Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165665 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #380 Gepost op: 9-02-2020, 17:36:59 »
Als je de 3 een kwartslag naar links draait krijg je een 'M', en als '7' 180 graden draait krijg je een 'L'. ;)
En als je er buiten 10 graden bij optelt ga ik n terrasje pakken  ::wijn::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #381 Gepost op: 9-02-2020, 17:55:19 »
Er was toch ergens een hint met rood, dat er verwacht werd dat er iets roods in beeld zou komen?

Hier loopt iemand die op Rob lijkt, of een verwijzing naar hem kan zijn (met die hoed), met iets roods in de hand. En nota bene in de opdracht waar de mol te vinden was.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #382 Gepost op: 9-02-2020, 18:32:11 »
Helaas. Alle afleveringstitels komen toch wel uit het voetbal

Welvarend: China staat bekend om een welvarend voetballand. Profvoetballers gaan erheen om nog eens flink te cashen
Misleid: Door middel van een schijnbeweging kun je een tegenstander misleiden. (of natuurlijk een schwalbe maken om de scheidsrechter te misleiden:
Afgeschermd: De bal afschermen is een veelgebruikt iets om tijd te trekken
Tegendraads: Tegendraads de bal koppen.
Aangeraakt: Overtreding

En dan de volgende titels:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 18:38:13 door Heinz, Reden: Gelekte titels in spoiler gezet »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #383 Gepost op: 9-02-2020, 18:39:37 »
Er was toch ergens een hint met rood, dat er verwacht werd dat er iets roods in beeld zou komen?

Hier loopt iemand die op Rob lijkt, of een verwijzing naar hem kan zijn (met die hoed), met iets roods in de hand. En nota bene in de opdracht waar de mol te vinden was.
Ja, dat is waar, maar dat zou er op slaan dat diegene de volgende aflevering afvalt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #384 Gepost op: 9-02-2020, 22:39:48 »
Er zijn veel verwijzingen naar jaartallen/ decennium valt mij op. Het begin, de eerste opdracht, maar nu ook weer in aflevering 5: een opdracht waarbij subopdrachten zijn per decennium. Ik heb er nog geen link mee kunnen maken, maar het viel me op.
Meer L

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #385 Gepost op: 9-02-2020, 23:46:17 »
Volgens mij zag ik op de tv's alleen beelden uit seizoen vijf. Waarom niet ook uit andere seizoenen? Misschien om iets uit seizoen vijf? Daarin was wel een opdracht waarin de kandidaten 's nachts op een eiland naar tv zaten te kijken. De mol zag toen een aflevering uit seizoen één. Misschien dat daar iets mee is? Om welke aflevering uit seizoen één ging het ook alweer?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #386 Gepost op: 9-02-2020, 23:48:26 »
aflevering 2 dacht ik, de aflevering dat Willy eruit ging
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #387 Gepost op: 9-02-2020, 23:51:31 »
afl 6

Edit : oh sorry dacht dat er bedoeld werd in welke afl van 2005 ze snachts tv keken 
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 23:54:00 door FS »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #388 Gepost op: 9-02-2020, 23:54:58 »
afl 6

In aflevering zes waren twee afvallers: Gijs en Jim.... Grrrrr, weer die twee... Mag toch wel hopen dat Rick zijn woord houdt en dat twee mollen nog steeds een brug te ver is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #389 Gepost op: 9-02-2020, 23:57:21 »
In aflevering zes waren twee afvallers: Gijs en Jim.... Grrrrr, weer die twee... Mag toch wel hopen dat Rick zijn woord houdt en dat twee mollen nog steeds een brug te ver is.

Ja nee joh  ::rofl::.. een verwijzing naar 2005 zou bijv kunnen zijn dat Yvon ook os is qua chinese zodiac en Mil ook.

Ik geloof er niet in maar als t een verwijzing is zal het iets simpels zijn

Edit: of het slaat op de lao tse spreuk van Nathan. Beter een kaars branden dan klagen in de duisternis (ze zaten daar met n fakkel)

Lol nee die ook niet 
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 00:00:17 door FS »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #390 Gepost op: 10-02-2020, 13:36:00 »
Helaas. Alle afleveringstitels komen toch wel uit het voetbal

Welvarend: China staat bekend om een welvarend voetballand. Profvoetballers gaan erheen om nog eens flink te cashen
Misleid: Door middel van een schijnbeweging kun je een tegenstander misleiden. (of natuurlijk een schwalbe maken om de scheidsrechter te misleiden:
Afgeschermd: De bal afschermen is een veelgebruikt iets om tijd te trekken
Tegendraads: Tegendraads de bal koppen.
Aangeraakt: Overtreding

En dan de volgende titels:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik vind dit nogal gekleurd geredeneerd.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
is echt geen specifieke voetbal-uitdrukking en tegenstanders heb je ook in alle andere sporten en situaties.

