Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137273 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2020, 12:42:47 »

Echter, ook Margriet heeft ooit een zwarte vrijstelling gehad en ingezet, en ook Klaas. Dus dat zegt niet zo veel.

Dat ie m heeft zegt vrij weinig. Als hij de mol is had t ons wel opgevallen dat hij als enige t kistje niet had geopend.

Dat hij de ZV niet inzet is wel heel onmols

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2020, 14:09:39 »
Of Rob (als mol) weet dat de eerste aflevering wel een executie heeft, maar de tweede aflevering niet en zet hij hem a.s. zaterdag in. Gelijke monniken gelijke kappen bij de test, en daarna erachter komen dat er niemand naar huis gaat.
Op deze manier zullen de anderen hem op dat moment meer als kandidaat zien daardoor dan als mol, tenzij ze verder denken en zich afvragen waarom heb je hem dan in aflevering één niet ingezet.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2020, 14:12:10 door foxhunter »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2020, 14:21:48 »
Dat ie m heeft zegt vrij weinig. Als hij de mol is had t ons wel opgevallen dat hij als enige t kistje niet had geopend.

Dat hij de ZV niet inzet is wel heel onmols

Ja dat ie m heeft zegt aan de ene kant vrij weinig, maar aan de andere kant... als hij de mol is dan had hij ook kunnen kiezen voor de poort van geluk, en dus voor een groene vrijstelling.

Het niet inzetten van de ZV vind ik persoonlijk overigens NIET onmols, want een kandidaat zou die toch inzetten als deze weet dat er super veel items in het spel zijn. Vind ik  dus wel mols.
Tina heeft de ZV overigens ook niet ingezet maar dat was omdat ze wist dat Leonie hem wel in ging zetten. Dat gedrag wat ik dus hierboven beschrijf als 'mols', geldt dan weer niet voor Tina :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2020, 14:45:41 »

Het niet inzetten van de ZV vind ik persoonlijk overigens NIET onmols, want een kandidaat zou die toch inzetten als deze weet dat er super veel items in het spel zijn. Vind ik  dus wel mols.

De mol wil zsm van die zwarte vrijstellingen af in het spel dus zou m inzetten.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2020, 14:46:27 »
De mol wil zsm van die zwarte vrijstellingen af in het spel dus zou m inzetten.
Volgens die logica had de mol met zijn voorkennis ook gewoon voor een groene vrijstelling gekozen natuurlijk...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2020, 14:47:42 »
Volgens die logica had de mol met zijn voorkennis ook gewoon voor een groene vrijstelling gekozen natuurlijk...

Maakt niet uit dus... de mol zou ze allebei inzetten

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2020, 14:51:33 »
Maakt niet uit dus... de mol zou ze allebei inzetten
Maakt imo wel uit. Als je zelf een groene hebt, en je weet dat er ook een zwarte in het spel is. En die zwarte weet ook dat er (meerdere) vrijstellingen in het spel zijn, dan zet je 'm als kandidaat niet in. Wel een gevalletje speltheorie natuurlijk, maar je kunt er bijna donder op zeggen dat de meeste mensen in die situatie voor 'beter ingezet voor niets, dan er uit met een vrijstelling op zak' gaan... En jij dus niet, waarmee je je kansen voor de volgende ronde enorm vergroot.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2020, 14:55:32 »
Ja we zeggen hetzelfde.

Wat ik alleen zeg is dat de mol welke vrijstelling dan ook in zal zetten

Rob dus onmols omdat hij de ZV niet inzet. Dan komt er dus NOG een ronde waarin iedereen gelijk is in de test = ongunstig voor de mol

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2020, 16:07:17 »
Welnee, de Mol heeft in deze beginfase echt nog niet zoveel last van kandidaten die hem verdenken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2020, 17:40:17 »
Rob dus onmols omdat hij de ZV niet inzet. Dan komt er dus NOG een ronde waarin iedereen gelijk is in de test = ongunstig voor de mol

Ik geloof echt niet dat een kandidaat in aflevering 1 - waarin het vermoeden is dat er heel veel troeven in het spel zijn - zijn zwarte vrijstelling niet inzet. Want stel Rob was een kandidaat, dan wist hij niet dat iemand anders een ZV had (we zien dat in ieder geval niet op beeld). Wat zou je dan doen als kandidaat in deze situatie?

-Mogelijkheid 1: ZV niet inzetten. Daarmee mogelijk je kansen om eruit te vliegen vergroten omdat de andere kandidaten waarschijnlijk jokers en vrijstellingen hebben als jij een ZV krijgt. Grotere kans dus dat jij eruit vliegt terwijl jij mogelijk de test niet eens als slechtst hebt gemaakt.
-Mogelijkheid 2: ZV wel inzetten. Gelijke monniken, gelijke kappen en degene die de test het slechtst maakt gaat er daadwerkelijk uit.

