Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137259 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #600 Gepost op: 23-02-2020, 19:10:49 »
Sorry Convans, je baseert deze stelling op wat de productie ons laat zien en wil doen geloven. De tijden dat je uit kon gaan van de vermelde verdenkingen liggen echt achter ons.

Klopt, alleen worden in deze fase van het spel wel meestal de verdenkingen in een juiste richting genoemd. Dat diepe Rob tunnelaars dit wel goed kunnen praten, heb ik alle respect voor. Maar het is toch opvallend..

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #601 Gepost op: 23-02-2020, 19:16:13 »
Sorry Convans, je baseert deze stelling op wat de productie ons laat zien en wil doen geloven. De tijden dat je uit kon gaan van de vermelde verdenkingen liggen echt achter ons.

Oneens. Één biecht zegt niks. Twee biechten van dezelfde kandidaat zeggen al meer. Deze verdenkingen zijn niet uit de lucht komen vallen zoals een Jan Kooiman die plots op Soundos eruit vliegt. Al deze verdenkingen zijn al eerder genoemd.

En de verdenkingen van Leonie en vooral Mil zijn niet van het kaliber 'Die deed raar', maar 'Mijn Mol is ... en ik neem ... mee in de test.' Nathan heeft volgens mij (dit mag iemand checken) Rob nooit genoemd als verdachte noch als spreidmol. Ik vind het best een goede aanname dat Rob de Mol niet meer kan zijn na deze executie.

En het argument over Arjen die een groen scherm kreeg. Ik ben er nog altijd van mening dat Pieter-Jan daar een andere naam heeft ingetypt. Arjen had gewoon af moeten vallen op dat moment.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #602 Gepost op: 23-02-2020, 19:18:05 »
Conclusie: Rob is de mol niet, stap allemaal maar uit die tunnel!  ::zwaai::

NEVER.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #603 Gepost op: 23-02-2020, 19:20:34 »
@Chardo: Ja, Arjen had af moeten vallen. Waarom dan nu Nathan of Buddy niet? Ik ben er niet zo van dat van alles en nog wat doorgestoken kaart is, maar bij dit soort speciale executies ben ik erg op mijn hoede.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #604 Gepost op: 23-02-2020, 19:30:39 »
Sorry Convans, je baseert deze stelling op wat de productie ons laat zien en wil doen geloven. De tijden dat je uit kon gaan van de vermelde verdenkingen liggen echt achter ons.

Eens, ik vind dit (als Nathan verdenker) juist voor Rob spreken.

Klopt, alleen worden in deze fase van het spel wel meestal de verdenkingen in een juiste richting genoemd. Dat diepe Rob tunnelaars dit wel goed kunnen praten, heb ik alle respect voor. Maar het is toch opvallend..

Dat is niet waar, in aflevering 8 van vorig jaar werd de suggestie gewekt door haar testbiecht dat Sarah op afvaller Sinan zat terwijl ze toen al 100% op Merel zat.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #605 Gepost op: 23-02-2020, 19:38:13 »
@Chardo: Ja, Arjen had af moeten vallen. Waarom dan nu Nathan of Buddy niet? Ik ben er niet zo van dat van alles en nog wat doorgestoken kaart is, maar bij dit soort speciale executies ben ik erg op mijn hoede.

Ik denk dat ze er in 2010 nog wel mee weg konden komen, maar nu met zoveel nieuwe media er omheen en met een verdubbeling van de kijkers, kun je dit soort 'bedrog' niet meer uitvoeren. Als het uitkomt dan kunnen ze wel inpakken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #606 Gepost op: 23-02-2020, 19:55:39 »
@Chardo: Ja, Arjen had af moeten vallen. Waarom dan nu Nathan of Buddy niet? Ik ben er niet zo van dat van alles en nog wat doorgestoken kaart is, maar bij dit soort speciale executies ben ik erg op mijn hoede.

Hoezo moest Arjen per se afvallen? Je vliegt er toch uit omdat je niet op de goede mol zit, niet omdat dat de regisseur jou niet mag of zo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #607 Gepost op: 23-02-2020, 20:00:50 »
De mol heeft waarschijnlijk geoefend met lasergamen. 1 kandidaat gaf van tevoren een duidelijk alibi voor goed kunnen schieten. Rob gaf aan vaak te gaan laser gamen met vrienden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #608 Gepost op: 23-02-2020, 20:01:04 »
Eens, ik vind dit (als Nathan verdenker) juist voor Rob spreken.

