Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165667 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 6-12-2019, 11:25:57 »
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

De hints begonnen als bescheiden extraatje maar gingen door de jaren heen een steeds grotere rol spelen. Toch lijkt het tij wat gekeerd en lijken de makers sinds het KLAAS-debacle wat terughoudender te zijn geworden met verborgen aanwijzingen in de zin dat ze wat vager zijn geworden. Maar ze zijn er zeker nog wel.

Nieuw: Klik hier voor een overzicht van alle officieel bevestigde hints in WIDM 1 t/m WIDM 19.

Wat betekenen de afleveringstitels dit jaar en waar zitten de andere verborgen aanwijzingen? In dit topic is niets te gek, dus laat het weten als je iets gevonden denkt te hebben! ::vergroot::

Afleveringstitels

1) afgeschermd
2) tegendraads
3) welvarend
4) misleid
5) aangeraakt
6) voor geen meter
7) tegenstander
8) doorgeven
9) sturen
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 23:24:26 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2020, 23:10:41 »
Al wat mogelijke hints in de promo's die ik hier op het forum voorbij zag komen:

- Rob die naar het getal 20 (20e Mol) wijst
- Buddy die zegt "het is sick" of zegt ie "het is ik" als antwoord op dé vraag? (Beetje "ego is de Mol" uit serie 8.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2020, 19:08:25 »
Seizoen 10: Kettinkje plus symbool stond voor 10 in Japan. Maar in China gebruiken ze dezelfde synbolen voor getallen als in Japan.
Leonie draagt 3 kettingen met daaraan iets dat lijkt op een plus symbool in de voorstel video. Een plus met twee streepjes is twintig. Een plus met een streepje is tien.
Normaal draagt ze niet zo veel kettinkjes, voor zover dat op internet te vinden is.
Correctie: Een plus is tien, dus zonder streepje. (met dank aan Correteket hieronder)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2020, 18:55:57 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2020, 19:40:10 »
Ik heb deze nog niet zo vaak voor bij zien komen:

Buddy werd bekend gemaakt door middel van een masker...
De mol wordt ontmaskerd
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2020, 10:47:09 »
In de leader op het eind staat in grote letters Wie is de mol? op het plein en daarna komt Nathan Rutjes in beeld.

In de leader zie je een vrijstelling met de mol erop en daarna Rob Dekay in beeld.

Op de eerste groepsfoto staat Rob met gevouwen handen voor zijn onderbuik en de benen uit elkaar. Een hele grote M. De handen zijn de middelste V naar beneden.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2020, 19:24:16 door foxhunter »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2020, 15:06:14 »
Soms dan ontdek je een hint en dan ben je gelijk zo enthousiast :D :D :D

...en dan sta je er wat langer bij stil en dan denk je: oh, zal wel niks zijn. ::) Hoe dan ook:

Tijdens de leader wanneer we Rik '20 jaar geleden toen Wie is de Mol? begon' horen zeggen, zien we 910/11 televisies WIDM uitzenden. Voor zover ik kan nagaan zijn op alle tv's, in ieder geval de meeste, aflevering 1 van seizoen 5 te zien. 1=A, 5=E -> CLAES ::vergroot:: Slechts mijn 2 yuan.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2020, 15:23:33 door Pac »
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2020, 15:12:56 »
Ik was even bang dat je een CLAES-hint zo sterk als de KLAAS-hint had gevonden. Maar die verwijzing gaan ze vast niet maken. ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2020, 18:24:15 »
1=A, 5=E -> CLAES ::vergroot::
Nou, we kunnen weer inpakken, tot molgend jaar! :) ::zwaai::

Claes closed.

Offline Coretteket

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2020, 18:43:19 »
Citaat
Een plus met twee streepjes is twintig. Een plus met een streepje is tien.

Niet helemaal.  "十" is tien. "二十" is twintig. Wordt uitgesproken als èrshí (ar-shi, korte i), dus als je zoiets voorbij ziet komen kan het een verwijzing zijn naar mol 20.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2020, 20:06:42 »
Het spannendste moment in de voorstelvideo's is als de kandidaten vertellen over wat een mol zou moeten doen en/of hoe zij dat zelf zouden invullen. Het moment om op non-verbale communicatie te letten. Er zijn er twee. Buddy heeft het over nadenken en krabbelt aan de linkerrzijde van zijn voorhoofd, dat kan nog. Maar Rob, Rob zit aan zijn neus als hij daarover begint te vertellen.
Interessant. Ik vind juist de nonverbale communicatie van Miljuschka en Johan verdacht, ze kijken als enigen een paar keer naar rechts (voor ons links) en dat doen mensen vaak als ze iets verzinnen wat niet waar is.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2020, 20:49:24 »
Het bovenstaande is zeker interessant maar dit topic gaat over door de makers verstopte verborgen aanwijzingen. Of iets wat de Mol zelf verzint als verborgen aanwijzing. Zie het archief in de openingspost voor wat daar allemaal onder valt.

Er is ook weer een Hint-vrij topic waar we helemaal niet over verborgen aanwijzingen kletsen. Voor degenen die vooral naar sleutelposities, mogelijke molacties en gedrag waaronder non-verbale communicatie willen kijken.