Ik zou als kandidaat in het spel altijd voor mogelijkheid 2 gaan, met name in aflevering 1. En daarom maakt het voor mij alleen maar dat ik Rob meer 'mols' vind omdat hij ofwel wist als mol dat anderen ook een ZV hadden, ofwel hij als mol er toch niet uit zou gaan.

De tijd zal het leren ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2020, 17:50:18 »
Volledig met je eens, Sven. Als Rob wel contact met iemand had gehad over het hebben van een ZV en het al dan niet inzetten, dan was dat wel in beeld gebracht.
Bovendien kun je als kandidaat in aflevering 1 nog niet zo zeker van je zaak zijn dat je al op het goede spoor zit en dus toch wel door zult gaan, puur op basis van je goede antwoorden. Een kandidaat die niet weet of iemand anders een ZV heeft en inzet, zal die zelf altijd inzetten als hij wel weet dat er flink wat groene vrijstellingen zijn. Kortom: behoorlijk mols.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2020, 18:12:04 »
Hij ging als laatste van de vier aan de wijsheid-kant. Weet dus dat daar drie sleutels ontbraken. Dan is het toch niet ondenkbaar voor hem dat er nog drie zwarte vrijstellingen inzitten (en ingezet kunnen worden)?

Ik zag Rob een uur geleden in Deventer, grappig :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2020, 20:29:27 »
Als mol zou Rob de zwarte vrijstelling dus wel degelijk inzetten omdat als iedereen zo redeneert het hem als kandidaat neerzet en hij als mol natuurlijk absoluut niks heeft aan een zwarte vrijstelling op zak hebben. Dus als het bewaren van de zwarte vrijstelling uberhaupt iets zegt, dan maakt het hem juist meer waarschijnlijk een kandidaat.

Als hij weet of een vermoeden heeft dat er meer zwarte vrijstellingen in het spel zijn en dat deze (vrijwel) zeker ingezet wordt, dan heeft hij er wel degelijk iets aan om hem te bewaren. Het lijkt me wel het type dat van risico nemen houdt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2020, 21:41:02 »
Ik vind eerlijk gezegd deze discussie best wel nutteloos. Of De Mol nu een zwarte vrijstelling heeft en die wel of niet inzet maakt denk ik niks uit. Ik verdenk Rob, maar dit is voor mij zeker geen argument om hem meer of minder te verdenken.
Dat is toch hoe ik erover denk.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2020, 13:56:09 »
Naast het feit dat Rob het getal 20 aanwijst bij de 2de opdracht.
Viel mij op dat Rob bij de test, vraag nr. 18 beantwoord en als antwoord 2 aangeeft
Dus weer het getal 20.(18+2).

Verder de titel Afgeschermd:
Anita geeft bij de test drie verdachten aan:
Mil, deze komt dan in beeld.
Tina, deze komt vervolgens ook in beeld.
Rob, die zien we niet in beeld, is hij afgeschermd?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2020, 14:10:58 »
Als mol zou Rob de zwarte vrijstelling dus wel degelijk inzetten omdat als iedereen zo redeneert het hem als kandidaat neerzet en hij als mol natuurlijk absoluut niks heeft aan een zwarte vrijstelling op zak hebben. Dus als het bewaren van de zwarte vrijstelling uberhaupt iets zegt, dan maakt het hem juist meer waarschijnlijk een kandidaat.

Als hij weet of een vermoeden heeft dat er meer zwarte vrijstellingen in het spel zijn en dat deze (vrijwel) zeker ingezet wordt, dan heeft hij er wel degelijk iets aan om hem te bewaren. Het lijkt me wel het type dat van risico nemen houdt.

De mol kan hem ook perfect houden, maar dan verwacht ik dat hij ingezet wordt in twee situaties.
1) Er zijn weinig of geen items in het spel, waardoor de kans klein is dat iemand die fout zit neer door zijn items overleeft.
2) Er zijn veel items in het spel, maar de bondgenoot van de mol heeft er weinig of geen. De mol wil zijn bondje in stand houden omdat hij weet dat die hem niet verdenkt en het leuk vindt om een soort vertrouwenspersoon te hebben. Door zwart in te zetten vergroot de kans dat het bondje overeind blijft.