Dat is niet waar, in aflevering 8 van vorig jaar werd de suggestie gewekt door haar testbiecht dat Sarah op afvaller Sinan zat terwijl ze toen al 100% op Merel zat.

Ik vind deze situatie toch wat anders dan vorig seizoen? Dat Mil en Leonie Rob in de gaten houden, gaat al wat verder dan enkel deze aflevering hé. Er wordt ook letterlijk gezegd dat ze Rob gaan meenemen in de test dus zo vaag als 'hij zou een goede mol kunnen zijn', is het ook niet. Er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat Rob wel degelijk verdacht wordt door Mil en Leonie.

Dus ik vind dat niet echt in het voordeel van Rob spreken. Ik vind het juist een extra reden om niet in deze tunnel te komen..

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #609 Gepost op: 23-02-2020, 20:01:40 »
Ik weet dat het gevaarlijk is om ons te baseren op de verdenkingen, maar door de informatie die we deze aflevering krijgen, kan Rob toch echt de mol niet zijn?

Er zijn 2 personen die een groen scherm hebben gezien:
  • Buddy: Verdenkt Leonie vanaf het begin
  • Nathan: Verdenkt iedereen behalve Rob

Er zijn 3 personen die geen scherm hebben gezien, we weten wel zeker dat 1 van hen een rood scherm moest krijgen:
  • Leonie: Verdenkt Mil en Rob, meer op Mil maar spreidt ook nog op Rob.
  • Mil Verdenkt Leonie en Rob, meer op Leonie maar spreidt ook nog op Rob.
  • Rob: Verdenkt Buddy en Leonie

Dus de personen die een groen scherm hebben gekregen, verdenken Rob niet. De personen die een potentieel rood scherm kregen, namen Rob wel mee in hun lijstje. Of Rob had het rode scherm en dan is ie ook niet de mol. Ofwel klopt er helemaal niets van de verdenkingen, maar ik geloof dat er altijd wel een grond van waarheid in zit zeker in deze fase van het spel.

Conclusie: Rob is de mol niet, stap allemaal maar uit die tunnel!  ::zwaai::

Sinds vorige week wordt Rob ineens genoemd in de verdenkingen, volgens mij is dat een opmaat naar de finale. Rob haalt de finale wel evenals Leonie die door Buddy en Rob wordt verdacht. grote kans dat deze drie de finale halen. Buddy verdenkt Leonie, Rob verdenkt Leonie en Buddy en Leonie verdenkt  Rob en Buddy.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #610 Gepost op: 23-02-2020, 20:04:09 »
Ik weet dat het gevaarlijk is om ons te baseren op de verdenkingen, maar door de informatie die we deze aflevering krijgen, kan Rob toch echt de mol niet zijn?

Er zijn 2 personen die een groen scherm hebben gezien:
  • Buddy: Verdenkt Leonie vanaf het begin
  • Nathan: Verdenkt iedereen behalve Rob

Er zijn 3 personen die geen scherm hebben gezien, we weten wel zeker dat 1 van hen een rood scherm moest krijgen:
  • Leonie: Verdenkt Mil en Rob, meer op Mil maar spreidt ook nog op Rob.
  • Mil Verdenkt Leonie en Rob, meer op Leonie maar spreidt ook nog op Rob.
  • Rob: Verdenkt Buddy en Leonie

Dus de personen die een groen scherm hebben gekregen, verdenken Rob niet. De personen die een potentieel rood scherm kregen, namen Rob wel mee in hun lijstje. Of Rob had het rode scherm en dan is ie ook niet de mol. Ofwel klopt er helemaal niets van de verdenkingen, maar ik geloof dat er altijd wel een grond van waarheid in zit zeker in deze fase van het spel.

Conclusie: Rob is de mol niet, stap allemaal maar uit die tunnel!  ::zwaai::
Deze redenering werkt nooit, zo simpel is het helaas niet. Als de allereerste afvaller eruit kan gaan terwijl deze volgens de montage vol op de mol zou hebben gezeten, kan alles. Groter uiterste is er niet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #611 Gepost op: 23-02-2020, 20:04:47 »
Hoezo moest Arjen per se afvallen? Je vliegt er toch uit omdat je niet op de goede mol zit, niet omdat dat de regisseur jou niet mag of zo?

