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2020, 11:13:56 »
Nog even over onderstaande hint (genoemd op pagina 2 in dit topic). Ik vermoed dat hier echt een hint in zit, maar dat we de 'sleutel' gedurende de afleveringen krijgen. Bijvoorbeeld doordat een bepaald cijfer prominent in beeld komt die aflevering. Dat cijfer is dan de positie van de letter in de wijsheid. Zoiets... zou dat kunnen?

Zijn er in aflevering 1 en 2 bepaalde cijfers die eruit springen?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2020, 11:29:52 »
De afleveringstitel Tegendraads zou kunnen slaan op de actie van Jaike in de 12e minuut. Ze ziet dat het verbinden van de draden goed gaat en kiest ervoor om zich met iets anders dan de draden bezig te houden, de kabels. Direct trekt ze de kabels uit elkaar die vastzaten.
Ik vind het bij afleveringstitels eigenlijk interessanter om steeds te kijken naar wie ze absoluut níet kunnen verwijzen.

Want ze wijzen de laatste jaren altijd allemaal naar de mol, maar ze zijn altijd op zo veel manieren uit te leggen dat ze altijd naar meerderen kunnen verwijzen. Maar wat nou als we per aflevering kijken: is er ook iemand waarbij we echt géén logisch verband met de titel kunnen maken? Als we daar elke aflevering goed op letten, kunnen we misschien steeds meer mensen afstrepen. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2020, 11:40:08 »
De afleveringstitel verwijst natuurlijk naar Miljuschka die tegendraads is omdat ze bij de kleuropdracht als enige een zonnebril draagt.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2020, 12:07:59 »
Nog even over onderstaande hint (genoemd op pagina 2 in dit topic). Ik vermoed dat hier echt een hint in zit, maar dat we de 'sleutel' gedurende de afleveringen krijgen. Bijvoorbeeld doordat een bepaald cijfer prominent in beeld komt die aflevering. Dat cijfer is dan de positie van de letter in de wijsheid. Zoiets... zou dat kunnen?

Zijn er in aflevering 1 en 2 bepaalde cijfers die eruit springen?
Hey dat is mijn foto! Stelen mag niet he!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2020, 12:14:25 »
Mogelijke afvallershint in de titels?
Afl 1: Afgeschermd - Anita
Afl 2: Tegendraads - Tina

Wel een erg simpele, dus zal wel toeval zijn
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2020, 12:17:00 »
Die zag ik ook op Twitter al voorbij komen ja, je weet 't nooit maar ik denk zelf meer pure toevalligheid. Wat hebben we eraan om aan het begin van de aflevering eventueel al de afvaller te weten te komen?

Iig wel makkelijk te volgen, als de aflevering volgende week met een letter begint, waar geen naam van de kandidaten mee begint, kunnen we 'm alweer in de prullenbak gooien. ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2020, 12:36:03 »
Mogelijke afvallershint in de titels?
Afl 1: Afgeschermd - Anita
Afl 2: Tegendraads - Tina

Wel een erg simpele, dus zal wel toeval zijn

Hier geloof ik dus niet in, want Johan & Jaike beginnen allebei met een J.