Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132048 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2020, 23:35:18 »
Mijn favoriete kandidaat dit seizoen. Die zie/zhi ala ego/edo of kennis is macht v2 hint zou ik een mooie vinden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2020, 02:24:48 »
Nathan is niet de mol.

Daar ben ik van overtuigd omdat het zijn imago volledig zou ruïneren. Het zou finaal ingaan tegen zijn hele persoonlijkheid en alles waar hij voor staat. Namelijk: de eerlijkheid en het goede van de mens. Hij is voor veel mensen echt een held om die reden, zijn enorm positieve uitstraling. En als dan gaat blijken dat hij enorm goed kan liegen en saboteren en iedereen voor de gek houden, dan is iedereen zijn vertrouwen in de mensheid kwijt.

Wensfinalist? Ja. Wensmol? Nee.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2020, 06:06:43 »
Nathan is niet de mol.

Daar ben ik van overtuigd omdat het zijn imago volledig zou ruïneren. Het zou finaal ingaan tegen zijn hele persoonlijkheid en alles waar hij voor staat. Namelijk: de eerlijkheid en het goede van de mens. Hij is voor veel mensen echt een held om die reden, zijn enorm positieve uitstraling. En als dan gaat blijken dat hij enorm goed kan liegen en saboteren en iedereen voor de gek houden, dan is iedereen zijn vertrouwen in de mensheid kwijt.

Wensfinalist? Ja. Wensmol? Nee.

Juist daarom zou ik hem een geschikte mol vinden. Niemand die zo'n schat verdenkt. En mollen zijn toch juist eigenlijk heel populair steeds? Denk dat iedereen het schitterend zou vinden.

Had bij de vrachtwagen-opdracht de indruk dat hij wel wilde mollen maar elke actie in rook op ging door Miluskja en dat hij het daar wat benauwd van kreeg. Dat hij volgens de regels in zijn eentje vijftig euro binnen haalt op de markt staat goed maar is een bar laag bedrag.

Voor mij het enige wat tot nog toe tegen hem spreekt is dat hij een ex-voetballer is en er vaak voor acteurs wordt gekozen. Maar het is een jubileum jaar, dus dan sluit een bijzondere keuze wel aan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2020, 08:44:54 »
Tuurlijk is 50 euro bar weinig, maar als je als mol 50 euro binnenhaalt, terwijl 9 kandidaten samen 100 euro binnenhalen , is dat ineens weer heel veel die 50 euro ::rofl::.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2020, 09:19:17 »
Buddy vroeg om een rechter 50, en een rechter 250, want de linker helften hingen er al. De vraag was duidelijk, beetje vreemd dat Nathan dan toch beide helften van de 50 aanlevert. Was niet nodig, noch voor mol, noch voor kandidaat.

EDIT: Nog eens teruggekeken. De rechter 50 al op het bord. Verkeerde vraag van Buddy.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 09:37:47 door Newbie2 »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2020, 09:40:50 »
Het lijkt wel alsof Nathan die 50 euro heeft binnengebracht, maar voor hetzelfde geld heeft Nathan ook meerdere foto's gemaakt waardoor die 50 euro is afgekeurd en komt de gewonnen 150 euro van andere biljetten.

Hij wordt een beetje neergezet als 'de held die geld binnenbrengt', maar ik heb nog niets gezien waarbij je met zekerheid kan zeggen: goed gedaan voor de pot Nathan.
Bij die containers was het ook Miljuschka die alles deed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2020, 10:09:24 »
Nathan is niet de mol.

Daar ben ik van overtuigd omdat het zijn imago volledig zou ruïneren.
Niet mee eens.

Elk jaar is er wel een kandidaat, zo lijkt het de laatste jaren, waarvan men roept, die is het niet, op basis van iets buiten het spel om. Vorig jaar was het de nieuwslezeres die de mol niet kon zijn "want geloofwaardigheid" en men riep hetzelfde over Simone en Rik. Gelukkig was de betrouwbare nieuwslezeres het dit keer wel.

Mensen snappen echt wel dat dit een spel is. En in dit spel geldt de regel: iedereen die meedoet, kan de mol zijn. Als iemand de mol niet kan zijn, dan doet die niet mee aan dit spel. Nathan is geschikt bevonden als deelnemer door zichzelf en productie, en is dus één van de mogelijke antwoorden op de vraag "wie is de mol".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2020, 10:40:36 »
Nathan suggereert dat het grijpen niet de juiste oplossing is, wat mil dan weer op het goede spoor zet. Vrij overdacht.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2020, 11:30:47 »
Nathan suggereert dat het grijpen niet de juiste oplossing is, wat mil dan weer op het goede spoor zet. Vrij overdacht.

