Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132059 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #440 Gepost op: 8-02-2020, 21:41:15 »
Voor mij is het nu echt over over duidelijk dat hij het is


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #441 Gepost op: 8-02-2020, 21:42:00 »
Ik zei het al voor het gebeurde: Nathan gaat 250 pakken.

Echt? Het is aan de ene kant geniaal, maar toch weer extra geld...  ???
In combinatie met 'zichzelf uitschakelen' in de eerste opdracht zakt hij daarmee juist op mijn mol-lijst.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #442 Gepost op: 8-02-2020, 21:48:29 »
Het past niet alleen bij Nathan als ideale kandidaat maar ook op wat we vorig jaar met Merel (en ook wel eerder) zagen: een Mol die af en toe geld pakt zodat FTM onbetrouwbaarder wordt. (Wat dat betreft vond ik Leonie ook verdacht vorige week.)

Het voorbijlopen van het vraagteken vond ik trouwens een anti-molactie. Het was veel beter geweest als de Mol wel letters (of het vraagteken) vond om fanatiek over te komen zonder er geld mee te verdienen.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #443 Gepost op: 8-02-2020, 21:50:13 »
Echt? Het is aan de ene kant geniaal, maar toch weer extra geld...  ???
In combinatie met 'zichzelf uitschakelen' in de eerste opdracht zakt hij daarmee juist op mijn mol-lijst.

Jezelf uitschakelen (plus een kandidaat) betekent minder zoekers in het veld  voor geld; zeker wanneer de enveloppen er niet al lagen tijdens het  letterzoeken lagen vind ik dit nog wel slim.

€250 twijfel ik over. Geld pakken waar het niet nodig is vind ik altijd jammer voor een mol. Maar: we weten niet of het nodig was verdenkingen af te schudden. €250 pakken maakt hem meteen weer de ultieme teamplayer. Hij wilde ook iets “goedmaken” van gisteren .../hoe cool als straks echt blijkt dat hij de W heeft verdoezelt ... (of als de enveloppen er al wel lagen: dat hij die heeft lopen verstoppen ipv letters zoeken ...) Mooi materiaal voor aflevering 10: Ik hield veel geld uit de pot bij het fietsen en jullie zagen het niet. Daarna zorgde ik met €250 dat niemand me als potentiële mol zag...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #444 Gepost op: 8-02-2020, 21:51:30 »
Ja Heinz, dat ben ik wel met je eens.

Het kan inderdaad een manier zijn om iets anders te verdoezelen, wat Hamsterdam zegt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #445 Gepost op: 8-02-2020, 21:53:37 »
Waar iedereen rechtsom gaat, gaat hij linksom. Hij doet maffe dingen. Hij  heeft een echte mol vibe. ::)
 En ik zie een patroon. In iedere aflevering is de afvaller degene waarmee Nathan een opdracht samen deed. Nu Johan dus.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #446 Gepost op: 8-02-2020, 21:56:17 »
Ja, en het is gewoon heel raar om dit als kandidaat te doen.
Je kunt je er minder verdacht door maken in de groep.. en dat wil je toch niet als kandidaat.
Verder doet Nathan heel veel verdachte dingen (zoals ook al mooi is weergegeven in het molduel), maar lijkt hij bij niemand van de kandidaten meer de hoofdverdachte te zijn of überhaupt op het verdachtenlijstje te staan (zelfs bij Mil niet, en Buddy had hem ook in zijn vizier, maar zowel Mil als Buddy zitten nu vol op Leonie). Vreemd.. als wij als kijkers Nathan zo veel verdachte dingen vinden doen, maar zijn medekandidaten hem nauwelijks lijken te verdenken, gaan bij mij alle alarmbellen af.  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #447 Gepost op: 8-02-2020, 22:03:11 »
Hmm. Ga de aflevering later nog eens kijken. Maar eerlijk ga ik nu een beetje twijfelen. Want waarom valt hij af tijdens de theater opdracht (waar Claes en Rob juist iets molligs doen), wat heeft dat voor een mol nu voor zin?

Meest opvallend is wel: zien we Nathan zijn naam überhaupt wel voorbij komen in het Chinees?

Met de 250 blijft hij in karakter maar dat kan mols als kandidaats zijn.

Ik bungel met mijn benen uit de tunnel inmiddels. Maar goed, nog een week te piekeren :)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #448 Gepost op: 8-02-2020, 22:06:35 »
Want waarom valt hij af tijdens de theater opdracht (waar Claes en Rob juist iets molligs doen), wat heeft dat voor een mol nu voor zin?



Hij was al klaar met mollen: hij stal een dia...

Offline Coretteket

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #449 Gepost op: 8-02-2020, 22:12:05 »
Stond Nathan in die cirkel voor Buddy dan?