Ook de titels kunnen op zoveel meer dingen slaan en zijn zeker niet uniek aan voetbal te koppelen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 09:29:00 door Heinz, Reden: Gelekte titel in spoiler geplaatst »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #391 Gepost op: 10-02-2020, 13:43:42 »
Precies! En 'welvarend' een voetbalterm noemen is helemaal ver gezocht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #392 Gepost op: 10-02-2020, 18:41:28 »


wieisdemol.avrotros
Wie is de Mol?, vanaf 11 januari om 20.30 uur op NPO 1.
#widm #widm20 #wieisdemol #uploading
11w

https://www.instagram.com/p/B5CopHjHJUX/


^was dit laadscherm een hint naar Super Mario Bros wat in opdracht 5.1 werd gespeeld? ::nieuwsgierig::

Zoals bekend was de launch van Super Mario in 1985 (geboortejaar Mil) en kwam het in '87 in Europa op de markt (geboortejaar Rob)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #393 Gepost op: 10-02-2020, 20:18:33 »
Ik vind dit best een mooie hint, uit de youtube video van de Telegraaf.

Je hebt de telefoon in beeld die mensen uitnodigt om de app te downloaden. De tijd op de telefoon is 10.41

Als je op 10.41 in de afleveringen gaat kijken zie in je aflevering 1 t/m 4 Leonie in beeld. In aflevering 5 niet, daar hoor je haar zeggen op dat tijdstip: "Johan eruit!" (gaat over de laseropdracht met de cirkels.

Link naar de hintvideo: https://www.youtube.com/watch?v=W77eg8mPG68
Vanaf 01:52

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #394 Gepost op: 10-02-2020, 20:59:56 »
Ik vind dit best een mooie hint, uit de youtube video van de Telegraaf.

Je hebt de telefoon in beeld die mensen uitnodigt om de app te downloaden. De tijd op de telefoon is 10.41

Als je op 10.41 in de afleveringen gaat kijken zie in je aflevering 1 t/m 4 Leonie in beeld. In aflevering 5 niet, daar hoor je haar zeggen op dat tijdstip: "Johan eruit!" (gaat over de laseropdracht met de cirkels.

Link naar de hintvideo: https://www.youtube.com/watch?v=W77eg8mPG68
Vanaf 01:52
Wel een beetje vergezocht want je ziet die tijd maar heel even in beeld.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #395 Gepost op: 10-02-2020, 22:26:19 »
Ik vind dit nogal gekleurd geredeneerd. "Voor geen meter" is echt geen specifieke voetbal-uitdrukking en tegenstanders heb je ook in alle andere sporten en situaties.

Ook de titels kunnen op zoveel meer dingen slaan en zijn zeker niet uniek aan voetbal te koppelen.


Ook de titel van aflevering 8 gevonden:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #396 Gepost op: 10-02-2020, 22:32:57 »
Ik vind dit nogal gekleurd geredeneerd. "Voor geen meter" is echt geen specifieke voetbal-uitdrukking en tegenstanders heb je ook in alle andere sporten en situaties.

Ook de titels kunnen op zoveel meer dingen slaan en zijn zeker niet uniek aan voetbal te koppelen.

True. Maar menig widm hint is vergezocht. Als ze dingen als penalty en buitenspel gaam gebruiken wordt het heel erg obvious.

Persoonlijk wil ik het dus nog niet afschieten. Al kan je elke titel waar ergens aan linken, linksom of rechtsom.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #397 Gepost op: 10-02-2020, 23:03:49 »
Volgens mij zag ik op de tv's alleen beelden uit seizoen vijf. Waarom niet ook uit andere seizoenen? Misschien om iets uit seizoen vijf? Daarin was wel een opdracht waarin de kandidaten 's nachts op een eiland naar tv zaten te kijken. De mol zag toen een aflevering uit seizoen één. Misschien dat daar iets mee is? Om welke aflevering uit seizoen één ging het ook alweer?

Zou het niet te maken kunnen hebben met de decennia? Precies in het midden van dit decennia, net als super Mario die in 1985 uitkwam?

Offline PatrickDeMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #398 Gepost op: 11-02-2020, 08:43:36 »
Zouden de mensen die reageren op spoilers dat ook gewoon in spoilers kunnen houden?  :-X

Er staan nu al toekomstige titels als naakte tekst gespoiled  ::ohno::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #399 Gepost op: 11-02-2020, 09:31:00 »
Ik heb ze in spoilertags gezet. Maar inderdaad: reageer je op iets in spoilertags en schrijf je het zelf weer op, zet dat dan ook in spoilertags. Best logisch.