Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137246 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2020, 22:31:41 »
Dat denk ik juist wel. Gewoon van links naar rechts afwerken en patronen afstrepen.
Als ik Rik zo hoorde in de podcast niet, ze hadden maar 10 minuten hè.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2020, 23:19:01 »
Rob draagt gele sokken/ kleren in de escape room. De kleur geel staat in China voor zowel geluk als wijsheid. Verder nog niet in een tunneltje ofzo hoor  ::rofl::

Bij het tweede keer kijken viel mij dit opeens op, omdat ik het een aparte keuze vond denk ik....

Meer L

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2020, 23:36:21 »
Nou....ik duik wel in deze tunnel. Althans...ik sta wijdbeens: 1 been bij Rob en een voet tussen de deur bij Leonie  ;D

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2020, 02:00:28 »
Ik vond het dan eerlijk gezegd ook wel een idiote overkill aan Zwarte Vrijstellingen. Per seizoen één of hooguit twee is wat mij betreft al meer dan genoeg.

Er zijn er al minimaal 2 uit & ook aardig wat groene. Dit gedrag is ook goed te voorspellen, dus er zijn nu nog maar een paar vrijstellingen in het spel. Niks aan de hand wat mij betreft.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2020, 08:31:47 »
Er zijn er al minimaal 2 uit & ook aardig wat groene. Dit gedrag is ook goed te voorspellen, dus er zijn nu nog maar een paar vrijstellingen in het spel. Niks aan de hand wat mij betreft.

Rob en Tina zijn de enige die nog iets hebben.
klaar voor de strijd

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2020, 11:01:15 »
Er zijn er al minimaal 2 uit & ook aardig wat groene. Dit gedrag is ook goed te voorspellen, dus er zijn nu nog maar een paar vrijstellingen in het spel. Niks aan de hand wat mij betreft.

Ja, ik gok ook dat één van de kandidaten die de zwarte vrijstelling nog heeft, hem volgende week in gaat zetten "want zekere voor het onzekere nemen". ...Of je wacht tot er een nieuwe opdracht komt waarin de kandidaten vele items kunnen winnen. Dat lijkt er niet in te zitten volgende week.

--

Even on topic wat betreft Rob. Ik durf op dit moment de tunnel wel in te duiken. Ik verdenk geen andere kandidaten zodanig. Enkel Nathan zou in deze fase van mijn denken het nog kunnen zijn, als hij écht zo tegengehouden wordt door Mil in zijn gedrag, maar daar ben ik volgende week ook wel over uit dan denk ik of dat wel of niet zo is.

Grootste mysterie blijft voor mij waarom we Rob zijn sleutelhanger niet duidelijk in beeld te zien krijgen ???
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2020, 11:49:33 »
Nog even mbt de tuinbroek-JK-hint. Hij heeft de tuinbroek in ieder geval niet alléén bij de Mol aan:



Edit: dit was trouwens op 14 juni 2019 in het voorprogramma van Groots. Dus dat is voor WIDM.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 11:52:41 door Yesse »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2020, 12:33:13 »
Nee,dat is na Wie is de Mol. De opnames hadden toen al plaatsgevonden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2020, 13:01:28 »
Oja. 2019 is vorig jaar. Ik zat blijkbaar al in 2021  :-[

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2020, 13:36:42 »
Zelfs als 'ie het al langer draagt kan het een subtiel hintje zijn van zijn kant. Andere Mollen hadden ook al een lievelingskledingstuk die ze als verwijzing naar hun molschap zagen (Inges bruine mollenjurk, Milouska's M-t-shirt, meer?).
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2020, 14:30:58 »
14 juni is vrij kort erna. heeft in ieder geval genoeg tijd gehad om de tuinbroek rustig te wassen en te drogen ::ok::(als hij het uberhaupt wast  ::rofl::)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2020, 19:58:51 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2020, 20:13:06 »
Graag de berichten uitschrijven en niet alleen linkjes posten.
Daarnaast denk ik dat dat beter in het hints-topic past.

Hier weer verder over de verdachte acties van Rob (en die zijn er genoeg ;D)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2020, 21:44:54 »
Als het goed was, was de opname periode tot 11 juni toch?

