Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167327 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #840 Gepost op: 5-03-2020, 09:19:25 »
Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd door de hint van Rat. Op zich zie ik er wel wat in en het zou ook wel heel logisch zijn als de makers hier iets snel in beeld lieten komen, ik zou bijna verbaasd zijn als er geen hint in zat.

Wel zou ik best teleurgesteld zijn als dit de mol was om eerlijk te zijn!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #841 Gepost op: 5-03-2020, 09:29:18 »
Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd door de hint van Rat. Op zich zie ik er wel wat in en het zou ook wel heel logisch zijn als de makers hier iets snel in beeld lieten komen, ik zou bijna verbaasd zijn als er geen hint in zat.

Wel zou ik best teleurgesteld zijn als dit de mol was om eerlijk te zijn!
Ik denk dat er een the Usual Suspects-achtige ontknoping gaat komen. Je ziet het pas wanneer je het doorhebt. Het zal niet tegenvallen, als ik het goed heb althans...  ;)
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #842 Gepost op: 5-03-2020, 09:34:44 »
Ik denk dat er een the Usual Suspects-achtige ontknoping gaat komen. Je ziet het pas wanneer je het doorhebt. Het zal niet tegenvallen, als ik het goed heb althans...  ;)

Ja het wordt een spannende ontknoping. Voor mij kunnen ze het alle vier nog zijn, hoewel ik neig naar twee hoofdkandidaten.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #843 Gepost op: 5-03-2020, 09:46:19 »
De waaier hint vind ik wel ver gezocht. Zo'n hint zullen ze er nooit in stoppen. Niemand die dat ziet. Zelfs een Chinees niet.
Het Mandarijn Chinees is zo'n complexe taal. Ieder streepje kan weer net ff anders zijn kwam betekenis.
Ik kijk puur naar goed vindbare hints.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #844 Gepost op: 5-03-2020, 09:50:33 »
Ja het wordt een spannende ontknoping. Voor mij kunnen ze het alle vier nog zijn, hoewel ik neig naar twee hoofdkandidaten.
Mijn theorie: de hints lopen letterlijk rond op een levende plakzuil (dat kunnen er niet veel zijn). De kandidaten zullen zichzelf echt voor het hoofd slaan bij de onthulling. Kijken of het uitkomt.  ;)
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #845 Gepost op: 5-03-2020, 09:51:55 »
De waaier hint vind ik wel ver gezocht. Zo'n hint zullen ze er nooit in stoppen. Niemand die dat ziet. Zelfs een Chinees niet.
Het Mandarijn Chinees is zo'n complexe taal. Ieder streepje kan weer net ff anders zijn kwam betekenis.
Ik kijk puur naar goed vindbare hints.

Maar in dit geval weten we dat er een waaier is met de naam van de mol erop, want dat is de kandidaten verteld. Dus de hint zit er sowieso in. Of ze die waaier dan ook in beeld gaan brengen is een ander verhaal, maar ik denk persoonlijk van wel. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling was dat er ook iets uit te halen viel.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #846 Gepost op: 5-03-2020, 12:34:02 »
Ik vind het ergens wel tof dat als je zo je best doet als Rat de sleutel kunt kraken voor de ontknoping. En vind het niet erg dat dit erin zit. Zelfs in aflevering 5. Dit is voor mij echt heel anders dan de klaas hint. Toen wees de titel van de aflevering al aan waar de hint zat. Waren de laatste woorden van de oud mollen zo raar dat ze opvielen en was de puzzel echt heel simpel te maken.. hier niet. De waaier was slechts 2 frames bewegend in beeld. De naam van de mol in chinees en niet duidelijk in beeld gebracht eerder in de aflevering.. alleen een molloot die er echt veel voor over heeft kan m puzzelen en chapau dat je m dan nog een tijd voor jezelf houdt en in spoilers zet...

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #847 Gepost op: 5-03-2020, 17:37:42 »
Ik vind het ergens wel tof dat als je zo je best doet als Rat de sleutel kunt kraken voor de ontknoping. En vind het niet erg dat dit erin zit. Zelfs in aflevering 5. Dit is voor mij echt heel anders dan de klaas hint. Toen wees de titel van de aflevering al aan waar de hint zat. Waren de laatste woorden van de oud mollen zo raar dat ze opvielen en was de puzzel echt heel simpel te maken.. hier niet. De waaier was slechts 2 frames bewegend in beeld. De naam van de mol in chinees en niet duidelijk in beeld gebracht eerder in de aflevering.. alleen een molloot die er echt veel voor over heeft kan m puzzelen en chapau dat je m dan nog een tijd voor jezelf houdt en in spoilers zet...

