Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165723 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #860 Gepost op: 6-03-2020, 20:17:44 »
 ::bravo:: wat een geweldig speurwerk weer!  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #861 Gepost op: 7-03-2020, 00:15:49 »
Wauw, mooi speurwerk Rat. Het zou zomaar kunnen.

Mij viel iets anders op na het terugkijken van afl 8. En het deel ‘volgende week’ Mil die voorop loopt in de finale...  ::vergroot:: Het voortouw neemt, hm.

Maar ook dat ze daarna ingaat op wat er op het plein gebeurt. Ze vertelt dat het indruk maakt, alsof ze het voor de eerste keer meemaakt.  ??? Misschien is dat omdat ze het ook echt voor het eerst meemaakt (omdat ze misschien bij afl 1 toch ergens anders was op het plein)? Ik begin eigenlijk wel in die dirigentenhint te geloven.  ::vergroot::

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #862 Gepost op: 7-03-2020, 00:32:15 »
Heeft iemand deze waaiers al eens vertaald?? In de leader staat wellicht al alle weken wie de mol is......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #863 Gepost op: 7-03-2020, 10:28:21 »
Ik wil ook niet om :-\\ ;D

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #864 Gepost op: 7-03-2020, 11:12:01 »
Heeft iemand deze waaiers al eens vertaald?? In de leader staat wellicht al alle weken wie de mol is......

Lijkt me wel heel gevaarlijk. Bij die vrouw rechts vooraan staat in ieder geval ... Is de mol
Waarschijnlijk man/vrouw of naam van een oudmol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 11:14:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #865 Gepost op: 7-03-2020, 12:05:43 »
Het zou heel goed kunnen dat bij de "Lezen & Schrijven"-opdracht (aflevering 5) de waaier met de naam van de mol in beeld is geweest.

Mijn excuus dat ik dit vermoeden niet eerder gedeeld heb toen ik mijn overzicht heb gepost, maar het doet ook een beetje pijn aan mijn hart om het wel te posten, want voor mij is het vrij overtuigend. Mocht het toch niet gezien worden als spoiler, dan moet dit maar naar het topic van de opdracht verplaatst worden.

Geweldig Rat! Wat een geduld moet jij hebben! En ook super dat je gewacht hebt met posten. ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 12:40:25 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #866 Gepost op: 7-03-2020, 13:56:23 »
De kans is absoluut aanwezig dat deze hint veel te ver gezocht is, maar ik wilde hem toch even delen.
De titels van de afleveringen zijn tot nu toe: afgeschermd, tegendraads, welvarend, misleid, aangeraakt, voor geen meter, tegenstander en doorgeven. Als ik de eerste letters van die afleveringen neem en die omzet naar cijfers, d.m.v. A=1, b=2 enz., krijg ik 1, 20, 23, 13, 1, 22, 20, 4. De som van deze cijfers is 104.
Als ik dan de verjaardagen van de overgebleven kandidaten bekijk:
- Nathan 1 december --> 1/12
- Mil 10 juli --> 10/7
- Rob 8 januari --> 8/1
- Buddy 26 augustus --> 26/8
Als de titel van aflevering 9 begint met de letter H (H=8), krijg je als totaal 112 (de verjaardag van Nathan)
Als de titel van aflevering 9 begint met de letter C (C=3), krijg je als totaal 107 (de verjaardag van Mil)
De kans is zeer groot dat dit te ver gezocht is, maar ik hoor graag jullie reacties 
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #867 Gepost op: 7-03-2020, 14:50:44 »
Staat de naam van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
echt duidelijk op de waaier?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #868 Gepost op: 7-03-2020, 15:19:05 »
Ik heb een poster gemaakt genaamd "Rob's Tattooshop Hints". Hopelijk kan er meer een discussie hierover ontstaan, ik vind dit echt een onderbelicht deel.

Het brandende huis is een interessante toevoeging! Die schoot me opeens te binnen.

Ik wilde er ook een voor Nathan maken, maar verder dan die kentekenplaat kwam ik niet.  ::rofl::

Benieuwd wat jullie reacties zijn. En misschien weten jullie er nog meer.


罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #869 Gepost op: 7-03-2020, 15:44:13 »
Duidelijk overzicht, MoLingo. Ik vind vooral de gevonden beelden uit de opdracht Beeld & Geluid een mooie hint! Ik verwacht dat dit zomaar in de officiële hints terug kan komen.

