Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137279 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #280 Gepost op: 4-02-2020, 20:26:35 »
Rob is voor mij de mol. 100%
Ik zit volgens mij buitengewoon diep in de Rob-tunnel hahaha Geen redden meer aan.  :o

Daarbij is me echter iets opgevallen, waarvan ik benieuwd ben of anderen ook dit verband inmiddels hebben gelegd. Veel molacties en aanwijzingen lijken te refereren aan eerdere seizoenen. Niet verwonderlijk, aangezien we allemaal weten dat dit een jubileum-seizoen is. Toch zou het mij niets verbazen als dit op zichzelf ook weer een aanwijzing is.

Even snel een paar voorbeelden:
1. In aflevering 3, op 32:18, roept Rob in de bus "Money! Money!", waarbij hij een 'Georgje' doet ("Show me the money!)
2. Op 32:42 zien we Rob bovendien voorbijschuiven tijdens Riks introductie. Door velen op dit forum werd een vergelijking met Jan snel gemaakt.
3. Op 36:12 vervolgens de mededeling van Leonie: "want Rob kun je heel makkelijk op 't verkeerde been zetten". Een dergelijke onderschatting van de mol hebben we ook vaker gezien. Ik moest zelf bijvoorbeeld gelijk denken aan Argentinië.

Misschien dat wat meer doorgewinterde molloten de voorgaande seizoen scherper op hun netvlies hebben, zodat zij deze zogenoemde 'referentie-theorie' kunnen onderschrijven of juist van tafel kunnen vegen? Ik ben benieuwd. Ik zal er zelf zeker op blijven letten. Iets voor een nieuw topic?
Hahah ook aan gedacht, voor iedere potentiële mol, vanwege het jubileum seizoen. Hij maakt ook een gekke beweging tijdens de groepsfoto in aflevering 3 volgens mij. Dat kan een hint zijn naar Inge. Johan doet dit overigens ook. Geloof er niet helemaal in maar zou het uiteraard super grappig vinden.
Meer L

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #281 Gepost op: 4-02-2020, 20:50:42 »
Hahah ook aan gedacht, voor iedere potentiële mol, vanwege het jubileum seizoen. Hij maakt ook een gekke beweging tijdens de groepsfoto in aflevering 3 volgens mij. Dat kan een hint zijn naar Inge. Johan doet dit overigens ook. Geloof er niet helemaal in maar zou het uiteraard super grappig vinden.

Ohja! Dat is ook een goeie inderdaad, al had ik zelf de relatie naar Inge niet gelijk in de gaten. Maar Johan en Rob vielen inderdaad wel heel erg op.

Het zou zo maar iets kunnen betekenen allemaal, of niet...
Misschien haal ik iets m'n hoofd – het blijft toch wie is de mol hè – maar ik kan niet meer de gedachte uit mijn hoofd krijgen dat de sleutellabels in aflevering 1 met de jaartallen (van alle voorgaande seizoenen) de sleutel zijn. Tot de oplossing van de Lao Tze-puzzel, maar misschien is daar nog wel meer mee gedaan.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 20:57:53 door Vl4d »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #282 Gepost op: 4-02-2020, 21:05:23 »
Patrick Stoof was ooit verkleedt in een bus in de eerste aflevering.
Zou Rob ook zomaar hebben kunnen doen als dirigent in aflevering 1...

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #283 Gepost op: 4-02-2020, 21:32:29 »
Patrick Stoof was ooit verkleedt in een bus in de eerste aflevering.
Zou Rob ook zomaar hebben kunnen doen als dirigent in aflevering 1...

Het zou echt een leuke stunt zijn, als dat klopt. Maar afgaande op het feit dat de groep kon beredeneren op welke volgorde zij aan de beurt waren geweest bij die eerste opdracht, denk ik eerder dat zij ergens gezamenlijk moeten hebben staan wachten. Het ontbreken van één kandidaat (de mol) zou dan wel heel erg zijn opgevallen. Maar ja, wie weet... Als ze opgedeeld waren in twee groepen, is alles mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 21:44:29 door Vl4d »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #284 Gepost op: 4-02-2020, 22:12:55 »
Daar heb ik ook wel aan gedacht: hoe gaaf zou het zijn als de mol 'gewoon' zou meetrommelen.  ::bravo::  Wie weet...

Als hij de mol is, lijkt de tactiek een beetje een combi tussen Thomas, George en Miloushka.