Helemaal mee eens!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #848 Gepost op: 5-03-2020, 19:54:51 »
Rob stopt op zijn vijftiende met school en gaat werken; van stratenmaker tot vuilnisman.

De mensen die niet gezien worden, net zoals Rob als mol.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 20:07:11 door foxhunter »

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #849 Gepost op: 5-03-2020, 20:45:37 »
Het zou ook zomaar kunnen dat De Mol niet zo zeer op de waaiers te vinden was, maar gewoon rondliep in dat park ;) Zoals Jan dat ook deed.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #850 Gepost op: 5-03-2020, 20:47:17 »
Het zou ook zomaar kunnen dat De Mol niet zo zeer op de waaiers te vinden was, maar gewoon rondliep in dat park ;) Zoals Jan dat ook deed.

Haha, dat zou wel héél risicovol zijn, aangezien de kandidaten vrij rond mochten lopen, in tegenstelling tot toen met Jan. :P
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #851 Gepost op: 5-03-2020, 20:52:32 »
Haha, dat zou wel héél risicovol zijn, aangezien de kandidaten vrij rond mochten lopen, in tegenstelling tot toen met Jan. :P

Waarom risicovol? Misschien stond De Mol wel achter een boom of iets dergelijks of liep hij bij dat gebouw rond etc etc. De Mol hoeft niet specifiek heel dicht in de buurt van de kandidaten te zijn geweest he.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #852 Gepost op: 5-03-2020, 21:31:39 »
Wow Rat, jij brengt het molspeuren toch ieder jaar weer naar een hoger level. Wat een topper ben jij!

 ::respect::
Meer L

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #853 Gepost op: 5-03-2020, 21:44:48 »
Klopt, dan is de hint
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja dat denk (vrees want andere mol) ik ook!

Maakt het speuren van Rat wel extra spectaculair  ::tandpastasmiley::

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #854 Gepost op: 5-03-2020, 22:24:03 »
Rob stopt op zijn vijftiende met school en gaat werken; van stratenmaker tot vuilnisman.

De mensen die niet gezien worden, net zoals Rob als mol.

Het lijkt me dat er veel mensen met dit soort beroepen zijn in China, net als in de rest van de wereld. Met de sfeerbeelden is het dan toch ook niet heel gek dat zij in beeld komen. Verder snap ik niet goed waar dat 'niet gezien worden' vandaan zou moeten komen. Wat maakt het dat mensen met dit beroep niet gezien worden? Het klinkt voor mij echt niet logisch. Áls er een beroepsverwijzing in zou zitten zou iets zangers gerelateerd veel logischer zijn.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #855 Gepost op: 5-03-2020, 22:26:42 »
@Rat

Zou je misschien een afbeelding o.i.d. kunnen uploaden van de gesimuleerde waaier van je?
Ik zou graag even kijken of ik de dezelfde resultaten kan krijgen met wat simuleren en deblurren in matlab

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #856 Gepost op: 5-03-2020, 22:43:15 »
Maar in dit geval weten we dat er een waaier is met de naam van de mol erop, want dat is de kandidaten verteld. Dus de hint zit er sowieso in. Of ze die waaier dan ook in beeld gaan brengen is een ander verhaal, maar ik denk persoonlijk van wel. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling was dat er ook iets uit te halen viel.
Lijkt me ook geen bewust hint, maar een foutje. Vorig jaar bij de laseropdracht waren er wat frames met de timers, waardoor goed af te leiden viel dat Merel rare dingen had gedaan. Leek me ook een foutje.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #857 Gepost op: 5-03-2020, 23:01:17 »
@Rat

Zou je misschien een afbeelding o.i.d. kunnen uploaden van de gesimuleerde waaier van je?
Ik zou graag even kijken of ik de dezelfde resultaten kan krijgen met wat simuleren en deblurren in matlab
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lijkt me ook geen bewust hint, maar een foutje. Vorig jaar bij de laseropdracht waren er wat frames met de timers, waardoor goed af te leiden viel dat Merel rare dingen had gedaan. Leek me ook een foutje.
Toen was uiteindelijk toch zelfs te zien dat zij geld pakte van een verkeerd paaltje.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #858 Gepost op: 5-03-2020, 23:58:05 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #859 Gepost op: 6-03-2020, 05:18:04 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat idee had ik ook op de eerste screenshots. Het zou kunnen maar voor mijn gevoel kan het net zo makkelijk niet. Wat het misschien wel leuker maakt, extra spannend in aflevering 10 of dit klopt of niet.

Heb sowieso de uiterste bewondering voor al het werk wat in dit speuren zit.  ::bravo::