Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 138267 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #920 Gepost op: 15-03-2020, 00:48:58 »
En buiten dat, als je wensmol niet de mol blijkt te zijn, kun je toch evengoed eerlijk kijken naar hoe de echte mol het heeft gedaan. In het geval van Rob moet ik zeggen: méér dan prima!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #921 Gepost op: 15-03-2020, 00:52:01 »
Precies. Mooie ontrafeling.

...die waaier van hier is de mol te pakken en ermee te wapperen.

Chapeau, daar mag de hoed voor af ::hoedkarel::
Dat was niet de ‘hier is de mol’ waaier waarmee hij stond te wapperen, maar ‘Rob is de mol’.

Ik vind het fenomeen wensmol trouwens wel bijzonder.
Ik snap het opzich wel. Als Nathan de mol zou zijn geweest zou hij het heel goed gespeeld hebben door heel oprecht de enthousiaste team player te spelen, maar daar zit het probleem. Sommige mensen gaan er te gemakkelijk vanuit dat als hun wensmol daadwerkelijk de mol zou zijn geweest ze het net zou oprecht hadden kunnen spelen. Ik denk dat de last van het molschap altijd beïnvloed hoe onbezonnen je in het spel staat.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 00:57:25 door Rat »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #922 Gepost op: 15-03-2020, 00:54:41 »
Rob heeft het wel goed gedaan vind ik. Zelf had ik hem al lange tijd afgeschreven omdat ik hem te obvious vond. Helemaal mis dit jaar, volgende keer beter.  ;)

Inderdaad geen enkele opdracht voor 100% geslaagd, al moet ik er direct bij zeggen dat dit niet alleen de verdienste van Rob was, maar ook van het feit dat sommige opdrachten zonder mol ook al gedoemd waren om te mislukken. Maar daar is dit topic niet voor dus daar ga ik verder niet op in.

Mooie subtiele acties bij de grote standbeelden en de bakfietsen, en van die kleine dingetjes zoals 'Mol, blijf effe met je dikke duim van die porto af' meteen nadat je er zelf mee hebt lopen pielen. Zo maak je jezelf al indirect een stuk minder verdacht, goed gedaan  ::ok::

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #923 Gepost op: 15-03-2020, 01:01:16 »
Rob heeft het wel goed gedaan vind ik. Zelf had ik hem al lange tijd afgeschreven omdat ik hem te obvious vond. Helemaal mis dit jaar, volgende keer beter.  ;)

Inderdaad geen enkele opdracht voor 100% geslaagd, al moet ik er direct bij zeggen dat dit niet alleen de verdienste van Rob was, maar ook van het feit dat sommige opdrachten zonder mol ook al gedoemd waren om te mislukken. Maar daar is dit topic niet voor dus daar ga ik verder niet op in.

Mooie subtiele acties bij de grote standbeelden en de bakfietsen, en van die kleine dingetjes zoals 'Mol, blijf effe met je dikke duim van die porto af' meteen nadat je er zelf mee hebt lopen pielen. Zo maak je jezelf al indirect een stuk minder verdacht, goed gedaan  ::ok::
Ja, en de sleutelpositie bij Verkeer(d) kreeg hij dus gewoon in de schoot geworpen, inclusief Johan als bliksemafleider op de andere sleutelpositie. Lekker gekozen Nathan! ::rofl::

Zou hij nou echt alleen automaat rijden?
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 01:04:17 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #924 Gepost op: 15-03-2020, 01:26:11 »
Ik vind het fenomeen wensmol trouwens wel bijzonder. Ik heb daar niet zo veel mee. Als ik er een moet hebben dit seizoen, dan Nathan, maar dat vind ik dus totaal niet relevant. De bedoeling is toch dat we op zoek gaan naar wie de mol is en niet naar "Wie hoop je dat de Mol is?" of "Wie is de Wensmol?"

Het is ieders goed recht hoor, om een wensmol te hebben. Persoonlijk ontmasker ik liever de Mol die door de makers is bepaald, aan de hand van wat we voorgeschoteld krijgen.  ;)

Ik moet toegeven dat ik vorig jaar toch ook de fout ben in gegaan, omdat ik te graag wilde dat Sinan de mol was, maar juist daarom wilde ik niet nog een keer de fout in gaan  ::schaam:: ik vind dat er niks mis is met het hebben van een wensmol, maar ik vind het dan wel jammer dat er daardoor een hoop geklaag was  ::rofl:: ik had het zelf fantastisch gevonden als Buddy de mol had geweest, maar ben alsnog goed onder de indruk van Rob z'n streken!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #925 Gepost op: 15-03-2020, 01:44:49 »
Ik moet toegeven dat ik vorig jaar toch ook de fout ben in gegaan, omdat ik te graag wilde dat Sinan de mol was, maar juist daarom wilde ik niet nog een keer de fout in gaan  ::schaam:: ik vind dat er niks mis is met het hebben van een wensmol, maar ik vind het dan wel jammer dat er daardoor een hoop geklaag was  ::rofl:: ik had het zelf fantastisch gevonden als Buddy de mol had geweest, maar ben alsnog goed onder de indruk van Rob z'n streken!

