Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165714 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2020, 07:13:26 »
@mentalmol
Ik mis alleen nog de bron vermelding.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2020, 09:12:46 »
De dirigent heeft zo te zien donker en lang haar...zou het dan toch Mil zijn?  ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2020, 10:31:49 »
De mol als dirigent... Het lijkt mij niet, veel te riskant, stel dat een kandidaat nog even om zich heen kijkt voor door de poort te gaan...
Daarbij denk ik dat het widm-team niet aan deze traditionele ceremonie heeft 'gezeten' ...

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2020, 11:02:23 »
Oké ik zet hem ook even hier maar ik weet niet of dit een hint is maar Rik zei tegen elke kandidaat een spreuk als je bij elke spreuk de 20e letter neemt krijg je odnemwnini en als je dat dan weer husselt krijg je WIDM ONIE dan hou je nog twee nn over. Alleen mis ik nog de letters LE want anders had je WIDM LEONIE kunnen spellen of ik heb een tel fout gemaakt of de LE zijn er echt niet maar dit is wel toeval en ik hoop dat dit een echte hint is. (Afbeelding geeft meer duidelijkheid.)

Je kunt er ook 'WIDM in neon' van maken. Misschien waren er ergens neonletters (chinees) die de naam van de mol hadden? Of de vrachtwagen van Mil en Nathan, waar veel neonverlichting was?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2020, 11:13:27 »
Lijkt me bijna geen risico eigenlijk. Jan nam veellll groter risico's bijv. Mss wel iets te obvious voor de kijker omdat dat shot meteen na die wijsheid is gemonteerd.



https://www.youtube.com/watch?v=-xy98Q8w7o0
^ shot met dirigent komt iets na 10:30

matchen de handen, schouders etc. met die van Miljuschka (of een andere kandidaat) denken jullie, of is het duidelijk een local?



vergelijk bijv. met Miljuschka's introductie video waar ze arm bewegingen maakt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZuMaOYLOP2g

^ vanaf 1:30

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2020, 12:21:12 »
Lijken mij geen vrouwenhanden. Denk ook niet dat dit de MOL is, te groot risico.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2020, 12:34:04 »
Lijken mij geen vrouwenhanden. Denk ook niet dat dit de MOL is, te groot risico.
Ja, eens. Ik dacht ook dat het een Aziatische man was.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2020, 12:35:59 »
Ik denk, mocht de mol daadwerkelijk tussen de trommelaars hebben gestaan, Rik dit na afloop heus wel de kandidaten onder de neus had gewreven.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2020, 13:29:07 »
Die screenshots zijn voor mij veel meer een bevestiging. Kijk naar de stand van de duimen.
Miljuschka 's linkerduim helt achterover, de rechterduim is rechter. Dat zie je bij die dirigent precies zo als in bijgaande foto.
En hoeveel risico liepen ze nou, 1e aflevering kandidaten stijf van de stress zijn gefocust op de deur waar ze naar toe moeten. De dirigent is helemaal ingepakt.
De 2e foto is een bewerking van amethyst 's widmwijze3.jpg

« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 13:37:19 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2020, 14:01:03 »
Die screenshots zijn voor mij veel meer een bevestiging. Kijk naar de stand van de duimen.
Miljuschka 's linkerduim helt achterover, de rechterduim is rechter. Dat zie je bij die dirigent precies zo als in bijgaande foto.
wow, die duimen(!)  ::oink::

Ik dacht eigenlijk dat Miljuschka's schouders nog iets breder waren, maar die persoon staat daar helemaal alleen en is niet volledig in beeld dus je hebt geen "sense of scale". Maar wat goed gevonden!

Het zou haar zo maar kunnen zijn.


Citaat
En hoeveel risico liepen ze nou, 1e aflevering kandidaten stijf van de stress zijn gefocust op de deur waar ze naar toe moeten. De dirigent is helemaal ingepakt.
Vind ik ook. Ze liepen alleen een risico als de kijker de mol erin zou herkennen. Denk ook niet dat de kandidaten iedereen zouden gaan checken. En als ze het is stond ze er ws alleen bij Leonie.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2020, 14:23:27 »
Zo het bewijs is geleverd.  ::ohno:: ::dom::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2020, 14:25:47 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2020, 19:37:04 »
Zou qua decor best kunnen. En t is dan een indirekte verwijzing naar eerdere series waarin de mol voor de deelnemers zichtbaar was tijdens een opdracht.

Maar of t dan miljuschka is en Waar, dat vereist voor mij nog heel wat zoekwerk. Veel mensjes.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2020, 20:33:12 »
Wat mij betreft komen in aanmerking voor de afleveringstitel Afgeschermd:

  • Leonie  "De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan."
  • Miljuschka  Vrijstelling wordt door haar afgeschermd voor de kijker.
  • Johan/Tina/Jaike  Beide ogen worden afgeschermd door de handen van Jaike.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 00:09:22 door Q_TALPA_E »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2020, 20:47:22 »
Met "parkeertarief" (wat een suffe namen voor de opdrachten) verdienen de kandidaten 20 euro. Rik: "Kijk, daar staat het bedrag van...-"

Buddy onderbreekt Rik, gooit zijn armen in de lucht en gilt "twintig!!". Mogelijk een mooie improvisatie van Mol Buddy om brutaal in your face aan te geven dat hij de 20e Mol is. :P
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 20:50:17 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2020, 20:59:50 »
Afgeschermd: Buddy voor de wand met telefoons. Je ziet Buddy meermaals weerspiegelen in de telefoonschermen. Hij wordt afgeschermd.
En tijdens de executie wordt Buddy weerspiegelend afgeschermd op de laptop.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 21:16:21 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2020, 21:14:24 »
Met "parkeertarief" (wat een suffe namen voor de opdrachten) verdienen de kandidaten 20 euro. Rik: "Kijk, daar staat het bedrag van...-"

Buddy onderbreekt Rik, gooit zijn armen in de lucht en gilt "twintig!!". Mogelijk een mooie improvisatie van Mol Buddy om brutaal in your face aan te geven dat hij de 20e Mol is. :P
Scherp. ::jaja:: Deze had ik helemaal gemist.

Buddy staat ook nog steeds op m'n lijstje (vooral om hoe hij die sleutel vond - meest vage moment dat goed in beeld was van de hele aflevering w.m.b) en dit helpt nou niet echt om 'm af te strepen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2020, 21:15:11 »
Leuke Heinz  ::ok::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2020, 21:23:02 »
Met "parkeertarief" (wat een suffe namen voor de opdrachten)

<knip>


Je zegt wel suffe namen, maar "Parkeertarief" en "Beltegoed" hebben allebei wel te maken met kleine financiële transacties. Bij de eerste opdracht viel geen geld te verdienen.
Zouden later nog meer titels komen zoals "Chippen" of "Statiegeld"? En zou dat misschien naar een kandidaat toe kunnen leiden?

Misschien zijn die namen toch wel minder suf dan je op het eerste gezicht zou denken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2020, 07:11:19 »
Buddy onderbreekt Rik, gooit zijn armen in de lucht en gilt "twintig!!". Mogelijk een mooie improvisatie van Mol Buddy om brutaal in your face aan te geven dat hij de 20e Mol is. :P

Vind dit oprecht een hele goede hint van mol Buddy. Goed gevonden!