Amper opvallen, het zogenaamd niet zo goed snappen en alle kandidaten versteld laten zijn om het feit dat hij toch telkens een ronde verder is.  ::jaja::

edit: O ja, Dennis had dat ook. Zo'n gezellige gast die eigenlijk het spel niet zo goed snapt. Ja ja...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 22:15:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #285 Gepost op: 4-02-2020, 23:11:18 »
Even om op oud nieuw terug te komen..
Wie lopen er nou bij Rob? Lijkt Johan en die ander? Leonie had die dag iets langs (zwart) aan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #286 Gepost op: 4-02-2020, 23:16:01 »
Even om op oud nieuw terug te komen..
Wie lopen er nou bij Rob? Lijkt Johan en die ander? Leonie had die dag iets langs (zwart) aan

In de podcast (denk ik) zei Rik dat het hotel van de kandidaten vlak aan die straat was waar de opdracht doorging.
Lijkt me dus niet zo vreemd dat er meerderen achteraan in beeld lopen.
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #287 Gepost op: 4-02-2020, 23:18:03 »
In de podcast (denk ik) zei Rik dat het hotel van de kandidaten vlak aan die straat was waar de opdracht doorging.
Lijkt me dus niet zo vreemd dat er meerderen achteraan in beeld lopen.

Ik zeg ook nergens dat het vreemd is.. ik vraag me af wie we hier zien

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #288 Gepost op: 4-02-2020, 23:20:36 »
de personen die jij zegt :-)
klaar voor de strijd

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #289 Gepost op: 4-02-2020, 23:36:54 »
Om nog even terug te komen op een bericht van gisteren, over de vraag waarom de montage de "val"-reden van de vaas niet in beeld komt bij Rob.

De vazen zijn gevallen en dit levert misgeld op. Dit is voor de productie niet weg te moffelen door het simpelweg niet uit te zenden. Mocht Rob de Mol zijn, lijkt het mij dat de Mol toch wel even met een grote glimlach een paar vaasjes oppakt en laat vallen.

Het vallen móet in de montage, omdat anders de rekensom niet klopt, maar de reden van het vallen zullen we wellicht in aflevering 10 zien.

Ik hoop zelf op spectaculaire beelden van de opdracht in aflevering 10 waarbij de Mol, met de andere kandidaat op de achtergrond, laconiek vaasjes verplaatst of kapot gooit.

Maarja, dat duurt nog wel even!  ::zwaai::
Mijn molletje: Rémy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #290 Gepost op: 5-02-2020, 13:32:09 »
Het is inderdaad opvallend dat de productie ervoor koos om wél uitgebreid in beeld te brengen hoe Rob probeerde om een vaas te redden, maar niet hoe hij er drie liet  vallen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #291 Gepost op: 5-02-2020, 14:38:07 »
Het is inderdaad opvallend dat de productie ervoor koos om wél uitgebreid in beeld te brengen hoe Rob probeerde om een vaas te redden, maar niet hoe hij er drie liet  vallen.

Dit dus!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #292 Gepost op: 5-02-2020, 17:38:49 »
Even om op oud nieuw terug te komen..
Wie lopen er nou bij Rob? Lijkt Johan en die ander? Leonie had die dag iets langs (zwart) aan

Als die rechter Johan is, lijkt de ander mij niet leonie... die is stuk langer en tengerder toch?..eerder mil

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #293 Gepost op: 5-02-2020, 17:42:39 »
Als die rechter Johan is, lijkt de ander mij niet leonie... die is stuk langer en tengerder toch?..eerder mil

Ja die derde lijkt idd niet op Leonie maar Mil had iets groens aan dus Mil is t ook niet. Vandaar dat ik t me blijf afvragen.

Misschien een crewlid ... en als dat niet Johan is zijn het misschien 2 crewleden waardoor de vraag toch interessant blijft

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #294 Gepost op: 5-02-2020, 22:08:42 »
Heb vanavond 2x de porseleinkast teruggekeken. Heb niet kunnen constateren dat Rob last had van zijn tuinbroek. Als hij de MOL is wist hij welke opdracht er aan zat te komen en heeft hij expres deze broek aangetrokken om een excuus te hebben voor het om laten vallen van vazen.
Een kandidaat had de hoed afgezet. Waarschijnlijk leek het Rob, als MOL, te gortig om ook nog met de hoed met vazen te gaan kegelen.