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat als er bijvoorbeeld drie kandidaten drie jokers inzetten, de mol zijn zwarte vrijstelling zou inzetten. Tenzij natuurlijk het niet anders kan door kennis/verwachtingen van andere kandidaten. Wordt nog interessant om te volgen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2020, 14:28:01 »


Verder de titel Afgeschermd:
Anita geeft bij de test drie verdachten aan:
Mil, deze komt dan in beeld.
Tina, deze komt vervolgens ook in beeld.
Rob, die zien we niet in beeld, is hij afgeschermd?
Oh ja, dat is een mooie ::ok::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #97 Gepost op: 18-01-2020, 00:49:34 »
GV, ZV, wel of niet inzetten, het zegt niks over de mol. We hebben mollen gehad met verschillende vrijstellingen, de ze wel of niet meteen hebben ingezet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #98 Gepost op: 18-01-2020, 10:37:00 »
Ik zou als mol een vrijstelling of zwarte vrijstelling sowieso niet al in de eerste aflevering inzetten. Later in het seizoen is echt afhankelijk van het verloop. Als bekend is dat er geen vrijstelling meer is zou ik hem niet inzetten. Is er nog een zwarte vrijstelling dan zou ik 'm niet inzetten. Is de persoon met de vrijstelling iemand die als dekmantel fungeert zou ik 'm niet inzetten.

Collectors item is ook wat waard, toch?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #99 Gepost op: 18-01-2020, 15:14:58 »
Ik heb de volgende dingen meegekregen op het forum en ik ga die nu even op een rijtje zetten:

- Rob is als 2e te zien in de leader. De leader is door het gehele seizoen 10 keer te zien. Als je 2 x 10 doet krijg je het getal 20. Op dit moment is het 20e seizoen bezig. Zou dit een verwijzing zijn naar dat Rob de 20e mol is? Wat deze hint nog sterker maakt, is dat vanaf seizoen 14 de volgorde in de leader altijd man - vrouw - man - vrouw is geweest en die volgorde is nu dus veranderd naar vrouw - man - vrouw - man. Dit kan dus bewust gedaan zijn om een hint in de leader te verbergen.
- In de test kiest Rob bij vraag 18 een antwoord waar het getal 2 in staat. 18+2 = 20.
- In het extra beeldmateriaal waarin hij met Nathan een bondje sluit zijn de cijfers 8732 te zien voordat de kamer waar Nathan en Rob in zitten in beeld verschijnt. 8+2+3+7 = 20.
- In de eerste aflevering (dit was overigens ook al in een promo te zien) wijst Rob naar een geldbriefje van 20 tijdens de markopdracht.
- In het briefje van 20, dat (zogenaamd) is ontworpen door fans, zijn de letters RDM te ontdekken als je goed kijkt. Rob Dekay mol? Dit zou ik persoonlijk best een sterke hint vinden, want die briefjes waren al ontworpen voordat er ook maar een opdracht gespeeld was. Het kan verder best zo zijn dat het briefje van 20 stiekem is ontworpen door de productie, en als ze dan het molgeld speciaal voor dit seizoen veranderen, is het ook best een leuk idee om daar een hint in te verstoppen.
- De titel van de aflevering is 'afgeschermd' en de afleveringstitels verwijzen naar de mol. Er wordt afgeschermd welke sleutel Rob pakt, wanneer Anita bij de test haar drie verdachten opnoemt zie je Rob als enige niet in beeld verschijnen, en Rob is de enige van wie we zijn verdachten niet horen bij de test. Wordt hij dus afgeschermd?

Het lijkt haast wel alsof een overschot van (naar mijn mening soms best sterke) hints naar Rob wijst, hints die bovendien niet lastig te ontdekken zijn, waardoor ik weer ga twijfelen aan of hij dan wel de mol is (het lijkt erop namelijk dat de regie subtiel Rob verdacht probeert te maken, iets wat zij vorig jaar ook leken te doen in de vorm van hints naar Sarah). Aangezien de regie na de Klaashint wel uitkijkt met hints naar de mol er te dik bovenop leggen en de hints van vorig jaar ook niet dik erbovenop lagen, weet ik niet zo goed wat ik hiervan denken moet. Daar komt nog bij dat hints vorig jaar schaars waren. Als Rob niet de mol is, kan ik me haast niet voorstellen dat sommige van deze dingen niet bewust erin zijn gestopt door de regie zodat hij hierdoor vroeg of laat verdacht wordt bij de fans. Wat me dan toch doet denken dat hij toch nog de mol kan zijn is dat zijn initialen en de letter m in het briefje van 20 verstopt zitten. Dat is wel toevallig als hij niet de mol is. Ik denk dat hij hoe dan ook wel ver gaat komen, of hij nou de mol is of niet. Als de regie subtiel fake hints naar hem in het programma stopt, zal hij wel de finale halen.  ;D