Het grijpen was ook niet de oplossing maar het aantal mollen in de grijpmachines. Ik zie daar niks (over) verdachts in ::).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2020, 11:41:41 »
Onverdacht...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2020, 13:33:49 »
Voor mij is Nathan een kijkerstrekker en in dit geval dus vanuit de voetbalwereld. Ik geloof dat men hem vooral zou gaan verdenken omdat zijn achtergrond in de media controverse is met Wie is de Mol?. Hetzelfde gold bijvoorbeeld voor Ellie Lust en Frits Huffnagel. Daar ligt juist de nadruk op en daarom denk ik dat Nathan het niet is.

Binnen de opdrachten heb ik niet echt op hem gelet noch veel van hem gezien. Maar om eerlijk te zijn vind ik hem ook niet zo boeiend. Zijn manier van vertellen in de biecht is ook zo overdreven en een beetje irritant, dat ik echt hoop dat hij niet de Mol is, want dan moeten we in epi 10 zoveel meer van hem gaan zien.  ::schaam::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2020, 15:08:00 »
Zo na aflevering 1 zou ik er in ieder geval niet van opkijken mocht hij de mol blijken te zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2020, 15:19:49 »
Voorlopig kan ik geen MOL in hem zien. Mss verandert dat nog wel na een paar volgende opdrachten.

Offline Elin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2020, 17:14:23 »
Zijn stem en manier van praten lijkt echt précies op Andre Hazes Junior  ::oink::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2020, 20:30:35 »
Onverdacht...

Oops... Bedankt voor de correctie.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2020, 21:13:09 »
Ik geloof er nog wel in dat Nathan de Mol is. Mooi in beeld gebracht met een goede actie die weinig oplevert de eerste echte opdracht. Bij de escaperoom is zijn rol onduidelijk en zien we niet veel van zijn typische blijheid wanneer Mil de oplossing vindt. Vervolgens lijkt ie het verkeerde vak in te willen rijden wat Mil corrigeert en dan duurt het voor mijn gevoel iets te lang voor Nathan met haar toch wel simpele uitleg akkoord gaat. In het extra beeldmateriaal zien we dat ie wel erg makkelijk eerlijk met Rob deelt dat ie een vrijstelling heeft. Ja, het kan. ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 21:42:19 »
Vervolgens lijkt ie het verkeerde vak in te willen rijden wat Mil corrigeert en dan duurt het voor mijn gevoel iets te lang voor Nathan met haar toch wel simpele uitleg akkoord gaat.
Ik vind dit een goed punt. Hij is ook degene achter het stuur en ziet de 5 die aan de sleutel gehangen moet hebben niet. "1" is op zich een logische positie voor het eerste teken (als je de richting waaruit de vrachtwagens komen zou negeren...), maar natuurlijk ook een mogelijkheid om te mollen, met een goed excuus achteraf ("ik dacht hij moet op 1").
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2020, 06:06:22 »
Ik geloof er nog wel in dat Nathan de Mol is. Mooi in beeld gebracht met een goede actie die weinig oplevert de eerste echte opdracht. Bij de escaperoom is zijn rol onduidelijk en zien we niet veel van zijn typische blijheid wanneer Mil de oplossing vindt. Vervolgens lijkt ie het verkeerde vak in te willen rijden wat Mil corrigeert en dan duurt het voor mijn gevoel iets te lang voor Nathan met haar toch wel simpele uitleg akkoord gaat. In het extra beeldmateriaal zien we dat ie wel erg makkelijk eerlijk met Rob deelt dat ie een vrijstelling heeft. Ja, het kan. ;)

Aangezien wij verschillende jaren aanvankelijk fanatiek op de verkeerde mol zaten, spreekt dit niet voor Nathan  ::rofl:: ::rofl::

Maar had hetzelfde idee. Bij de grijpers als Mil de goede oplossing heeft, lijkt hij zelfs eventjes bijna ticked off in plaats van joelend blij ei te zijn. En als Mil hem uitlegt waarom vijf het juiste vak is, lijkt hij zijn hoofd te breken hoe hij plek nummer 1 nog kan verkopen.

Er vanuit gaande dat het euroteken nodig was om überhaupt geld te krijgen, ligt het wel in de lijn der verwachting dat de productie het mollen makkelijker zou maken. Zowel in de wagen (zouden ze allemaal mollen opgevist hebben, dan weet je niet meer hoeveel mollen in welke kast lagen) als de vakken (wat is nu logischer dan op nummer 1 te gaan staan).

Ook vreemd: bij de markt-geld-foto opdracht trekt hij op een gegeven moment weg van de groep om in zijn eentje voor de 50 euro te gaan zorgen en klopt zich daarvoor op de borst. Vreemd, dat past toch niet bij hem om solo te vliegen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2020, 11:35:01 »
Na het herbekijken is hij eigenlijk een van de weinigen die niets overdacht doet. Extreem verdacht kan je hem ook niet noemen, maar zeker nog een kanshebber.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2020, 13:16:56 »
Mijn wensmol! Geweldige gast! Zou echt een heel ander type eens zijn. Hoop op een understated geheimzinnige mol dit jaar, aka; Nathan