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #295 Gepost op: 5-02-2020, 23:11:50 »
Ja die derde lijkt idd niet op Leonie maar Mil had iets groens aan dus Mil is t ook niet. Vandaar dat ik t me blijf afvragen.

Misschien een crewlid ... en als dat niet Johan is zijn het misschien 2 crewleden waardoor de vraag toch interessant blijft

Miljuschka had een zwart hemdje of iets dergelijks aan onder haar groene jasje.

Volgensmij zijn het Miljuschka, Claes en Rob, maar ik denk dat we er niet teveel achter moeten zoeken.
Mijn molletje: Rémy

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #296 Gepost op: 7-02-2020, 06:10:10 »
Zie wel een aantal dingen langs komen die mols kunnen zijn. Echter zijn het weinig verheffende acties die weinig geld zouden verspelen. Plus ik zie ook dingen die echt onmols zijn. Bijvoorbeeld bij het vuurwerk op de dam laat hij alles uit zijn handen trekken maar wijst er wel op dat het knopje aangezet moet worden. Dat had hij niet hoeven doen, tenslotte trok Claes alles toch al uit zijn handen. Met de verlengsnoeren gaat hij voortvarend aan de slag waar Claes alles al in de knoop laat vallen voor hij drie meter van het kastje weg is. In de taxi is hij degene die stelt dat als ze in het begin verkeerd rijden voor ze een hulplijn hebben gebeld, ze nooit meer goed kunnen rijden. En probeert hij de telefoon goed te houden en Nathan uit zijn hysterische lachbui te krijgen. Het argument voor de waarde van het servies gaan is onmols en hij lijkt niets te doen om een andere beslissing te beïnvloeden of te forceren.

Sommige dingen komen op mij ook wat mager over. Vertellen over de zwarte vrijstelling vind ik helemaal niet zo vreemd of mols. Hij probeert voortdurend informatie te trekken en wat hij zegt dat je af en toe dan iets terug moet geven, klopt als een bus.

De tuinbroek en hoedje als ongelukkig om vazen mee om te gooien, klinkt mij meer in de oren als een excuus van een kandidaat die als enige drie vazen om gooit en jezelf een beetje verdacht te laten lijken. Hij heeft juist een klein hoedje op, de zwarte hoed was echt een probleem geweest. En de tuinbroek zit niet bijzonder fladderend om hem heen ofzo. Bovenal, als hij de mol is, waarom zou hij dan terecht wijzen op Buddy als beste voor de duurste, laatste stok en zelf pas als derde gaan, als er nog weinig keuze is en er weinig manieren zijn om veel te beïnvloeden?

Zie hem nog steeds meer als fanatieke, slimme kandidaat die echt graag wil winnen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2020, 16:05:23 »
De auto werd in het juiste vak geparkeerd.
Via de verkeerde volgorde, dus molactie.

Enige wat ik me afvraag, zijn er ooit eerder zo duidelijk molacties van de echte mol in beeld gebracht voor de eindaflevering? Ik vind dit echt iets wat je pas in de laatste aflevering ziet bij de molacties.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2020, 18:44:31 »
Via de verkeerde volgorde, dus molactie.

Enige wat ik me afvraag, zijn er ooit eerder zo duidelijk molacties van de echte mol in beeld gebracht voor de eindaflevering? Ik vind dit echt iets wat je pas in de laatste aflevering ziet bij de molacties.

Actie van Jan twee jaar geleden in de finale tijdens de speurtocht. Hij pakte voor de camera het juiste bordje A en even later bij de finish had hij het foute bordje B.
Wel achter de camera's het bordje snel verwisseld, maar viel ook makkelijk te achterhalen.

Edit: Het kontje van Klaas tijdens de zwart/wit opdracht in het theater. Best wel duidelijk in beeld.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 18:46:11 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2020, 18:47:50 »
Actie van Jan twee jaar geleden in de finale tijdens de speurtocht. Hij pakte voor de camera het juiste bordje A en even later bij de finish had hij het foute bordje B.
Wel achter de camera's het bordje snel verwisseld, maar viel ook makkelijk te achterhalen.

Edit: Het kontje van Klaas tijdens de zwart/wit opdracht in het theater. Best wel duidelijk in beeld.

Thomas die de vrouw met 750 euro voorbij liep was ook in beeld
klaar voor de strijd