Dat vind ik dus wel grappig: als ik sommige reacties lees dan denk ik af en toe, misschien moeten we eerst maar verkiezingen uitschrijven of zo. Eerst maar even peilen bij de kijkers waaraan de mol moet voldoen dit seizoen. Man of vrouw, wel acteur of niet, fanatiek of laid-back, een mol die Nathan heet of Buddy. Nou ik kan je zeggen, dat gaat geen betere tv opleveren.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #926 Gepost op: 15-03-2020, 02:19:41 »
Tijdens het kijken naar de aflevering was ik lichtelijk teleurgesteld in de molacties, mede doordat bijna alles hier op het forum is benoemd. Maar nu het een beetje is gezakt is Rob toch eigenlijk een bijzonder goede Mol. Letterlijk vanaf minuut 1 mensen proberen te beïnvloeden dat hij het niet kan zijn. Geen top 3, maar zeker hoger in het linkerrijtje!

Mijn molletje: Rémy

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #927 Gepost op: 15-03-2020, 02:33:39 »
Gefeliciteerd, Rob-tunnelaars!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En goed gedaan, Rob!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik ben nog nooit zo vaak geswitched gedurende een seizoen. ::rofl:: Rob stond vanaf het begin in mijn top 3, een paar keer op 1 ook, maar ik begon te denken dat het er te dik bovenop lag. Niet dus. Fout ingeschat. Ik dacht uiteindelijk 'de echte Mol' gevonden te hebben, waar ik de afgelopen week meer en meer in begon te geloven. Maar ik heb hier absoluut vrede mee, en hoef gelukkig niet van mijn stoel te vallen!! ;D.

Een mooi enerverend seizoen toch, al met al!! Voor mij tot het einde toe spannend gebleven. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #928 Gepost op: 15-03-2020, 03:39:19 »
Gefeliciteerd iedereen hier!  ::bravo::

Gelukkig een hele leuke mol, hij heeft er werk van gemaakt. En stiekem fijn te zien dat hij het wel wat moeilijk kreeg met Nathan als bondgenoot en vriend die hij eigenlijk niet zo wilde bedriegen en andere bondgenoten is aangegaan.

Overigens ook mooi dat mensen hier hoorde hoe hij de envelop van Heinz weg trok, toch een mooie subtiele hint.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #929 Gepost op: 15-03-2020, 08:10:57 »
De molacties in de Kennersopdracht had wat meer uitgegraafd mogen worden wat mij betreft. In welke ruimtes was hij allemaal? Waar was de envelop van Lukie4 gebleven of had hij verder niets meer gedaan?
Erg leuk om te zien hoe hij achter een kledingrek de andere kandidaten de verkeerde kant op probeerde te sturen. En hoe dat mislukte.  :D
Hij heeft het goed gedaan, behalve bij die Kungfu opdracht maar dat zij hem vergeven. Ik had hem tot afl. 6 in feite afgeschreven als mol totdat Heinz zei dat zijn slogan was: een goede mol ziet er totaal niet uit als een mol, en ik zijn waterige blik opeens anders ging bekijken.
Mooi seizoen, leuke club mensen!
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 08:14:10 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #930 Gepost op: 15-03-2020, 08:13:20 »
Overigens ook mooi dat mensen hier hoorde hoe hij de envelop van Heinz weg trok, toch een mooie subtiele hint.

Ja, gaaf van dat geluidje. En Rat had dus ook gelijk dat het plakband aan de bovenkant van het kaartje erop wees dat het kaartje verwisseld was. (Iets wat voor mij werd bevestigd toen ik het kaartje thuis ontving en aan een beschadiging zag dat het ook midden achterop vast had gezeten.) En ook klopte het dat de envelop behorende bij Heinz onderop kwam te liggen waardoor te herleiden viel dat daar het mingeld in zat. Tot slot zagen we goed dat Rob met een reden graag als eerste wilde en met een reden nog de envelop van Daisy wilde pakken. (Wel een andere reden dan we dachten, namelijk het verbloemen van de wissel.)

Al met al een mooi voorbeeld dat er genoeg dingen naar Rob als Mol wezen. En dat je de Mol met vereende krachten en goed speurwerk nog prima kan vinden. En dat we de MolTalk-presentatoren niet moeten geloven (die zeiden dat Rat mingeld was). ;D
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 08:15:12 door Heinz »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #931 Gepost op: 15-03-2020, 08:28:19 »

Een mol die er zichtbaar genoegen in schiep de mol te zijn. En het team blij liet worden met kleine bedragen. En bovendien pas in aflevering 9 pas echt verdacht te worden. Chapeau, daar mag de hoed voor af ::hoedkarel::

Nee man! Niet de hoed af! Dan verliest ‘ie het geld!  ::rofl::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #932 Gepost op: 15-03-2020, 08:50:31 »
Fijn dat er zulke toffe molacties bij zaten. Toch wel gewaagd om die tablet te saboteren terwijl er nog negen kandidaten rondlopen en dat geld uit die envelop en die portofoon waarbij hij vervolgens de schuld geeft aan anderen.