Hij zat als enige niet op Kim maar overtuigd op Erik en er waren ook nog een heleboel jokers in het spel die hij niet had. Waarschijnlijk wilden de makers dat iedereen door zou gaan en hadden ze niet verwacht dat Arjen ervoor zou kiezen om zijn scherm te zien of dachten ze er wel mee weg te komen (wat ook in zekere zin zo is) als ie toch zijn scherm zou willen zien. Zie het WIDM 2010 board, topic met verdenkingen, bijvoorbeeld deze post voor meer informatie. Of gebruik de zoekfunctie en je zult de discussie die bijna jaarlijks weer terugkomt wel vinden. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #612 Gepost op: 23-02-2020, 20:35:09 »
Dank voor de uitleg, Heinz!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #613 Gepost op: 23-02-2020, 20:43:09 »
Conclusie: Rob is de mol niet, stap allemaal maar uit die tunnel!  ::zwaai::
Van mij mogen ze allemaal hier blijven hoor, druk genoeg in de Nathan tunnel ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #614 Gepost op: 23-02-2020, 23:21:43 »
Ik vond Rob heel opvallend in de lasergame-opdracht. Hij was de enige die niet of nauwelijks tegenstand kreeg van de mol (heel opvallend!), hij had allerlei afleidingsmanoeuvres uitgedacht terwijl de rest veel te veel stress had om überhaupt na te denken en was compleet out of character zoals hij daar namen ging roepen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #615 Gepost op: 23-02-2020, 23:31:52 »
Ik vond Rob heel opvallend in de lasergame-opdracht. Hij was de enige die niet of nauwelijks tegenstand kreeg van de mol (heel opvallend!), hij had allerlei afleidingsmanoeuvres uitgedacht terwijl de rest veel te veel stress had om überhaupt na te denken en was compleet out of character zoals hij daar namen ging roepen.

Precies! Waar de rest het echt spannend vond om tegen de Mol te lasergamen, was Rob veel te weloverwogen bezig. Een van mijn vrienden, die voortdurend op een andere kandidaat zat, viel dit ook op en zei nu toch te denken dat Rob het wel eens zou kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #616 Gepost op: 23-02-2020, 23:34:34 »
Ik vond Rob heel opvallend in de lasergame-opdracht. Hij was de enige die niet of nauwelijks tegenstand kreeg van de mol (heel opvallend!), hij had allerlei afleidingsmanoeuvres uitgedacht terwijl de rest veel te veel stress had om überhaupt na te denken en was compleet out of character zoals hij daar namen ging roepen.

Vond Rob wel erg doordacht spelen. Maar hij kreeg wel weerstand van de mol. Nathan was de enige waar in het begin helemaal niet op geschoten wordt en tegen het einde enkele keren ver naast. Vond ze beiden verdacht eigenlijk.

Offline doublecheck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #617 Gepost op: 24-02-2020, 00:03:21 »
Hoezo moest Arjen per se afvallen? Je vliegt er toch uit omdat je niet op de goede mol zit, niet omdat dat de regisseur jou niet mag of zo?

Dat inderdaad, maar het gaat er natuurlijk ook nog om hoe goed je jouw test maakt. Je kunt de test goed maken op de verkeerde mol, dan lig je eruit. Maar maak je m slecht op de verkeerde mol, dan kun je prima in het spel blijven.

Denk bijvoorbeeld aan Zerayda in 2013 die dus nooit geloofde dat Kees de mol was en blijkbaar haar testen gewoon nooit perfect heeft gemaakt op haar mollen. Zelfde bij Olcay. Slecht zijn in het spel loont dan eigenlijk. En waarschijnlijk hebben ze wat geluk gehad dat de echte mol veel overeenkomsten had met hun mollen.

Conclusie is vooral dat alles super genuanceerd is al weet je precies wie hoeveel vragen op wie heeft ingezet...

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #618 Gepost op: 24-02-2020, 00:12:17 »
De enige combinatie die we Rob horen noemen tijdens de autootjes opdracht afl 7: een witte auto Met Oranje Letters: Rood  ;D

Zal wel niks zijn, maar vond hem toch wel leuk

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #619 Gepost op: 24-02-2020, 00:48:08 »
Precies! Waar de rest het echt spannend vond om tegen de Mol te lasergamen, was Rob veel te weloverwogen bezig. Een van mijn vrienden, die voortdurend op een andere kandidaat zat, viel dit ook op en zei nu toch te denken dat Rob het wel eens zou kunnen zijn.

Bij mijn 'second viewing' viel me dit ook erg op. Ik zit wel diep in de tunnel maar ik hoorde in mn hoofd gewoon het uitgeknipte stukje wat we in aflevering 10 gaan zin waarin hij zn eigen naam gaat roepen.

Het geheel kwam op me over alsof hij zich al erg lang op deze opdracht had voorbereid en dat hij nou eindelijk los kon gaan met al zn ideeën. Bijna melig leek hij.