14 juni staat hij, als het goed is, live in het PSV stadion bij Groots met een grote G :O
Waarschijnlijk spuit 11 informatie, maar kan me niet terughalen dat ik het eerder ergens gelezen heb. :D

Wel kort dag. Terugkomen en meteen zowat weer optreden.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2020, 22:16:28 »
Ik ga ook mee in de Rob-tunnel. Hij is heel weinig in beeld gekomen, dat is precies wat de makers willen: de Mol niet in de spotlights zetten en al zeker niet in aflevering 1.
Verder verdenk ik ook nog Miljuschka en Nathan. Hopelijk zien we Rob wat meer in de tweede aflevering  :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2020, 10:16:56 »
Hmm, ja, op zich kan je ook weer beredeneren dat het voor een kandidaat ook raar is om de zwarte vrijstelling niet meteen in te zetten, want zo is de kans alleen maar groter dat jij er zelf meteen uitvliegt. Als jij namelijk een zwarte hebt, zullen anderen wel jokers/een groene vrijstelling hebben en dus al een grotere kans maken om door te gaan. Al helemaal in aflevering 1, waarin je nog weinig hebt om je verdenkingen op te baseren. Rob heeft zowel in het molboekje als in zijn voorstelfilmpje aangegeven dat zijn grootste angst was om er als eerste uit te gaan. Zijn keuze om de zwarte vrijstelling niet meteen in te zetten strookt niet met deze angst. Of hij moet (als kandidaat) geweten hebben dat er meerdere zwarte vrijstellingen in het spel waren en dat iemand anders waarschijnlijk eentje in zou gaan zetten. Ik kan me echter geen moment uit de uitzending herinneren waarin wij Rob erachter zien komen dat een andere kandidaat ook een zwarte vrijstelling heeft.

Toch blijf ik het een opmerkelijke - en een vrije onnodige en zichzelf saboterende - actie vinden voor een mol om je eigen zwarte vrijstelling bewust langer in het spel te houden.

En dit is precies waarom ik Rob ernstig verdenk en met een been in zijn tunnel sta ;) Elke kandidaat zou de zwarte vrijstelling inzetten, zeker als je bang bent als eerste af te vallen en je vermoed dat er vrijstellingen/jokers in het spel zijn. Alleen als je weet dat iemand anders al een zwarte in gaat zetten, bewaar je hem. Maar gezien het feit dat de groep weinig deelt onderling en het onderling vertrouwen laag is acht ik de kans erg klein dat Rob dit 100% zeker weet.
In de extra beelden is te zien dat Nathan hem vertelt dat hij een groene vrijstelling heeft. En tóch zet Rob zijn zwarte vrijstelling niet in. Voor een mol kan het 'bewaren' van de zwarte vrijstelling een mooie manier zijn om vertrouwen te winnen later in het spel. Je hebt toch een zekere 'macht' wanneer er jokers/vrijstellingen in het spel komen. Daarnaast levert het voor het programma ook meteen een leuke plottwist op.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2020, 11:51:28 »
En dit is precies waarom ik Rob ernstig verdenk en met een been in zijn tunnel sta ;) Elke kandidaat zou de zwarte vrijstelling inzetten, zeker als je bang bent als eerste af te vallen en je vermoed dat er vrijstellingen/jokers in het spel zijn. Alleen als je weet dat iemand anders al een zwarte in gaat zetten, bewaar je hem. Maar gezien het feit dat de groep weinig deelt onderling en het onderling vertrouwen laag is acht ik de kans erg klein dat Rob dit 100% zeker weet.
In de extra beelden is te zien dat Nathan hem vertelt dat hij een groene vrijstelling heeft. En tóch zet Rob zijn zwarte vrijstelling niet in. Voor een mol kan het 'bewaren' van de zwarte vrijstelling een mooie manier zijn om vertrouwen te winnen later in het spel. Je hebt toch een zekere 'macht' wanneer er jokers/vrijstellingen in het spel komen. Daarnaast levert het voor het programma ook meteen een leuke plottwist op.

Als mol wil je net geen jokers of vrijstelling wegspelen. Je wil net dat kandidaten die fout zitten door deze items doorstoten.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2020, 11:53:37 »
Als mol wil je net geen jokers of vrijstelling wegspelen. Je wil net dat kandidaten die fout zitten door deze items doorstoten.

Ja dat snap ik, maar ik denk dat dat belangrijker is verder in het spel, als de kaarten geschud zijn. In het begin is het belangrijker vertrouwen te kweken en goed in de groep te liggen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2020, 11:58:33 »
Als mol wil je net geen jokers of vrijstelling wegspelen. Je wil net dat kandidaten die fout zitten door deze items doorstoten.
Reden om geen zwarte vrijstelling in te zetten als mol, maar dat had natuurlijk geen nut in aflevering 1 omdat die sowieso wel door iemand ingezet zou worden. Het wordt hierdoor interessant of en wanneer Rob deze zwarte vrijstelling gaat gebruiken in de volgende afleveringen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2020, 12:00:18 »
Je zou kunnen zeggen: de mol wil geen zwarte vrijstelling want hij heeft er niks aan. Als deze erin zit gaat namelijk altijd de slechtste eruit, en dus degene die het "minst" tegenstander is van de mol.

Echter, ook Margriet heeft ooit een zwarte vrijstelling gehad en ingezet, en ook Klaas. Dus dat zegt niet zo veel.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92