In de andere topics mag het over alles gaan maar toch is het fijn als de meeste verborgen aanwijzing-gerelateerde dingen hier besproken worden. :)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2020, 20:54:28 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2020, 11:43:56 »
In the Kick-off quiz werd een fragment getoond uit seizoen 9. Kandidaten moesten producten uit een supermarkt verzamelen. Voor de vraag moest je goed op hebben gelet: welke kleur had het T-shirt van Jon? Antwoord: geel.

Ik las ergens dat vragen in de Kick-off quiz in voorgaande jaren soms hints bevatten.

Jon - Geel
Johan Goossens

Het was een eigenaardige vraag, wie weet was het een verborgen aanwijzing?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2020, 15:56:20 »
Voor de Robverdenkers: alle kandidaten maken in de leader een hoofdzakelijk horizontale beweging met het lichaam of het hoofd, behalve Rob. Bij hem is vooral een verticale beweging te zien. Normaal gesproken zou ik daar niets achter zoeken, maar doordat zijn hoofd net tussen twee goed gevulde schalen tevoorschijn komt, wordt de indruk gewekt dat hij als een Molletje uit een molshoop tevoorschijn komt   :)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2020, 16:49:58 »
Voor de Robverdenkers: alle kandidaten maken in de leader een hoofdzakelijk horizontale beweging met het lichaam of het hoofd, behalve Rob. Bij hem is vooral een verticale beweging te zien. Normaal gesproken zou ik daar niets achter zoeken, maar doordat zijn hoofd net tussen twee goed gevulde schalen tevoorschijn komt, wordt de indruk gewekt dat hij als een Molletje uit een molshoop tevoorschijn komt   :)

Sterker nog, je ziet eerst een joker (met opschrift 'mol'), en dan Rob's hoed van boven gefilmd (dus ook rond als de joker).
Dit zou wel een 'te' duidelijke aanwijzingen zijn.
Mzahk hr cd lnk !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2020, 02:12:59 »
- Rob die naar het getal 20 (20e Mol) wijst
Hij is het gewoon  ::jaja:: ::regenboog:: ::bravo:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2020, 04:08:37 »
Nog even terugkomend op de vraag in Moltalk: wat was de kleur van het shirt van Jon? Antwoord: geel. Bij zo'n vraag zou je natuurlijk ook meteen aan voetbalshirts kunnen denken.

Het shirt van Roda JC is GEEL. De shirts van Sparta en MVV, de andere profclubs waar Nathan voor speelde, zijn ROOD-WIT. Daar hebben we mooi de reuzenletters ("WIE IS DE MOL?") voor, met witte letters en een rood vraagteken.
(N.B.: dit zijn de thuis-shirts van de clubs. Uit spelend wordt het bij alledrie zwart-blauw-grijs. Molkleuren, een leuke bijkomstigheid!)
Ik noem het als mogelijke hint, maar ga er niet voor terug naar Nathan. :)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2020, 05:55:34 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2020, 07:48:34 »
Omdat ik het voetballen niet of nauwelijks volg, nog even verder gespeurd. Wat ik meldde over de uittenues (gebaseerd op Wikipedia) klopt niet helemaal, want ik kwam op de site van Roda JC deze foto tegen van de nieuwe tenues per 2018-19. Ik neem aan v.l.n.r. keeper - thuistenue - uittenue.

En dat laatste lijkt warempel wel een combinatie van de kleuren die deze 2 heren uit de leader dragen (inmiddels ook bekend van het onderschriftenspel)! Sterker nog: met het geel en zwart van de kleding van het linker jongetje erbij, heb je ook het thuistenue van Roda JC te pakken.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2020, 07:50:27 door Newbie2 »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2020, 22:56:09 »
In de leader komen we een aantal keren het woord  “Mol” tegen:
- na de joker met het woord Mol in de lasergame: Rob
- na de mobiel met het woord Mol: Buddy
- na de woorden van Rik “20 jaar geleden.....mol begon: Johan bij het woord mol
- na Miljuschka: de verstopte letters M O L op de markt
- na de letters “wie is de Mol” op het plein: Nathan

Teveel voor een tunnel gelukkig  ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2020, 13:04:20 »
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/4979926/verraadt-deze-hint-nu-al-wie-de-mol

In de leader is een telefoon te zien met daarop de tijd 18:10. Als je op seconde 18 kijkt van de leader zie je Claes in beeld. Als je op seconden 10 kijkt zie je een zwarte vrijstelling(?) met daarop "mol" in beeld.

We hebben vorig jaar een aantal hele sterke hints met tijdcodes voorbij zien komen die op Sinan wezen en dus toch toeval waren, maar wie weet.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2020, 13:37:19 door Theovv »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2020, 13:24:20 »
https://www.widmtunnelvisie.com/single-post/2020/01/08/Wordt-dit-de-hint-waar-we-de-Mol-mee-zullen-ontmaskeren

Het werkwoord "zien" zou in dit seizoen als hint gebruikt kunnen worden. Dat zou blijken uit de eerste Chinese zin uit de leader, uitgesproken door een aantal kinderen.

Het zou tevens een verwijzing naar seizoen 7 kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2020, 14:10:57 door Amethyst »