Verder heb ik het er er persoonlijk weinig over omdat ik gewoon (tegen beter weten in) hoop dat iemand anders de mol is.  ::tandpastasmiley:: Maar mooi gevonden :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #870 Gepost op: 7-03-2020, 15:59:56 »
Ik heb geloofd in de tattoo hint sinds minuut één, dus ik geloof het nu ook nog steeds. Zou een leuke hint zijn in het seizoen  ::pinokkio::.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #871 Gepost op: 7-03-2020, 16:04:12 »
Duidelijk overzicht, MoLingo. Ik vind vooral de gevonden beelden uit de opdracht Beeld & Geluid een mooie hint! Ik verwacht dat dit zomaar in de officiële hints terug kan komen.

Verder heb ik het er er persoonlijk weinig over omdat ik gewoon (tegen beter weten in) hoop dat iemand anders de mol is.  ::tandpastasmiley:: Maar mooi gevonden :)
Thanks! En eerlijk is eerlijk, ik ging er pas in geloven toen het er 4 à 5 waren. Het lag er zo dik bovenop, dan kon toch nooit wat zijn.

Trouwens dat schip en vuurtoren op zijn linkerarm, dat kan ook slaan op "Welvarend". Mwah, vind ik niet zo sterk.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #872 Gepost op: 7-03-2020, 16:43:03 »
Dank MoLingo, wat een fijn overzicht!!!!

Die tattoos en verwijzingen zijn heel leuk vind ik, ik hoop dat het een hint is  ::ok::
Meer L

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #873 Gepost op: 7-03-2020, 20:21:05 »
Staat de naam van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
echt duidelijk op de waaier?
Nee! Dat sowieso niet. Ik ben er van overtuigd, maar dat wil niet zeggen dat het klopt. Er zijn terecht mensen die de beelden te vaag vinden en bijvoorbeeld sejdisejdi heeft het ook nog onder de loep genomen en heeft twijfels geuit.
Neem het niet zomaar als waarheid aan. Vorm je eigen oordeel er over, of laat het voor wat het is een volg je eigen intuïtie en methoden om de mol te ontmaskeren.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #874 Gepost op: 7-03-2020, 20:25:12 »
Bekruipt mij ineens het gevoel dat, als echo van seizoen 6, toen alleen de mol geen afwijkende kleur kreeg, nu diegene die geen rode draad hint kreeg dit seizoen de mol zal zijn.

Voor Leonie hadden we de tijdsaanduiding op de mobiel.
Voor Nathan de Morse code.
Voor Miljuschka de kleding.
Voor Rob de tattoo (en waaier) hint.

Ik mis alleen de hint voor Buddy  ::vergroot::

Wie kan me helpen?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #875 Gepost op: 7-03-2020, 20:52:55 »
- De aflevering heet 'Doorgeven'. Rob heeft een nummer dat Geef het door heet.
- De morsehint voor NATHAN DE MOL lijkt vooralsnog uit te komen. De tweede N is daar nu aan toegevoegd en het eerste streepje voor de O. Nog twee opdrachttitels met één woord en het is compleet.

Helaas opdracht 2 heeft meerdere woorden

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #876 Gepost op: 7-03-2020, 21:40:41 »
Hints naar Rob:

Door de afleveringen heen zien we referenties naar tatoeages die mol Rob heeft.

In aflevering 1 wijst rob aan dat hij de 20e mol is door het briefje van 20 aan te wijzen

In aflevering 5 komt Rob in beeld met de waaier waarop staat ''de mol is hier'' en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

1) afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
3) welvarend - Rob geeft tijdens de opdracht ''Lijn(ver)diensten'' aan dat Buddy de code heeft gekraakt & zijn theorie klopt (dus de opdracht gaat welvarend), maar stapt gelijk verkeerd uit de eerste kans die hij krijgt zodat de opdracht gelijk mislukt is
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
6) voor geen meter - Rob loopt een meter naar achteren/voren zodat de opdracht met de telefoons niet meer uitkomt
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
8) doorgeven - Rob geeft door dat hij de mol is tijdens de opdracht ''doorzichtig'' door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen als hij het briefje van 20 vind, tevens werd verteld dat de mol zijn identiteit zou laten zien tijdens de opdracht en dat deed mol Rob vrij doorzichtig door dit hardop te zeggen
9) sturen - bij iedereen zie je de mol van ver kijken, en de kandidaten instructies geven behalve bij mol Rob die stuurde zichzelf  ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #877 Gepost op: 7-03-2020, 21:49:27 »
hoe staat het nu nou met de morsecodes?  ;) ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #878 Gepost op: 7-03-2020, 22:24:22 »
Rob als enige door een (m) tunnel aan t einde.

zaterdagavondpubliekhint of leuke misleiding

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #879 Gepost op: 7-03-2020, 22:47:26 »
Rob als enige door een (m) tunnel aan t einde.

zaterdagavondpubliekhint of leuke misleiding

Yes, viel mij ook op. Hij mocht hier eindelijk uit zijn donkere Mollen tunnel lopen.  :)
Ben jij de mol?