Online RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #450 Gepost op: 8-02-2020, 22:19:10 »
Hmm. Ga de aflevering later nog eens kijken. Maar eerlijk ga ik nu een beetje twijfelen. Want waarom valt hij af tijdens de theater opdracht (waar Claes en Rob juist iets molligs doen), wat heeft dat voor een mol nu voor zin?

Meest opvallend is wel: zien we Nathan zijn naam überhaupt wel voorbij komen in het Chinees?

Met de 250 blijft hij in karakter maar dat kan mols als kandidaats zijn.

Ik bungel met mijn benen uit de tunnel inmiddels. Maar goed, nog een week te piekeren :)

We zien zowel  Nathans als Robs naam niet in het Chinees.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #451 Gepost op: 8-02-2020, 22:19:42 »
Ik zei het al voor het gebeurde: Nathan gaat 250 pakken. Om nog maar eens de perfecte kandidaat die voor de groep gaat te spelen. Dat Miljuschka dit in een biecht benadrukt zonder erbij te zeggen dat ze het niet vertrouwt (en dat ze Nathan niet meer bij de test noemt) maakt dit in mijn ogen alleen maar extra verdacht.

Dit is gewoon te makkelijk !
Hij is het niet, en eerlijk als hij het zou zijn, zijn zen acties redelijk obvious, ik zie hem eruit gaan nog voor de finale !

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #452 Gepost op: 8-02-2020, 22:23:37 »
Bij opdracht topic ook genoemd: maar opvallend dat Rik zelf degene die niet in een cirkel stond “vliegende keep” noemde bij het theater. Bekende voetbalterm voor iemand die geen vaste keeper is in een vriendschappelijk potje op straat of bij de training.

Online RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #453 Gepost op: 8-02-2020, 22:26:48 »
Bij opdracht topic ook genoemd: maar opvallend dat Rik zelf degene die niet in een cirkel stond “vliegende keep” noemde bij het theater. Bekende voetbalterm voor iemand die geen vaste keeper is in een vriendschappelijk potje op straat of bij de training.

Tja, Sinan was dat vorig seizoen ook (precies dezelfde term werd toen gebruikt) bij de 'Koffiepedia'-opdracht en die was ook geen voetballer. Laat staan überhaupt sportief  :P
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #454 Gepost op: 8-02-2020, 22:28:51 »
Zoveel schitterende gebouwen daar in Luoyang, maar de aflevering opent met een voetbalstadion
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #455 Gepost op: 8-02-2020, 22:29:18 »
Ik zit zo vast in deze tunnel dat ik als hij €250 in de pot brengt denk "zie je wel, mollenstreek!"  ???

Aan de ene kant klopt het niet, aan de andere kant zou ik het geweldig vinden, een soort George achtige mol bijna. De goedzak uithangen terwijl je overal aan het mollen bent.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #456 Gepost op: 8-02-2020, 22:29:39 »
We zien zowel  Nathans als Robs naam niet in het Chinees.

Even teruggekeken maar idd. We zien Rob wel, we horen iets over een kruis en een slinger maar we zien het teken niet.

Schrijft Rob in de biecht dat hij de mol is in de lucht?

Hij was al klaar met mollen: hij stal een dia...

De dia was volgens Buddy al weg voor Nathan bij die opdracht komt.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #457 Gepost op: 8-02-2020, 22:31:06 »
Ik denk dat de mol het park in is gegaan. In aflevering 10 zal er waarschijnlijk een leuk fragment te zien zijn waarin de mol gezellig naast de dame met de betreffende waaier staat. Dat Nathan hier geld pakt maakt hem voor mij echt minder verdacht als mol.

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #458 Gepost op: 8-02-2020, 22:31:26 »
In mijn ogen vandaag ontmaskerd als kandidaat.

Te vroeg uit de eerste opdracht, zichzelf buitenspel gezet in de tweede opdracht en geld gepakt in de derde opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #459 Gepost op: 8-02-2020, 23:20:47 »
In mijn ogen vandaag ontmaskerd als kandidaat.

Te vroeg uit de eerste opdracht, zichzelf buitenspel gezet in de tweede opdracht en geld gepakt in de derde opdracht.
Dit!

Dat Nathan (onnodig) kiest voor geld kun je voor mol Nathan uitleggen.als hint. Als mol hoeft hij het park immers niet in, hij weet al wie de mol is.

Ik schat Nathan echter in als een man die alles  nuchter bekijkt en de vraag heel pragmatisch aanpakt: hoe groot is de kans dat je echt te zien krijgt wie de mol is? Heel klein dus nuchtere Nathan die snel zijn keuzes maakt kiest wederom voor de zekerheid van geld......