Miste wel een paar molacties denk ik?
- Opdracht met die lasercirkels en super mario enzo.
- Opdracht met die autootjes waarbij ze de rode moesten tellen.
- Opdracht met het fietsen waar hij de fietsers met Mil mocht aansturen.
- Opdracht met die kokertjes waar hij (als Nathan dat goed heeft) kokers heeft gesaboteerd.
- Opdracht met het verkopen van Nederlandse producten op de markt.

Ik ben benieuwd of er bij die opdrachten ook iets is gebeurd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #933 Gepost op: 15-03-2020, 09:00:54 »
Dat was niet de ‘hier is de mol’ waaier waarmee hij stond te wapperen, maar ‘Rob is de mol’.

Als nog wist je bij die opdracht dat het een aflevering 10 moment op zou gaan leveren van wat we nu dus zagen met Rob. En dat het dan zijn eigen is de mol waaier was heb je toch mooi weten te analyseren  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #934 Gepost op: 15-03-2020, 09:05:56 »
Geen slechte mol, maar ook geen topmol. Laten we zeggen gemiddeld. Theeservice had in een regelrechte blunder kunnen uitdraaien.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #935 Gepost op: 15-03-2020, 09:10:51 »
Hoewel ik hem had afgeschreven vanwege het kiezen voor servies en ik toch uiteindelijk overtuigd was van Buddy als mol, vind ik dat hij een goede en leuke mol is geweest! Leuke acties!! (Al had ik nog graag gehoord waarom hij voor servies koos/hoe die discussie exact gegaan is).

2 jaar op rij nu de mol fout gehad, maar met deze kan ik toch meer vrede hebben dan met die van vorig jaar :) nog nóóit zo vaak geswitcht ook als dit jaar, raakte maar niet overtuigd en verloor punten op de afvaller.

Gefeliciteerd aan de Rob-verdenkers! ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #936 Gepost op: 15-03-2020, 09:48:03 »
Goed gedaan door Rob! Mooie acties, en ook nog eens genieten!

Ich bin ein Bärliner!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #937 Gepost op: 15-03-2020, 11:08:23 »
Ik moet toegeven dat ik vorig jaar toch ook de fout ben in gegaan, omdat ik te graag wilde dat Sinan de mol was, maar juist daarom wilde ik niet nog een keer de fout in gaan  ::schaam:: ik vind dat er niks mis is met het hebben van een wensmol, maar ik vind het dan wel jammer dat er daardoor een hoop geklaag was  ::rofl:: ik had het zelf fantastisch gevonden als Buddy de mol had geweest, maar ben alsnog goed onder de indruk van Rob z'n streken!

Idem :D Ik ga ook zo ongeveer elk seizoen voor een wensmol, aka degene die ik de gaafste mol zou vinden. Is lang niet altijd de échte mol. En klopt hoor wat anderen zeggen, dat een wensmol wellicht helemaal niet zo'n goede mol zou zijn als 'ie het echt was, want als kandidaat mollen is een stuk minder stressvol dan als echte mol mollen. Maar goed, ik hoop zelf altijd op spectaculaire mollen en Rob was niet slecht niet denderend, gewoon een goede voldoende denk ik.

Het feit dat zoveel superspeurders hier al snel ofwel op Rob zaten, ofwel de switch maakten, was een teken aan de wand. Maar goed, de een geniet van de echte mol ontmaskeren, de ander van hard 'bewijzen' zoeken dat z'n wensmol het toch echt is en op een verrassing hopen.  ::rofl::  Het heeft een of twee keer uitbetaald voor me (Jan en Dennis).

Goed gespeurd, iedereen in de Rob tunnel  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 11:12:24 door Nat007 »

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #938 Gepost op: 15-03-2020, 11:38:06 »
Ik post niet veel op het forum en begin een beetje mee te lezen nadat ik mijn Molkeuze heb gemaakt, aflevering 4 of uiterlijk aflevering 5.
Eigenlijk om niet beïnvloed te raken door alle theorien en verschillende manieren van kijken naar verdachte/onverdachte acties.

Ik was blij te zien dat veel overeen kwam met mijn analyse en dat Rob ook het meest verdacht was hier op het fanatieke/expert forum.
Hij is een goede Mol geweest, met een strakke strategie. Hij lijkt ook redelijk veel Molacties zelf geïnitieerd te hebben i.p.v. dat veel uit de productie kwam, dat is altijd wel te waarderen!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #939 Gepost op: 15-03-2020, 11:43:03 »
Voor de kandidaten lang onverdacht en dat is natuurlijk altijd een compliment waard. Ook fijn om te zien dat hij het geweldig vond om de mol te zijn. Sommige mollen hebben het erg zwaar gehad met hun rol. Rob lijkt daar echter geen last van gehad te hebben.

Voor mij persoonlijk was hij een van de mollen die ik het snelst ontmaskert hebt. Ik kan me niet herinneren dat ik rond aflevering 2 al op de goede mol zat. Dat gebeurde soms pas in de finale. Nathan was wel een mooie afleiding. Dat was misschien meer mijn wensmol, dan dat ik hem echt verdacht.