Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167321 keer)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #760 Gepost op: 4-03-2020, 12:12:20 »
Vergeet niet dat Rob ook een tattooage heeft laten zetten van de taxi-opdracht een paar weken geleden.
De UFO, melkmeisje/boerinnetje, windmolen, kopje thee, chili pepper en Tevreden had hij in ieder geval al wel.

En het zandlopertje heeft hij ook al heel lang.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 12:14:50 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #761 Gepost op: 4-03-2020, 12:53:13 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Mijn excuus dat ik dit vermoeden niet eerder gedeeld heb toen ik mijn overzicht heb gepost, maar het doet ook een beetje pijn aan mijn hart om het wel te posten, want voor mij is het vrij overtuigend. Mocht het toch niet gezien worden als spoiler, dan moet dit maar naar het topic van de opdracht verplaatst worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #762 Gepost op: 4-03-2020, 13:11:16 »
Heel duidelijk. ::jaja:: ::pinokkio::

Maar ik snapte je Klaas-puzzel ook niet dus ik geloof je meteen. :P

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #763 Gepost op: 4-03-2020, 13:15:46 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Mijn excuus dat ik dit vermoeden niet eerder gedeeld heb toen ik mijn overzicht heb gepost, maar het doet ook een beetje pijn aan mijn hart om het wel te posten, want voor mij is het vrij overtuigend. Mocht het toch niet gezien worden als spoiler, dan moet dit maar naar het topic van de opdracht verplaatst worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nice!  ::ok::

Het is eigenlijk wel goed leesbaar.  :o
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #764 Gepost op: 4-03-2020, 13:19:40 »
Heel duidelijk. ::jaja:: ::pinokkio::

Maar ik snapte je Klaas-puzzel ook niet dus ik geloof je meteen. :P
::rofl::

Goed gevonden Rat! Het lijkt definitief duidelijk nu.
Tell me what your telescope says

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #765 Gepost op: 4-03-2020, 13:32:18 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Ziet er goed uit Rat. De namen van de andere kandidaten heb ik in het Chinees even niet meer paraat, lijken die er echt niet op?

Zou er ook een inverse radial blur methode bestaan? Om het beeld scherper te maken? Dat zou helemaal gaaf zijn  8).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #766 Gepost op: 4-03-2020, 13:43:29 »
Kan het ook nog de naam van een oud-mol zijn die nog niet in beeld was geweest?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #767 Gepost op: 4-03-2020, 13:46:23 »
Wow, frame 2 met die blur is het teken bovenin je plaatje wel erg duidelijk! Maar ik zie zelf die 2 tekens van de naam niet echt duidelijk in die foto linksboven, ligt dat aan mij? Is die naam in het Chinees nog duidelijker in beeld langsgekomen?

EDIT: Oh ik keek naar je simulatie.  ;D Maar alsnog mooi.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 14:02:53 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #768 Gepost op: 4-03-2020, 13:49:45 »
Wat betreft de 5 en de 1 die telkens terugkomen: wat als het Romeinse cijfers moeten zijn? VI = Voetbal International (of Inside tegenwoordig, niet thuis in dat wereldje).

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #769 Gepost op: 4-03-2020, 13:51:41 »
Hulde aan Rat! Eindelijk 'case closed'. Erg laat in het seizoen dit jaar. Maar ik ben wel blij dat mijn Mol, waar ik nog voor de eerste aflevering op zat, nu bevestigd is.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #770 Gepost op: 4-03-2020, 13:52:29 »
Wat betreft de 5 en de 1 die telkens terugkomen: wat als het Romeinse cijfers moeten zijn? VI = Voetbal International (of Inside tegenwoordig, niet thuis in dat wereldje).

Veronica inside tegenwoordig, maar nog steeds VI ::ok::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #771 Gepost op: 4-03-2020, 13:59:15 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Mijn excuus dat ik dit vermoeden niet eerder gedeeld heb toen ik mijn overzicht heb gepost, maar het doet ook een beetje pijn aan mijn hart om het wel te posten, want voor mij is het vrij overtuigend. Mocht het toch niet gezien worden als spoiler, dan moet dit maar naar het topic van de opdracht verplaatst worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Goed zoek werk, en zo laat in het seizoen is helemaal niet erg hebben we langer naar andere dingen kunnen zoeken. Ik blijf alleen hopen dat het niet klopt, niet alleen omdat ik op
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zit maar ook omdat voor mij … als mol toch wel wat teleurstellend zou zijn, maar misschien word ik verrast in finale aflevering.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 15:00:17 door D*N, Reden: Reactie op spoiler met kandidatennaam »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #772 Gepost op: 4-03-2020, 14:01:44 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Mijn excuus dat ik dit vermoeden niet eerder gedeeld heb toen ik mijn overzicht heb gepost, maar het doet ook een beetje pijn aan mijn hart om het wel te posten, want voor mij is het vrij overtuigend. Mocht het toch niet gezien worden als spoiler, dan moet dit maar naar het topic van de opdracht verplaatst worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Pfoe, sterk hoor! ::ok:: Zou een motion blur in tegengestelde richting met dezelfde kracht nog kunnen helpen de motion blur te compenseren? Ik zie het allereerste teken nog niet zo duidelijk in de originele screen, wel in je simulatie.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 14:04:45 door Theovv »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #773 Gepost op: 4-03-2020, 14:03:03 »

Goed zoek werk, en zo laat in het seizoen is helemaal niet erg hebben we langer naar andere dingen kunnen zoeken. Ik blijf alleen hopen dat het niet klopt, niet alleen omdat ik op Nathan zit maar ook omdat voor mij … als mol toch wel wat teleurstellend zou zijn, maar misschien word ik verrast in finale aflevering.

Probeer je hier nou een Morse-hint te creëren met die overbodige spaties in je tekst? 
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #774 Gepost op: 4-03-2020, 14:04:49 »
Probeer je hier nou een Morse-hint te creëren met die overbodige spaties in je tekst? 
 ;D

Haha ja, ik zal in de trend van het seizoen blijven   :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #775 Gepost op: 4-03-2020, 14:14:35 »
Wauw :o

Ik vind het overtuigend. En het stelt me heel erg op m'n gemak ineens in m'n eerst zo rammelende tunnel ::trots:: Op welk tijdpunt in de aflevering komt dit shot voorbij? ::vergroot::

En naar ik begrijp is je simulatie niet iets uit de aflevering, maar gewoon een zelfgemaakt zoek-de-verschillen-plaatje toch?
...óf niet!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #776 Gepost op: 4-03-2020, 14:16:58 »
Sterke hint inderdaad Rat.  ::ok::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #777 Gepost op: 4-03-2020, 14:21:30 »
Wow goed gevonden, sterke hint!  ::ok::

Alleen ben ik nog niet overtuigd van de lengte van de twee horizontale strepen. De onderste streep lijkt namelijk ook iets langer dan de bovenste.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #778 Gepost op: 4-03-2020, 14:32:26 »
Kan het ook nog de naam van een oud-mol zijn die nog niet in beeld was geweest?

Das ook een goed punt  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #779 Gepost op: 4-03-2020, 14:43:35 »
Kan het ook nog de naam van een oud-mol zijn die nog niet in beeld was geweest?
Nee dat is uitgesloten. Het tweede karakter, dat in de originele blur al goed te lezen is, zit in geen van de namen van de andere 19 mollen. Aldus iemand die Chinees kan lezen en schrijven.
罗本是卧底! (Rob dus!)